Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Conanti dabitur

Een Niet Herkenbaar Bladprobleempje

Recommended Posts

Goedenavond forummers,

 

Na een tijd even in de luwte te hebben gelegen ben ik weer met een kweekje bezig.

Het gaat hier om

45x PP

11 liter potten

2 weken voorgegroeid, nu eerste week bloei

De opstelling: Secret Jardin (1250x2400)

3x 600watt

2500 kuub afzuiger

3200 kuub filter

Dag temp: 29 graden

Nacht temp 20 graden

Nieuwe aarde ( atami light mix)

Ph van 6.0

Voeding: 1ml per liter B'Cuzz 1-Component Nutrition (volgens de beschrijving op het etiket)

 

Zoals ik al zei, ik zit nu in de 1e week van de bloei en nu valt het mij op dat 2 planten dorre randen rond te bladeren beginnen te vertonen.

Aangezien de rest van mijn veldje mooi groen is vind ik dit erg vreemd. Ik wil immers niet dat het "uitzaaid".

Wat wel opvalt is dat deze 2 planten VOOR de passieve luchtinlaat staan. Ik weet dus niet of dit er mee temaken heeft.

 

Ik heb de link naar mijn album toegevoegd omdat ik helaas met geen mogelijkheid de BB code kan copieren met mijn iPhone. Excuus daarvoor.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_19581/gallery_19736_19581_1338477.jpg

 

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_19581/gallery_19736_19581_1909775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

véél té Vochtige grond ... .

 

... pot met schaal, ffkes boven de chauffage zetten ... .

 

Dérna, Direct térug, iN hét Licht ... .

 

... op 6 uur donker, kunt gé dà ffkes doen hé ... .

 

Allé, ànders, gààt dà véél té lang duren ... .

 

Grtjs DonSigaar ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Èn Vàn Zodra, Dàt Dé Plant Terug Licht Nodig Hééft, (schema), térug in hét licht ;)

 

En dan, misschien klein beetjen woater ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donsigaar

Hoezo te nat? Waar baseer je dat op?

Hoezo terug op 6u donker als de plant in week 1 12/12 zit?

 

Dat 'dialect' wat je typt, kwam dat met het toetsenbord mee of probeer je gewoon op te vallen?

 

@conanti

Niet herkenbaar?

2wk voorgroei op light mix en maar 1ml voeding nu 1e week bloei?

Gaf je eerder ook al voeding mee?

Waar heb je de planten mee bespoten (vlekjes op blad) of mors je water als je water geeft?

 

Planten willen meer water dat is punt 1, misschien dat je zsm ook maar meer voeding mee moet gaan geven, zie hieronder:

 

Dosering (1:200):

Gebruik 5ml 1-Component Soil Nutrition op 1 liter voedingsoplossing.

Halveer de dosering aan het begin van de cyclus.

Geef één keer per week alleen voedingsoplossing zonder voeding.

 

Altijd info inwinnen op de site vd fabrikant, wat er op de fles staat klopt niet altijd (blijkt ook nu wel weer).

Waarom het niet klopt moet je aan Atami vragen, misschien is het een kamerplant advies wat op de fles staat?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan de potten voor de inlaten niet toevallig gewoon bijna droog?

Bladeren geven dat wel n beetje aan nl...

 

 

Alle adviezen van Donsigaar zou ik zoinzo NIET opvolgen... als je wil weten waarom check zn eigen topics maar ff.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lost Child: ik heb ze zonder voeding 2 weken laten voorgroeien op de lightmix, uiteraard wel wortelstimulator maar verder niks.

Ik ben begin week 3, dus de eerste week 12/12 voorzichtig om de voedingsbeurt wat voeding mee gaan geven. 1ml op een liter.

Omdat ik onder de bladeren wat kleine eitjes van de spint aantrof, heb ik ze een lekkere douche gegeven met knoflookwater ( 6 van die roosjes op een liter water). Dit is wat je ziet.

Het vreemde is dat de rest van het veldje wel mooi groen is.

Ik probeer deze ronde niet teveel op de ec te letten maar de plant te "lezen" naar zijn voedingsbehoefte. De eerste 2 weken voorgroei heb ik de PH op de 5.8 gehouden en zit nu inmiddels op de 6.0

 

@Scirocco, hmmm ze krijgen in principe allemaal 300ml om de 2 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til de potten eens op... zou me niet verbazen als de "probleemgevallen" aanzienlijk lichter zijn als de omringende.

Blind vaste hoeveelheden water geven is vragen om rampen.. ff paar potten optillen zegt genoeg over hoe t echt zit daarbinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja scirocco, ikke héb éS ezo een afbeelding gezien van oorzaken van slechte bladeren, en dáárop afgaande, vergeleken met dien bladpunt ziet dat eruit às teveel water...

 

En lostchild, ik probeer niet op te vallen, máár ik spreek dialect, en dáár ben ik fier op dat ik niet bij dé gemiddelde bevolking hoor, die ABN spreken... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze krijgen in principe allemaal 300ml om de 2 dagen.

Dat is wel erg weinig!

 

Doordat je veel te droog kweekt loopt de ec in je medium op zodat de planten overvoedt raken en verbrandde puntjes krijgen. Ik zou de potten in een emmer water zetten en laat de aarde zich maar eens goed volzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn op dit forum meer dan vijfhonderd topics met dat woord in de titel.

