Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Niet doen!!!!!

Gewoon inwateren met 10% van de potinhoud en afdekken en onder de lamp idd.

Welke voeding ging je ook alweer gebruiken?

Mss alvast een heeeeel klein beetje voeding bijvoegen, in de royal mix zit NIETS, zodat ze wel voeding krijgen in het begin.

ah,ok. Heb een plagron royal mix zak, morgen dan nog een bijbehorend flesje groei- bloeivoeding halen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een strak plan, alga grow en bloom zou ik nemen.

 

Ga ik het je de volgende ronde iets moeilijker maken :likken: , je grondje extra volstouwen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een strak plan, alga grow en bloom zou ik nemen.

 

Ga ik het je de volgende ronde iets moeilijker maken :likken: , je grondje extra volstouwen!!

yes, ga ik morgen halen. Cool man, echt fijn dat je me helpt!ben al benieuwd....Bacto,lavaworm,molasse....nee...zeg nog maar niets....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb verkopen ze het ook in 250ml flesjes, dat is wel genoeg voor je eerste kweek. 1L flessen gaan veel te lang mee, wordt het ouwe meuk ;)

 

Neem alvast een kijkje op guanokalongshop.com, kun je alvast wat wennen aan de benamingen :likken:

 

Als het er over een aantal weken ook zo bijstaat ben je goed bezig :innocent:

gallery_18039_5804_49752.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb verkopen ze het ook in 250ml flesjes, dat is wel genoeg voor je eerste kweek. 1L flessen gaan veel te lang mee, wordt het ouwe meuk ;)

 

Neem alvast een kijkje op guanokalongshop.com, kun je alvast wat wennen aan de benamingen :likken:

 

Als het er over een aantal weken ook zo bijstaat ben je goed bezig :innocent:

gallery_18039_5804_49752.jpg

relax, mooi moment om deze avond weer te besluiten met wat lectuur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s Je hebt wel een goede keuze gemaakt qua genetica!!

Ben ik reuze benieuwd naar, heb ik ook willen bestellen. Gaat zeker nog gebeuren, maar kan nu alvast een beetje kijken wat het wordt :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s Je hebt wel een goede keuze gemaakt qua genetica!!

Ben ik reuze benieuwd naar, heb ik ook willen bestellen. Gaat zeker nog gebeuren, maar kan nu alvast een beetje kijken wat het wordt :likken:

Leuk he ! "Haar paarse bloemtrossen zijn dicht bedekt met glinsterende harsklieren en hebben een rijke naaldbomen- en sandelhoutgeur met een zoete ondertoon."....daar ging me de mond al van lopen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hoe gaat het hier, al iets in de grond gestopt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hoe gaat het hier, al iets in de grond gestopt??

Hoi hoi, nee. Zat er gisteren ook wel een beetje doorheen, heeft wat veel energie gekost. ik ben nu net begonnen om de potjes in te wateren (en in ieder potje 1 drupje 'grow', ik ga ze zo onder de lamp zetten 18/6.

Plan was om de wokgerechtjes morgen in de sambal te zetten,wanneer het licht aangaat, kan ik ook meteen kijken hoeveel graden het is afgekoeld. Is ook wel nodig, ik kon door het zakdoekje heen zien dat 1 inmiddels een behoorlijke 'vlucht' genomen heeft de afgelopen 24 uur, maar de anderen lijken ook goed op weg. Had je nu eerder geschreven dat ik nu ook al de vershoudfolie erover diende te doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet te lang wachten hoor als ze ontkiemd zijn, anders zitten ze al vastgegroeid in je papier..... :innocent:

En folie erover ja, droogt het niet zo snel uit.

 

 

Als ze het zaadje al afgeworpen hebben hoeven ze niet meer helemaal onder het zand ;)

Planten gaan het makkelijkste met een pincet en een sateprikker, met de prikker kun je een mooi klein gaatje maken. Met het pincet kun je het zaadje met het worteltje heel voorzichtig in het gaatje schuiven, niet te diep! Paar mm is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet te lang wachten hoor als ze ontkiemd zijn, anders zitten ze al vastgegroeid in je papier..... :innocent:

En folie erover ja, droogt het niet zo snel uit.

 

 

Als ze het zaadje al afgeworpen hebben hoeven ze niet meer helemaal onder het zand ;)

Planten gaan het makkelijkste met een pincet en een sateprikker, met de prikker kun je een mooi klein gaatje maken. Met het pincet kun je het zaadje met het worteltje heel voorzichtig in het gaatje schuiven, niet te diep! Paar mm is genoeg.

