Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bada Bing

Het Geheel Futloos En Niet Vitaal

Recommended Posts

zal wel met je opstelling te maken hebben (meer dan 3 lampen = geen hobby)

dat wil soms nog wel eens tegen de haren van de fanatiekelingen instrijken

Voor de wet is hennep kweken in het geheel geen hobby. :innocent:

 

@Dilago; gelukkig durven sommige rechters zich in een grijs gebied te bewegen.

 

Sommigen maken een informeel onderscheid tussen hobby versus industrieel of eigen gebruik versus anders.

Hierbij wordt dan niet naar hoeveelheid of kracht van (betaald!) kunstlicht gekeken, wel naar aantal plantjes.

Strafbaar blijft het wel, maar de strafmaat kan dan "meevallen".

Daaruit blijkt dat justitie het dus zeker niet als een hobby beschouwt, want mijn postzegels worden niet geteld. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El capitano : zoals je zult begrijpen ben ik heel blij als ik dat van het lijstje nu kan afstrepen.

Die ijzeren buisjes lijkt me ook niet

Klein schakelbordje geperst hout lijkt me ook niet

Uitblaas nis...van hetzelfde hout lijk me ook niet.

Er ligt laminaat op de vloer

 

@ Knakenpoetser: 1e 2 weken een super start. Ze komen uit zaad. Direct na de ontkieming gingen ze als een speer in 2 liter potjes. 5 dagen 18 vervolgens 12 uur. Elke keer na t overpoten gaat t hier mis in de tent. Vervolgens tot t einde heel vervelend en kwakkelend allemaal.

 

Ik ga vandaag nog de gele tuinslang en goedkope dompelpomp vervangen.

Vat vervolgens helemaal schoonmaken. Terwijl eigenlijk alles behoorlijk schoon en opgeruimd is.

Verder liggen er wel echt teveel lege platgemaakte dozen op de tent.

 

Er hangen ook wel gordijnen. Die zijn niet makkelijk weg te halen :whistle:

 

Tevens heb ik de afzuiger 3250 gewoon op 3/4 gezet. ipv de half. Las ergens hoe beter de afzuig hoe sneller eventuele vergiftiging verminderd?

Waaier erbij zetten nu al in deze fase? Wat is jullie mening bovenste 2 dingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild, Echter ben ik hier van mening over dat te veel kou idd niet goed is en de ontwikkeling van je plant (flink) remt, Echter ben ik van mening dat dit niet zo schadelijk is dat 2/3 er echt vitaal minder van gaat uitzien.

 

Ik wil jouw happy face wel eens zien na een dag (24u) koude voeten :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Loschild:

 

Voorgroeien doe ik met schone nieuwe aarde en enkel schoon water. Probeer overigens zo min mogelijk voeding en toevoegingen te gebruiken. En dus een zo laag mogelijke ec gedurende de hele rit.

 

Jij zei: Je zet flink tussen haakjes, laat dat maar gerust weg, je zet ze stil en wel zo stil dat ze zichzelf wat aan gaan doen als je nu niet ophoudt.

 

Ga dit zeker veranderen! Deur is inmiddels dicht en 1 van de passieve inblaas slangen zal ik wat hoger hangen ipv de koudere lage lucht.

 

idd. ik vloed. Wel dmv een slang in mn bak te leggen. Die slang hangt ook wel een gedeelte in mn vat. Soms zit hier ook nog wat water in. Goedkope dompelpomp en al het opgevouwen karton van dozen?? Jouw mening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6435_19248_1565412.jpg

Is dit het "folie" wat je hebt liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt. Het is een vrij dikke rubberachtige folie

 

Ik zie El Capitino hier ook al zeggen gebruik EPDM folie. Dat is dit niet ben ik bang voor.

 

@ Lostchild...mooi gezegde altijd..."Vindt jij het niet fijn...vinden hun het ook niet fijn"

 

"Dikke stelen geven dikke toppen"

 

Enkel hier ff nu (nog) niet. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik beginnen met dat er uit te halen en te vervangen voor epdm.

 

Ik neem aan dat je in dezelfde tent voorgroeit, enkel met minder verlichting aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EPDM folie.....wat voor folie is dit dan eigenlijk? Zag er gewoon goed degelijk en sterker uit. Vandaar mijn keuze. EPDM is toch ook gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar?

En waarom zou dit folie niet goed zijn? Dan zouden vissen en planten ook ziek kunnen worden en of doodgaan.

 

Ja dat klopt !! groei idd voor met minder verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, goed, degelijk en sterk om overheen te lopen, niet om in een kweektent te gebruiken.

 

Epdm folie.

 

Door dat de tent meer opwarmt komen er meer gassen vrij uit die vloerbedekking die je hebt liggen.

 

Omdat die gifstoffen vrijkomen wanneer het warmer word, en vissen in zo'n grote bak waar men de folie voor gebruikt in koud water zwemmen.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu wat zeg!! Je bent hier echt van overtuigt na de info die ik heb gegeven? pffff

 

Dat van een vijver, op t moment van typen dacht ik dat zelf ook al.

 

Mooi verhaal weer dit.

 

Er zijn wel weer verschillende soorten.

 

EPDM dakbedekking

EPDM rubberfolie

EPDM vijverfolie

 

Is ijn folie nu zekers geen EPDM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt geen epdm, dat is zeker.

