Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ken mensen die mensen kennen ;-)

 

Het gaat lekker idd, mag niet klagen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Gnatrol is een soort aarde welke Bacillus thuringiensis, subspecies israelensis bevat. Daar los je een beetje van op in je gietwater en geef je zo aan je aarde. Die bacterie dringt via de aarsopening bij vliegjes en larfjes binnen, legt de darmbeweging stil en veroorzaakt zo dat de darmen exploderen.

 

Al na een dag merk je dat de vliegen weg zijn. Na een dag of 5 tot 7 komen er weer wat vliegjes tevoorschijn, moment om de behandeling te herhalen. Die tweede lichting vliegjes komt uit de poppen, daar werken de bacs blijkbaar niet tegen. Werkt ook uitstekend op steenwol trouwens. Heb zo twee hokken vliegvrij gekregen, zonder veel moeite. Ik had het spul binnen 7 dagen in de bus, vanuit de US, voor 10 bucks.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb je ze ook, dan heb je ze binnen een dag, maar wel voor het dubbele bedrag mét NL handleiding :shifty:

 

Dit, icm vangkaarten heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ze zo goed als weg zijn, maar een keer herhalen is wel nodig volgens mij.

Edited by pindarots123
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's wat anders hoor Pinda. Gnatrol zijn bacterien, wat jij gebruikt hebt zijn nematoden, hele kleine wurmpies. Gnatrol zit als poeder in een zakje, met 1 theelepeltje heb je genoeg voor 4 liter water. Ik had aan 1 zakje van 28 gram voldoende voor totaal zeker 50m2, verdeeld in een reeks behandelingen.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 35 12/12.

 

De bestuiving is begonnen, langzaam aan gaan de bloempjes open en zijn de gele banaantjes zichtbaar. De rouwvarenmugjes zijn nog niet helemaal weg maar het zijn er al een stuk minder. Verder geen bijzonderheden.

 

De dames gaan lekker, Voeding beperk ik momenteel tot 2 x per week met wat Aptus Regulator erbij, verder niks.

 

Tijd voor wat foto's!

 

Shemale

 

gallery_40917_19350_1599478.jpg

 

gallery_40917_19350_2362981.jpg

 

CBD?

 

gallery_40917_19350_1363876.jpg

 

gallery_40917_19350_3876479.jpg

 

gallery_40917_19350_887832.jpg

 

gallery_40917_19350_1113938.jpg

 

gallery_40917_19350_4542942.jpg

 

gallery_40917_19350_2857395.jpg

 

Somari x Gorilla Glue#4

 

gallery_40917_19350_1556069.jpg

 

gallery_40917_19350_3688241.jpg

 

Orion Kush X Gorilla Glue#4

 

gallery_40917_19350_746683.jpg

 

Bruce Banner

 

gallery_40917_19350_2332020.jpg

 

gallery_40917_19350_3153716.jpg

 

gallery_40917_19350_223469.jpg

 

 

Dat was m weer.

 

Tot de volgende update

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor! Maar heb je helemaal geen idee wat er in die CBD plant zit aan genetica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet eruit als iets met afghaan erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks GeekFreak, Nope..... en al zou ik het wel weten dan zou het alsnog niet worden prijs gegeven :whistle: :whistle: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou zo maar kunnen Rodja, maar ik weet het echt niet, die info heb ik niet. Deze strain is voor mij ook een groot vraagteken, vandaar ook CBD? Het enige wat ik weet is dat de core-cut half Europa heeft doorgereisd voordat ie bij mij in de tent belande, en als ik klaar ben gaan de zaden weer dezelfde kant op als waar de stek vandaan kwam ;).

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 44 12/12

 

De bestuiving is inmiddels afgerond. Aan de foto's van de planten is duidelijk te zien dat de meeldraden aan het afsterven zijn of al zijn afgestorven, dit is eigenlijk het eerste echt duidelijke teken van de plant dat de functie van de meeldraden (het vangen van pollen) is voltooid en gaat afsterven en dat de plant zich gaat concentreren op de zaadproductie De pollenkorrels (stuifmeel) vinden hun weg door de pollenbuis richting de eicel in de zaadhuls. Daar vindt de bevruchting plaats en begint de celdeling van het nieuw te vormen zaad. Het volledige proces van de bevruchting tot een volledig ontwikkeld en rijp zaadje duurt gemiddeld 4 tot 6 weken. Na ongeveer 30/35 dagen werd het eerste pollen losgelaten. In deze ontwikkelingsperiode vragen de planten behoorlijk wat voeding, de voeding die ik geef is van Biobizz, grow,bloom en topmax en Aptus regulator is wat ze krijgen.

