Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Ze gaan wel lekker, maar rustig aan met water. Laat de wortels maar een beetje zoeken naar vocht, krijg je een beter ontwikkeld wortelstelsel van. Aan de stand van de blaadjes kun je ook aflezen of ze dorst hebben, deze lijken meer als voldoende te hebben ;)

Ok, had dit vanaf gisteren al teruggeschroefd naar max 5%. Heb jij ervaring met een tensiometer en in hoeverre zou je mij dit aanbevelen...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen ervaring mee, kwaad kan het nooit natuurlijk.

Maar het beste is je planten leren lezen, aan de bladeren kun je alles zien. Dat krijg je vanzelf onder de knie, in het begin hebben die kleine dingen nog niet elke dag water nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen ervaring mee, kwaad kan het nooit natuurlijk.

Maar het beste is je planten leren lezen, aan de bladeren kun je alles zien. Dat krijg je vanzelf onder de knie, in het begin hebben die kleine dingen nog niet elke dag water nodig.

ha, dacht al bij het schrijven, voeden naar de behoefte, maar ik zal ze eens wat meer moeite ervoor laten doen. Merk eigenlijk nu al dat de weegschaal een beetje voorbarig was, maakt niets uit, vrouwtje is er weg van, gaat naar de keuken. Ben iig blij dat je op de achtergrond toch 'actief' erbij bent vakman. Ik merk ook dat ik het gewoon heel erg leuk vind om hiermee aan de slag te gaan, zeker nadat dan eindelijk het hokkie klaar was. Weet jij je allereerste kweekje nog Vak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen ervaring mee, kwaad kan het nooit natuurlijk.

Maar het beste is je planten leren lezen, aan de bladeren kun je alles zien. Dat krijg je vanzelf onder de knie, in het begin hebben die kleine dingen nog niet elke dag water nodig.

ha, dacht al bij het schrijven, voeden naar de behoefte, maar ik zal ze eens wat meer moeite ervoor laten doen. Merk eigenlijk nu al dat de weegschaal een beetje voorbarig was, maakt niets uit, vrouwtje is er weg van, gaat naar de keuken. Ben iig blij dat je op de achtergrond toch 'actief' erbij bent vakman. Ik merk ook dat ik het gewoon heel erg leuk vind om hiermee aan de slag te gaan, zeker nadat dan eindelijk het hokkie klaar was. Weet jij je allereerste kweekje nog Vak ?

misschien een leuk idee voor een nieuw topic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, na 4 weken de planten in de kliko gegooid :whistle: Oorzaak, giftige dampen in de kast.......

Vlug vergeten en weer door, kast vol amnees en gaan met die banaan. Dat werd de beste ronde tot op heden :innocent:

 

 

 

 

 

En ik volg je op de voet ;)

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar even aan de fabrikant gevraagd wat nu de ideale afstand is van lamp tot het gewas :

Model: TGL 220

Days of cultivation and distances:

First days (1-10) = 70cm

Growth (10-30) = 60cm

Pre Flowering (30-40) = 50cm

Flowering (40-80) = 20-30cm

Final (80-90) = 15cm

 

Schrok hier toch wel een beetje van, heb namelijk de plus versie en lamp hangt nu al zo tussen de 15 en 20 cm....

 

Het leek me niet verstandig om deze guidelines helemaal naast mij neer te leggen en heb zojuist de lamp iets feller gezet en de afstand is nu 40 cm. We zullen zien of dit enigszins de gulden middenweg is....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, na 4 weken de planten in de kliko gegooid :whistle: Oorzaak, giftige dampen in de kast.......