 

Ze hebben allemaal namen gemaakt voor dezelfde folie, epdm is epdm, enkel in dikte zit verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouh Bosrand wordt je bedankt !! :) Nee ff serieus als jij het echt zekers weet dan zijn voor mij alle argumenten bij elkaar opgeteld zekers de meest aanneembare reden dat dit het probleem kan zijn.

 

Ok...dus als ik jou goed begrijp als ik maar EPDM heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook bedankt.

 

Als jij een andere reden kan bedenken waarom het niet goed met je plantjes gaat wanneer ze overgepot zijn en alle verlichting brand, sta ik daar voor open.

 

Ja, ik zou wel zo dik mogelijk epdm folie nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het inderdaad. Alle andere opties heb ik inmiddels wel gehad en of uitgesloten. En hebben geen verandering gebracht.

 

Ga hier nu zekers mee aan de slag. Al is het maar om ook dit uit te sluiten. Dan is er ook nog een hele grote kans dat het zichzelf hersteld en goedkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het inderdaad. Alle andere opties heb ik inmiddels wel gehad en of uitgesloten. En hebben geen verandering gebracht.

 

Zelfs op hydro herstellen ze niet zo snel, je hebt net een paar uur de deur dicht en geen kachel in vertrek en het is nacht nu als ik op je openingspost af ga?

Overmorgen als de planten 24u een stuk acceptabeler klimaat hebben gehad kun je wat terug gaan zien, betere bladstand oa.

 

Dat vijverfolie er in ieder geval uit voordat dit ze in een later stadium alsnog de nek om doet, heb ik toch nog een vraagje (of 3):

eerdere rondes zelfde patroon, zelfde tent of een hok en ook dit zeil?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha...niet zoooo snel zal het herstellen. Was dat maar waar ;)

 

1e ronde waren er nog niet echt soortgelijke problemen. Toen was er enkel een warmte probleem. Werkte toen nog met de nieuwste type Dimlux 1000w

Latere rondes dus wel.

 

Met een tent had ik totaal geen ervaring. Na vele projecten ervaringen positieve en negatieve door de jaren heen ben ik nu weer helemaal terug bij basic en is het plezier (nu ff niet dan) weer terug. Iets wat voor mij het belangrijkste is. Werk alleen dus kan en hoef enkel kritisch op mezelf te wezen.

 

Ken wel iets met zeer waarschijnlijk hetzelfde zijl. Wel en totaal andere setting. Maar plant geeft daar ook zeer zeer beperkte opbrengst. Inmiddels al voor langere tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er mis met de bladstand dan Lostchild?

Op de "gele" foto's staan de bladeren normaal, op de "groene" foto's hangen ze omdat ze slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net bij t tuincentrum geweest. Stuk van mijn folie laten zien..schijnt echt EPDM te zijn wat ik heb. De EPDM hier ziet er ook precies hetzelfde uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dik is dat spul ongeveer?

Op de foto lijkt het 2-3mm dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je dat ook uitsluiten dus.

 

Je weet zeker dat ze niet te nat staan?

Je zei dat je er over nagedacht hebt, maar heb je de potten ook opgetild om te voelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verleden heb ik dit ook gedacht. Dat ze te nat stonden. Daarom extra voordat deze kleintjes er weer ingingen de aarde heel goed laten drogen.

 

Tuurlijk heb ik ze opgetild en gewogen zelfs. Enkel heb ik geen maatstaaf meer wat ze wegen of moeten voelen wanneer ze te droog of te nat staan. Omdat dit al geruime poos duurt ben ik ontzettend aan mn eigen kunnen gaan twijfelen. Dit terwijl normaal alles automatische piloot werk is en ik redelijk betreffende dit werk alles kan onderbouwen waarom ik iets op een bepaalde wijze doe. Tis erg zo.

 

Onder het vijver folie...waarvan de winkelier dus van overtuigd is dat het EPDM is heb ik nog wel groen isovilt liggen. In het verleden hier nooit problemen mee gehad.

 

Ik heb wel 2 filters. 1 in de ruimte en ook nog 1 bij de uitblaas op t einde. Zou die hem daar kunnen "knijpen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was er eerder van uit gegaan dat je de "simpele" dingen allemaal had uitgesloten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

 

 

Hoezo geen maatstaaf wat ze moeten wegen.

Pak 2 lege potten, vul die met nieuwe aarde.

Gooi in 1 van die 2 potten 10% van de inhoud aan water, dus bij 11 liter potten, 1.1 liter.

En vergelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ga ik doen.

 

Wat bedoel jij met niet...welke simpele dingen?

 

Zou die tent gewoon verrot zijn? Hij was wel in de aanbieding..haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Bosrand bedoelt met simpele dingen?

 

Nou ja, b.v. gewicht pot nat/droog....

 

Overigens wil ik het niet nog moeilijker maken, maar NIEUWE aarde is niet altijd DROGE aarde.

Meten is weten of groene vingers/ogen zijn hun gewicht in goud waard.

Zo heb ik bij mijn huidige kweek voldoende, maar toch slechts 1 L ingewaterd / ingedruppeld (Blumat) per 30 Liter bak.

Planten floreren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...