Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royal

Vraag Over Decarboxyleren

Recommended Posts

ja ongeveer wel.

 

 

 

dan snap ik het probleem.

dus puur en alleen daar struikel je over?

 

nee je hebt gelijk, natuurlijk is dat variabel en nooit exact 25 %

dat het willekeurig is, dat is dan weer onzin.

dat baseer ik dus op 4 raporten die ik in mijn bezit heb,

van alle data die ik ken van energiecontrol en cannalyse in spanje etc.

 

dus van ongeveer een kwart opneembaar,. tja nogmaals; dat heb ik zelf niet vedacht.

 

los van dit alles,

ervaar jij bij het eten van rauwe cannabis (olie)

werkelijk maar een twintigste

of minder?

dus ervaar jij rauwe cannabis werkelijk als zijnde maar 0.2 of 0.6 % THC?

 

en nogmaals; als jij over precies 25 % in het groot lettertypeformaat wil kissebissen; dan hoeft dat niet

want daarin heb je volkomen gelijk.

het was een indicatief cijfer met een bandbreedte van enkele procenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let’s look at an example. Given one lab result you could get three THC potency readings depending on how you read it, but only one method really stands to reason. Consider a made up lab result of Hypothetical OG that used LC, say it has 22.32% percent mass of THCA and 2.41% percent mass THC (active THC).

If you just look at the THCA value, you might think it has 22.32% THC. If you add the THC value to that, you might think this strain has 24.74% THC. Neither of these values is correct.

To get a real potency value you need to consider both THCA and THC, but with a correction factor for THCA before you add in THC. To calculate THCTOTAL:

 

THCtotal= (%THCA) x 0.877 + (%THC)

 

 

 

kunnen we zo een waarheid in het midden vinden of blijft het lol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt ie weer met zijn 0,877. Echt niet te filmen dit.

 

Jij zei:

er is altijd ene kwart opneembare cannabinoiden in welke oplossing dan ook.

 

Het voorbeeld wat je nu geeft heeft het over 22,32% THCA en 2,41 "opneembare" THC. Dar is geen "kwart" dus. Waarheid gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, je hebt gelijk

ging dus om de exactheid.

 

geweldig gemier

congrats

 

en om jou gelijk

niet dat die in het midden ligt

en vooral niet vanuit je gevoel durven te praten.

 

moet je met bronnen komen

is het nog niet goed

omdat IK. weer begin

 

of was het nou een artikel uit een magazine

wat probeert verschillende analyse vormen tegenover elkaar te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja echt heel raar dat ik vind dat 5% of zelfs 10% niet bij benadering hetzelfde is als "altijd 25%".

 

Stel er komt iemand een verdamper bij je kopen en die legt 80 euro neer. Jij probeert nog "Nee sorry, die kost 399 euro" en dan is het antwoord "80 euro is toch wel hetzelfde? Wat een gemier zeg. Kan de waarheid niet gewoon in het midden liggen? Ik praat uit mijn gevoel hoor!".

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, je tackelt op een deels, juiste wijze, de uitspraken van een ander

gaat niet in op onderbouwende links

en ontwijkt iedere verdere onderbouwing vanuit je gevoel aangaande die 0,1 % actieve stoffen kant.

 

blijft het een feit dat ik qua percentages er maar factor 3 a 5 naast zit

en jij factor 20, hehehe.

 

nee, ik denk dat ik er bij ga leren

want ik maak mijn naam niet waar.

sorry voor het ongemak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel gewoon een simpele vraag over he je aan die 25% komt en je hebt er nog niet één keer behoorlijk antwoord op gegeven. Of zelfs maar geprobeerd om het te beantwoorden.

 

Ik zal het nog een keer voor je uitleggen en dan ben ik er wel klaar mee.

 

Het probleem is dat je ontzettend slecht bent in begrijpend lezen. Je reageert met antwoorden die slaan als een tang op een varken. Bijvoorbeeld:

Vraag: "Hoe kom je aan die 25%?"

Antwoord: "Nou die 0,877 is een standaard die canna labs hanteren. Wil je zeggen dat die niet weten wat ze doen?"

