Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Gaat wel lekker, de laatste is echt een plaatje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker, de laatste is echt een plaatje!

Dank je wel vakman.......maar gemengde gevoelens houd ik er nu aan over. In mijn zoektocht naar tekorten danwel overschotten ben ik mijn ec/ph combo meter eens gaan ijken met allerhande buffervloeistoffen, gedistilleerd water en kom tot de conclusie dat de ph van mijn kraanwater te hoog is. Lees dat je deze kunt verlagen met witte natuurazijn en dat het vooral belangrijk is om dit geleidelijk aan te verlagen om het wortelstelsel niet te beschadigen...

 

Nu ik daar zo over nadenk en ze waarschijnlijk nog na 2x water geven in de full bio gaan loopt het misschien niet zo'n vaart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft je TOTAAL niet druk te maken over de PH van je water, dat komt vanzelf goed.

Ik heb hier nog nooit iets gemeten, simpelweg omdat het me niet boeit. En m'n planten ook niet ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem mij maar een gek, zal er later alleen maar om lachen.....zag ik een paar dagen geleden nog hier en daar al een miezerig worteltje onder de pot uitkomen.....nu zijn ze in de verste verte niet meer te zien, alsof ze hun heil idd ergens zijn gaan 'zoeken'.

Lijkt er iig op dat ik ze vanaf vandaag iedere dag 100ml ga meegeven, krijgen steeds meer dorst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes hielden mij voor de gek afgelopen dagen, worteltjes eruit, naar binnen, eruit, weer weg. Op de een of andere manier bekroop me het gevoel dat het binnenin dringen geblazen was. Omdat er toch een afvaller gekozen moest worden, besloten we om vanochtend eens een kijkje te nemen...

gallery_48039_19625_350667.jpg

 

zeg het maar....

gallery_48039_19625_4769292.jpg

 

gallery_48039_19625_2655546.jpg

 

gallery_48039_19625_2480554.jpg

 

gallery_48039_19625_4837282.jpg

 

gallery_48039_19625_2908323.jpg

 

Ik had in ieder geval de indruk dat ze wel mochten 'oversteken'....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het overpotten ging feitelijk super, beetje knijpen, kluitjes kwamen er mooi in zijn geheel uit en vervolgens overgezet naar de 11L waar al lege potjes erin stonden met wat aarde onderin. Lege potjes eruit, schepje myco in het plantgat en er zo ingeschoven..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan iets over de plantjes zelf. Je ziet bij 1 dat er een duidelijke gele verkleuring zit aan te komen. De afgelopen dagen constateer ik dat de blaadjes ietwat zijn gaan hangen, bij het voelen aan de blaadjes merk ik op dat ze gewoon 'stevig' aanvoelen en lees ik dat dit (tot mijn verbazing) zou kunnen betekenen dat er teveel water is gegeven. Wetende dat veel beginnende kwekers de fout maken dat ze (structureel) teveel water geven, blijf ik mijzelf op de rem trappen om hier in ieder geval niet aan onder te gaan, misschien nog meer remmen. Feit is wel, dat qua aandacht en watergift ik beduidend meer aan deze dames heb besteed dan ik tot dan toe in mijn hele leven bij alle andere plantjes heb gedaan....

Over de 11L potten. Ik heb deze een week geleden ingewaterd met ruim 10%, helaas niet afgedekt, maar zo laten staan in een ruimte op kamertemperatuur, dus waarschijnlijk nog niet echt een actief bodemleven. Net voor het erin zetten van de kluit voelde het plantgat niet vochtig, maar wel koel aan.

Op dit moment heb ik eigenlijk geen flauw idee of water ze goed gaat doen. Aan de ene kant denk ik, wacht maar eens af en aan de andere kant denk ik dat het misschien wel goed is om een beetje van bovenaf te gieten, zodat er misschien al wat belangrijke voedingsstoffen beschikbaar komen.

Vanavond maar eens kijken wat de tensiometer aangeeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er mooi doorworteld uit idd.

 

Ik water mijn medium zelf ook altijd in met ca 10% voor het verpotten, maar geef ze achteraf direct ook nog een flinke plens. Dan laat ik ze vervolgens in 1 a 2 weken helemaal droogtrekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt goed opgelet ;) , mooi man!!

Prachtige kluitjes, zo gaan ze meteen als de brandweer.

 

Aan de kleur van je kluitjes en de stand van het blad zou ik zeggen dat ze de laatste dagen voldoende drinken hebben gehad ;)

Je temp zal ook niet superhoog zijn, dus verdampen ze ook wat minder.

