Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jaa want bij je kerk buddys kun je deze vragen niet stellen natuurlijk ;).

Nu snap ik je topic LOL

 

Jammer dat je er zo serieus op ingaat op mijn post vooral dat ene woordje en direct je aangevallen voelt.

En ik kom mijn mening niet opdringen dit is geen kerk een vrijforum ik mag hier reageren op wat ik wil zolang ik het netjes hou en dat doe ik ..

Wel typisch ;)

 

En Dilago :

ik heb nog nooit een anti gelovige aan me deur gehad die me kwam vertellen dat die onzin niet waar was! ;)

 

En ik ben anti idd maar dit merk je pas als je met die onzin begint te gooien in mijn buurt.

Als je het voor jezelf houd zul je mij er niet over horen beginnen.

 

Voor de rest succes met je zoektocht iig

 

Peace

 

 

Je doet gnosticisme oneer aan door haar te linken aan een religieuze instelling als de kerk.

Ignorance is bliss en gezegend zult gij zijn. ;) :P

 

Vreselijk off-topic idd.

En alle andere gelieve te onthouden opmerking is een dominante opmerking van jou.

 

Nogmaals heeft totaal niks met

wiet

paddo's

planten

groeien

bloeien

smoke

trippen of wat dan ook te maken.

 

Of lees ik nu ergens erover heen met me stone kop.?

 

Boeken van Terrence Mc Kenna maar eens lezen & de topic titel heeft meer met spiritualiteit te maken dan met een goddienst.

 

Ik denk dat ik veilig kan stellen dat ik zowat het meeste van Terence gezien en gelezen heb. Ook veel gemeenschap met gnosticisme he? Die man heeft mij toch getoond dat er meer dan 1 wit konijn is om te volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gnosticisme is een 2e-eeuwse filosofische en religieuze beweging in de Grieks-Romeinse wereld die voor haar leer onder meer putte uit het Iraanse dualisme, het midden platonisme en de joodse mystiek.

 

5 mei 2017

 

Verzamelnaam voor de leer van een aantal filosofisch-religieuze sekten die elementen van het christendom met platonisme hebben gecombineerd. Het hoofdkenmerk van deze leer is een dualistische visie op de wereld, namelijk de geestelijke, goede wereld en de materiële, slechte wereld. Materie is de schepping van een boosaardige demiurg (ambachts...

Gevonden ophttp://www.cultureelwoordenboek.nl/index.php?lem=3789

 

Kijk dit zegt google ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gnosticisme is een 2e-eeuwse filosofische en religieuze beweging in de Grieks-Romeinse wereld die voor haar leer onder meer putte uit het Iraanse dualisme, het midden platonisme en de joodse mystiek.

 

5 mei 2017

 

Verzamelnaam voor de leer van een aantal filosofisch-religieuze sekten die elementen van het christendom met platonisme hebben gecombineerd. Het hoofdkenmerk van deze leer is een dualistische visie op de wereld, namelijk de geestelijke, goede wereld en de materiële, slechte wereld. Materie is de schepping van een boosaardige demiurg (ambachts...

Gevonden ophttp://www.cultureelwoordenboek.nl/index.php?lem=3789

 

Kijk dit zegt google ;)

 

Gnosticisme is ouder, daar duikt het pas terug op of zijn er restanten van terug ge vonden. Gnostische christenen zijn volgens mij ook de eerste christenen.

Het is tot "kennis" komen. De weg naar het pleroma is gevonden. Maar het is zo vaag en onzeker allemaal. Need some guidance. Isn't going to be you so please stop trying sugarlips ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is al die onzin vaag en onzeker jij weet het nu beter dan google & wikipedia dus je bent al te ver heen als je het mij vraagt. ;) :)

 

Ff een cannabis gerelateerde vraag smoke je wel wiet of neem je alleen pado's en dat soort tripmiddelen.?

 

Gezegend zult gij zijn oh nee ik ga niet na de kerk ik ben geen gelovige gaat nu niet meer op ;):)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de messejas is nog maar koud van zn kruis gerot en er komt al een stroming ""wij gaan het anders doen "".

geloof daar ik krijg er geen harde pimpelpaarse knop van .