Vlug vergeten en weer door, kast vol amnees en gaan met die banaan. Dat werd de beste ronde tot op heden :innocent:

 

 

 

 

 

En ik volg je op de voet ;)

Is het niet een mooi moment om al eens die 11L potten klaar te gaan maken vak ? Wilde dan die royal mix gaan mengen met lavameel, vleermuizenmest,myco, bacto,zeewier,palmboom as....nog iets ?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een heel goed moment, wist nog niet dat je meteen volle bak bio gaat :dribble:

Je menukaart ziet er wel goed uit zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg ook. Die 15 cm de laatste week vind ik wel extreem hoor. Heb je gelijk je toppen gedroogd :likken: Ik hou 20/25 cm aan laatste weken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg ook. Die 15 cm de laatste week vind ik wel extreem hoor. Heb je gelijk je toppen gedroogd :likken: Ik hou 20/25 cm aan laatste weken

Cool dat je erbij bent Jay! Was er al enige tijd ingedoken en kom tot de voorlopige conclusie dat in mijn setup met 1 armatuur het beste zou zijn om 30-40 cm aan te houden, proberen te 'scheren' van onderen en idd, precies zoals jij zegt, 20-25 cm in de laatste weken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze ook allemaal op dezelfde hoogte te houden. Kan je makkelijker je led armatuur op de juiste hoogte houden

Bij mij verschilt het toch wel tussen mn 9 plantjes en is niet echt evident om de juiste hoogte te bepalen voor elke plant.

Is ook mn eerste kweek en wou mijn eigen zo weinig mogelijk moeien met de planten om te zien wat ze allemaal kunnen. 2de kweek zal ik dan vanalles toepassen (toppen, knakken, dieven, ...)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze ook allemaal op dezelfde hoogte te houden. Kan je makkelijker je led armatuur op de juiste hoogte houden

Bij mij verschilt het toch wel tussen mn 9 plantjes en is niet echt evident om de juiste hoogte te bepalen voor elke plant.

Is ook mn eerste kweek en wou mijn eigen zo weinig mogelijk moeien met de planten om te zien wat ze allemaal kunnen. 2de kweek zal ik dan vanalles toepassen (toppen, knakken, dieven, ...)

Hoi Langerd,thnx voor je reactie(en leuk armatuurtje heb je daar hangen). Hier ligt denk ik wel een uitdaging voor mij. Heb er eigenlijk geen moment over getwijfeld om mij in de eerste kweek te gaan 'snijden' aan termen zoals toppen,fimmen, dieven, scroggen, etc... (voor zover een purple bud dit al fijn zou vinden).Wanneer ik die mooie egale veldjes van anderen zie, krijg ik eigenlijk een beetje de brok in de keel, maar ik ga het gewoon proberen en beur mezelf op met de gedachte dat de setup van 60x120 het wat minder lastig maakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze ook allemaal op dezelfde hoogte te houden. Kan je makkelijker je led armatuur op de juiste hoogte houden

Bij mij verschilt het toch wel tussen mn 9 plantjes en is niet echt evident om de juiste hoogte te bepalen voor elke plant.

Is ook mn eerste kweek en wou mijn eigen zo weinig mogelijk moeien met de planten om te zien wat ze allemaal kunnen. 2de kweek zal ik dan vanalles toepassen (toppen, knakken, dieven, ...)

Hoi Langerd,thnx voor je reactie(en leuk armatuurtje heb je daar hangen). Hier ligt denk ik wel een uitdaging voor mij. Heb er eigenlijk geen moment over getwijfeld om mij in de eerste kweek te gaan 'snijden' aan termen zoals toppen,fimmen, dieven, scroggen, etc... (voor zover een purple bud dit al fijn zou vinden).Wanneer ik die mooie egale veldjes van anderen zie, krijg ik eigenlijk een beetje de brok in de keel, maar ik ga het gewoon proberen en beur mezelf op met de gedachte dat de setup van 60x120 het wat minder lastig maakt...

 

Het zal zeker goed gaan. Voordeel van een uitgebreid verslag te maken...genoeg toppers hier die je op weg zullen helpen. ik volg alvast! Wil ook overstappen naar bio dus interessant dit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort verlichting hoor, maar bepaal je de afstand tot het gewas niet in de eerste plaats adhv je te belichten oppervlak icm de stralingshoek van de lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort verlichting hoor, maar bepaal je de afstand tot het gewas niet in de eerste plaats adhv je te belichten oppervlak icm de stralingshoek van de lamp?

