Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentjeonatrip

Isolatiehok Bouwen Om Een Gorilla Shorty Van 120 X 60 X 173 (Voor 4 Of 5 Dames)

Recommended Posts

Draai er die trompetkoppen is netjes helemaal in joh, ouwe vakbuffel :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pssst.....................................(mijn hokje is klaar)......

 

Gaan jullie mee even een kleine wandeling maken....?

 

Dit was het laatste stukje gips...

gallery_48039_19616_2237552.jpg

 

gallery_48039_19616_2567324.jpg

 

gallery_48039_19616_2079875.jpg

 

gallery_48039_19616_1618571.jpg

 

gallery_48039_19616_2141432.jpg

 

gallery_48039_19616_243843.jpg

 

gallery_48039_19616_1544934.jpg

 

gallery_48039_19616_108600.jpg

 

gallery_48039_19616_2559304.jpg

 

gallery_48039_19616_2786456.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig geweest ! Netjes hoor , mooie ruimte geworden zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man. Als dat niet lichtdicht is dan weet ik het ook niet meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindverslagje:

 

Lieve mensen, het zit er eigenlijk wel op en blij toe... 6 weken heeft dit in beslag genomen, 6 weken lang, dagelijks van 1 uurtje tot 14, de 'pieker-en-peins-uurtjes' wel meegerekend.

Dit hokkie heeft gekost............1000€ (apparatuur niet meegerekend).

 

De basis :

 

* vuren balkjes

* steenwol

* hydro gipsplaten

* pellos plaat en 'rest- constructieplaten' die ik aantrof in de bouwmarkt

* eps

* versterkingshoekjes

* zuurvrije kit

* epdm folie

* diamond trinatech shield folie

* dampdichte folie

* allerhande (gipsplaat)schroeven, uiteenlopend van 16mm tot wel 80mm

* tierelantijntjes

 

De zaken die ik mensen kan aanbevelen bij hun eigen bouw:

 

* Wanneer je een ruimte aantreft die bestaat uit schots en scheve muren of vloeren, ga dan gelijk aan de slag met de waterpas en bij het zetten van de balkjes dit meteen oplossen. Je zult merken wanneer je dit meteen goed aanpakt het gewoon een verademing is dat je in de fase die daarop volgt heerlijk "recht" te werk kunt gaan, dus minder zaag- of snijwerk.

* Probeer op de wanden, daar waar mogelijk, de gipsplaten horizontaal aan te brengen, scheelt mogelijk 'naden' kitten en je kan op meerdere plaatsen de gipsplaat 'schroeven'.

* Ga gewoon niet hals over kop te werk en blijf nadenken, het hele proces en besef dat je ook gewoon 'simpele zaken' over het hoofd kunt zien...

* Ik had wel redelijke keuze in bouwmarkten, maar ik veronderstel dat het een goed idee is om hele simpele materialen eens te gaan vergelijken. Zo kwam ik erachter dat hele simpele versterkingshoekjes bij de Gamma, gewoon 2x zo duur zijn dan bij Hornbach, om vervolgens afgelopen week te ondervinden dat de Action ineens ook over deze verschillende versterkingshoekjes beschikt.

* Loop ook eens gewoon binnen in de bouwmarkt en maak een wandelingetje in de 'gangen' waar je normaal gesproken niet zo snel in zou gaan, het kan helpen om wat creatiever te worden....

* Ga gewoon 'veilig' te werk, zeker wanneer je met de hand-,decoupeer- of cirkelzaag bezig bent, opruimen en overzicht houden is natuurlijk onlosmakelijk verbonden..

 

Tsja, en als we het dan over 'veiligheid' hebben....:

 

* Gipsplaten (brandvertragend)

* Steenwol (brandklasse A1)

* Alleen maar geaarde stopcontakten

* Automatische brandblussers

* Rookmelders (nog op te hangen)

* Verzoek neergelegd bij elektricien om toch een 'extra groep' aan te sluiten die ik hiervoor wil reserveren....

 

Ik wil u allen graag bedanken voor de geleverde input, wellicht staan er nuttige zaken in dit topic, misschien ook niet. Het was mij hoe dan ook een waarlijk genoegen om deze bouw te posten. Ik steek ook niet onder stoelen of banken dat ik alle reacties waardeer of heb gewaardeerd. Iedere reactie was gewoon een leuk duwtje in de rug, zeker wanneer het een en ander ook gewoon veel energie opslokt en ik ook weleens de geest zag kruipen...

 

Wanneer mensen nog vragen hebben, suggesties, ik hoor het graag en anders :

 

ik groet u, ik groet u hartelijk !

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik vond het leuk om te volgen. Zelfs een beetje jaloers ;)

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super netjes ! Dat gaat helemaal goed komen met de planten straks. Heb het meer gezegd, maar mijn ervaring met wiet hokken tot dusver is wel, "Het zijn net boten, je blijft kloten" :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super netjes ! Dat gaat helemaal goed komen met de planten straks. Heb het meer gezegd, maar mijn ervaring met wiet hokken tot dusver is wel, "Het zijn net boten, je blijft kloten" :D

En zo is het! Ben al aan het denken: misschien kan ik dit nog doen, misschien dat nog, oh ja, zus, oh ja zo....

