Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bada Bing

Het Geheel Futloos En Niet Vitaal

Recommended Posts

Dit is niet wat ik van je gewend ben bada.

 

Lijkt toch niet een gif probleem hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien mijn eigen ervaringen met gifgassen vind ik ook niet dat jouw probleem op een gifprobleem lijkt.

Hoe was die truuk van Racker ook alweer Boef, zet een plant in je ruimte met bemeste aarde en geef die enkel water?

 

Na max drie weken kun je aan die plant zien of het probleem in de lucht zit of in je substraat/voeding. Zit het in de lucht dan gaat die testplant er ziek uitzien, zit het in het water dan blijft die gezond groeien.

 

**Edit** Wel andere aarde nemen dan die waar je zieke planten in staan. Mij bevalt biobizz allmix.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je!!

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

 

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je Bada. Dit omdat het welkom van sommige zelfingenomen types beetje kinderachtig was.

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

 

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je Bada. Dit omdat het welkom van sommige zelfingenomen types beetje kinderachtig was.

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je!!

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

 

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je Bada. Dit omdat het welkom van sommige zelfingenomen types beetje kinderachtig was.

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

 

@ Boef...toffe opmerking...niet gewend van je Bada. Dit omdat het welkom van sommige zelfingenomen types beetje kinderachtig was.

 

Zal vanavond een update sturen.

Er staan ook potten met geheel nieuwe aarde tussen. Die doen t ook niet echt beter.

 

Ik bedoel kwa planten. Jouw topics waren altijd top. En je verslagen ook als ik het goed herinner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles nog eens goed bekeken. Er staan idd wat drogere tussen en wat nattere. De drogere staan er iets beter bij. Beter gezegd de wat nattere staan er slechter bij.

 

Tevens staat er ook nog een kleinere tent in diezelfde ruimte. En die gaan tot op heden gewoon perfect. Met zelfs zwaardere dus nattere potten. Om ook dit nu uit te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles nog eens goed bekeken. Er staan idd wat drogere tussen en wat nattere. De drogere staan er iets beter bij. Beter gezegd de wat nattere staan er slechter bij.

 

Tevens staat er ook nog een kleinere tent in diezelfde ruimte. En die gaan tot op heden gewoon perfect. Met zelfs zwaardere dus nattere potten. Om ook dit nu uit te sluiten.

 

@Boef....zekers waren de bouw en kweekverslagen toen echt top op HD. Ik heb daar t meeste geleerd om t vervolgens in de praktijk te brengen en te delen. Velen hebben weer veel aann mijn info en verslagen gehad. Info voor info en niet elkaar proberen te kleineren omdat je een andere mening deelt.

 

Helaas ik heb geen enkele foto meer en zou ook niet weten hoe ik dat ergens kan terugvinden. Had mn CV voor een job ergens in Colorado moeten zijn..hahah. Met deze fotos kom ik er ff niet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles nog eens goed bekeken. Er staan idd wat drogere tussen en wat nattere. De drogere staan er iets beter bij. Beter gezegd de wat nattere staan er slechter bij.

 

Tevens staat er ook nog een kleinere tent in diezelfde ruimte. En die gaan tot op heden gewoon perfect. Met zelfs zwaardere dus nattere potten. Om ook dit nu uit te sluiten.

 

es nog eens goed bekeken. Er staan idd wat drogere tussen en wat nattere. De drogere staan er iets beter bij. Beter gezegd de wat nattere staan er slechter bij.

 

Tevens staat er ook nog een kleinere tent in diezelfde ruimte. En die gaan tot op heden gewoon perfect. Met zelfs zwaardere dus nattere potten. Om ook dit nu uit te sluiten.

 

@Boef....zekers waren de bouw en kweekverslagen toen echt top op HD. Ik heb daar t meeste geleerd om t vervolgens in de praktijk te brengen en te delen. Velen hebben weer veel aann mijn info en verslagen gehad. Info voor info en niet elkaar proberen te kleineren omdat je een andere mening deelt.

 

Helaas ik heb geen enkele foto meer en zou ook niet weten hoe ik dat ergens kan terugvinden. Had mn CV voor een job ergens in Colorado moeten zijn..hahah. Met deze fotos kom ik er ff niet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha...nou als hobby-ist baal ik der ook van !!

 

Setup: kweektent 3.60 x 2.40 x 2.40

medium aarde 11 liter potten

6 x 600

afzuig 1 x 3250m3

 

 

:rofl :wtf: :rofl :spell: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er mis met de bladstand dan Lostchild?

 

Ik heb het over bladstand als indicator nadat je ingegrepen hebt en niet zoals jij interpreteert dat er daaraan al van alles af te lezen viel.

Check ook ff mij hele post, als dat watergeef probleem wat jij aanhaalt opgelost wordt en de temp is ok wat doet het blad dan?

Praise the lord stand waar hij nu niks van terug ziet :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

verluchtingsprobeleem .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is ie slechthorend / oostindisch doof en /of eigengereijdt .

maar dat mag .

zo ben ik ook begonnen en nog steeds .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo..bedankt voor jullie reacties.