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ep9Vzb6R_58

 

en ik heb een hekel aan geloofswaanzinnigen .

en dat jezus over water kon lopen verwijs ik naar het rijk der fabelen .

dat zal wel na 10 dagen min 15 graden celluis zijn geweest .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is al die onzin vaag en onzeker jij weet het nu beter dan google & wikipedia dus je bent al te ver heen als je het mij vraagt. ;) :)

 

Ff een cannabis gerelateerde vraag smoke je wel wiet of neem je alleen pado's en dat soort tripmiddelen.?

 

Gezegend zult gij zijn oh nee ik ga niet na de kerk ik ben geen gelovige gaat nu niet meer op ;) :)

 

Ik weet inderdaad meer van gnosticisme dan jij eruit hebt kunnen halen met één googlebeurt. Ik ben er in opgevoed zonder het zelf beseft te hebben. Door de "kennis" er van te ontdekken word ik herinnerd. In zulke mate dat mijn haren er rechtop van komen te staan en "toeval" zo snel elkaar op volgt dat ik deze stroming niet kan negeren. U bent helaas geen meerwaarde voor de discussie. U bent een vrij mens, maar ik ben even vrij U nogmaals vriendelijk te verzoeken zich te onthouden. Als jij dit onzin vindt, je volste recht. Voor mij is het nuttig en ik houd me ook niet graag bezig met onzin. We treffen elkaar vast elders op het board waar we het wel eens over kunnen zijn? See you later?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is al die onzin vaag en onzeker jij weet het nu beter dan google & wikipedia dus je bent al te ver heen als je het mij vraagt. ;) :)

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tegenspreker of twijvelaar is nooit een meerwaarde voor het geloof ;) ik ben ook niet welkom in kerken :)

 

Je zegt nu zelf dat je zo opgevoed bent dus dit heeft echt niks met jou paddo ervaring te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt er in wezen op neer dat je jezelf herinnert van die goddelijke vonk in jezelf. Maar om tot dat bewustzijn te komen moest ik heel wat watertjes doorzwemmen. Vannacht begreep ik mijn ellende, mijn pijn, mijn alles. Ik deed mezelf "den duivel" aan door in iets te geloven en ideeën te vormen. Maar die ideeën zijn niet mij, ze vormden mijn ego. Ik hechtte overal waardeoordelen aan en was verknocht aan een dualistische wereldvisie.

Ik denk dat ik op een punt sta waar ik de gnostiek (van mijn geloof) ga overstijgen, niet dat ik arrogant wil doen, ik zeg wat ik voel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima dat je zegt wat je voelt en niet arrogant wilt doen maar zo kom je wel over op mij.

Meerdere zogenaamde vriendelijke hints van rot op uit mijn Topic in kerkslang-taal zijn daar een voorbeeld van zodra ik zeg wat ik denk.

 

Past het niet in jou manier van denken verzoek je me vriendelijk mijzelf te onthouden.

Ik krijg nare gedachtes van dat woord en kerken snap je mij een beetje .?

 

En nee ik heb momenteel niks beters dus nogmaals deze vraag gebruik jij cannabis of paddo,s..?

Of ben je hier puur voor je eigen doelen niet gerelateerd.?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet gezegd dat jij moest oprotten. Ik heb opgeroepen op de essentie te blijven en wie off topic wenste te gaan zich te onthouden.

Ik ga toch ook niet in een hydro teeltverslag aarde opdringen? Maar dan de ander "opdringerigheid" verwijten is toch de waanzin voorbij?

Ik heb geen verantwoording tegenover U af te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een paddo sectie over geloof overtuigingen secte shit en katholieke opvoeding en jezelf overstuigen in je geloof wel dan .?

Kom op man schijnheilig persoon :)

 

Nogmaals antwoord aub op mijn vraag blow je wel of gebruik je uberhaupt iets.?

Heb je ooit een wietplant gegroeit gezien.?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een paddo sectie over geloof overtuigingen secte shit en katholieke opvoeding en jezelf overstuigen in je geloof wel dan .?

Kom op man schijnheilig persoon :)

 

Nogmaals antwoord aub op mijn vraag blow je wel of gebruik je uberhaupt iets.?

Heb je ooit een wietplant gegroeit gezien.?

 

U heeft duidelijk niet genoeg paddo's genomen. U leest dingen die er niet staan. Geïnspireerd is niet hetzelfde als opgevoed.