Ok, knal ze er gelijk maar in dan....
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak het papier weer opnieuw zeiknat als je ze gaat transplanteren,dan geeft het beter mee. ;)

En zorg idd dat het kiemvlies+helm al is afgeworpen,dan plant je alleen de wortel diep genoeg in de grond en kan je gelijk inwateren en knallen.

Hoef je ook niet te klooien met een helm die niet afgeworpen wil worden etc.

Gebruik nooit keukenpapier of tissue,dat is te stevig.

gebruik toiletpapier,dat is superzacht als het nat is.

 

Good luck...

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak het papier weer opnieuw zeiknat als je ze gaat transplanteren,dan geeft het beter mee. ;)

En zorg idd dat het kiemvlies+helm al is afgeworpen,dan plant je alleen de wortel diep genoeg in de grond en kan je gelijk inwateren en knallen.

Hoef je ook niet te klooien met een helm die niet afgeworpen wil worden etc.

Gebruik nooit keukenpapier of tissue,dat is te stevig.

gebruik toiletpapier,dat is superzacht als het nat is.

 

Good luck...

:wave:

Dank je. Ik had ze zojuist al geplant met alleen het worteltje in het gaatje, helmpjes zaten er nog op...

 

oordeelt u zelf...

gallery_48039_19625_1077743.jpg

 

and off we go !

gallery_48039_19625_1341940.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck!!

 

 

Normaal mogen ze eigenlijk wel iets eerder de grond in, als er net een klein wit puntje te zien is.

Iets voor de volgende keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met wietzaadjes, maar wel met andere. Over het algemeen geldt dat als ze uitkomen de grootste horde al is genomen. Zo lang als je ze niet te diep plant, en lekker wat boven de 20° gaat dat helemaal goed komen ;) succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck!!

 

 

Normaal mogen ze eigenlijk wel iets eerder de grond in, als er net een klein wit puntje te zien is.

Iets voor de volgende keer ;)

ah, vandaar die paar mm, thanks. Voelde hem eigenlijk al aankomen. Betekent dus dat je sowieso het mutsje erop laat zitten ? Laat je deze dan verder vrij liggen....?

 

Ik heb geen ervaring met wietzaadjes, maar wel met andere. Over het algemeen geldt dat als ze uitkomen de grootste horde al is genomen. Zo lang als je ze niet te diep plant, en lekker wat boven de 20° gaat dat helemaal goed komen ;) succes !

Alright, we go for it ! Net nog een kacheltje besteld om de temp. in de gaten te houden met lampen uit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mutsje lekker laten zitten en zorgen dat het NET onder de grond zit, dan blijft het hangen (niet altijd) als het plantje zich uit de grond werkt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een petri-schaaltje en t.p.

 

EN ik wacht standaard tot ze volledig uitgekomen zijn,hoef je nooit te klooien en af te vragen of er wel wat opkomt,of dat de helm blijft steken.

 

Zo heb ik altijd 100% opkomst,tenzij ik zelf lomp ben. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

There is life in the closet.... :dribble:

 

Slim, die flessen!!

Dan mag de afzuiging of de ventilatie wel een heel klein beetje aan, gewoon beetje proberen wat het beste werkt ;)

Graadje of 26 is wel genoeg nou nog voor die ukkies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een petri-schaaltje en t.p.

 

EN ik wacht standaard tot ze volledig uitgekomen zijn,hoef je nooit te klooien en af te vragen of er wel wat opkomt,of dat de helm blijft steken.

 

Zo heb ik altijd 100% opkomst,tenzij ik zelf lomp ben. :D

i like it......(weet alleen niet waar t.p. voor staat)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

toilet papier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

There is life in the closet.... :dribble:

 

Slim, die flessen!!

Dan mag de afzuiging of de ventilatie wel een heel klein beetje aan, gewoon beetje proberen wat het beste werkt ;)

Graadje of 26 is wel genoeg nou nog voor die ukkies.

Gaan we doen. Afzuiging is inmiddels aan. Ik schrok wel een beetje toen ik de temp zag bij het aangaan van de lampen, 18,9. Had niet gedacht dat deze zo snel zou kelderen. Ik heb zojuist een kacheltje op de logeer gemonteerd, naast de inlaten, ik verwacht dat ik daar wel enigszins mee kan sturen...

Wat betreft water geven, ik heb ze enkel en alleen gisteren ingewaterd. Van wat me tot nu toe bij staat was : nee..........toch even opnieuw inlezen...

 

toilet papier :lol:

haha, wat dacht je van deze : tandenprikker.....geen idee joh wat ik daarbij nu dacht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...