 

Jammer dat je de aarde niet afgedekt had, nu even goed bevochtigen met de plantenspuit kan wel.

Morgen of overmorgen weer wat water geven, even aankijken. Als ze weer wat droger trekken gaan de bladeren weer omhoog staan, blije planten hebben ze in de "handen omhoog of ik schiet" stand ;) :lol:

Hier zie je het verschil een beetje, de achterste staat wat vochtig en de voorste is wel tevreden.

gallery_18039_5804_300004.jpg

 

En ze lusten wel wat voeding volgens mij, voor de rest gaat het wel aardig!

 

Ik meld me wel weer als het nodig is :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de 1e keer in mijn leven 'getopt'. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren hebben toen ze dit voor de allereerste keer deden, maar ik kan moeilijk zeggen dat ik hier nu een 'eureka' momentje aan heb over gehouden...

gallery_48039_19625_636048.jpg

 

gallery_48039_19625_610450.jpg

 

gallery_48039_19625_621616.jpg

 

gallery_48039_19625_901270.jpg

 

Bij de laatste 2 foto's lijkt het misschien alsof er iets verschrikkelijks aan de hand is. Dit is slechts het resultaat van een totaal mislukte " verstuiving op de hand, van lavameel" ....

 

gallery_48039_19625_2741360.jpg na het toppen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We beginnen maar eens met de LV. Wat heb ik me daar in het begin druk over liggen maken, steeds rond de 30%, nu de laatste weken 35 en met lampen uit tegen de 40. Van alles geprobeerd om deze hoger te krijgen, bakjes water, lamp hoger-lager, extra ventilatie, extra lucht, deurtje open-dicht, extra bevochtiger aanschaffen of niet,waarschijnlijk typerende acties voor een beginnende kweker die gewoon van toeten noch blazen weet en oh,oh,oh, moet zeggen, de lectuur die ik de afgelopen dagen voorbij zie komen,ik vind het geweldig interessant, maar het gaat me helaas op dit moment ook wel boven de pet en moet ik eerlijkheidshalve nu ook bekennen: laat maar lekker waaien joh. Ik ben een groentje die zich behoorlijk druk maakt om zoveel mogelijk in goede banen te leiden, maar het hele lv verhaal, daar ga ik me nog weleens een ander keertje heel goed voor zitten....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er happy bij, je pikt het goed op ;)

Leuk dat je 2 pheno's hebt, sativa en indica zo lijkt het.

 

Dat lavameel kun je er wel wat afspoelen hoor, met de plantenspuit.

 

Ga zo door!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan de lamp : Ben echt onder de indruk van dit armatuurtje. Er zijn momenten geweest dat ik deze echt te kort erop had. Hij staat nog niet vol open, wil nog wat bewaren en heb hem nu lekker steady op ongeveer 40 cm staan en het lijkt erop dat dit voorlopig een prima afstand is voor de dames, alhoewel 1 zich toch begint te onderscheiden, kijken hoe we dit gaan aanpakken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur. Ik ben daar zeker niet ontevreden over. Met de lampen aan schommelt deze een beetje tussen de 24 en 27, dat schommelen wordt denk ik veroorzaakt door de buisventilator die pas reageert wanneer de temp 2 graden meer of minder wordt. Wellicht heb ik nu makkelijk praten (winter), maar ben hier ook wel tevreden over hoor. Ik weet niet hoe andere 'stille' buisventilatoren reageren, maar op de laagste stand, maakt ook deze gewoon een bromtoontje (ondanks stalen behuizing), die, vanwege de precieze locatie kweekruimte ik gelukkig niet als hinderlijk ervaar, maar misschien nog wel belangrijker, de buren heb ik er ook nog niet over gehoord (nog niet). Met de lampen uit stuurt het kacheltje op een mooie 22 aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De passieve inlaten: 2 stuks actief nu (tijdelijk met 3 gespeeld). Afzuiging: Vanuit de badkamer liep er een bestaande ongebruikte pijp via de kweekruimte naar het dak. Ik heb eigenlijk een aantal opties, via de buitenruimte uitblazen naar de hal, terugblazen, via het dak naar buiten, of.....naar de badkamer, laatste is nu het geval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog de watergift. Had even een moment dat ze idd gewoon teveel hadden gekregen, krijg dit nu wel beter onder controle en warempel en waarachtig, zoals vakman het eerder omschreef, het lijkt wel of ze nu in de " handjes omhoog stand" staan. De laatste dagen gaf ik om de dag circa 200ml per plantje, ik vond dit makkelijker dan iedere dag 100 ml, ook ivm met voeding. Ik keek nu ook wel de afgelopen dagen een beetje met een schuin oog (echt een beetje) naar de tensiometer die momenteel perfect weergeeft wat de dames laten zien , nl 80 en probeer een beetje tussen de 80 en 100 te blijven. Snap natuurlijk wel dat 1 tensiometer ook alleen de behoefte weergeeft van dat ene plantje, maar het geeft in mijn optiek wel een aardige indicatie omtrent de algemene watergift en vind het een mooi stukje techniek, die me in een later stadium ongetwijfeld van pas zal blijven komen..........Niettemin leg ik meer dan ooit de focus op het proberen te 'lezen' van de dames en blijf ik ook gewoon de potten tillen om meer het gevoel te krijgen. Ik heb natuurlijk geen ervaring met andere zaadjes, maar de ontwikkeling van deze Purple buds doet mij gewoon deugd. 3 dagen geleden nog bacto toegevoegd, wat alpha grow en ik ben eigenlijk gewoon verbijsterd hoe zichtbaar (snel) het allemaal gaat. Het toppen lijkt ze verder niets te interesseren, ze gaan (zo lijkt het) gewoon als een speer, al weet ik niet in hoeverre ik objectief kan zijn met geen ervaring.Verder troost ik mijzelf met de gedachte dat ik nu eenmaal (nog) niet alles onder controle kan hebben en proberen we er gewoon het beste van te maken en ook gelijk nog stilstaan bij het feit dat er gewoon hele fijne mensen op WF zijn die toch gewoon allemaal goed bedoelde adviezen blijven geven. Ik zeg : Thanks people, maak er een mooi weekend van en tottottottotot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur. Ik ben daar zeker niet ontevreden over. Met de lampen aan schommelt deze een beetje tussen de 24 en 27, dat schommelen wordt denk ik veroorzaakt door de buisventilator die pas reageert wanneer de temp 2 graden meer of minder wordt.

