Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Belangrijk bij veredelen is om te kijken naar hoe de genetica is opgebouwd. Welke strains zijn er gebruikt en welke eigenschappen wil je terug zien bij de nakomelingen, bijv: korte bloeitijd, of auto eigenschappen , of een bepaalde smaakAls je een stabiele strain gaat vermeerderen is de kans op veel phenoverschil minder groot. Zaad kweken hoeft niet groot, ik heb kleine test runs gedaan in een dp90 met t neon, komt alsnog heel veel zaadjes vanaf.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi manwijf,sts slaat dus mooi aan.

 

Spannend is het altijd met een nieuwe soort idd.,zal zij(op tijd) gaan veranderen in een hij?

 

Maar dit ziet er strak uit qua schema,zal haast wel moeten slagen als het zo doorgaat.

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Collie! Maar er kan nog zo veel gebeuren, ondanks dat de bestuiving wellicht gaat lukken is dat geen garantie voor bevruchting, het stuifmeel kan om wat voor reden dan ook ook slecht zijn, en score je 4000 zaden per m2 ipv ruim 10.000 per m2,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad ook weleens een steriele stuifert gehad met femmen laatst,de hele strain heb ik maar laten opvreten door musjes.

Was al niet meer te redden vanwege teveel verschillen in de nakomelingen.

Maar inderdaad is ballenproductie nog geen garantie tot tijdige bevruchting.

 

Logisch dat fem. zaadjes duurder zijn dan regulier :whistle:

Sommige snappen dat niet echt,maar het is gewoon lastiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook al paar keer gehad dat de ballen niet open gingen.. dus alle stampers handmatig moeten openmaken en bestuiven.

Had maar 1x bestoven maar blijkbaar is fem stuif niet even vertrouwbaar als reguliere stuif :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, je hebt deze 'vader' dus bewust geselecteerd en niet zomaar 1 van je planten gekozen?

 

Ik zit zelf ook wel eens te denken om zelf zaad te maken van de planten die ik in zaadvorm koop. Maar ben nogal bang dat als ik dat nieuwe zaad dan ga groeien er flut-wiet uit komt.

 

Ik denk dat plantformer deze 'vader" niet zelf heeft geselecteerd, maar ik kan er naast zitten? Ik heb het niet terug kunnen vinden iig.

 

Ik zou zelf niet zomaar iets ombouwen waarvan ik de outcome niet ken, ik heb ze liever zelf geselecteerd. Dan heb je ze ook zelf getest en gestressed dus dan weet je iig wat je te wachten staat.

 

Wat is de achtergrond van de Cbd? en de Orion kush, mooi profiel!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met geselecteerd bedoelde ik te zeggen de vrouw die hij heeft uitgekozen uit de planten die hij nu heeft staan om als stuifdonor te dienen. Dat de planten die hij nu heeft staan al een langere selectie-periode achter de rug hebben was me al wel duidelijk.

 

Ikzelf heb nu bvb. planten uit gefemd zaad van een geselecteerde amnees-kloon staan. Ik wil wel eens proberen om daar zelf zaad van te maken. Maar ben niet zeker van welke plant ik zal gebruiken om stuif te maken. Het meest voor de hand liggende lijkt me om eerst een selectie te maken door zaadplanten af te bloeien en daarna met 1 van de stekken van de mooiste plant stuif te maken en daarmee een andere stek van dezelfde moeder te bevruchten. Dat is het toch wel zo ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nooit een fem clone ombouwen om weer fem mee te maken, ik zeg niet dat het niet kan aangezien Fool het wel doet@twiet.

 

Daarna zou ik ook geen 'zusje" bevruchten maar liever een clone uit een andere generatie. (Bijv. F1 x F3) Dit om meer stabiliteit te krijgen en minder diversiteit.

 

Ik selecteer een man niet alleen om de geur/cannabinoiden en de terpenen maar maak meerdere crosses ermee om te zien wat hij doorgeeft aan zn offspring. Opbouw en structuur zijn ook een key element anders heb je gauw spaghetti planten. Dan is het ook geen verrassing meer wat er uit komt na verloop van tijd, dan kruis je juist die vrouw en man 'omdat" je ze kent. Breeding with knowledge.

