Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentjeonatrip

Isolatiehok Bouwen Om Een Gorilla Shorty Van 120 X 60 X 173 (Voor 4 Of 5 Dames)

Recommended Posts

Ik gebruik gewoon afzuigkap filter (dat plastic wol achtige :P )

 

Houdt ook een berg stof tegen

hey, die kende ik nog niet, ook een goed idee!

 

afzuig/filterdoek kost maar 2 euro, wel regelmatig vervangen want het houdt een hoop tegen en word zo vies als wat!

blij dat u ook meekijkt, uw naam is de laatste maanden ook wel blijven hangen, o.a. met radiatorfolie geloof ik, maar daar kom ik nog op terug..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag komt de droogboor binnen. Huren in de 127mm was,of niet beschikbaar of alleen maar 'nat'. Uiteindelijk er maar voor gekozen om zelf een setje te kopen 70€.

Mijn vraag : zal ik straks de gaten boren, zodat deze net boven de potten uitkomen, of tegen de bovenkant aan (aangenomen dat ik de inkomende temperatuur kan regelen) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je afzuig hoog zit je aanvoer laag zou ik doen, heb je goede circulatie.

Niet recht tegenover je afzuig in ieder geval!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je afzuig hoog zit je aanvoer laag zou ik doen, heb je goede circulatie.

Niet recht tegenover je afzuig in ieder geval!

afzuig zit idd hoog en wilde dan de aanvoer laag maken, dus wel recht tegenover de afzuiging, maar dan op pothoogte, toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kamer waarvan je uit aanzuigt ga je verwarmen als het nodig is, toch?

Dan is pothoogte geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kamer waarvan je uit aanzuigt ga je verwarmen als het nodig is, toch?

Dan is pothoogte geen probleem.

klopt ! wil middels cv op logeer de inkomende lucht proberen te regelen tussen 18 en 20 C . Afzuiging links hoog, aanvoer rechts laag (alleen de achtermuur en een stukje van de zijmuur geeft toegang tot logeer). ik wilde alleen 3 inlaten maken van 127mm, omdat ik niet uitsluit dat ik in de toekomst de oppervlakte van de bestaande ruimte gemakkelijk kan en wil verdubbelen, grotere afzuiging, dus daarom nu de voorkeur voor deze 3 inlaten, waarbij voorlopig 2 werkend. Alleen wordt het met de te realiseren ruimte nu van 60 x120 wel krap zo 3 inlaten rechts en zou het me beter uitkomen als ik ook 1 inlaat onder in het midden of misschien zelfs onder links zou kunnen maken, echter wanneer mij dit omwille van efficiëntie wordt afgeraden komen ze gewoon alledrie rechts.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 3 mooi verdelen(links, midden, rechts) zou voor nu het beste zijn.

Als je in de toekomst uitbreid naar het dubbele red je het waarschijnlijk toch niet met die 3 en kun/moet je toch weer boren, of je moet actief inblazen ;)

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 3 mooi verdelen(links, midden, rechts) zou voor nu het beste opzijn.

Als je in de toekomst uitbreid naar het dubbele red je het waarschijnlijk toch niet met die 3 en kun/moet je toch weer boren, of je moet actief inblazen ;)

gaan we zo doen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenin de eigenlijke kweekruimte een soort van "schuifbalksysteem" gemaakt, hangt nu een balkje voor het licht, komt er nog een bij voor de filter.Leek me wel handig voor in de testfase. Horizontaal kunnen ze er nooit uitvallen en eenvoudig diagonaal eruit te nemen. Wanneer ik uit ga komen met de hoogte, laat ik het zo, anders heb ik ze er zo uitgehaald en kan ik alsnog tegen het plafond aanschroeven...

gallery_48039_19603_574518.jpg

 

gallery_48039_19603_1352630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die afzuiger nou aan een plankje op de muur gemonteerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die afzuiger nou aan een plankje op de muur gemonteerd?

klopt,achter dat plankje zit een gipsplaat, daarachter weer een balkje en dan de muur. Aan de afzuiger zit een voorgemonteerd stuk om deze aan de wand of muur op te hangen. Muurtje zelf is de afscheiding tussen deze ruimte en de logeer. Afzuiging is verder een "stille" in een "stalen behuizing". Vraag je dit vanwege trillingen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ivm trillingen. Op rubbers ophangen zou ik toch wel aanraden. Als je een oude binnenband van een fiets hebt, is deze ook zeer goed te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ivm trillingen. Op rubbers ophangen zou ik toch wel aanraden. Als je een oude binnenband van een fiets hebt, is deze ook zeer goed te gebruiken.

huhmm. Daar zet je me dan toch aan het denken. Dit waren de gegevens van de buisventilator :

Met temperatuur en toeren regeling!

