Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royal

Vraag Over Decarboxyleren

Recommended Posts

Wietefras

Dit is de ratio die labs aanhouden

Heb ik niet zelf bedacht

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie toch zat van die analyses waar het nog geen 5% is. Dus waar baseren ze dan die 25% op? Gewoon een aanname van wat het maximaal zou kunnen zijn of een daadwerkelijk bepaald gemiddelde.

 

Die skunkpharm grafiek gaat zo te zien uit van iets van 20%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een ander topic

 

als wiet wordt bestempelt als 14,5 %

betekend dat de wiet bestaat uit:

bijvoorbeeld 4 % THC.(direct opneembaar)

en 12 % THCa.( niet psycho actief)

de THCa kun je vermenigvuldigen met 0.877, hieruit volgt de hoeveelheid THC na decarboxilatie.

---------------------4% THC.

0.877 x 12% = 10.524%

Maakt een totaal= 14.5 %

Jawel, er is zo'n 75% cannabinoiden zuur!

Nu begrijp je misschien iets beter dat je van een tinctuur veel minder psycho activiteit beleeft dan van een olie product wat is gedecarboxyleerd.

Om alle stoffen zo goed mogelijk te behouden, adviseer ik om de olie na het maken te decarboxyleren. Dit om de terpenen beter te behouden, dan om je losse kruid in de over te verhitten voordat je er olie van maakt.https://www.bluebird-botanicals.com/…/20…/04/CBDComplete.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat is dus zoals ik al aannam een willekeurig genomen rekenvoorbeeld. Dat is geen "standaard" waarmee "ze" werken.

 

Lijstje van resultaten van een canna lab:

http://analytical360.com/testresults

 

Dan ligt het aandeel van geactiveerde cannabinoïden dus tussen de 0,4% en de 100%. Het gros zit onder de 5% en slechts 15 (van 1000 tests) hebben een aandeel van 25% of meer. Dat zijn dan geheid ook gedecarboxyleerde monsters ook oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.877 wordt door meerderen gehanteerd.

Ik zie dus weldegelijk een bandbreedte ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag blijft natuurlijk wordt THCa in je lichaam omgezet in THC of een andere psycho actieve cannabinoide?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje, Je haalt twee dingen door elkaar. Aan de ene kant heb je het percentage van hoeveel van de THCA doorgaans al is omgezet naar THC. Jij zei dat laboratoria daarvoor standaard uit gaan van 25%. In verse wiet is dat echter rond de 0% en als het al een tijdje ligt wat meer. Doorgaans minder dan 5%.

 

Die 0,877 slaat op iets heel anders. Dat is een schatting van wat het percentage THC zal zijn na decarboxyleren uitgaande van een bepaald percentage THCA. Je hebt namelijk geen 100% omzetting. Ten eerste omdat je ook wat THC verliest tijdens het decarboxyleren en ten tweede omdat een THCA molecuul zwaarder is dan een THC molecuul. Je verliest dus gewicht en dus daalt het percentage tov de rest van het gewicht van de wiet. Blijkbaar hou je dan gemiddeld 87,7% aan THC van de THCA over.

 

@Aquar, Niet in voldoende mate in ieder geval dat je joints en vaporizers weg kan doen. Als 5% van de THCA omgezet is naar THC dan kun je daar uiteraard ook wel effect van hebben. Desnoods gewoon wat meer wiet opeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In verse wiet is het rond de 1% THC & beslist niet 0.

11-hydroxy-THC de metaboliet is trouwens potenter dan delta-9-THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He goedenavond mensen,

 

Bigmart

 

Bedankt voor de linkjes naar de video's !! heel interessant .

 

Konopi

 

bedankt voor de link zal het gaan doorlezen.

 

Beaker

 

Een heel mooi topic met veel handige info.

 

Heb genoeg te lezen als k mij verveel :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja,wietefras dan doet cannlabs het dus verkeerd,

ken jij een beter lab?

want ze schijnen erg goed te zijn dacht ik en vele n anderen.

ik heb er enkele bedrocan soorten laten testen

en die kwamen nagenoeg exact overeen op 5 tiende nauwkeurig.

van schatingen kan ik dan niet spreken

 

ik begrijp niet waar de o procent vandaan komt

heb je daar bronnen van?

Ervaar jij zo verse wiet?

of begrijp ik je niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras

 

Dat lees ik ook overal dat je het eerst moet dercarboxyleren?

 

Aquar

 

Ik vraag me toch af als je stoned zou worden zonder het dus eerst te dercarboxyleren.

Misschien in is ook van persoon tot persoon verschillend?

 

Haipaaltje

 

Ja daar ben ik ook heel benieuw naar.

 

Weetje

 

Dat is een zeer interessant weetje :likken: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

11-hydroxy-THC de metaboliet is trouwens potenter dan delta-9-THC.

Misschien wordt ik van deze metaboliet dan wel stoned. Misschien inderdaad ook van persoon tot persoon verschillend.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi,Ik zei rond de 0%.Het zal een tiende procent zijn ofzo. Lang geen 1% in ieder geval.

 

Die analyse lijst laat bergen wiet tests zien die zelfs na drogen nog onder de 1% zitten

 

@weetje, Zij doen het niet verkeerd. Jij haalt gewoon twee zaken door elkaar.