 

Ziet er netjes uit, ga je nog een mooi verslag maken van de kweek zelf?

Was stiekem al begonnen hiermee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man, Die kweekruimte die ik ooit "kant en klaar" gekocht heb. Die lijkt in de verste verte niet meer op het plaatje van de website lol. Dat houdt het ook leuk. Lekker kloten. Ben benieuwd hoe het met de kweek gaat straks. Ga er vanuit dat je de eerste sowieso verkloot dan kan het alleen maar meevallen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkloten de 1e keer als je nog geen idee hebt wat je werkelijk aan het doen bent en 10x betere wiet dan uit de CS tegemoet kan zien omdat het jouw wietje is en zulke wiet heb je nog nooit gehad en dit heb je nog zelf gekweekt ook?

Wees niet zo streng voor jezelf :whistle:

 

Ik herinner me de zwaar overvoedde (H&G voeding 1 compo aarde en PK 13/14) op de batmix staande en niet gespoelde WW nog die ik de 1e ronde wist te produceren ergens in 2004.

Beste wiet ooit en ik werd door iedereen overladen met complimenten :dribble:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man, Die kweekruimte die ik ooit "kant en klaar" gekocht heb. Die lijkt in de verste verte niet meer op het plaatje van de website lol. Dat houdt het ook leuk. Lekker kloten. Ben benieuwd hoe het met de kweek gaat straks. Ga er vanuit dat je de eerste sowieso verkloot dan kan het alleen maar meevallen :D

Zou alleen zo jammer zijn, wanneer dit door iets knulligs gebeurt. We proberen er in ieder geval het beste van te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik wel idd, door verkeerde beluchting. Newbie foutje. maar alsnog een onsje wiet. Niet zo lekker, maar toch. Je kan het maar hebben. Resultaat kun je zien in de foto's van mijn eerste verslagje lol, maar zolang je er niet teveel bij gaat gooien aan voeding en rare middeltjes. De temp een beetje knap is, en de beluchting ook. Dan komt het wel goed. Daarbij goede voorbereiding is het halve werk. En dat zit wel snor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, vanmiddag nog 2 mabo's binnengekomen, ditmaal besteld bij brandblusserexpert.nl....

gallery_48039_19616_1878613.jpg

 

En zowaar zelfs een handleiding, kijk, zo hoort het...

gallery_48039_19616_2043505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvullend: Nadat ik vorige week geen reactie had ontvangen van brandblussershop.eu via het reactieformulier, heb ik deze vanmiddag apart een mail gestuurd met de weer simpele en duidelijke vraag, "waarom staan er geen kenmerken op de ontvangen brandblusser, waaruit men kan afleiden dat het wel degelijk om een automatische brandblusser gaat en tevens geen handleiding". Het antwoord op deze mail kreeg ik ditmaal wel zeer snel :

" De MABO fabriek is verhuisd naar Slovenija en hierdoor zijn er fouten gemaakt met handleidingen, enz." ..........ok.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt mij ook een beetje als een BOELshit verhaal....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet overigens nog niet of ik zelf het verzoek moet indienen om dit topic te sluiten, biedt in ieder de gelegenheid om mensen nog van informatie te voorzien die me opvalt, dan wel invalt :

Het was zo verleidelijk om in mijn eigen hokje de "kabeldoorvoer" helemaal bovenin te maken. Ik merk nu dus dat ik dit beter in het 'midden' had kunnen doen. De lamp zelf heeft eigenlijk wel lengte kabel genoeg, maar ik moest de jonkies in de beginfase toch op een verhoging plaatsen, aangezien de lamp niet lager kon.

Ik had de volgende 'heater' aangeschaft om het temperatuurverschil binnen de perken te houden: https://www.coolblue...?imageId=834556