 

De CBD? is een 8 weken bloeier, normaliter zou ik ruim een week voor de oogst stoppen met voeden. Het medium is inmiddels behoorlijk leeg getrokken, ik kan niet anders zeggen dan dat de gebruikte mix van bemesting zijn werk uitstekend heeft gedaan. 3 weken groei en 5 weken bloei zonder bijvoeden is dus een buffer van 8 weken slow release. Een volgende run zou ik iets eerder beginnen met voorzichtig bijvoeden om de planten te voorzien van voldoende P en K in de bloeiperiode. Maar dat is altijd lastig te bepalen als je een strain niet kent. Normaliter gaat deze plant dus om na 56 tot 60 dagen. Dus de herfst begint er al een beetje in te komen, de bladkleur wordt lichter en de bladeren onder in het gewas worden lichtgroen tot geel, ook mede door de wat late bijvoeding. Maar aangezien een zadenkweek in de regel langer duurt dan een reguliere afbloeikweek gok ik dat ik nog een week of 5, mischien 6 heb te gaan. Grote kans dat tegen die tijd de planten er belabbert en zwaar overrijp uitzien, maar in dit geval gaat het om de zaden en niet om mooi afgebloeide toppen. De kleur van het zaad en de zaadhuls bepaalt de tijd van oogsten. Als de zaden mooi donker zijn en het juiste patroon hebben en makkelijk loslaten van de plant dan pas gaat de schaar erin.

 

Verder gaat het eigenlijk bijzonder goed, de trips heb ik niet meer gezien na 2 behandelingen met Rogis wonderspray, dus ja.... volgens mij werkt het wel. De rouwvarenmuggen zijn er nog wel maar niet in irritante hoeveelheden, het enige wat ik doe is het medium elke 4/5 dagen even besproeien met Ecostyle Sprutz-it, daarmee elimineer ik alle mugjes die op dat moment op het medium zitten.

 

Foto's!! en een plaatje om een beetje een indruk te geven wat er gebeurt tijdens een bestuiving.

 

gallery_40917_19350_4109.jpg

 

Bestoven toppen

 

gallery_40917_19350_1679904.jpg

 

gallery_40917_19350_2911813.jpg

 

gallery_40917_19350_944710.jpg

 

gallery_40917_19350_3906188.jpg

 

Bij de volgende update zal ik close-up foto's maken van de zaden in ontwikkeling

 

Tot de volgende update

Edited by Plantformer
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit !

 

Ben zeer benieuwd hoe de CBD? Kruisings nakomelingen zich gaan gedragen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer als je de achtergrond niet kent als je er mee wilt kruizen, je weet simpel weg niet wat je te wachten staat.

Dat is meestal niet de basis om een strain te maken maar dat is mijn mening, je zult het zelf een paar x moeten testen om te zien wat de outcome is. Pas dan kun je een oordeel geven over je gemaakte cross.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dolblij zijn met enkele testzaden, als degene waar de zaden heengaan interesse heeft in testkwekers hou ik me aanbevolen.

 

Je planten hebben het reuze naar hun zinnetjes zo te zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Poldergrower: degene van wie ik de genetica heb gekregen weet de achtergrond, persoonlijk vind het ook niet belangrijk het is niet voor mezelf, dit is een vermeerdering in opdracht. Iemand wilde zaad, ik heb de ruimte, simpel as that, als 't klaar is gaat alles weg terug naar de leverancier van de genetica. Wat die er mee doet is aan die persoon.

 

Ik had ook kunnen zeggen de genetica is dat x dat, wat helaas zo veel gebeurt in "het wereldje", maar ik begrijp je wel hoor PG, als je echt iets wil creëeren dan doe je dat vanuit een bepaalde gedachte.

 

Wat ik ervan weet is dat deze genetica al getest en stabiel is.

 

It pays the bills ;-)

PF

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compleet ander uitgangspunt, excuus als ik het gemist heb..

 

Bulk in opdracht lol idd it pays the bills ;-)

 

Goed bezig man!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey piet��

 

Jammer dat het niet gelukt is man echt zonde.... Heb me namelijk een beetje zitten te verdiepen in de crosses die jij gebruikt. Die GG is echt een toppertje man! en is die ""echte" genetica nou van Zamnesia?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@critical: nee joh, zamnesia is gewoon een distributeur met een webshop.

 

Er gaan de wildste verhalen rond over de GG, de originele komt uit de USA... maar die is al weer een poosje op de markt. Die strain is echt sick, blows your socks off, niks gerookt wat sterker is. Onlangs de BHO er van gerookt....pfffff..

Is gewoon harddrugs!

 

Gorilla Glue... http://en.seedfinder.eu/strain-info/Gorilla_Glue_4/Unknown_or_Legendary/

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen dikken lekker aan, zal vast een mooie kruising worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd na de close-up foto's PF:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog FF wachten MG, anders is er geen verschil te zien t.o.v. de laatste update!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...