Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growingladys

hoeveel stroom verbuik valt op?

Recommended Posts

de brandende vraag is dus, als je nu 2 x 400 watt lampen hebt hangen zouden ze dan gelijk vermoeden?

En hoeveelverbuikt een 400 watt lamp, met onmgeveer doorsnee energiebetaling?peace out :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vriend van mij draait al jaren met 2 x 600 en betaald 50euro in de maand hiervoor dus met 2 x 400 zal dat bedrag nog geen 40 euro per maand bedragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit klinkt lekker goekoop en ge wint dat toch uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 lampies is niet zo probleem :verrygood

en 40 euro per lamp bedoel je denk ik stroom verbruik.maar is niet enkel je lamp die je gebruikt.mensne vergeten vaak ventilatie/afzuiging/verwarming wintermaanden kleien dingen tellen ook mee

boor gat naar je buren en tap daar af:D

nee doe maar niet hahahahah

2 lampies is geen probleem zet op een aparte groep.anders ken je mischien geen tv aanzetten ofsow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat idee een keer met m'n buurman overlegd, hij zou kweken en terwijl de stroom van mij afkomstig zou zijn (kabel achter de wand contact doos via een geboord gat in door de muur naar de buurman) , maar we hebben het afgeblazen omdat het toch niet opvallend is met een paar lampen.

 

Houd er rekening mee dat goedkope lampen met goedkope VSA meer stroom verbruiken dan de duurdere . Een goedkoop 400 watt lampen setje ontwikkeld een vermogen van meer dan 500 watt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort ga ik ook binnen beziggen, nl in de schuur. Denk niet dat ik dan in de winter draai, of ik moet een dubbele kast maken zoadat er altijd warmte is, de ene verwarmd de ander als die uit is. Maar dat moet ik eerst nog eens goed uitzoeken.

 

Heb er geen haast mee, en qua stroomverbruik, ik meld gewoon dat ze me omhoog zetten per maand.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dan vooral de aanzuiging ,omdat die lucht koud is . Het wordt toch extra bijverwarmen ,omdat je steeds warme lucht naar buiten afzuigt. Of ga je dat anders doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PFFF heb me energierekening gekregen, ff 2200€ bijbetalen.

Heb maar 2 X 600 Watt met nachtstroom, vrouw in paniek.

Betaal nou 375€ per maand, heb wel een buiten zwembad weet niet wat zoeen pomp gebruikr maar ga dat zeker ff nakijken.

 

Toch wel een beetje zweten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 4 X 600 hangen en betaal nog geen 200 euro per maand

doe dit al 1,5 jaar en nog nooit vragen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 4 X 600 hangen en betaal nog geen 200 euro per maand

doe dit al 1,5 jaar en nog nooit vragen gehad.

 

4*700=2800watt = 2.8kw / h

 

een kweek bevat

8 weken bloei + 9 dgn groei is gelijk aan 10 weken bloei (840 uur per lamp)

 

10 weken a 7dgn per week a 12 uur = 10*7*12= 840 uur per lamp

 

840*2.8 = 2352 kw per kweek

en je draait er 5 per jaar.

 

5*2352 = 11760kw op jaarbasis. een gemiddeld huishuiden zit op 4500kw/jaar.

 

beetje realistisch blijven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gemiddels huishouden verbruikt zo'n € 200,= per maand aan energie (dus incl gas), beetje afhankelijk hoe je situatie dus is (tussenwoning, flat of vrijstaand).

 

Uitstekende uitkomst voor het energie probleem en toch nog een beetje hoeveelheid plantjes is de Pi-Rack en Grow. Met 3 lampen 600Watt zal je verbruik er ongeveer als volgt uitzien:

 

1.8kW/h*12=21,6kW/h per dag * 365 dagen = 7884kW/h / 12 maanden = 657kW/h per maand

 

Dit natuurlijk op nachttarief à € 0,13 per kW/h = €85,41 per maand

 

Daar staat aan bijverdiensten tegenover 6kG :specool

 

Waar hebben we het over <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben heel realistisch het staat er 1,5 jaar en heb er nog nooit wat over gehoord het

stroomverbruik ligt rond de 15000 per jaar incl alle verbruik uit het huis

kosten mindere dan 200 per maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben heel realistisch het staat er 1,5 jaar en heb er nog nooit wat over gehoord het

stroomverbruik ligt rond de 15000 per jaar incl alle verbruik uit het huis

kosten mindere dan 200 per maand.