 

Ik nam aan dat je serieus bedoelde dat er iets speciaals was met tincturen waardoor het percentage geactiveerde cannabinoiden daarin hoger zou zijn. Zoals Aquar ook al aanhaalde. Daarom vraag ik om uitleg over die 25%.

 

Dan blijkt het gewoon een willeurig voorbeeld te zijn wat je voor het gemak maar even aan had genomen als "standaard minimum". Wat dan volgens jou onderbouwt wordt door lukraak "0,877" te gaan roepen. Met in het kielzog een hele horde links en nutteloze quotes van artikelen die ook "0,877" bevatten. Zonder dat er ooit door iemand enige twijfel over de correctheid van die 0,877 was geopperd. Of dat er enige reden was om die omrekenfactor te noemen.

 

Ik heb laten zien dat in een steekproef van 1000 wiet tests van gedroogde wiet bij het grootste deel van de tests het percentage geactiveerde cannabinoden onder de 5% zit. Daar zit je dus een factor 5 naast. Doe mij maar een verdamper voor 20% van de prijs dus ... is toch "hetzelfde" als 100%?

 

Sterker nog, je hebt het over "altijd minimaal 25%" en er zijn zat samples die onder de 1% uitkomen. Dus je zit er op zijn minst een factor 25 naast. Doe mij maar een verdamper voor 4% van de prijs dan.

 

Ik zei dat het percentage geactiveerde cannabinoiden in verse wiet (dus aan de plant of net geknipt) rond de 0% zat of wellicht 0,1%. Compleet ander verhaal dus, want bij die 5% (=25%) ging het over gedroogde wiet. Konopi kwam toen met een rapport waar in verse wiet het percentage gemiddeld onder een half procent lag. Afgerond 0% dus inderdaad. Al zou dat mogelijk om "vers gedroogde" wiet gaan. Maar goed, who cares. Het is vrijwel niets en dat was het punt.

 

Als niet in staat bent (of gewoon niet de moeite neemt) om te begrijpen wat mensen schrijven dan verbaast het me niets dat alles je als onzin in de oren klinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja psies, ik zei toch al:

jij hebt gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra het groene goud binnen is zal ik een verslag maken van tinctuur.

Ben een noob, we zullen zien hoe het gaat, en als je er stonend van word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het toverwoord is bio-availability. Decarb je shit voor maximale potency.

 

1. Koop oventhermometer

 

2. Verwarm oven tot 105°C

 

3. Verdeel je fijn gemaalde hash, wiet, abv in ovenvaste schaal en dek af met alu folie, dubbel

 

4. Zet de schaal in oven, na 30 minuten doe je de deur even open en weer dicht, zet oven uit en laat nog 10 minuten afkoelen in oven.

 

Klaar om in je recept te gebruiken of direct opeten met genoeg vet. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat wel legaal?

Moet dat dan? Dit is een wietforum hè. Iedereen doet hier iets wat niet legaal is. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet even niet hoe ik het moet vertalen, maar in zn natuurlijke vorm (THCA) kan niet worden opgenomen dmv "blood/brain barrier" en kan hierdoor niet binden aan de CB1en/ofCB2 receptoren

 

de hoeveelheid D9THC is altijd gering,

in vers materiaal is het grootste gedeelte van de cannabinoides nog in zijn natuurlijke(zure) vorm THCA (CBDA etc) ***

eenmaal geoogst zal de van nature al een decarboxilatie ontstaan door dit is een procces van tijd en deze oxidatie word beinvloed door omgevings tempratuur,licht(UV),lucht.

de hoeveelheid van de cannabinoides die worden omgezet van Acids naar D9 of afgebroken tot CBN hangt af van de versheid van het product

en is meteen een indicator hiervoor. t hangt allemaal af van de manier waarop je het bewaard na de oogst.

(zelfs na oogst blijft het grootste deel van je THC in zure vorm)

 

 

 

cannabis produces phyto cannabinoids in a carboxylic acid form that are not orally active at least at the CB-1 receptor sites, because they don’t readily pass the blood brain barrier in their polar form.

To enable them to pass the blood brain barrier, they must first be decarboxylated, to remove the COOH carboxyl group of atoms, which exits in the form of H20 and CO2.