 

Wat gebeurt er als je die een graadje hoger zet, of 2? Mss dat ie dan wat minder schommelt.

Je planten kunnen het makkelijk hebben ;)

 

 

Nogmaals, je pikt het aardig op!!

Keep growing ;)

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel wat kan jij veel typen :lol: hahaha. Betreffende de temperatuur: in een klein kastje heb je dat nu eenmaal sneller. Maak je er niet te druk om. Ik heb prima oogsten gedraaid met schommelingen van 8 graden.

 

Lv wordt vanzelf hoger naarmate de planten meer blad krijgen. Tussen week 1-4 laat ik persoonlijk de was drogen in de kamer waar de kast staat. Maakt echt een boel uit!

 

Betreft het uitblazen: blaas in ieder geval binnenshuis uit. Als je filter het begeeft geurt in ieder geval niet je hele straat.

 

Verder lijkt het prima te gaan. Zou over een weekje schakelen. Succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lavameel kun je er wel wat afspoelen hoor, met de plantenspuit.........................................

lol. Plantenspuit staat me ook al gewoon 2 dagen aan te kijken van : " joh, je mag "me ook best aanraken hoor....zelfs gebruiken waar ik voor bedoeld ben...

Zou ik die douchebeurt geven, net voor de lampen uitgaan, of gewoon nu lekker wassen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net voor de zon onder gaat B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine druppeltjes op bladeren zijn net vergrootlenzen. Ze pakken de lichtstralen en bundelen die grotendeels naar het midden van de druppel. Dat maakt het op dat plekje net een beetje te heet, en dat vindt het blad niet fijn. In de praktijk zal het niet erg veel uitmaken als het niet te vaak herhaald wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebeurt er als je die een graadje hoger zet, of 2? Mss dat ie dan wat minder schommelt.

Je planten kunnen het makkelijk hebben ;)

 

Had ik eerder geprobeerd, maar dan piekt deze dus naar boven en vond ik het temp verschil te hoog oplopen in deze fase. Ik moet wel zeggen dat ik tot dan toe ook nauwelijks de clipventilator heb laten blazen. Ik moest deze al hoog in de ruimte plaatsen, ietwat schuin naar de wanden, om het niet te zeer laten stormen . Ik heb deze echt de afgelopen weken nauwelijks aan gehad. Het viel me wel op dat ondanks de (warme) luchtverplaatsing met ventilatortje aan, de afzuiger dit beter kan handelen dan wanneer de ventilator uit staat. Sinds gisteren draait deze nu wel vol op de lichturen mee en temp blijft nu echt rond de 25....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...