Ik vind het persoonlijk een fantastisch produkt. Met de app die je erbij moet installeren kun je 24/7 de temperatuur perfect regelen, verbruikt hooguit 600W en kan ik zeker mensen die op led kweken aanraden, wanneer zij als ondersteuning hier een beroep op moeten doen,Coolblue leverde dit product zelfs bij mij op zondag, nadat ik slechts enkele uren ervoor op zaterdag de bestelling had geplaatst,( de specs kun je trouwens beter opzoeken op de site van de fabrikant want hier klopt bij coolbue vrijwel niets van) top! Maar...........de naam doet het natuurlijk ook wel al vermoeden, ik ben nog maar een groentje, weet nog zoveel niet en wellicht denken ervaringsdeskundigen, zonde, zonde, want......en dan zullen ze ook wel gelijk hebben. Ik kan slechts mijn eigen ervaring beschrijven. In maart 2018 gaan we 3 weekjes weg en ik dacht: wat zal ik nu doen, alles op alles zetten en gewoon mijn eerste kweekje kunnen afronden nog voordat we vertrekken, of gewoon goed inlezen, nog maanden lang en daarna pas beginnen. Hoe leuk is het dan wanneer ik toch al stiekem kan beginnen, omdat mijn hokkie net op tijd klaar lijkt te zijn en dat mensen met wel of geen ervaring toch een reactie plaatsen : joh, doe dit nu even zus, of zo, wetende dat wanneer ik me gewoon even beter had ingelezen ik het een en ander had kunnen voorkomen, maar mensen zich toch de moeite nemen om goed bedoelde adviezen te geven, jullie zijn geweldig !. Ik had deze heater geplaatst op de logeerkamer bij de ingang van mijn passieve inlaten. Je hoeft er natuurlijk eigenlijk niet voor geleerd te hebben, wanneer je passieve inlaten zich 'onder' bevinden, het dan ook niet zoveel zin heeft om hier een heater in op te hangen, maar ja, mij gebeurd dit dus. Je kunt je sowieso afvragen waarom ik een kacheltje aanschaf die al de warmte verticaal blaast ipv horizontaal, maar ja.... Het plaatsen in de kweekruimte zelf, voelt gewoon niet goed.Ik ga deze verplaatsen naar de 'voorkamer' in het hok zelf, want het temperatuurverschil is nog steeds te hoog, kwam erachter dat bij de entrez (ondanks de tochtstrippen) toch behoorlijk wat trek naar binnen kwam, maar was de afgelopen dagen gewoon niet in staat om dit te fixen, omdat ik door mijn rug ben gegaan. En dan na 5 dagen helse pijnen, 2 thai massages, infrarood straling, elektriciteit, een fysiotherapeut die mij 7 behandelingen wil aansmeren, kom ik toch vanmiddag terecht bij een Belgische chiropractor. Ik geniet toch altijd zichtbaar van de conversaties met de belgen in het algemeen en de daarbij getoonde hoffelijkheid, zoals ik zelf ook ben opgevoed en ik eigenlijk mis in mijn eigen omgeving. De 'kop' van het bekkengewricht zat vast, knak, knak, een schreeuw en...........man, man,man....ik voel mij weer mens.

Lekker off-topic begint dit alsnog te worden.......nee hoor, nog even back on track:

Dan toch ook maar tochtstrippen aan de binnenkant plaatsen, wanneer ik opgeknapt ben, de materiaalruimte purren, de heater in de voorkamer en dan denk ik dat wij aardig op weg zijn en zeg ik wederom, thanks people, thanks !

 

Topic can be closed (i suppose)

 

Mag ik zeggen dat ik het een raar verhaal vind lol.
ha, idd, ik had hierop weer een aantal vragen kunnen afvuren, maar dacht : laat maar lekker waaien joh...
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het zelfde gehad met mijn mabo. had er eerst een besteld en die kwam in een doos waar mabo op stond, met boekjes (niet het zelfde boekje als dat jij laat zien, had kleur en glans etc) en er stond opd dat hij uit kroatie komt en er stond mabo op het ding zelf. Later bij een andere winkel nog een gekocht en deze was kaal zoals de jouwe. stond dus geen eens mabo op, maar alleen op dat hij uit slovenie komt. na contact opgenomen te hebben met de winkel kwam hij ook met dat zelfde verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het zelfde gehad met mijn mabo. had er eerst een besteld en die kwam in een doos waar mabo op stond, met boekjes (niet het zelfde boekje als dat jij laat zien, had kleur en glans etc) en er stond opd dat hij uit kroatie komt en er stond mabo op het ding zelf. Later bij een andere winkel nog een gekocht en deze was kaal zoals de jouwe. stond dus geen eens mabo op, maar alleen op dat hij uit slovenie komt. na contact opgenomen te hebben met de winkel kwam hij ook met dat zelfde verhaal

Die ik nu ontvangen heb komt idd uit kroatie. Overigens ben ik wel iets meer onder de indruk van de mabo, maar in ieder geval het hangframe, uit Slovenie, oogt robuuster en met een metallic laagje afgewerkt,maar dat terzijde....

 

En voor de volledigheid nog even de verpakking...

gallery_48039_19616_341885.jpg en we hadden nog een achterkant van de handleiding...

 

gallery_48039_19616_395041.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op de website van Flamark kijkt zie je dat ze alleen de vloeistof die in de mabo zit maken. Nergens wordt er verwezen naar de Mabo zelf.

 

http://www.flamarksuper.com/index.htm

 

En zoek je op Mabo kom je bij een NL site terecht die nergens verwijst naar hun moederbedrijf.......... Wel een beetje schimmig en amateuristisch allemaal..............

 

http://www.flamark.nl/producten-p6146-nl.html

 

De website is wel Flamark.nl maar geen Flamarksuper.nl en het merk dat gevoerd wordt is Flamblocker........... Niet echt transparant. Ik vermoed een zakelijk conflict waarbij her en der licenties en patenten zijn zijn verdwenen of verdeeld.....

 

Dus zijn die dingen wel te vertrouwen?? Ik heb er ook 2 hangen.....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cavedave

mabo is geen produktnaam maar een uitvoering van een flamblocker en wel de automatische blusser.

het is maar net hoe je het noemt, de flamblocker mabo automatische of de mabo van flamblocker die automatisch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...