Decarboxylation occurs naturally with time and temperature, as a function of drying, but we can shorten the amount of time required considerably, by adding more heat. The more heat, the faster it occurs, within reasonable ranges, and in fact occurs spontaneously when the material is burned or vaporized.

There is another mechanism at play however, which suggests that we need to control the decarboxylation temperatures carefully.

When we heat cannabis to convert the THCA and CBDA into THC and CBD, we are also converting THC to CBN at a faster rate. At about 70% decarboxylation, we actually start converting THC to CBN at a faster rate than we are converting THCA to THC, so as you can see by the following graph, after about 70% decarboxylation, the levels of THC actually start to fall sharply.

That of course means that the CBN also begins to rise and the medication is becoming more sedative.

 

daarom word je wel stoned als je het verhit (verdampt/rookt) en rauw eet nauwlijks de hitte is genoeg voor decarb tijdens het roken,(misschien niet het meest efficient)

en tijdens het bakken van koekjes etc forceer je ook een decarboxilatie

 

 

 

grafiekje voor decarb

decarboxylation-graph-1-11.jpg?w=570&h=574

bron

 

 

halfuurtje op 120C voor max decarb en min afbraak tot CBN

de boog is als een soort "rollercoaster" eenmaal over de top gaat de hoeveelheid D9THC weer hard naar beneden

omdat dit omgezet word in CBN

 

*** als je met je klauwtjes aan je wiet zit of nat knipt en de trichromen (celmembraam) beschadigd dan zal er indd een gedeelte oxideren

en er zal altijd een minimaal beetje geoxideert/gedecarboxileerd zijn, onvoorkombaar door omgevings- temratuur

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me toch af of THC zuur ook niet zonder verhitten in je lichaam wordt omgezet in de psychoactieve vorm. Ik wordt echt apestoned als ik onverhitte, gedroogde wiet naar binnen werk. Moet echt oppassen dat ik niet teveel neem dan.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me toch af of THC zuur ook niet zonder verhitten in je lichaam wordt omgezet in de psychoactieve vorm.

 

Jawel, niet in delta9THC, maar in hogere psychoactievere vormen van THC.

 

"Delta9-THCA-A undergoes a hydroxylation in position 11 to 11-hydroxy-Delta9-tetrahydrocannabinolic acid-A (11-OH-Delta9-THCA-A), which is further oxidized via the intermediate aldehyde 11-oxo-Delta9-THCA-A to 11-nor-9-carboxy-Delta9-tetrahydrocannabinolic acid-A (Delta9-THCA-A-COOH). Furthermore, Delta9-THCA-A undergoes hydroxylation in position 8 to 8-alpha- and 8-beta-hydroxy-Delta9-tetrahydrocannabinolic acid-A, respectively, (8alpha-Hydroxy-Delta9-THCA-A and 8beta-Hydroxy-Delta9-THCA-A, respectively) followed by dehydration. Both monohydroxylated metabolites were further oxidized to their bishydroxylated forms."

 

Daarbij komt dat geen terpenen verloren gaan, die het voor deze grote moleculen veel makkelijker maken te worden opgenomen.

Hoe rijker je wiet is aan de juiste terpenen hoe groter dat -entourage- effect zal zijn.

 

Het meest ideale lijkt me om de wiet deels te decarboxyleren voor het breedste cannabinoïden spectrum en effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar, Het wordt vanaf het moment dat het van de plant komt omgezet. In het lichaam zal dat vast nog iets harder gaan dan aan de lucht.

 

Vraag is alleen in welke mate en of dat voldoende is om een psychoactief effect te voelen.

 

Als het lichaam dat voor iedereen voldoende zou doen zonder verhitten van de wiet dan zouden we het niet verhitten lijkt me. Of toch minder. Zeker bij medicinaal gebruik.

 

Op zich wel handig dat jij het wel gewoon onverhit kan gebruiken.

 

Ben ook wel benieuwd wat dan het verschil is.

 

Is het wiet die heel lang gecured is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging inderdaad om wiet die lang gecured was. Het effect was vergelijkbaar met spacecake. Doseren is wel tricky. Een half uur na inname was ik plotseling apestoned, maar dat kan ook aan mij liggen. Spacecake werkt ook altijd erg snel bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan kan er al best een hoop gedecarboxyleerd zijn. Grappig. Zal het ook eens proberen met wat oudere wiet.

