Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Update!

 

Dag 15 12/12. Alles gaat nog steeds volgens plan, inmiddels is de 2de STS behandeling gedaan, en ook een 2de behandeling met de Neem/knoflook oplossing is voltooid. Ik kan niet anders zeggen dan dat het er op lijkt dat de tripsen weg zijn, ik heb ze in ieder geval niet meer gezien, ook zie ik geen nieuwe bladbeschadiging. De eerste bloemen worden nu aangemaakt en de lengtegroei gaat gestaag door, mooie internode opbouw en geen extreme strek. Bladkleur is diep groen de bladeren hebben een mooie glans en er is geen enkel spoor van onder of overvoeding te zien. Ik heb tot nu toe alleen kraanwater gegeven. De volgende waterbeurt krijgen ze weer wat Biopak mee om het bodemleven een boost te geven. Vanaf week 3/4 12/12 gaan ze wat bloeivoeding meekrijgen, maar dat moet nog blijken want vooralsnog staat de planten er bijzonder mooi bij. De bio PK booster wacht ik ook nog wel ff mee die komt waarschijnlijk pas in week 6 aan de beurt.

 

De Orion x Gorilla Glue heb ik nog ff getopt, die liep qua lengte groei een beetje uit de pas.

 

Verder niks te melden..... tijd voor foto's!

 

:icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream:

 

CBD?

 

gallery_40917_19350_2458142.jpg

 

gallery_40917_19350_4097775.jpg

 

gallery_40917_19350_3788360.jpg

 

gallery_40917_19350_1234952.jpg

 

gallery_40917_19350_1908441.jpg

 

gallery_40917_19350_2617774.jpg

 

Orion Kush x Gorilla Glue

 

gallery_40917_19350_4337835.jpg

 

Tot de volgende update

 

Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal piekfijn uit! En knap dat je volstaan kan met alleen kraanwater en wat voorbereidingen. Dat kan ik ook, maar ik verspreid de voorbereidingen over de gehele kweek.

 

Mooi dat je van het ongedierte af bent, met een D.I.Y. knoflookrecept raakte ik ook af van de spint maar de trips bleven. Welke goedje is dat waarmee je van die krengen af bent?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
klik ,ik heb goede ervaring met neemolie, vroeger had ik van het merk Park Neem Tonic, die was in water oplosbaar want er zat al een emulgator bij, maar die is een beetje lastig te bestellen, ik had deze van een GS gekregen om uit te proberen. Dit middel blijft wel op de vloeistof drijven maar een druppel dreft als uitvloeier doet zijn werk, goed schudden en snel spuiten.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit, toch wel benieuwd wat die gg4 doet qua toppen

 

hij heeft wel indica bladeren viel mee duidelijk op

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks eens een foto plaatsen van de GG#4 fatamorgana. De foto in mijn laatste post is de orion x gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orginele cut GG#4, zie je Fatamorgana, deze is qua blad weer heel anders dan de kruising Orion Kush x GG#4.

 

gallery_40917_19350_465851.jpg

 

gallery_40917_19350_3119727.jpg

 

gallery_40917_19350_1218820.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle: * Phew...........mooi hoor....

 

Die GG#4 glanst erover Former,vergeet geen zonnebril te dragen. :likken:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige planten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super mooi!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je ze er prachtig bij staan zeg. Was hier nog niet eerder komen kijken maar vanaf nu volg ik je ook. Heb toevallig ook die wonderspray gekregen afgelopen weekend, om te proberen. Mooi om te lezen dat het bij jouw goed lijkt te helpen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collieweed: idd hahaha... schitterend! :punk:

@Rodja: Dat zijn het, ben tevreden zoals het momenteel gaat

@ Dilago: Thanx man!

@Crimson Fart: Dat klopt, maar we zijn er nog lang niet

@ Twiet:Die wonderspray werkt wel degelijk, wel consequent inzetten, goed natspuiten boven en onderkant, en herhalen na een paar dagen. Bij mij was het in een heel vroeg stadium maar vooralsnog geen nieuwe schade gespot.

@ Fatamorgana: Niet nodig, de moeder is in de buurt

 

Update!

 

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van het kamperen, behalve als het op mijn manier gaat! Wat een genot als de tent wordt open geritst. Inmiddels 23 dagen 12/12, de bloei zit er aardig in bij de CBD?, en de GG#4, de Orion kush x GG#4 is iets trager en de Somari x GG#4 ook, maakt niet uit want de met STS behandelde plant stuift toch nog niet en ik denk dat dat nog 1,5 week gaat duren. Inmiddels ben ik begonnen met bijvoeden, de bedoeling was BAC bio bloom maar daar moest ik een blokje voor om, geen zin in, dus Biobizz Grow, Bloom en Topmax zullen me moeten helpen om het einde te halen. De Aptus Regulator gaat vanaf nu ook om de dag mee gegeven worden om plantprocessen beter te sturen en te zorgen voor optimale voedingopname.

 

Alles gaat gesmeerd tot nu toe, maar met nog een week of 7 te gaan kan er nog van alles gebeuren.

 

Maar foto's zeggen meer dan woorden, enkele kunnen zo het canvas op!

 

gallery_40917_19350_1710711.jpg

 

gallery_40917_19350_3100878.jpg

 

gallery_40917_19350_2952142.jpg

 

gallery_40917_19350_1952379.jpg

 

gallery_40917_19350_548696.jpg

 

gallery_40917_19350_518663.jpg

 

gallery_40917_19350_1600529.jpg

 

gallery_40917_19350_2997412.jpg

 

 

gallery_40917_19350_1511023.jpg

 

gallery_40917_19350_2106289.jpg

 

gallery_40917_19350_4142290.jpg

 

gallery_40917_19350_1661178.jpg

 

Gorilla Glue#4

 

gallery_40917_19350_4610488.jpg

 

gallery_40917_19350_999114.jpg

 

gallery_40917_19350_2351379.jpg

 

Somari x GG#4

 

gallery_40917_19350_2847355.jpg

 

 

Dat was 'm weer, tot de volgende update, likes are welcome!

