Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

02X Kalashnikova 600W Hps Scrog

Recommended Posts

Ja zo is het ook. En gelukkig. Is er altijd "de volgende ronde"!! Tot die tijd ga ik redden wat er te redden valt. 1 ding is zeker ik moet en zal roken van die eerste ronde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het gaat best goed toch.

Okay het is lang niet vol, maar dat wist je vooraf al.

Gewoon lekker doorgaan en goed verzorgen..

 

Gaat je echt nog wel meevallen hoor,

Ziet er gewoon goed uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Dat wist ik zeker, Ben achteraf ook blij dat het er maar twee zijn. Wel zo overzichtelijk. En nu is door het gebruiken de werkwijze door het hokje wel gewoon goed rond. paar kleine tweakjes maken van de zomer. Dan kan de schaal ook makkelijker omhoog straks, maar blad en vooral de schutbladeren zijn wel erg achter gebleven hoor, qua formaat had dit veel groter moeten zijn allemaal. Klein blad, geel blad. Allemaal niet bevorderlijk voor de fotosynthese.

 

Blijf er goed opzitten. Dat sowieso, Het groeit allemaal wel, en ze hebben dorst !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Indica laat zich beter scroggen dan een sativa.

 

Ik zie geen scrog, gewoon twee getopte planten.

Bij een scrog is het de bedoeling de takken horizontaal te trainen,

Jouw planten vertonen daarvoor te weinig strek.

Een sativa-dominante plant is daarvoor beter geschikt.

 

Hier een voorbeeld:

 

gallery_20098_7015_54039.jpg

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we dwalen af. De planten waren geel. haha. Die scrog ben ik allang overheen. Die hangt te hoog en de vierkanten in de scrog zijn te groot. Das lastig aanpassen wanneer je planten er al doorheen zijn gegroeid lol. Dat was het leer momentje van een maand geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste hangen veel te vroeg hun net op..

Man,, dat is alleen maar lastig.

 

Ik hang hem pas op in de 2e fase bloei.

Als de groei er uit is,

Maar de toppen zich toch nog weer gaan richten.

Ik knak dus idd altijd een dag voordat het net (gegalvaniseerd beton rooster) er op gaat.

Zo kan ik even rustig kijken nog of het knakken over al voldoende is geweest, of dat er hier of daar nog een handje wordt geholpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn nog behoorlijk geel.

gallery_45821_18741_132460.jpg

 

Ben met wat bitterzout aan de gang gegaan en de kleur komt wel weer wat terug nu. beter laat dan nooit.

gallery_45821_18741_263486.jpg

 

Chique ziet het er allemaal niet uit, maar het groeit nog :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis net onkruid hé, haast niet kapot te krijgen. :D

 

Lijkt inderdaad wel alsof ze wat opgeknapt zijn van het bitterzout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Indica laat zich beter scroggen dan een sativa. Daarbij heb ik deze planten daar op uitgezocht. Acht potten is prettig, want dan hoef ik minder lang voor te groeien.

 

Denk dat het omgekeerde eerder van toepassing is. Sativa dom's laten zich liever mishandelen dan een dwerg-indica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zeker niet. Daar moet je gelukkig wel echt heel erg je best voor doen.

 

@oude_rocker. 1x mijn planten geflushed. En afvoer water gemeten. PH 6.1 erin 5.8 eruit. En nu zag ik dat magnesium niet best wordt opgenomen onder PH 6. Van de plaatjes zag ik zelfde resultaten van geel blad met Mg tekort. knetter geel blad, maar niet dood. Na al het andere uitgesloten te hebben moest het wel Mg tekort zijn. Zie het per dag verbeteren nu. Het zuurt toch beetje door met die aarde. Te weinig rekening mee gehouden.