In een paddo sectie over kennis posten lijkt mij de gewezen plaats. Maar psychonauten zoals in mijn tijd? Precies verloren glorie.

 

Uw posten benadrukken ook hoe onwetend U bent in onderzoek verrichten alvorens je onzin post. Het stopt hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer spreek je jezelf tegen je bent er in opgevoed zonder het te weten post je. ;)

 

Hoe kun je nu geinspireerd is niet zelfde als opgevoed typen en zeggen dat ik dingen lees die er niet staan.

 

En nee ik heb niet genoeg paddo's gegeten klopt 3 x gedaan in me jeugd niks spiritueels aan de ervaring alleen lachkicks en paarse kleuren om de straatlampen.

 

En in een paddosectie je kennis over je geloof posten is niet gerelateerd aan paddos of wiet.

 

Tis namelijk niet een ervarings veranderende bezigheid want jij zit al in dat secte leven wat ik uit je vage reacties opvat.

 

Ik ben ontwetend en post onzin prima dat mag jij vinden.

Maar jij spreekt jezelf gewoon tegen en ik hoef dit niet te quote ;)

 

Nogmaals succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic staat volledig op de verkeerde plek... had in overig en zo gemoeten.

Dat is de plek voor dit soort filosofisch/religieus geklep, heeft niks met paddos van doen behalve dat jij er duidelijk n flinke klap van de mallotenmolen door hebt opgelopen.

 

Ik heb genoeg ervaring met tripmiddelen, ook heel diep spirituele ervaringen mee gehad maar niks waardoor ik zo stom begin te lullen als jij nu doet. (En god knows i tried...)

 

Ik zou overstappen op lsd of dmt ofzo, misschien dat een van die 2 je denkpatroon weer n beetje herstelt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel

 

Is Jezus Een Symbool Voor Een Paddenstoel?

 

Allegro was een van de eerste acht en de enige niet christen die de dode zee rollen onder ogen kreeg nadat ze in 1947 bij Quram waren gevonden. Allegro, afgestudeerd in Grieks en Hebreeuws, bracht als eerste, eind jaren vijftig, zijn bevindingen naar buiten. Hij stelde dat de figuur van Jezus christus, in de rollen naar voren kwam als de leider van een Esseense sekte. De naam Jezus Christus moest meer gezien worden als een titel of een rang, die door meerdere opvolgers werd gedragen en de Jezus waarover werd gesproken was de leider van de sekte rond de tijd van de vernietiging van Jeruzalem rond 70 na Chr. De Essenen waren volgens hem de voorlopers van het christendom maar worden heden ten dage compleet verkeerd begrepen.Die visie op de dode zee rollen was natuurlijk tegen het zere been van de kerken en de andere christelijke onderzoekers van de rollen. Zij namen dan ook afstand van hem en maakten hem belachelijk zonder dat ze daarbij bewijzen konden leveren van zijn ongelijk. Allegro pleitte voor het vrijgeven van de rollen zodat iedereen ze kon bestuderen maar dat duurde nog tot de jaren negentig van de vorige eeuw. De kerk had er natuurlijk belang bij dat visie van Allegro niet serieus werd genomen aangezien de gedachte dat het christendom voort zou komen uit een vruchtbaarheids sekte, die onder invloed van hallucinerende middelen tot God kwamen, niet echt makkelijk te verteren was voor een kerk, die o.a. controle houdt over haar schaapjes door onverwoestbare dogma’s en regels. De reputatie van Allegro werd kapot gemaakt en zijn theorie stierf een langzame dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor je mening en bedankt die te delen scirocco. Ik heb lang gedacht waar ik het nu zou posten. Ik dacht rechtstreeks in de sectie waar ik psychonauten zou aantreffen.

De moderatie mag dit alsnog verplaatsen als het in strijd met de regels is, en indien zo: An honest mistake, mijn excuses.

 

Doch heb ik eruit mogen halen wat nodig was. Antroposofie :D Dat zal een zware katalysator op de "ervaring" worden denk ik zo :D

En nee nee ik heb LSD enzo gedaan. Geef mij maar de organische shizzle. Maar ik zeg geen neen tegen een dmt pijp.

