Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey pietje wiet succes met je kweek, ik volg :)

 

Heb je toen van die 4x1000watt + oc ook een verslag gemaakt toevallig? Dat lijkt me echt een dikke set up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond uit, hoe geef je ze water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nooit verder gekomen dan een paar dagen dus dat maakt het wel makkelijker nu verder te komen dan de eerdere pogingen :likken: :innocent: hahahaha

Hahaha, jij begrijpt tenminste hoe het werkt!

Succes :)

 

Je groepenkastje ziet er vet uit. je hebt dus drie fasen boven?

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet :Bedankt man! volgens mij is hij dat ook wel ;)

Ik heb de dames pas 2 dagen geleden onder de tl's vandaan gehaald, ik wil ze eerst even rustig laten wennen aan de hps lamp.

Het heeft nog een reden waarom ik dat doe , mijn eerdere pogingen gingen mis door uitdroging , dit wil ik nu hoe dan ook voorkomen.

 

Klaver90: Bedankt man! schuif gezellig aan ;)

Dat was ook een leuk project maar Ik maak van dat soort dingen bewust geen verslagen. :innocent:

 

dilago: Tot nu toe gaat het gelukkig al een heel stuk beter dan de voorgaande pogingen :yummy:

Ik heb ze nog geen water gegeven , ik denk dat ik ze vanavond even ga voorzien van wat lekkers, dit ga ik de eerste tijd nog even van boven doen.

 

Zwemvis: Welkom kerel ;) Thanks man! Elektra vind ik altijd reuze interessant , leuk om mee bezig te zijn :D

Ik heb idd 3 fasen boven, tegenwoordig heb ik dat echt niet meer nodig hier maar ik vind het wel mooi :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach so, je hebt gelijk, beter even voorzichtig laten wennen, drie keer de fout in gaan is een beetje te veel van het goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Pietje Wietje ik geef ook van boven en dat gaat vooralsnog prima, ik zit nu net in de eerste twee dagen bloei. En met welke waarden heb je ingewaterd en hoeveel liter water ongeveer per pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet: idd zeker met de vorige pogingen in mijn achterhoofd, een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen ,pietje wel maar 3 keer is wel wat veel :whistle: hahaha

 

dilago: Het van boven water geven gaat idd prima, ik heb de 5 potten ingewaterd met 80l voedingswater.

De waardes waarmee ik heb ingewaterd: ec 1.5 en een ph van 5.2.

 

Green2day: Welkom vriend ;) Hoe smaakt de popcorn??

 

Topic:

 

Dag 2 18/6

lamp 250 watt

afzuiger uit

temp dag:27/28 graden

temp nacht: 24 graden

 

Vandaag de dames even van boven gewaterd. de cocktail die ze vandaag tot zich hebben genomen bestond uit start a en b , silica , humic en een scheutje roots.

Omdat ik bij het inwateren eigenlijk een ec van 1.4 wou geven maar uitkwam op 1.5 heb ik ze vandaag maar 1.3 gegeven. de ph van vandaag was 5.2.

 

Ik heb elke pot voorzien van 2 liter water, nu stroomde er natuurlijk direct water onderuit de potten dus was mijn lekbak meteen voorzien van een laag water.

Nu heb ik de potten maar even op een paar kabelgootjes gezet en het meeste van het overtollige water uit de bak gepompt.

Ook heb ik de dames vandaag getopt.

 

Morgen gaat de afzuiger aan en de lamp meteen op vol vermogen :tu

Tot nu toe gaat het een stuk beter dan de vorige pogingen!!

 

Grtzz pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 liter over 5 potten? Dan betwijfel ik of ik mijn potten wel voldoende heb ingewaterd, sommige is volgens mij geen eens 10 liter ingegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 liter is wel wat veel hoor,omdat ik bij de eerdere pogingen te weinig had ingewaterd heb ik nu flink veel in de potten laten lopen.

Overbewateren kan toch niet dus ik dacht dan zal het daar niet meer aan liggen :D Volgens mij is de inhoud van je pot (bij mij dus 11 liter) voldoende, dus 11 liter inwateren in een 11 liter pot. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even gevoeld maar de ene pot is wel beduidend zwaarder als de andere. Wel ja, dat is dan een verbeterpunt voor de volgende ronde. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: Anders gewoon de wat lichtere potten even wat extra geven voor je van onder gaat wateren.

 

 

Topic:

 

Dag 3 18/6

 

 

Vandaag is de lamp naar vol vermogen geschakeld en de afzuiger aan gezet.

Ik hoop dat de verwarmingstube straks nog steeds de boel op temperatuur kan houden nu ik de afzuiger aan heb gezet.

Ik heb nog wel een kachel staan maar deze begint pas bij een stand van 660 watt , dat betekend dat de kachel meer stroom vraagt dan de lamp, dat is niet best :thumbsdown:

 

Hier wat foto's

 

gallery_30074_17393_1230201.jpg

 

gallery_30074_17393_3421237.jpg

 

gallery_30074_17393_208999.jpg

 

gallery_30074_17393_4370739.jpg

 

gallery_30074_17393_5013429.jpg

 

gallery_30074_17393_284926.jpg

 

gallery_30074_17393_6984058.jpg

even geknakt

 

gallery_30074_17393_1704951.jpg

ook deze moest even een knakje hebben.

