Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zuenneth

35 Graden, Hoe Beste Koelen?

Recommended Posts

@ Coco mapito : in mijn tent 2 lampen hangen gaat hem niet worden.

600 watt vind ik prima zo , mischien kun je me helpen hoe ik die verrekte BB code kopieer via mijn smartphone dan kunnen jullie de "slechte blaadjes" zien

 

Was ook niet serieus bedoeld. Als vuistregel hang je in een tent van 1m2 een 400-watter, in een tent van 1.2 x 1,2 een 600 watter en in een tent van 1,5 * 1,5 een 1000 watter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon Regulator van Aptus halen als je die iedere water beurt mee geeft is je plant bestand tot een temp van 40 graden volgens Aptus en er zijn hier zat op het forum die dat kunnen veklaren, is je probleem dus ook makkelijk mee opgelost ^_^

 

Een scheutje Verneukerator erbij, probleem opgelost! ROFLMAO :rofl :rofl :rofl :rofl

 

Vergeet ook niet aptus profitbooster mee te geven, voor dubbele opbrengst. :dribble:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik jou begrijp Coco mapito beter geen aptus gebruiken? Iemand een idee hoe ik nu die BB code kopieer vanuit een smartphone

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon Regulator van Aptus halen als je die iedere water beurt mee geeft is je plant bestand tot een temp van 40 graden volgens Aptus en er zijn hier zat op het forum die dat kunnen veklaren, is je probleem dus ook makkelijk mee opgelost ^_^

 

Een scheutje Verneukerator erbij, probleem opgelost! ROFLMAO :rofl :rofl :rofl :rofl

 

Vergeet ook niet aptus profitbooster mee te geven, voor dubbele opbrengst. :dribble:

ja je kan lullen wat je wil en doen als of jij hier de prof bent, toch klopt het volgens vele dat ze goed bestand zijn tegen warmte als je het mee geeft opbrengst gaat er niet op achteruit en toppen worden gewoon hart geen foxtails enz heb het zelf ook gezien, en doe nu niet als of je met 35 graden een klote opbrengst gaat krijgen,staan genoeg verslagen hier op het forum waar het nog warmer was en die draaiden ook top rondes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik jou begrijp Coco mapito beter geen aptus gebruiken? Iemand een idee hoe ik nu die BB code kopieer vanuit een smartphone

Aptus is de beste supplementen lijn die er is heb vele voedingen getest en Aptus heb ik echt de beste resultaten mee gehaald,lees je eens goed in op het forum en kijk eens bij verslagen van abruzzi en Teachme :whistling en daarbij is Aptus niet alleen een top supplement hij is ook nog eens veel goedkoper in gebruik tegenover alle andere merken! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik jou begrijp Coco mapito beter geen aptus gebruiken? Iemand een idee hoe ik nu die BB code kopieer vanuit een smartphone

Aptus is de beste supplementen lijn die er is heb vele voedingen getest en Aptus heb ik echt de beste resultaten mee gehaald,lees je eens goed in op het forum en kijk eens bij verslagen van abruzzi en Teachme :whistling en daarbij is Aptus niet alleen een top supplement hij is ook nog eens veel goedkoper in gebruik tegenover alle andere merken!

Ik draai zonder boosters meer als met. Gebruik wel Aptus regulator maar dat is ook geen tover middel. Alleen veel te dure kiezelzuur/silicium met een mooi etiket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white : oke ik ga me eens inlezen heb nu namelijk de canna terra lijn aangeschaft maar aangezien die nog nauwelijks te verkrijgen is zal ik de volgende ronde een ander merk gaan gebruiken, lees ook veel goede dingen over plagron maar ik ga me eens inlezen wat dat betreft.

 

Heb jij of iemand enig idee hoe ik vanaf mn smartphone die bb code kan kopiëren aangezien de meeste topics over fotos plaatsen van voor de smartphone tijd zijn :P

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JS

Eerste stap moet altijd zijn klimaat beheersen. Als je in april de temp in je hok niet onder 35 gr krijgt, is je setup gewoon niet goed. Dat ga je ook met Verneukerator niet oplossen, zoals je zelf zegt het is gewoon veel te duur kiezelzuur, zoals bijna alles van aptus veel te duur is. Je betaalt veel extra voor een hoop slap marketinggelul.

Als die spullen echt zo goed waren, stonden er niet zo veel verkooppraatjes op hun website, die is duidelijk gemaakt voor het publiek, dat zich in laat pakken met verkooppraatjes, zoals dit:

 

"Become a believer"

 

***KOTS***

 

Denk je dat er ook maar 1 serieuze meststoffenleverancier is, die dat soort stupide teksten op z'n website zou durven zetten?

Maar goed, als jullie die onzin over regulator willen geloven, mij best, het is niet mijn geld dat verspild wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600 watter dekt 0.8 * 1.20 dus is ook.niet ideaal qua lichtbeeld, beter zou zijn twee 400-watters die gedimd worden, meneer de perfectionist. :whistling

Heb je verder nog iets positiefs bij te dragen voor de OP, of kom je hier alleen maar de boel afzeiken?

 

2x 600W gaat heel mooi hoor in een 150, zelf naar volle tevredenheid mee gedraaid maar 150 vierkant in mijn kamertje werd met te gortig net zoals opschalen naar een 1000W : ik praat alleen uit eigen ervaring nl. en niet zomaar wat.