 

tumblr_okyzvyz8FE1vsku7uo1_500.jpg

 

IDD konopi, Allegro heeft daarmee zijn carrière verwoest. Maar Jezus was niet de paddo. Zijn sacrament was een paddenstoel. Daaruit ontstond de geest van de Vader/Logos. Maar je moest wel eerst je weg door het pleroma vinden. Daar ben ik nu toegekomen.

Men heeft dat sacrament veranderd naar brood en wijn. (Dit is mijn vlees, dit is mijn bloed). Dat is afkomstig uit een paddogeloof, echt :) (Teonanacatl, flesh of the Gods)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Dilago :

ik heb nog nooit een anti gelovige aan me deur gehad die me kwam vertellen dat die onzin niet waar was! ;)

Ik wel ze beloofden me gouden bergen als ik lid werd of een lot kocht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer jehovas altijd dingen te verkopen als ze aanbellen, sinds ik dat doe is t een heel stuk rustiger geworden om huis.

Scheelde niks of t was laatst nog gelukt ook.. blij toe dat t niks werd, zag mn vrije zondag alweer in rook opgaan. Heb daarna mn uurtarief voor religieuze ondernemingen wat verhoogd voor de zekerheid.

Ben vaker in de kerk te vinden voor mn werk, maar t is niet mijn plek, vind er geen zak aan.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begon laatst over de helende werking van wiet en sindsdien ook geen Jehovah Getuige meer gezien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De trap en die bestijgen klinkt een beetje als 'woke' zijn.

Plato's grot is al even zelfingenomen, tenminste, als je denkt dat je niet naar het schimmenspel aan het kijken bent.

 

Gnosticisme komt van het weten, en denken dat je meer kennis hebt over iets waar niemand iets zeker over weet is in mijn ogen niet hoger op het trappetje.

 

Psychedelische ervaringen hebben zeer veel met het spirituele te maken, namelijk dat het allebei uit het brein komt.

Naar mijn idee is er geen hoger of lager bestaan, de een kan het wellicht wat eloquenter brengen of heeft meer capaciteit om kromme dingen recht te lullen.

 

Kun je me een voorbeeld geven hoe je veranderd bent sinds je een trede hoger staat ?

 

 

1441809270-20150909.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees het topic? Waar ik mijn ellende begreep. Waarom ik er door moest en hoe mijn denkwereld omgedraaid werd. Daarna kwamen er allerlei teksten op me af. Teksten die duidelijk maken dat wij allemaal onze eigen verlosser kunnen worden. Geen verlossing elders zoeken. Kreeg het ook zo door maar is en blijft iets persoonlijk. (gsm typwerk)

 

Ik begrijp je punt. Maar hij kwam terug na 1 Google hit gelezen te hebben. Dat geeft je geen inzicht in gnosticisme. Ik sluit me trouwens niet aan bij wat gnostische kringen zoals Katharen vroeger geloven. Er is geen duivel of god die ons beproeft en beoordeelt. Het is geen van beide maar ons brein misleidt ons waardoor we die krachten in dualiteit ervaren. Via de ervaring beleefde ik ze in eenheid. Zoek nu vooral duidelijkheid en richtlijnen om verder uit te barsten in het pleroma. Er is iets mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het zal een verschil in visie zijn.

Ik denk dat we geen keuze hebben en slaaf zijn (eigenlijk niet, er is geen pure ik die slaaf is van iets, ik ben het allemaal) van onze hormonen.

Spiritualiteit, paranoia en uitzonderingen bijzonder vinden zijn in mijn ogen allemaal evolutionaire voordelen welke stap voor stap uit te leggen zijn.

Echter zitten ze nu meer in de weg dan dat het een voordeel is.

We kunnen die ervaringen in gecontroleerde omgevingen oproepen en elk mens ziet dezelfde dingen, de uitleg ligt aan de tijdsgeest, intellect en vooroordelen over het spirituele/hiernamaals/god/etc/etc

 

Mijn punt in een snelle google gevonden ? Delen graag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel

 

Is Jezus Een Symbool Voor Een Paddenstoel?

 

Allegro was een van de eerste acht en de enige niet christen die de dode zee rollen onder ogen kreeg nadat ze in 1947 bij Quram waren gevonden. Allegro, afgestudeerd in Grieks en Hebreeuws...

 

Hier niet gaan pronken met andermans veren!

Even de bron vermelden is wel zo netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...