Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@dilago: PvP werkt over het algemeen wel tegen spint alleen zijn sommige spint soorten al resistent,misschien had jij last van een resistente soort of een foute dosis/behandelmethode?

Bij mij gingen ze feilloos kapot,ik was er ook op tijd bij.

Hok schoonmaken met dettol achteraf,nooit weer spint gezien/gehad.

Altijd als ik stekken neem of zaadplanten opkweek,ik doe altijd een preventieve behandeling met PvP in de vroege vegetatieve fase en/of tegen stress.

Het enige waar ik last van had was varenrouwmug,maar nu ook niet meer. :tu

 

@bruinevingers:Nee, haal direct maar nieuwe aarde en alle ingrediënten die erdoor moeten,en mix het alvast door elkaar met de spullen en zet het op kamertemperatuur weg in vuilzakken.

Dan kunnen de schimmels en bact. alvast aan het werk,terwijl deze plantjes nog hopelijk iets doen.

Daarna van deze oude bak de aarde weggooien(op je tuin),deze aarde is totally drained en heeft bijna zeker de verkeerde PH.

Guanokalong is superbelangrijk voor de smaak van je wiet,en de aanmaak van belangrijke stoffen in je wiet.

Maerl kalk voorkomt gekke roestvlekken en rare tekorten.

Lavameel voorkomt ook stress tot een bepaald niveau,en verbetert de weerstand van je plant( tegen schimmels,etc.) dit zit ook in bio-supermix van plagron.

ecto-mychorrhizae (bodemschimmels) zijn onmisbaar.

De ingrediënten die ik noem zijn allemaal onmisbaar eigenlijk :huh:

De cocos aarde draint goed de compost houd voeding beter vast en is goed voor je bodemleven.

Eventueel ontwikkel je dit(basis) receptje zelf verder,in de loop der tijd.

Ik gebruik ook de complete biologische voedingslijn van bac,dat vind ik op zich wel goede spullen.

 

Elke zweetdruppel die je hierin investeert met sjouwen proef je terug in je volgende oogst wiet (niet letterlijk,bah!)

 

@smokecloud: niet iedereen heeft de centen voor zo'n mooi stukje techniek.... :likken:

hahah zo duur zijn ze niet toch als je ziet wat het doet.dood schimmel eitjes van spint en vele andere nare dingen die je niet in je hok wilt kijk deze even want deze heb ik ook en ik vind hem echt niet duur.even er 2'dagen in alle sneetjes dood en ontsmet dan kan je je focussen op je plantjes want veel leuker is dan beestjes behandelen..chek deze link even en vind je dat echt duur? https://www.cityplants.nl/ozon/uvonair/uvonair-1000/

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ooit kalk toegevoegd in die 3 rondes

 

Nee,

 

en me stelen voelen ook houterig aan. Wat jij je nu afvraagt, vroeg ik mezelf vannacht ook af.

 

 

Is dit niet gewoon een kalk/calcium probleem.

 

en kan dit alsnog met het water worden meegegeven.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je guano gebruikt, wat voor meer als 10% uit calcium bestaat dan heb je nooit een tekort.

 

Dit ziet er idd uit als een kalk/calcium probleem, zeker na 3 rondes is de aarde sterk verarmt.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is dit nog te fixen?

 

als in, kan ik kalk meegeven met het water?

 

en er zit toch ook kalk in het leidingwater :(

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers: ja goed idee,maerl kalk om precies te zijn zit n.l. meer in dan alleen kalk.

goed in een kom roeren/oplossen,en het gruis zakt gelijk naar de bodem dat geef je niet mee.

alleen het opgeloste gedeelte geven,anders slaat je bodem dicht.

Herstellen zullen ze nauwelijks,maar het verergert dan niet.

Misschien komt er dan nog wat meer/beter af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In leiding water zit kalk in de vorm van nitraten, dat is een iets andere vorm als rauwe organische componenten.

 

Je kan er guano overheen strooien wat direct opgenomen word door de bodem en zacht zal zijn voor de wortels.

 

Dit zal enige verbetering geven aangezien het probleem zich al even voordoet.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie weed

 

Ook een goed idee alleen zitten hier weinig andere componenten in wat ze wel kunnen gebruiken in dit stadium.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In leiding water zit kalk in de vorm van nitraten, dat is een iets andere vorm als rauwe organische componenten.

 

Je kan er guano overheen strooien wat direct opgenomen word door de bodem en zacht zal zijn voor de wortels.

 

Dit zal enige verbetering geven aangezien het probleem zich al even voordoet.

 

Pg

 

kalk in de vorm van nitraten?

 

Kun je dit uitleggen? Nog nooit van gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vorm van nitraat is calcium/kalk oftewel Calciumnitraat: kalksalpeter, om in de groei af te zuren, in de bloei doe je dit met fosforzuur.

 

Nitraat is een vorm van zout en daar barst het van in ons leidingwater.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel nitraat in leidingwater lijkt me erg onwaarschijnlijk. Kalk komt daar vooral voor in de vorm van calciumcarbonaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit standaard in ons grondwater dus er wordt een max van 50 mg/L gehanteerd.