 

Je zoektocht naar de term bladprobleem bladproblemen bladprobleempje gaf 547 resultaten

 

Het lijkt me sterk dat jou probleem er niet tussen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve helpende feedback mannen. Ik ben zojuist wat potten gaan tillen en inderdaad, ik voel weldegelijk verschil. Ik ga de watergift wat opschroeven per pot nadat ik ze even lekker in een emmer water heb gezet. Kunnen ze zich laten vollopen zodat de eventueel opgehoopte voeding wat word verdund.

Ook zal ik voortaan de titel aanpassen zodat er geen ergenis ontstaat. De indruk moet niet worden gewekt dat ik mij het er makkelijk vanaf breng. Ik ben er druk mee bezig geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de geïnteresseerde volgers heb ik hieronder een viertal plaatjes geschoten zodat jullie kunnen zien hoe het veldje er voor de rest bijstaat.

Ook valt te zien dat de planten er nog toch redelijk wat "schriel" uitzien qua bouw. Zeker in de wetenschap dat ze 2 weken hebben moeten voorgroeien in de 11 liter pot en ik eigenlijk de LV niet hoog genoeg krijg door de 3 600 waters in combinatie met de tent en de flinke afzuiger. Ik ga de volgende ronde investeren in een pertinente bevochtiger.

Ook valt goed te zien dat de "knoflook mix" zijn sporen op de bladeren achterlaat.

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/655421-img-5623/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/655422-img-5626/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/655423-img-5627/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/655424-img-5628/

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, dilago, door dat hij te droog kweekt, is da blad verbrand, dus héb ik toch gelijk ?

 

ge kunt ezo iets zoeken, denk op google symptoms leaf weed, én dan krijgt ge een blad, met allemaal wietbladeren op, én dààr zie je wat wélke reden heeft ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

En lostchild, ik probeer niet op te vallen, máár ik spreek dialect, en dáár ben ik fier op dat ik niet bij dé gemiddelde bevolking hoor, die ABN spreken... .

 

Je kletst uit je nek.

Ik denk dat 70 procent van de forumleden een bepaald dialect spreken, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook allemaal meteen raar moet gaan schrijven.

Bovendien, zoals je nu schrijft, zo spreek je niet. Want je schrijft zowel gewoon Nederlands als wat zelf bedachte schrijfwijzen van je dialect door elkaar.

Je schrijft waarschijnlijk gewoon moeilijk om dat treurige bestaan van je nog een beetje kleur te geven.

Je bent net zo'n gemiddelde boerenlul als wij allemaal hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er best wel mooi bij staan en niet schriel. Klein, maar dapper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A, héb ik ooit gezegd , dàt ik Beter ben dàn een ànder ?

 

Ikke zit hiere gewoon, op dit forum, én ik léés soms es, en soms post ik, over mijn gepruts :s ik wetet, ik benne niet écht goed

 

bezig, maar ik zàl mij proberen àànpassen, ... .

 

mààreuhm, nui, zit ik dén eersten keer, boven de 100€ geld gespaard ... .

 

... dùs ik vinne, dà hét toch betert, mijn situatie, én dàt ik mij binnenkort, ook és een Ledlamp zal kopen, denk ik ... .

 

mààreuhm, ik benne der nog niet goed uit ... .

 

Wélk merk, da het beste is, en zo van die dingen, ... .

 

... én wélk mérk, ik mij ga kopen, ... .

 

...én of ik niet gewoon, één dual spectrum lamp moet kopen ?

 

En iedereen, mag volgens mij, gewoon trachten te chilllen, en relaxen, .. .

 

... doe wààr gé ui goesting op hébt gezet, en relax, én as ge positief blijft, kàn ér niets ànders gébeuren, dan een bétering, van de situatie .. .

 

én ik wéét ook, dàt ér in belgie en nederland, allemaal mooie dialecten zijn ... .

 

... het mijne, misschien onnozel, voor een ander ... .

 

... dààr kàn ik niet ààn doen ... .

 

SORRY ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

héb ik ooit gezegd , dàt ik Beter ben dàn een ànder ?

 

... én ik léés soms es,...

 

ik benne niet écht goed

 

bezig, maar ik zàl mij proberen àànpassen, ... .

 

mààreuhm, nui, zit ik dén eersten keer, ...

 

... dùs ik vinne, dà hét toch betert, mijn situatie, én dàt ik mij binnenkort, ook és ...

 

mààreuhm,...

 

Wélk merk,

 

... én wélk mérk,

 

...én of ik niet gewoon, één dual spectrum lamp moet kopen ?

 

 

 

... doe wààr gé ui goesting op hébt gezet, en relax, én as ge positief blijft, kàn ér niets ànders gébeuren, dan een bétering, van de situatie .. .

 

én ik wéét ook, dàt ér in belgie en nederland, allemaal mooie dialecten zijn ... .

 

... dààr kàn ik niet ààn doen ... .

 

 

Maar waarom al die schuine streepjes op de klinkers?

Om over al die komma's maar te zwijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, sorry FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent gewoon een kinderachtige aansteller.

Wat voor flauwekul argumenten je ook gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fool begrijpt de Vlaamse taal niet zo , zo te zien.:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En lostchild, ik probeer niet op te vallen, máár ik spreek dialect, en dáár ben ik fier op dat ik niet bij dé gemiddelde bevolking hoor, die ABN spreken... .

 

Tussen spreken en schrijven zit best een verschil.

 

Daje oewe prietpraote veur ie mut houwe is ie denkluk ontgoan?

We sprieke nieh allemoale Chinaas Waals weejewel

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...