Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

TractorPulling om het helmpie te verwijderen dacht ik :P :lol: :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: niet je tanden prikken joh heey :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah geen 24 uur licht,doe maar wel 4 uur donker ;)

Dus die kachel aan houden denk ik,maar let wel op je brandveiligheid.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah geen 24 uur licht,doe maar wel 4 uur donker ;)

Dus die kachel aan houden denk ik,maar let wel op je brandveiligheid.....

Alright!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_48039_19625_2040715.jpg

 

2 dagen niet kunnen omkijken naar de dames, door mijn rug gegaan, helse pijnen. Ben zojuist gewoon 'erin gekropen' en volgens mij constateer ik 'strek' ?

Lamp kan niet meer lager, anders straks maar een kijken of ik ze op een verhoging zet...

gallery_48039_19625_3462648.jpg

 

gallery_48039_19625_602235.jpg

 

gallery_48039_19625_2929261.jpg

 

gallery_48039_19625_4419575.jpg

 

gallery_48039_19625_2265282.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het valt wel mee met de strek,even wat eronder zetten en doorgaan>> gaat goed. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het valt wel mee met de strek,even wat eronder zetten en doorgaan>> gaat goed. :likken:

Dank je, probeer er bovenop te zitten, schiet me nu te binnen dat ik naast de verhoging, ook de lamp misschien al iets feller kan zetten...?

 

Als ik zo naar de randen kijk van de potjes : is dat niet ook een teken dat ik ze straks wat mag wateren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja...... zet de lamp maar op max. wattage,en geef ze maar wat lekkers want ze zijn zoet geweest :lol:

Moet je wel opletten dat die lamp er niet te dicht opkomt eerst,tot die blaadjes van 1 een beetje oppompen en iets gewend zijn aan het licht.

Daarna gewoon volle bak erop :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja...... zet de lamp maar op max. wattage,en geef ze maar wat lekkers want ze zijn zoet geweest :lol:

Moet je wel opletten dat die lamp er niet te dicht opkomt eerst,tot die blaadjes van 1 een beetje oppompen en iets gewend zijn aan het licht.

Daarna gewoon volle bak erop :whistle:

Is dat niet een beetje veel van het goede ? Als ik me niet vergis komt er 18.000lm uit deze bak als ik hem vol opendraai, wilde eigenlijk nog wat bewaren voor de bloei (als ik het zover red)...

Misschien ook een mooi moment om straks eens het ventilatortje te laten blazen op de laagste stand, een beetje erboven ? Ik heb op die davin nog een lampaansluiting vrij, een idee om hier de ventilator in te prikken en deze mee te laten draaien op de lichturen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lampen gewoon iedere dag wat feller, over een paar dagen volle bak is geen probleem.

De aarde ziet er nog vochtig genoeg uit, hoeveel water heb je er de eerste keer in gemikt?

Ventilator aan is prima, inprikken in de davin ook. Zorg dat ie niet rechtstreeks op die kleintjes blaast, op de wand/vloer richten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je lampen gewoon iedere dag wat feller, over een paar dagen volle bak is geen probleem. De aarde ziet er nog vochtig genoeg uit, hoeveel water heb je er de eerste keer in gemikt? Ventilator aan is prima, inprikken in de davin ook. Zorg dat ie niet rechtstreeks op die kleintjes blaast, op de wand/vloer richten.
Ok,10% van de pot. Vandaag de weegschaal binnengekomen (tot 15kg, ook met het oog op de 11 liter potten en natuurlijk tot de gram nauwkeurig). Heb helaas nog geen ervaring met het 'voelen' van de potten.

Ik heb een extra pot gepakt, die afgevuld, gewogen, 10% erbij, weer gewogen en toen de dames 1 voor 1 op de pot (nou ja, weegschaal) gezet en kwam tot de conclusie dat ze toch zo goed als opgedroogd waren.