 

Bron water.nl

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net gekeken, het ziet er niet naar uit dat dit nog te redden is. Alles is aan het sterven verdomme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit standaard in ons grondwater dus er wordt een max van 50 mg/L gehanteerd.

 

Bron water.nl

 

Poldergrower

Ik kon die 50 mg/L niet zo snel op water.nl vinden, maar ik vind dat nog best veel nitraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit als ik willens en wetens denk dat de dames toch wel steeds die liter op zullen slobberen en ik daarvoor net zo'n mooi nat-droog regime erin had zitten.

 

Als er dan in medium of klimaat al iets niet lekker zit slaan ze op tilt, of ik nu een s5 of een Amnees heb staan, Herijuana eender doen ze wat ze hier op de foto's ook laten zien.

 

Vaak heeft het bij mij te maken met oa een te lage bodemtemperatuur waardoor de hele verdamping niet goed loopt.

Een AMG die ik nu heb staan om te kijken of het wat wordt als mamma heeft er ook last van en die staat net wat te nat en heef best koude voetjes zo vlak bij de inlaat vd tent, die staat nog op 18/6 gelukkig dus te herstellen, als je ver in de bloei zit is dat amper te doen (opwarmen potten krijg je al snel toprot).

 

Misschien heb je er wat aan, dit is niet puur een probleem op 1 vlak namelijk maar wordt in gang gezet en onderhouden door met als gevolg een stortval aan verschijnselen/problemen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit als ik willens en wetens denk dat de dames toch wel steeds die liter op zullen slobberen en ik daarvoor net zo'n mooi nat-droog regime erin had zitten.

 

Als er dan in medium of klimaat al iets niet lekker zit slaan ze op tilt, of ik nu een s5 of een Amnees heb staan, Herijuana eender doen ze wat ze hier op de foto's ook laten zien.

 

Vaak heeft het bij mij te maken met oa een te lage bodemtemperatuur waardoor de hele verdamping niet goed loopt.

Een AMG die ik nu heb staan om te kijken of het wat wordt als mamma heeft er ook last van en die staat net wat te nat en heef best koude voetjes zo vlak bij de inlaat vd tent, die staat nog op 18/6 gelukkig dus te herstellen, als je ver in de bloei zit is dat amper te doen (opwarmen potten krijg je al snel toprot).

 

Misschien heb je er wat aan, dit is niet puur een probleem op 1 vlak namelijk maar wordt in gang gezet en onderhouden door met als gevolg een stortval aan verschijnselen/problemen.

 

ja zou kunnen, de problemen begonnen ook allemaal toen het kouder begon te worden. Sowieso heb ik het gevoel als het warmer weer is dat ik minder problemen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze niet goed drinken is er iets mis, kan goed door de koude grond komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago: PvP werkt over het algemeen wel tegen spint alleen zijn sommige spint soorten al resistent,misschien had jij last van een resistente soort of een foute dosis/behandelmethode?

Bij mij gingen ze feilloos kapot,ik was er ook op tijd bij.

Hok schoonmaken met dettol achteraf,nooit weer spint gezien/gehad.

Altijd als ik stekken neem of zaadplanten opkweek,ik doe altijd een preventieve behandeling met PvP in de vroege vegetatieve fase en/of tegen stress.

Het enige waar ik last van had was varenrouwmug,maar nu ook niet meer. :tu

 

@bruinevingers:Nee, haal direct maar nieuwe aarde en alle ingrediënten die erdoor moeten,en mix het alvast door elkaar met de spullen en zet het op kamertemperatuur weg in vuilzakken.

Dan kunnen de schimmels en bact. alvast aan het werk,terwijl deze plantjes nog hopelijk iets doen.

Daarna van deze oude bak de aarde weggooien(op je tuin),deze aarde is totally drained en heeft bijna zeker de verkeerde PH.

Guanokalong is superbelangrijk voor de smaak van je wiet,en de aanmaak van belangrijke stoffen in je wiet.

Maerl kalk voorkomt gekke roestvlekken en rare tekorten.

Lavameel voorkomt ook stress tot een bepaald niveau,en verbetert de weerstand van je plant( tegen schimmels,etc.) dit zit ook in bio-supermix van plagron.

ecto-mychorrhizae (bodemschimmels) zijn onmisbaar.

De ingrediënten die ik noem zijn allemaal onmisbaar eigenlijk :huh:

De cocos aarde draint goed de compost houd voeding beter vast en is goed voor je bodemleven.

Eventueel ontwikkel je dit(basis) receptje zelf verder,in de loop der tijd.

Ik gebruik ook de complete biologische voedingslijn van bac,dat vind ik op zich wel goede spullen.

 

Elke zweetdruppel die je hierin investeert met sjouwen proef je terug in je volgende oogst wiet (niet letterlijk,bah!)

 

@smokecloud: niet iedereen heeft de centen voor zo'n mooi stukje techniek.... :likken:

na mijn idee heb je je geld er wel uit na een paar rondes als je weet dat je geen anti spint spul of roomijt hoeft te kopen..en gewoon lekker met je hobbie bezig zijn in plaats van beestjes bestrijden...wat minder leuks is. Gr Smokecloud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...