 

Tuurlijk heb ik de verluchting al lang onder de loep genomen.

 

@Sticky fingers...kan niks vinden over wat jij mij al 3 x heb verteld!

 

Zeer benieuwd welke ideeen en/ of suggesties jullie hier nog extra over hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schakelbordje waar de vsa aan hangen hangt wel vlakbij een passieve inblaas.

 

Na jullie opmerking eens de foto's gaan spotten op inlaatroosters open etc maar no avail :search:

 

1 passieve aanvoer opening voor de hele tent met een diameter van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Sticky fingers...kan niks vinden over wat jij mij al 3 x heb verteld!

 

 

Excuus, was idd niet hier maar in een andere draad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig verse lucht aanvoer kunnen we ook uitsluiten dan :search:

 

Ik blijf bij wat ik eerder opmerkte:

te nat en te koud, zeker rond tijd dat je ze overgepoot hebt en voordat ze daar van bekomen zijn duurt wel even en een tent is erg gevoelig voor temperatuur buiten de tent, lamp uit is kachel uit en alle ramen en deuren wagenwijd open tov kweken in een geïsoleerd hok lijkt het wel :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Update.

 

Het lijkt er allemaal wat beter uit te zien.

 

Wat is er dan veranderd? De buitendeur is dicht. Dus enkel nog behagelijke binnentemperatuur wat passief ingezogen wordt.

De passieve inblaas gaten heb ik verzet. Allemaal aan 1 kant. In ieder geval niet meer aan de kant bij de buitendeur. (ook al is die nu gesloten)

 

Ik laat de dames nu ook even heel goed droogtrekken om vervolgens dan goed van onder te geven.

 

@ Lostchild: het is mij niet geheel duidelijk waarom een tent nu extra gevoelig zou zijn voor de temperatuur buiten de tent.

 

De diverse passieve inblaaskanalen. Tevens rondom de tent en tussen de lampen door dmv combislangen met kleine gaatjes erin

20170130 201443

20170130 201452

 

 

20170130 201508

20170130 201420

20170130 201406

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild: het is mij niet geheel duidelijk waarom een tent nu extra gevoelig zou zijn voor de temperatuur buiten de tent.

 

Compleet ontbreken van wat voor isolatie dan ook en dat fenomeen van de aanwezige warmte direct af zuigen als de kachel (je lamp) uit gaat want anders krijg je een probleem met geur?

 

Ga jij kamperen in de winter in je tentje of ga je in een geïsoleerd chaletje/caravan kamperen zodat je niet onderkoelt raakt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zekers een interessant punt.

 

Mbt een kweek-tent had ik totaal geen ervaring. En ben dus ook te werk gegaan zoals ik een "normaal" hok in elkaar zou zetten.

 

Langzaam maar zeker, beginnen mij bepaalde dingen te dagen.

 

Mbt tot 1 van de passieve inblazen die ik had: die zat vrij kort bij de buitendeur om vervolgens zeer laag direct bij mn planten te binnen te komen. Inmiddels heb ik deze gewoon geheel afgesloten.

Een andere inblaas zat weer te hoog, boven de lampen waardoor die direct afgezogen werd. Planten lijken mij dus niks aan deze inblaas te hebben.

 

Heb nu de inblazen aan de andere "warmere" kant gemaakt. Dit met combislangen, een stuk onder de lamp.

Erg benieuwd of dit nu zn veranderingen gaat brengen.

 

En mbt een waaier...hoe snel die al aan zetten? En dan direct 24 uur of eerst gewoon 12 uur enkel met de lampies aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een andere inblaas zat weer te hoog, boven de lampen waardoor die direct afgezogen werd. Planten lijken mij dus niks aan deze inblaas te hebben.

 

Heb nu de inblazen aan de andere "warmere" kant gemaakt. Dit met combislangen, een stuk onder de lamp.

Erg benieuwd of dit nu zn veranderingen gaat brengen.

 

En mbt een waaier...hoe snel die al aan zetten? En dan direct 24 uur of eerst gewoon 12 uur enkel met de lampies aan?

 

Die koudere lucht, die valt gewoon naar beneden en zal niet in je uitlaat gaan.

 

Aan de andere kant is natuurlijk altijd beter.

 

Direct aan zetten en 24 uur.

Niet te hard, moet niet stromen in de tent, maar je plantjes moeten zachtjes wiegen.

Gebruik ook zeker een zwenk ventilator. En nooit 2 tegen elkaar in laten blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd.

 

Puur gemakzucht van mijzelf allemaal dingen over het hoofd gezien of gewoon niet goed over nagedacht. En idd wat bij een normaal hok "normaal" is of toch van mindere invloed kan bij een tent heel vervelend uit pakken ben ik achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek zoveel liever in een hok maar zet en breek zoveel liever een tentje op en af dan dat ik een hok opzet en weer ontmantel en dan weer op zou zetten :withstupid:

Wel wat meer gekloot met een tentje maar zoveel handiger dat je die kamer/zolder zo weer 'leeg' hebt zonder een verherbouwing :doctor:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...