Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KenJeKenny!?

Problemen Voor De Bloei

Recommended Posts

Ik zou eens een rondje proberen volgens het kweken op maat principe i.p.v. op reservaat. Als je steeds tegen tekorten aanloopt en dit al je derde problematische ronde is, dan verwacht ik geen wonderen als je slechts wat meer buffer in de grond propt maar eerder dezelfde problemen of het vergiftigen van je planten.

 

Als je de planten gewoon op light-mix of kokos zet, een pH en Ec metertje koopt en een complete voeding zoals GHE Floranova grow en bloom (of anders Canna A + B als dat je nu te duur is i.v.m. je viervoeter) dan kan er weinig misgaan als je niet te hoog in de Ec gaat en niet te laag met de pH. Dan krijgen je planten steeds voldoende voeding i.p.v. maar te hopen dat het nog in de grond zit en wel goedkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet die wel mineraal willen kweken.GHE heeft ook biologische voeding dus hij kan kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vermoedelijk is GHE hem momenteel te duur i.v.m. de kosten van de viervoeter. Ik zou dan gaan voor Canna Terra A + B en waarom zou hij niet mineraal willen kweken? Het gaat er toch om dat er resultaat is naar inzet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago, als hij zich die fles voeding niet kan veroorloven, wordt het ook een lastig verhaal met de aanschaf van ph en ec meters denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters zijn beide voor minder dan een tientje verkrijgbaar en een fles Canna voeding voor tien euro, ik ging er van uit dat vijfentwintig euro nog wel van af moet kunnen maar zo niet dan valt mijn suggestie ook af. ;)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben in jaren niet zo blut geweest dus zelfs zo'n kleine aankoop gaat momenteel niet lukken... maar met de viervoeter gaat het goed dus was het het dubbel dik waard :)

 

@dilago;

Je geeft aan dat als ik een complete voedingslijn gebruik, ik geen problemen zou moeten ondervinden (icm ph&ec meten).

 

Ik gebruik echter de volledige voedingslijn van plagron 100% natural en ik ga er van uit dat deze gewoon gebalanceerd is. Is er soms een beredenering waarom een A&B (minerale) voedingslijn beter zou zijn? Ik heb ook geen specifieke wens om biologisch te kweken ofzo, 100% natural was in de aanbieding en ik dacht waarom niet? Ik kon er igv geen slechte dingen over vinden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat het goed gaat met de viervoeter Kenny!

 

Ik zeg niet dat de ene voedingslijn beter is dan de andere (Plagron zal ook prima zijn) maar ik ben van mening dat je met een complete voedingslijn i.c.m. een pH en een Ec meter probleemloos kan draaien. Doordat je kan meet wat er ingaat kan je alle voedingsproblemen uitsluiten of beter nog: voorkomen.

 

Neem een krantenwijk en koop die meters, dan weet je wat je doet. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...