 

 

 

ja e3n ik ben de koning van nederland dus betaal niks <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een gemiddels huishouden verbruikt zo'n € 200,= per maand aan energie (dus incl gas), beetje afhankelijk hoe je situatie dus is (tussenwoning, flat of vrijstaand).

 

Uitstekende uitkomst voor het energie probleem en toch nog een beetje hoeveelheid plantjes is de Pi-Rack en Grow. Met 3 lampen 600Watt zal je verbruik er ongeveer als volgt uitzien:

 

1.8kW/h*12=21,6kW/h per dag * 365 dagen = 7884kW/h / 12 maanden = 657kW/h per maand

 

Dit natuurlijk op nachttarief à € 0,13 per kW/h = €85,41 per maand

 

Daar staat aan bijverdiensten tegenover 6kG :specool

 

Waar hebben we het over <_<

 

Het gaat er niet zozeer over of 85 euro veel is, afgezet tegen de opbrengsten, maar of het opvalt of niet. Feit is gewoon dat er energiebedrijven zijn die een hoog stroomverbruik melden aan justitie. Ik snap wel dat jij graag dat Pi-Rack ding verkoopt, maar je moet wel eerlijke info geven. In een andere post had je het over 9000 euro, nu opeens 6000. Wat moet ik nou geloven? Geen van beide vrees ik.

 

Je stroomberekening klopt van geen kant: je rekent geen groeiperiode mee van 18 uur licht i.p.v. 12, je gaat ervan uit dat je 12 uur per etmaal nachtstroom hebt, terwijl dat er maar 8 zijn. Bovendien vergeet je de kosten voor afzuiging, ventilatie en verwarming en je rekent 600 Watt per lamp. Tel daar gerust 20% bij op voor de VSA.

 

Als je een realistische berekening maakt zal je met 3 600-watters op het dubbele uitkomen dan wat jij beweert. En het valt heus wel op als jouw stroomverbruik 3 keer hoger is dan het gemiddelde in jouw wijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iemand iets vraagt en ik weet het dan geef ik antwoord

op zielige reacties zit ik niet wachten en al helemaal niet van de koning

van dit $##$@land

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar je goit toch ook niet alle lampen aan in de groei?

Dan klopt die berekening wel weer een beetje.

 

Denk niet dat ze gaan lopen piepen ze krijgen d,r geld toch, of het licht bij de buren moet gaan dimmen als je je boeltje aan gooit.

Dan moeten ze toch op zoek..

Maar 1200watt ik hoop het niet hahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is echt onzin allemaal(mijn mening sorry), door de bomen zie je het bos niet meer;)

Er word hier gezegd dat het energiebedrijf het niet tegen de politie mag vertellen??Omdat ze een bedrijfsgeheim hebben.

En wat als je nu een loods hebt met 40 x 600 Watt lampen?Als ze dat bedrijfsgeheim zogenaamd hebben, mogen ze geen onderscheid maken tussen 3x 600 Watt of 40 x 600watt lampen lijkt mij?

Ik denk dat 9 van de 10 mensen er niet erg veel van af weet omdat zij nog nooit gepakt zijn.

Dit topic is niet echt informatief meer...

Ik geef ook maar mijn mening,

 

 

 

groetjessssss:smoke

 

dit is echt onzin allemaal(mijn mening sorry), door de bomen zie je het bos niet meer;)

Er word hier gezegd dat het energiebedrijf het niet tegen de politie mag vertellen??Omdat ze een bedrijfsgeheim hebben.

En wat als je nu een loods hebt met 40 x 600 Watt lampen?Als ze dat bedrijfsgeheim zogenaamd hebben, mogen ze geen onderscheid maken tussen 3x 600 Watt of 40 x 600watt lampen lijkt mij?

Ik denk dat 9 van de 10 mensen er niet erg veel van af weet omdat zij nog nooit gepakt zijn.

Dit topic is niet echt informatief meer...

Ik geef ook maar mijn mening,

 

 

 

groetjessssss:smoke

En als ik dus mijn 40x 600 Watt zou betalen, zou het energiebedrijf niet moeilijk doen en het tegen de politie vertellen?

 

Dat is dan mooi dat ik dat weet :verrygood :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic gesloten.

 

Reden;

 

- Topic bumpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...