Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El capitano

Inwateren Slabs

Recommended Posts

Nou inderdaad, eigen stek is goud waard. Lekker veel meer maken dan je nodig hebt en daaruit de besten selecteren, beter kun je ze niet hebben. Op 2 vierkante metertjes kun al een berg produceren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet verklaar je nader in pm heb nog 9m2 beschikbaar

 

PG weet even niet waar je op doelt met "altijd" ?

 

Eerste keer dat ik erover klaag.

Aangezien ik er geen kaas van had gegeten liet ik dat aan andere over..heb me overigens ook niet in verdiept,puur het kweken.

 

Heb al heel wat uurtjes moeten lezen voordat ik mijn huidige stap ging maken.

Rome is niet in 1 dag gebouwd.

 

Ik ga me eens inlezen in t maken van de kleine kindertjes ben ik ook niet meer afhankelijk.

 

 

 

Of anders twiets en dilagos advies aannemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el cap... als je handig genoeg bent om serieus geld te verdienen met je plantjes maak ik me 0,0 zorgen dat je geen stekken kan leren maken.

Stelt echt niks voor.

 

Ga maar eens n beetje oefenen ergens in n verloren hoekje, paar stekblokjes, SCHOON scherp mesje,stekkenkastje van n paar euro en een tlbuisje kom je al n heel eind mee!

Desnoods begin je ff met een paar waardeloze takjes van bloeiende planten ofzo, heb je wel niks aan de stekken, maar je leert wel t spelletje.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er denk ik een verslagje van bijhouden zodat jullie mij kunnen helpen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg simpel en effectief, nooit beeste en ijzersterk starten. Elke kweker kan het it only needs dedication...lol

 

Gooi maar een verslagje idd kunnen we meekijken, even een slag te pakken hebben.

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maak een verslagje, kijk en leer ik met je mee! Even snelle vraag, stekpoeder of gel?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen van beiden...gewoon een schoon mes en 45gr afsnijden met de internode mee, zorg dat je het uiteinde iets kapot schraapt (zo ontstaat er een 'wond' waar de wortel uit gaat groeien), gewoon kraanwater is genoeg.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, doe maar lekker een goeie topic over stekken maken. :dope:

 

Kan me nog goed herinneren hoe ik mijn eerste stek maakte, een zijscheutje in een pluk steenwol gestopt, die pluk in een startblokkie gepropt, boterhamzakje eroverheen, in een hoekje gezet , af en toe zakkie open om te luchten en verder afwachten. Na verloop van tijd begon dat ding gewoon te groeien en kwamen er wortels onderuit het blokkie groeien. Toen leek dat haast een wondertje, ik kon stekken! :D

 

Stekkenhokje met moedertje is een leuke topic.

Edited by Twiet
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, misschien is het beter om deze discussie daar naartoe te verplaatsen?

Blijft de info ook lekker centraal, en is t later weer terug te vinden.

 

Mijn eerste poging was in kartonnen doos met n glasplaatje erop en een action spaarlampje erboven.

Stond er toen ook van te kijken hoe simpel... sindsdien nog 1x stekken gekocht en daar nog steeds spijt van... (duur, lang wachten en gratis extra huisdieren erbij...)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep .

Misschien wil dilago het voor je doen :P

Je kweekt toch niet? Een trap onder je hol kan je krijgen. ;)

 

Voor stekken echter zal je moeten dokken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik vind t ook wel weer een nieuwe uitdaging ze zelf te maken,

 

Prikkel mezelf graag maar niet teveel hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen al het "gevaar" van rijden met stekken zou genoeg moeten zijn om ze zelf te maken.

 

Ik ben nu ook tijdje lui geweest en steeds gekocht, maar wil wel weer zelf doen. Als je maar paar honderd nodig hebt per ronde dan heb je echt weinig licht maar nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 18watt tl lampje + armatuur voor een tientje is genoeg om 50-100 stekken onder te houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 6500k 36watts x 2 (3100lumn)gekocht

 

En de 4000k cool white Led 2x

(2500lumen)

 

Beide armaturen zijn ik dacht iets langer als 1 meter en anders Zijn ze 1 meter haha :P

 

Onder welk licht komen de stekken en welk licht de moeders ?

 

Propegators zijn besteld.

Heb ik nog een tentje nodig ?

Hoe zit het met ventilatie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien op 4000k 18/6 en wortelen op 6500k 24/0

Tentje moet je zelf weten, persoonlijk heb ik het zo stealth mogelijk en buitenstaanders hoeven niet te zien dat de licht nooit uitgaat hier :P Stekken nemen is zeer eenvoudig als het enemaal een keer gelukt werk schoon en steriel is me enige advies voor stekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine verandering mn leverancier alle haasjes dood laten gaan dus t was of 5 dagen wachten of PP meenemen.

 

Het is de PP geworden..

 

Alles draait lampen nu voor de helft aan om en om zegmaar..

 

Nu zat ik mijn koelblok temperatuur in de gaten te houden die schommelt tussen 4 en 20graden... is dit wel goed ?? Mpa staat op 1.6

Ik wou hem morgen iets bijstellen maar nu is de vraag moet ik hem naar links draaien zodat hij naar de 2.0 gaat of naar rechts draaien zodat de mpa naar 1.3 zakt ? Wil hem graag stabieler.

 

Wat mij ook opviel is dat wanner mijn koelbloktemp zakt de ruimtetemperatuur ook zakt...?

 

Iemand die me iets wijzer krijgt ?

 

gallery_39844_19129_2631629.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je koelblok temperatuur schiet omhoog als hij niet koelt. Logisch ook; de warme lucht gaat langs je koelblok en als die uit staat (omdat de temperatuur in de ruimte al koud genoeg is) dan warmt je koelblok op. Als je OC aan slaat dan pompt hij koude middel door je koel blok en dan koelt die dus af naar 4 graden. Je warme lucht van de ruimte wordt door je koelblok gezogen en omdat het koelblok 4 graden is koelt de lucht af en krijg je koude lucht uit je LVS.

 

Lees de handleiding dan zie je welke kant je op moet draaien om de capaciteit te knijpen. Je klimaat wordt constanter als je OC minder vaak in en uit moet schakelen.

 

Hoe heb je je startblokken nu ingewatert? 5.5PH en 1.2EC? En de startblokken 24uur laten staan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep 1.2 ec ph 5.4

 

Heb de handleiding al zo vaak gelezen maar laatste tijd best veel info haha daar word het soms wat onduidelijk door.

Volgends mij als ik de cap naar 1.3 draai heeft hij dus weinig koelvermogen..

En bij 2.0 veel koelvermogen..

 

Of is het juist andersom?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap t al eens rustig gaan zitten en het nogmaals gelezen..

 

De 1,6MPa is een gemiddelde instelling, het zou kunnen dat in uw specifieke toepassing iets meer of minder koelcapaciteit gewenst is. De maximale koelcapaciteit is bij 1,3MPa en de minimale bij 2,0MPa. Bij een hogere koelcapaciteit zal de unit meer water verbruiken dan bij een lagere koelcapaciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha jaa vind t een moeilijke beslissing ! Haha

 

Speel mezelf niet graag in de kijker snapje maar aan de andere kant kunnen jullie me goed helpen omdat oc +co2 allemaal nieuw voor me is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...