 

Je zei dat standaard in wiet al 25% gedecarboxyleerd is. Dat is dus niet zo en dan kom je ineens met een ander getal op de proppen wat er totaal niets mee te maken heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt wel 1 & geen 0.1.Zelf gezien uit analyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we het er op houden dat het overgrote deel als THCa in een (gedroogde) plant aanwezig is. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef hierboven een link naar een lab waar ze honderden testresultaten hebben staan die zelfs bij gedroogde wiet minder dan een procent geactiveerde cannabinoiden bevatten. Laat staan in verse wiet.

 

Maar goed, als je zo nodig van jouw ene testje uit wilt gaan dan hou jij lekker 1% aan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was trouwens niet uit 1 testje & de methode was met HPLC gedaan.Plaats de link hier maar, maar geen enkele test die daar gedaan wordt door de verschillende labs is vastgesteld door AOAC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras

dus dan zou er maar 1 twintigste deel opneembare cannabinoiden zitten in een wiet van 20 %?

ik heb die resultaten bekeken, maar het is geen raport he

alleen de uitslagen.

dus wat je bij cannlabs een rare berekening noemt (factor 0.877)

realiseer je je welke berening je krijgt als je van 95% zuren uitgAAT?

 

Kijk, ik geef je graag gelijk hoor,

deze kennis is continue in ontwikkeling.

maar het is wel fijn ommet argumenten te begrijpen en denken

ipv koude aannames.

 

op mijntlc platen vind ik deze visie niet terug,

evenals het effect wat ik bemerk van eentinctuur of co2 olie.

analyses die ik in labs heb laten uitvoerenspreken het 1 % verhaal ook tegen.

 

zou het zo kunnen zijn dat er puur en alleen delta 9 thc wordt bedoeld.?

want hierin zie ik wel en heel goed onderscheid wordt gemaakt

Op de site die jij linkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom iedere keer weer over die 0,877 beginnen als ik vraag waar je die 25% vandaan haalt?

 

Die 0,877 is gewoon het verschil in moleculair gewicht tussen een THCA molecuul en een THC molecuul. 1 mol THCA weegt 358g en 1 mol THC weegt 314g en 314/358= ... 0,877 inderdaad.

 

Dat toont nog steeds niet aan dat er altijd "minstens 25% geactiveerde cannabinoiden" in wiet zit. Die twee beweringen hebben geen enkel raakvlak met elkaar.

 

Ik heb ook helemaal niets een "rare berekening" genoemd. Ik heb dat voorbeeld waarmee je wilde aantonen dat standaard 25% van de cannabinoiden geactiveerd zou zijn een "willekeurig voorbeeld" genoemd. Dat is het namelijk ook. Daarom zetten ze het woord "bijvoorbeeld" erin.

 

Ik reageerde op deze zinsnede:

er is altijd ene kwart opneembare cannabinoiden in welke oplossing dan ook.

 

Als ik dan vraag waar die 25% vandaan komt zeg je:

 

Dit is de ratio die labs aanhouden

Heb ik niet zelf bedacht

 

En als ik doorvraag kom je met een "willekeurig rekenvoorbeeld" waar er inderdaad 25% van de cannabinoiden geactiveerd is. Dat is niets anders dan een 'willekeurig rekenvoorbeeld" en dat zegt dus niets.

 

Die 0% of 1% ging over wiet die nog aan de plant zit. Als het nog aan de plant zit decarboxyleert het niet (of nauwelijks voordat iemand gaat mekkeren dat er best een molecuul een keer kan activeren). Het decarboxyleren begint pas echt vanaf dat de wiet gaat drogen.

 

Er zijn meerdere sites met talloze testverslagen die zonder verhitting zijn gedaan en het merendeel van die tests (dus niet 100% van de tests, maar het grootste deel daarvan) geeft aan dat er in gedroogde wiet doorgaans minder dan 5% geactiveerd is. Dat hangt natuurlijk af van hoe lang de wiet al ligt. Als je het een jaar laat liggen ga je ver over die 5% heen, maar dat is "doorgaans" dus niet het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat ik er met 0,1% dichter bij dan jij met 1% dus. Weten we dat ook weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet helemaal als je verder leest & de analyse die gedaan was bij het lab deed ook zaken met het buitenland mbt drugsanalyses.Ik heb het wel over vers gedroogde toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vers gedroogde toppen? Tsja. Dat is net als op de markt dat ze "vers" vlees uit de diepvries pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, je gaat nu weer herhalen wat ik heb bedacht?

heeft cannlabb bedacht.

je hebt vast gelijk

mocht ik het ooit snappen.

 

e n hoe willekeurig blijkt wel als het om bedrocan wietgaat

wat psies goed wordt geannalyseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat over die 25%uit dat rekenvoorbeeld. Dat dat geen vaste waarde is maar een willekeurig rekenvoobeeld.

 

25% dus en geen ander getal wat er geen moer mee te maken heeft. Alleen 25%.

 

Kom maar met een bron dat die 25% van geactiveerde/opneembare cannabinoiden er altijd in zitten

 

Is het zo een beetje duidelijk dat ik het pover de 25%heb?

 

Zat er in Bedrocan ook altijd 25% aan geactiveerde cannabinoiden? Altijd precies 25%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...