 

2x heb ik nu geprobeerd om te femme maar door ons strenge selectie proces gaan ze niet om....

Was het niet 3x is scheepsrecht lol...

 

Pg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt PG, de voorselectie heb ik niet zelf gedaan. De achtergrond van deze strain is voor mij onbekend, maar komt uit zeer betrouwbare bron. Wat ik ervan weet is dat de strain is getest op 18%cbd en 0.2% thc. Het enige wat ik nu doe is vermeerderen, en een klein kruisprojectje maar dat is voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word de CBD ook doorgegeven aan het nageslacht of is dit de eerste cross ermee?

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is idd een eerste cross met deze strain. Of de CBD wordt doorgegeven is voor mij nu de grote vraag. De CBD? stekken zijn aan mij gegeven om dit vermeerderings/IBL projectje mee te doen, de andere strains die er bij staan heb ik erbij staan omdat ik heel benieuwd ben naar wat voor invloed de CBD? pollen hebben op deze strains. Hopelijk komt er iets uit dat hoog in CBD en hoog in THC zit. We gaan het meemaken. Ik zou het fantastisch vinden om een strain te maken die hoge medicinale waarde heeft (hoog CBD en hoog THC), dat is eigenlijk mijn doel met het inkruisen van de CBD? met de GG#4, Somari x GG#4, en de Orion kush x GG#4.

Orion Kush is een afstammeling van een Hindu Kush, een pheno type Hindu Kush met een uitzonderlijk lemon aroma.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote:Met geselecteerd bedoelde ik te zeggen de vrouw die hij heeft uitgekozen uit de planten die hij nu heeft staan om als stuifdonor te dienen. Dat de planten die hij nu heeft staan al een langere selectie-periode achter de rug hebben was me al wel duidelijk

 

Nee opzich niet, de stekken zijn genetisch identiek dus maakt het niet uit, in dit geval heb ik alle CBD? planten getopt behalve de vader. Zo blijft de vader wat minder breed dan de rest en neemt minder ruimte in beslag dan de wel getopt planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je van de CBD? een s1 maken? Dat is op zich best intressant.

 

Jammer dat je geen achtergrond kent...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep een S1 idd. Met deze strain zou je voor CBD niet meer "afhankelijk" hoeven zijn van industriele hennep om CBD olie te produceren of om een plant te kweken met enkel CBD ipv THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenminste een plant met een waardig profiel,ten opzichte van die vezel hennep rommel.

 

Ik vind die z.g.n. olie uit vezelhennep die ze verkopen troep,ik maak me eigen spul wel voor mams. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet thuis in de industriële hennep, maar daar zul je ongetwijfeld ook bepaalde strains hebben met bepaalde eigenschappen die ideaal zijn om bepaalde producten van te maken. Wat mij stoort is dat de olie wordt gemaakt van voor deze industrie een "Bijproduct". De prijzen vind ik echt absurd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 31 12/12.

 

Het gaat nog steeds lekker, vorige week begonnen met bijvoeden, hier en daar wat verbrande bladpuntjes dus de dosage was iets te hoog, momenteel is het nog niet nodig om dagelijks voeding mee te geven, dit beperk ik dus tot 3 x per week. Ik heb wat last van varenrouwmugjes, op zich niet zo'n drama maar als je er niks aan doet kunnen ze zich snel voortplanten, dat was dus ook gebeurt, mijn signaalkaart liet behoorlijk wat jonge aanwas van mugjes zien, en de warmte van de afgelopen dagen heeft het allemaal wat versneld. Ik heb de toplaag van de potten bespoten met dezelfde wonderspray van Rogis, Neem en knoflook vinden die beestjes niet fijn, ben benieuwd of het ook echt werkt.

 

De onderste takken die geen tot weinig licht vangen zijn allemaal gedieft, was ook wel nodig er zat al behoorlijk wat kleurverschil in de bladeren onderin in vergelijking met de bladeren die wel direct licht vangen.

 

Het "mannetje" bouwt lekker verde en de bloemen gaan met een weekje open denk ik, eerst gaan ze open maar doen nog niet veel, eerst moeten de zaadzakjes gevuld met pollen indrogen en openscheuren.