Ik geloof je meteen cannarie, ik heb er in ieder geval geen kaas van gegeten...

 

Net na de waterbeurt. Ik moet daar toch mee oppassen dat ze niet te lang droog staan.Wilde eigenlijk wachten tot morgen, maar ze waren gewoon kurkdroog. Ze krijgen momenteel 100ml om de anderhalve dag ongeveer ...

1 heeft er in ieder geval het hazenpad gekozen...gallery_48039_19625_4903936.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze inderdaad iets van 30cm eraf houden, en kijken hoe de spreiding gaat

in de laatste weken zeker NIET 15cm erop hangen, dat gaat je een hoop smaak/geur kosten

 

ga je niet overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze inderdaad iets van 30cm eraf houden, en kijken hoe de spreiding gaat

in de laatste weken zeker NIET 15cm erop hangen, dat gaat je een hoop smaak/geur kosten

 

ga je niet overpotten?

Alright Huff, thanks! Wil zeker gaan overpotten, maar ik zie aan de onderkant bij 1 potje slechts 1 schamel worteltje die zijn puntje laat zien...
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordeel van overpotten voordat ze eruit komen is het niet beschadigen van de wortelhaartjes, dus geen "stress"

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijaanzicht, daags voor het overpotten

gallery_48039_19625_3211819.jpg

 

onderste blaadje begint wat geel te verkleuren, aan de andere kant nog een blaadje...

gallery_48039_19625_883526.jpg

 

who shall be the weakest link...?

gallery_48039_19625_5159703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordeel van overpotten voordat ze eruit komen is het niet beschadigen van de wortelhaartjes, dus geen "stress"

Ok Huff, ik was in de veronderstelling dat waarschijnlijk de kluit zich er dan nog niet lekker uit laat nemen. Ik ga nu 2 daagjes weg, laat ze droogtrekken, bij die gele verkleuring kwam ik uiteenlopende oorzaken tegen. Ventilator is nu uit (af en toe schuin omhoog onder de lamp laten blazen). Temp is steady, lampen aan rond de 25 graden, uit rond de 23, luchtvochtigheid is al enige tijd niet boven de 35% uitgekomen. Heb de 3e passieve inlaat nu ook opengezet om meer verse lucht toe te voeren (lees ook co2 probleem, geen idee joh), deur logeer opengezet, zodat iig ook verse lucht vanuit de hal deze bereikt. Met ietwat droogtrekken hoop ik 'teveel' water uit te sluiten, al kan ik mij dat niet voorstellen. Om de waterbeurt een drupje alpha grow per potje gegeven. Bij terugkomst bekijken hoe ze erbij staan, water geven en in principe de dag erna in de 11L bio (jack)pot.....

Fijne dagen kerel (bedankt!) en iedereen: maak er wat moois van....!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou vooral niet te vroeg verpotten hoor. Met die diepe potjes moet je echt wel even vooruit kunnen.

 

je moet er niet aan denken dat je kluit in een keer in 2en valt tijdens het verpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 1 cannarie!! Spijker op zijn kop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou vooral niet te vroeg verpotten hoor. Met die diepe potjes moet je echt wel even vooruit kunnen.

 

je moet er niet aan denken dat je kluit in een keer in 2en valt tijdens het verpotten

dat was dus ook precies waar ik mij erg ongemakkelijk bij zou voelen, zeker bij de 1e keer...

 

+ 1 cannarie!! Spijker op zijn kop.

Had jouw wortelexplosie wel enigszins in de gaten gehouden (19 dagen), daarbij opgeteld dat ik alleen die zak plagron erin gegooid heb...

 

Mijn neus bedriegt me niet, ik begon vanaf vandaag toch echt wat te ruiken ! Nu ben ik er echt vantussen, ciao people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met nu verpotten doe je waarschijnlijk meer kwaad dan goed, wachten tot ze een mooi kluitje gevormd hebben en dan schuif je ze er zo uit.

No stress at all!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...