 

Gr. Plantformer

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
:icecool
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelden zie je zulke mooie planten! Als ik ooit nog eens een aardekweekje doe dan zal ik graag jouw methode blindelings volgen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Dilago, ik moet eerlijk toegeven dat deze run boven verwachting goed gaat! Ik heb lang gezocht naar de juiste samenstelling van mijn medium, Maar deze mix is wel de beste tot nu toe van alles wat ik heb geprobeert. (en ik heb wat geprobeert de afgelopen jaren) Voor het wat grotere werk gaat mijn voorkeur uit naar mineraal op steenwol "drain to waste" computergestuurd, maar voor een kleine set-up zoals deze vindt ik biologisch kweken het prettigst werken. Geen gedoe met PH en EC meters. Goede kwalitatief hoogwaardige ingrediënten gebruiken voor het medium en snappen wat er in je medium gebeurt gedurende een kweek is key voor succes. Ook ik heb fouten gemaakt maar het hebben van groene vingers is wel een zegen :innocent: :innocent: als je deze hobby hebt. Ik heb een bovenmatige interesse in groei en bloeiprocessen en heb heeeeel veel tijd gestoken in het vergaren van kennis van en over het kweken van cannabis, ik ben gewoon zwaar geobsedeerd en heb een diepe liefde voor deze fantastische plant, dat helpt ook enorm om tot een goed einde te komen.

 

Thanx voor het compliment!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obsessie deel ik, de ervaring nog niet. Kweken op hydro sprak me vanaf het begin al meer aan dan op aarde, gewoon gevoelsmatig en omdat ik niet houd van sjouwen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook last van,zo'n obsessie voor een plant.

 

leuk om mensen met gezonde ambitie te zien,dat inspireert :tu

 

Keep on Farmin' i should say...... :whistle:

 

 

@ Dilago : Mijn broer zei laatst dat ik best wel ''beefed'' ben,toen zei ik komt van al die vochtige aarde zeulen.....

Het heeft dus ook een voordeel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk voordeel heb ze nadeel amigo! En als ik meer succes gehad zou hebben op aarde had ik er vermoedelijk ook nog mee rond gesleept.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De STS behandeling is aangeslagen en zoals gehoopt (het is toch altijd maar afwachten of de STS behandeling aanslaat op een plant die ik niet ken) is de aanmaak van "mannelijke" bloemen begonnen. De komende dagen zal ik een paar mooie close-up foto's laten zien van de in ontwikkeling zijnde toppen die "mannelijke" bloemen gaat aanmaken waaruit vrouwelijk stuifmeel komt.

 

Als je onderstaande foto goed bekijkt (ff vergroten) zie je geel/groene puntjes uit de bloem komen, over een paar dagen zijn dat knopjes en over ongeveer een week gaan die knopjes open en gaan ze stuiven als een malle. Ik ga proberen om het hele proces van bestuiven, bevruchten en zaadontwikkeling zo gedetailleerd mogelijk proberen vast te leggen.

 

gallery_40917_19350_2879869.jpg

 

gallery_40917_19350_2775928.jpg

 

De dames hebben er in ieder geval zin in!

 

gallery_40917_19350_2047150.jpg

 

gallery_40917_19350_2482331.jpg

 

De Gorilla Glue#4 ook..

 

gallery_40917_19350_1518561.jpg

 

gallery_40917_19350_4108589.jpg

 

gallery_40917_19350_3633239.jpg

 

gallery_40917_19350_4002126.jpg

 

gallery_40917_19350_1836367.jpg

 

De orion kush x gorilla glue#4 is iets trager, maar heeft nog een dikke week om grotere bloemen te ontwikkelen

 

gallery_40917_19350_1511023.jpg

 

 

Tot de volgende update!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mankeert niks aan! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen zeg die gorillas en aanverwanten.

 

Heb je ook een criterium wat je hanteert om te bepalen welke plant je gaat gebruiken als zaaddonor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twiet: ja ... genetica kweken is een lang proces, er gaan soms jaren overheen voordat een bepaalde strain stabiel en homogeen is. De CBD? komt niet uit mijn keuken wat ik ervan weet is dat het 7/8 ste generatie is en zou helemaal stabiel moeten zijn. Wat ik nu ga doen is een inbred line maken. Na het veredelen komt het vermeerderen. Al het uit selecteren is al gebeurt. Over het algemeen wordt een "vader" geselecteerd die interessant is om zijn cannabinoiden en terpenen profiel, daarna is het een verassing wat eruit komt, dat ga weer ontkiemen en beoordelen en testen, eens in de zoveel tijd zit er een pareltje tussen waar iedereen lyrisch over is, als je dat pareltje weet te vinden dan kun je behoorlijk goed gaan boeren. Zoals de amnesia. White Widow, ak47 ,superskunk, chronical, og kush, Girl scout cookies, Gorilla Glue... Tangen noem maar op. It's all about marketing.

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, je hebt deze 'vader' dus bewust geselecteerd en niet zomaar 1 van je planten gekozen?

 

Ik zit zelf ook wel eens te denken om zelf zaad te maken van de planten die ik in zaadvorm koop. Maar ben nogal bang dat als ik dat nieuwe zaad dan ga groeien er flut-wiet uit komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...