 

Grtzz pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, maar de potjes modder waar de stekken in staan is wel een beetje een noodkijk hoor! :D

 

Heb de potten al even extra ingewaterd, maar voor mijn gevoel blijven ze lichter. Zal wel goed zijn want de planten staan er prima bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man! ik zal die potjes bij de volgende ronde verstoppen ;)

Ik ben zelf ook dik tevreden want volgens mij heb ik mezelf nu al overtroffen vergeleken met de vorige pogingen, dat heb ik mooi snel gedaan :likken: hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha verstoppen is een mooie methode maar waarom maak je niet gewoon stekjes in steenwol pluggen de volgende ronde? Of klink ik nu als iemand die smetvrees heeft? :P

 

Ik mag jouw positieve instelling wel Pietje, mede omdat ik eveneens de nodige mislukte kweekjes achter de kiezen heb en eigenlijk ben ik verbaasd dat mijn eerste rfx-1 ronde (vooralsnog) zo gesmeerd verloopt. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: hahaha smetvrees??? hahaha nee hoor valt wel mee !! het voorgroeien doe ik al tijden op aarde, dat bevalt me prima dus daarom ga ik daar gewoon rustig mee door.

 

Thanks man! Bij jou staan ze er idd super bij, helemaal voor een eerste keer als je altijd met aarde gewerkt hebt.

Ik hoop dat de 5 dames bij mij straks ook lekker gaan knallen.

 

 

Morgen weer een update :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potjes modder altijd goed.

Ik heb nog nooit verschil gemerkt, stekjes in steenwol of modder, kwa aanslaan in hydro. Wel drogen de steenwolpluggen sneller uit, wat dus een nadeel is van steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwemvis: Dat uitdrogen is precies waarom ik er eerder een nadeel zie in op grote steenwol blokken voorgroeien , stekken maken met steenwolplugen 4x4 cm en dan lekker de grond in bevalt mij echt prima ;)

 

Topic,

 

 

Zoals beloofd vandaag een update :tu

 

Vandaag zitten we precies op dag 5 met de klok op 18/6, volgens mij heb ik nu echt een persoonlijk record op rfx-1 dus wat dat aan gaat ben ik dik tevreden :likken:

 

Ik was bang dat ik het met alleen de verwarmingstube niet op de juiste temperatuur kon houden maar dit is gelukkig niet het geval, de temperatuur is in de rustperiode netjes 20.2 minimaal.

 

Vandaag de dames weer even water gegeven bestaande uit start A en B , Silica , Humic en een scheutje Roots , dit alles met een ph van 5.1 en een ec van 1.4 de temperatuur van het voedingswater was 24 graden :icecool

 

Hier wat pic's van dag 5 18/6

 

gallery_30074_17393_2001564.jpg

 

gallery_30074_17393_2001564.jpg

 

gallery_30074_17393_4216144.jpg

 

gallery_30074_17393_5555791.jpg

 

gallery_30074_17393_5555791.jpg

 

gallery_30074_17393_1562183.jpg

 

gallery_30074_17393_2974767.jpg

 

gallery_30074_17393_1859064.jpg

Het voedingswater.

 

 

 

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er prachtig bij Pietje Wiet, ze hebben een mooie kleur en glans. :)

 

Ik dacht ten onrechte dat je stekt op aarde, maar waar jij je stekken in steenwol blokjes in iets grotere potjes aarde plant, heb ik ze in 4literpotjes gevuld met rfx-1 gedaan. Dat werkte ook prima verder en van uitdrogen hebben ze weinig last gehad.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man!! ik ben er ook helemaal gelukkig mee!!

 

 

 

gallery_30074_17393_2023524.jpg

 

Stekken maken doe ik altijd op steenwol :whistle:

Voorgroeien echter weer op aarde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo doe ik het ook en die gaan bij mij dus meteen in de eindpotten de volgende keer. Deze huidige ronde had ik ze eerst in 4literpotten omdat ik daar aanvankelijk op zou kweken tot ik overtuigd werd van de nadelen en voor 18literpotte ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 18L potten vul je dan direct met rfx?? zo ja , zou ik ze persoonlijk eerst even in een vijverpotje voorgroeien met aarde.

Op deze manier hebben de dames toch nog een kleine buffer om de eerste dagen door te komen en daarna flink door te rammen. ;)

Maargoed er leiden gelukkig veel wegen naar romen :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik plant ze direct in de rfx-1 ja en zoals je hebt gezien hebben ze moeder aarde aan hun moeders gelaten. :D

 

Zeker leiden vele wegen naar Rome en wat een luxe dat we onze reisverslagen met elkaar kunnen delen, jij kiest liever voor de onverharde weg en ik ga voor de schoon geveegde straat. :P

 

En ik zeg niet dat mijn weg beter is, hooguit schoner. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij geen last gehad van uitdroging dan??

 

Ik liep echt te kloten met steenwolpluggen (4x4) direct in de rfx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen last van gehad, ik heb gewoon een paar keer water bij het stekblokje gegeven en na een dag of wat gingen ze als een speer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...