 

Ik heb wel een keer de restanten uit de vaporizer opgegeten. Had het over een pizza met veel kaas gestrooit. Daar werd ik ook knap stoned van. Dat is uiteraard al verhit, maar je zou toch verwachten dat de bruikbare bestanddelen er al uit gedampt zijn. Dat valt dus nog knap tegen. Of mee.

 

Het is zo jammer dat die MyDx sensor een scam bleek te zijn. Zag net een beursbericht dat er 80% meer shorts zijn op hun aandeel. Had me toch wel super handig geleken om gewoon wat wiet in een bakje te stoppen en dan na een paar minuten een analyse te krijgen van wat erin zit.

 

Zeker voor dit soort vragen zou het super handig zijn. Naast natuurlijk plant selectie en oogst moment bepaling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad word D-9THC word door je lever omgezet in 11hydroxy thc

veel sterker dan je normale high/stoned daarom komen spaceckakejes enz altijd oko zo hard aan.

zover ik weet word THCA niet omgezet

 

gelukkig word in america alle edibles teegnwoordig getest, een achtive dosis is gestandardiseert op 25mg THC

Sativex is bijv maar 2.5mg (van zowel THC als CBD) per spray

 

je kan van een klein beetje al heel erg stoned worden.zeker als je het opeet :)

 

het testen van je olie om zo een dosis te bepalen is echt niet zo moeilijk of duur en kan je zelf,

 

analyse kitjes kosten niet zo veel wietsefras.

ik heb nog een te duur betaald alphacat test kitje staan

maar na wat googlen vind je algauw goedkopere aanbieders

 

http://www.cannalyticssupply.com/

http://www.alpha-cat.org/

http://thctestkits.com/

 

je vind altijd wel een beetje THC dat al omgezet is,soms ook al kleine beetjes cbn.. ik vraag me ook wel eens af, soms heb je planten die vroeg in de bloei al vet veel trichromen vormen, zullen die tegen de tijd dat je plant afgebloeid is na zoveel weken later

al niet omgezet,of ingegroei&opengebarsten zijn, en hierdoor al bijna in het cbn stadium zitten..(ik weet het niet hoor, maar zo stel ik me dat voor)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tests zijn veel meer werk, veel duurder per test en ze detecteren maar een fractie van wat die MyDX cannabis sensor zou doen.

 

Al bedenk ik me nu dat die waarschijnlijk geen zuren zou meten.

 

Amber trichomen geven aan dat de THC aan het degraderen is naar CBN. In heldere trichomen is de THC concentratie het hoogst, maar dan zijn de terpenen nog niet op volle sterkte.

 

Al pieken de terpenen ook niet allemaal op hetzelfde moment. Zat laatst weer door wat GC lab analyses van Bedrocan en die hebben een paar leuke tests gedaan waarbij over een paar weken de wiet vergeleken werd.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die tests zijn veel meer werk, veel duurder per test en ze detecteren maar een fractie van wat die MyDX cannabis sensor zou doen.

 

die dxsensor is een hoax, daar mag je niks mee vergelijken.

 

maar wij als hobbyisten kunnen nu eenmaal geen GC betalen

 

tot nu toe zijn die hplc testjes zoals alphacat en zeker als je voor die andere website's gaat die ik erbij heb gezet

echt niet zo belachelijk duur, en in vergelijking met GC echt zo slecht nog niet, (niet zo afwijkend als die quantacann of sage analytics..wat me veel aan die MyDX doet denken)

 

je test op THC/CBD/THCV/CBG/CBN/CBC in zowel de zure als gedecarboxileerde cannabinoides

(je ontwikkelt een laan verwarmd en onverwarmd van elk sample)

 

je kan zelfs een simpel programmaatje downloaden waarmee je via de scanner een pixel-count kan doen om de percentages nauwkeuriger te bepalen dan met een % vergelijking kaart die er bij zit.

 

oke niet op tepenen wat eigenlijk wel handig is om te weten

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...