Ik heb ze dus nu voor de 2e keer met 10% bewaterd, waarschijnlijk meer dan nodig, met 1 enkele reden : Ik hield het gewoon niet meer met mijn rugpijn en zal het even op afstand volgen nu. Lamp kon ik in totaal 3 kwartslagjes draaien, maar omdat de aangebrachte verhoging van slechts 3 of 4 cm niet noemenswaardig was, heb ik de lamp al 1 kwartslag gedraaid. Ventilator, daar kwam ik niet meer aan toe, vanwege de pijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beterschap!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vrouwtje neemt voorlopig de honneurs waar. Dames zijn inmiddels op hoogte gezet, lamp wat korter erop en iets feller. Ventilatortje waait inmiddels ook keurig tegen de zijwand. Aardig vochtig onder het plastic, misschien iets te ? Anders wat extra gaatjes boren...

gallery_48039_19625_2531417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook niet een beetje erg warm onder die flessenbodems? T zijn allemaal kleine broeikastjes natuurlijk. Heb je er al een thermometertje onder gelegd een paar minuutjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De flessen kunnen er nu wel af, het zijn geen stekken ;)

Krijgen ze ook meer verse lucht en worden ze beter belicht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook niet een beetje erg warm onder die flessenbodems? T zijn allemaal kleine broeikastjes natuurlijk. Heb je er al een thermometertje onder gelegd een paar minuutjes?

idd, broeikasjes, 29.8 graden

 

De flessen kunnen er nu wel af, het zijn geen stekken ;)

Krijgen ze ook meer verse lucht en worden ze beter belicht.

Zijn weg !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moest even zoeken, maar had een ec/ph meter besteld met kalibratievloeistof, gaan we maar eens kijken hoe dit werkt en misschien weten we dan meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk gewoon verbranding door het licht, blaadje is vochtig geweest ;)

Waterdruppels zijn net lenzen.

 

Geen zorgen

 

Teveel voeding toont zich ook het eerst in het uiterste puntje van het blad ;)

En dan zijn ze ook donkergroen, je kleur is mooi lichtgroen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk gewoon verbranding door het licht, blaadje is vochtig geweest ;)

Waterdruppels zijn net lenzen.

 

Geen zorgen

 

Teveel voeding toont zich ook het eerst in het uiterste puntje van het blad ;)

En dan zijn ze ook donkergroen, je kleur is mooi lichtgroen :verrygood

Ok vakman, fijn om te weten! Op het flesje van alpha grow staat dat ik per 1 liter maximaal 4 ml moet toevoegen, bij iedere waterbeurt, gedurende de groeifase. Wat zou jij me aanraden ? Ik dacht zelf om hier ongeveer 1/3 tot 1/2 van aan te houden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd rustig aan beginnen en langzaam opbouwen. Het schema is niet heilig, leer het 'planten lezen' en voed naar behoefte van de plant.

Blind schema's volgen leidt meestal tot problemen.....

 

En iedere waterbeurt hoeft ook niet, dagje water dagje voeding vinden ze fijner ;)

 

 

Al die goede adviezen van Plagron zijn alleen bedoeld om de bankrekening van Plagron te spekken :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd rustig aan beginnen en langzaam opbouwen. Het schema is niet heilig, leer het 'planten lezen' en voed naar behoefte van de plant.

Blind schema's volgen leidt meestal tot problemen.....

 

En iedere waterbeurt hoeft ook niet, dagje water dagje voeding vinden ze fijner ;)

 

 

Al die goede adviezen van Plagron zijn alleen bedoeld om de bankrekening van Plagron te spekken :likken:

Ok vakman, we gaan aan de slag ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan wel lekker, maar rustig aan met water. Laat de wortels maar een beetje zoeken naar vocht, krijg je een beter ontwikkeld wortelstelsel van. Aan de stand van de blaadjes kun je ook aflezen of ze dorst hebben, deze lijken meer als voldoende te hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...