 

@crimson. Daar heb je gelijk in ben ik inmiddels achter. Die hele scrog is onzin in mijn geval. Netje erover was genoeg geweest. Stuk handiger ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu dus op dag 54 bloei En ze zeggen in de film en op de site. "Optimale condities kun je het in +/- 65" dagen doen. Niet optimaal. Duurt dit 2 tot 3 weken langer. De toppen zijn nu nog flink aan het groeien, maar wil straks ook geen strontsmaak aan mijn wiet. Condities voor de plant zijn niet optimaal geweest dus ga er vanuit dat ik sowieso nog minimaal 3 maximaal 5 weken te gaan heb. Kan ik nu nog met hoge EC blijven voeden ? of adviseren jullie om de voeding nu al af te gaan bouwen ?

 

Ze stinken nu ook als een malle ! zalig.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik het geleidelijk aan afbouwen en volgens mij is de stelregel laatste 2 week niks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat ben ik ook gaan doen. Gaat heel hard nu. Dacht wel wat langer nog, maar als ik zie hoe hard die trychomen nu gaan kleuren ( 2 dagen verder)

gok ik dat het nog een weekje is. Dan heb ik mijn indoor maagdelijkheid verloren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nog "net" niet, maar mijn handen jeuken.

 

Heb een weekje meer geduld gehad. Gisteren de lamp uitgezet. (48 uur donker) Morgen hak ik ze om, kaalplukken, ophangen, en op vakantie. Het had niet beter uit kunnen komen. Als ik terugkom meteen de pot in. Een hoop dingen geleerd en daarmee genoeg te klussen daarboven van de zomer. :D Zal wat foto's maken morgen tijdens het ritueel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reggae aan, jonko's roken, knippen. Dan worden de foto's wat minder lol.

 

gallery_45821_18741_301501.jpg

 

gallery_45821_18741_226026.jpg

 

gallery_45821_18741_65699.jpg

 

611 gram totaal. En 34 gram knipafval. en een halve gram van de schaar :D.

Heb het in de kast gehangen over 2 weken kijken we verder....

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha het is nog nat he. Ik moet het ergens aan ophangen. liefst trap ik die hele boom ongeknipt aan het plafond, maar dat werd lastig na 2x toppen lol. Dit is wel beter voor de bag apeal straks zegmaar. De ervaring heeft mij de afgelopen jaren geleerd dat van zo'n weeg sessie ik ongeveer een 1/5 tot max 1/4 aan droog gewicht overhoudt. ruime ons ben ik tevreden. Met een gemiddelde van 10 gram in de week kom ik de zomer wel door :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet wel te doen zijn. T gaat erom dat je zelf tevreden bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo. Eerst werkdag na de vakantie. Weer ff de tijd om wietforum bij te werken.

 

145 gram droog schoon (zonder takken :P) in de glazen weckpotten gegaan. Lekker bomen kweken in de tuin deze zomer. Gaan we komende winter weer een verslagje doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was overigens wel een dure ronde. deze eerste lol. 600w lamp op 2 planten vanaf zaad. Zonde van me geld geweest. Heb 2dehans UFO led gekocht. Voorgroeien onder 90w LED ipv 600w HPS. Scheelt een hele grote hap uit de energie rekening. Gaat een fractie langzamer, maar netzo goed. Heb ik inmiddels geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of voorgroeien onder een tl lamp was ook een optie :P

of spaarlampje met reflector :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O en laatste update op deze kweek. Wellicht dat iemand die het leest in de toekomst er nog wat aan heeft.

 

Dat hele gelul met voeding afzuren. Gele bladeren. verkeerde grond. Allemaal onzin Uiteindelijk heb ik het lek boven gekregen. Kweek erna kreeg ik weer blad problemen. Goede aarde, goede temperatuur, goede LV. Alles klopte. Dacht ik. Vervolgens maar is bij de Growshop langs gegaan bij mij in de buurt. Die zijn even rustig met me gaan zitten. Alles doorgesproken. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik de lucht die ik uit mijn kast blies aan de andere kant weer passief mijn kast in trok. Dat gaat niet werken. Actieve inlaat gemaakt,perfo slang over het dak van de kast. Vanaf dat moment gaat het een heeeeeeel stuk beter.

 

gallery_45821_19152_1676428.jpg

 

gallery_45821_19152_2780214.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...