 

Het was lastig kiezen welke foto's ik ging selecteren, het zijn stuk voor stuk beauties!

 

gallery_40917_19350_994355.jpg

 

gallery_40917_19350_3245400.jpg

 

gallery_40917_19350_1114263.jpg

 

gallery_40917_19350_458866.jpg

 

gallery_40917_19350_901372.jpg

 

gallery_40917_19350_1615617.jpg

 

gallery_40917_19350_2646794.jpg

 

gallery_40917_19350_3522706.jpg

 

gallery_40917_19350_2315383.jpg

 

gallery_40917_19350_2548957.jpg

 

gallery_40917_19350_3675813.jpg

 

Ben tot de conclusie gekomen dat ik de verkeerde stekken heb gekregen uit de bibliotheek, geen GG#4 maar een Bruce Banner (Og kush X Strawberry Diesel).... ook goed,

 

gallery_40917_19350_59666.jpg

 

 

Tot de volgende update!

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij. Dus je denkt dat er geen echte GG staat?

 

Gnatrol is mooi spul tegen varenrouwmug. Goedkoop, snelle levering via de post en uiterst effectief. POeder met bacterieen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nu zeker dat het geen GG#4 is, die heb ik al meerdere keren afgebloeid, de THC productie van de GG#4 begint al als er amper bloemen aan zitten en heeft dan ook al thc productie op het blad, ook is de structuur van de vertakkingen anders dan die van de GG#4, deze is meer OG kush achtig qua looks. Het betreft een knullige vergissing. Soms moet je door omstandigheden overhaast dingen gaan verplaatsen, de genetica is verkeerd gelabeld helaas. Maar ik maak er geen punt van Twiet, Bruce Banner is ook een monster qua uitwerking en heel hoog in THC, deze strain weer kruisen met de CBD? is ook een interessante optie. Wellicht de volgende run weer iets met GG#4.

Thanx voor de tip voor de varenrouwmugjes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit alleen is het ff wennen op de 1ste fotos die zaadplanten in een verslag ... ;)

 

Gave pic man en een meevaller die Bruce Banner of had je toch liever als gepland de GG4 gehad ...?

 

En wat is de temp momenteel bij jou met lamp aan .?

 

Greetz MG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echte zaadplant is het niet MG en gaat het ook niet worden, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als je het nog nooit hebt gezien ziet zo'n plant met allemaal ballen in de toppen er wel raar uit. De pollen donerende plant gaat er straks uit als hij/zij zijn werk heeft gedaan. De planten die de pollen hebben ontvangen worden dan wel weer zaadplanten, dat dan weer wel.

Ik ben fan van de GG#4, die heeft echt een eigen karakter, mega potent, en echt een fantastische plant om te growen, super sticky, stinkt als een bunzing en 1 van de meest sterke strains die ik ooit gerookt heb. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de GG#4 maar ik moet het er maar mee doen, het is o.k, Bruce Banner ken ik minder goed dan de GG#4, is wat lastiger om te kweken, maar ik klaag niet.

Temp. max is momenteel 27.4 lamp aan volle bak 690watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere temp PF :)

 

Hoop dat je de varenrauwmuggen onder controle krijgt.. enig idee hoe je die hebt gekregen zo opeens ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb ze niet opeens, ze waren er al maar niet in storende aantallen, tot een paar dagen geledenvarenrouwmugjes houden van een vochtige, humusrijk medium, aangezien ik van boven water is mijn medium een prima voedingsbodem voor die beestjes, Op zich doen die vliegjes niet zo veel, echter de larven wel.... klik een heldere uitleg.... vooral deze zin...De larven leven in de grond van organisch materiaal, schimmels of wortels en ook de verpopping vindt daar plaats.

Ik kweek biologisch, dus organisch materiaal is plenty aanwezig, schimmels op wortels....euh ja..mycorrhiza is in grote mate aanwezig! Met andere woorden de larven hebben elke dag een koningsmaal! ik krijg ze wel weg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gaat die CBD? erg mooi zeg ! Leuke buds voor dag 31.

 

Bruce Banner.. Heb jij een contact in de US dan :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...