Deze buisventilator is geluid gedempt, dus nog stiller, zeer betrouwbaar.

Uitgevoerd in staal.

Deze nieuwe S-vent silent M buisventilatoren zijn ingesloten en een speciaal ontworpen geluiddempende behuizing. Deze range buisventilatoren zijn leverbaar met ronde luchtkanalen van 100 – 315 mm. Deze buisventilatoren worden aanbevolen als onderdeel van luchtbehandelingssystemen voor diverse commerciële en industriële gebouwen met hoge eisen voor geluidsniveau, denk hierbij bijvoorbeeld aan bibliotheken, conferentiezalen en onderwijsinstellingen.

Het materiaal is gemaakt van polymeer bekleed staal. Het binnenhuis is intern warmte én geluid geϊsoleerd met 50 mm minerale laag wol.

Na het lezen van deze beschrijving had ik eigenlijk geen moment getwijfeld om het op deze manier op te hangen. Wanneer ik hem aanzet, word ik bij wijze van spreken ook echt blij, deze is gewoon echt 'stil' te noemen. Ik hoor wel dat hij aan staat en hoor hem natuurlijk ook werken, maar dit staat denk ik niet in verhouding tot de verhalen die ik af en toe lees. Maar u heeft wel een punt en "horen" is natuurlijk totaal iets anders dan voelen/trillingen. Het heeft wel iets meer voetjes in de aarde (lucht dus) om deze in de huidige setup op te gaan hangen, maar ik ga het eens laten bezinken en opnieuw bekijken. Ik ben nu nog in de gelegenheid om het een en ander te veranderen, maar wil dit wel proberen te realiseren met de huidige gaten en zonder onnodige 'bochten'. Gewoon een extra 'schuimpje' onder het plankje zou niet afdoende zijn denkt u ....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg maar jij hoor, en als je het zelf stil genoeg vind dan is het toch goedzo? En die schuimpje erachter moet je maar eens uitproberen of je verschil hoort. Verder ben ik wel benieuwd hoe je hok uiteindelijk gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit tegeldrager1.jpgertussen en je hebt zeker nooit nergens last van.

Zijn tegeldragers, worden gebruikt op platte daken met tegelpaden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg maar jij hoor, en als je het zelf stil genoeg vind dan is het toch goedzo? En die schuimpje erachter moet je maar eens uitproberen of je verschil hoort. Verder ben ik wel benieuwd hoe je hok uiteindelijk gaat worden.

Nee hoor, je hebt gewoon gelijk, goede opmerking en wil zoveel mogelijk uitsluiten. Ik dacht er eerst over om het plankje weg te halen en te vervangen voor......trillingsdempende voetjes voor onder de wasmachine. Uiteindelijk toch maar gegaan voor....

 

antislipmatje voor onder de wasmachine...gallery_48039_19616_3259853.jpg

 

mooi uitknippen, overige deel zal nog wel van pas komen...

 

Dit tegeldrager1.jpgertussen en je hebt zeker nooit nergens last van.

Zijn tegeldragers, worden gebruikt op platte daken met tegelpaden ;)

Top! Bovenstaande gummi zal het ook wel doen dunkt mij, niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is hetzelfde materiaal, prima dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook tussen het plankje en de gipsplaat?

 

En ietsjes kantelen mss, links wat lager ;) Zodat je 1 bocht minder hebt.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje : Het fenomeen "warmtebeeldcamera". Ik heb me een restje " Diamond Shield folie " weten te slijten en growshop meldde mij dat het in dit geval verstandig was om eerst 'latjes' te plaatsen en daaroverheen de folie te spannen, om zodoende een laagje lucht te creëren. Dit zou kennelijk effectief zijn tegen de camera. Ik denk niet dat dit in mijn opstelling nodig is, ook al omdat ik met led ga kweken, maar ben toch wel enigszins benieuwd hoe anderen daarover denken. Ik bedenk mij nu dat dit misschien ook wel zelfs makkelijker plaatsen is met dat spannen, maar wil niet zomaar ruimte weggeven wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...