Waarom ik je zo tegemoet treedt is dat je 'eenvoudig' ff met dit soort adviezen gooit waar dit soort dingen beetje onzin zijn voor iemand die net alles in huis heeft vd 1e keer en er mee toe moet kunnen komen :thumbsdown:

 

zometeen mag tie ook nog een 1000m3 afzuiger aan die tent hangen van jou want.. vul maar drogreden in.

 

Vd rest misschien wat beter lezen wat iemand post?

Vooral mijn stukje MITS gaan echt helemaal nergens over niet?

Hier is de bottleneck de aanvoer van verse lucht en het onjuist meten met een goedkope min/max meter wat zo op te lossen is :whistle:

 

Enne wat betreft je opmerking verkooppraatjes: ken je Advanced Nutrients niet joh, die hebben allemaal mannen in witte jassen en NASA shite enzo :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hoe het beste koelen"; het blijkt een HOT item. Logisch, we hebben er allemaal mee te dealen.

Vooral in de zomer, en ook vooral omdat de meesten van ons nu eenmaal niet werken met b.v. LED en omdat de meesten van ons nu eenmaal niet kweken in een kelder.

Eerder adviseerde ik airco. Ook dat "steekt" bij sommigen. Snap ik, natuurlijk. Hoezo?

"I've been there". Ook ik heb dit een aantal jaren lijdzaam moeten afwachten.

Ik snapte dat dit dé oplossing moest zijn voor ongewenste temperaturen en fluffy shit.

Airco is nu eenmaal een prijzige investering. I can't help it.

Hier hangt nu eenmaal een label aan. Een prijskaartje, inherent aan economie, inherent aan marktwerking.

En ik snap dat een starter hoorndol wordt als hij begint te beseffen wat dit al niet betekent in financieel opzicht!

Ik heb waardering voor elk betaalbaar alternatief wat men hier probeert te adviseren.

Maar om warmte oftewel een koelprobleem te tackelen helpt uiteindelijk maar één ding en dat is een koeler oftewel; airco.

 

P.S. 1 ik kan er alleen dit aan toevoegen. Hoe akelig duur en onbereikbaar airco dan ook mag zijn voor beginners; uiteindelijk loont het, by far!

 

P.S. 2 begin eenvoudig. Zoek een betrouwbaar adres voor een goede jonge krachtige (eventueel industriële) airco. De kosten zijn te overzien. Voor 100 Euri kom je al heel ver!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

 

Je schrijft zoveel wartaal, dat ik niet eens de moeite ga nemen om daar inhoudelijk op te reageren. Have a nice day. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JS

Eerste stap moet altijd zijn klimaat beheersen. Als je in april de temp in je hok niet onder 35 gr krijgt, is je setup gewoon niet goed. Dat ga je ook met Verneukerator niet oplossen, zoals je zelf zegt het is gewoon veel te duur kiezelzuur, zoals bijna alles van aptus veel te duur is. Je betaalt veel extra voor een hoop slap marketinggelul.

Als die spullen echt zo goed waren, stonden er niet zo veel verkooppraatjes op hun website, die is duidelijk gemaakt voor het publiek, dat zich in laat pakken met verkooppraatjes, zoals dit:

 

"Become a believer"

 

***KOTS***

 

Denk je dat er ook maar 1 serieuze meststoffenleverancier is, die dat soort stupide teksten op z'n website zou durven zetten?

Maar goed, als jullie die onzin over regulator willen geloven, mij best, het is niet mijn geld dat verspild wordt.

Je hebt gelijk hoor, klimaat is inderdaad nummer 1.

 

Hun richten zich laatste 2 jaar ook veel op USA dan krijg je dat soort domme marketing gelul.

 

Je hebt ook wel andere merken die goedkoper zijn maar dit had ik nog staan. Gebruik het alleen bij kleine stressmomentjes zoals als ze net in de RFX staan en week later als ik ze top of zo. Bij dat soort momentjes doet het wel wat naar mijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

APTUS DUUR????????? hebben jullie ook al eens een keer naar de dosering gekeken of kijken jullie alleen maar naar de prijs van de fles??? lach me echt kapot hier op het forum :lol: :lol: en coco mapito heb je de verneukerator als eens geprobeerd dan?? zo niet ga dan lekker met coco en mapito spelen ^_^ :wave:

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackWhite; Aptus levert waar voor zijn geld. I totally agree!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar dat willen sommige niet weten en begrijpen omdat ze veel te ouderwets zijn en zich vaak laten afschrikken door verkoop praat omdat ze waarschijnlijk te vaak bezeken zijn geworden en zo het vertrouwen zijn verloren in de mensheid :mobile: :ph34r: :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

APTUS DUUR????????? hebben jullie ook al eens een keer naar de dosering gekeken of kijken jullie alleen maar naar de prijs van de fles??? lach me echt kapot hier op het forum :lol: :lol: en coco mapito heb je de verneukerator als eens geprobeerd dan?? zo niet ga dan lekker met coco en mapito spelen ^_^ :wave:

 

Ik gebruik Actisil. Ga maar eens uitrekenen wat dat kost in vergelijking met Aptus Verneukerator. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@coco mapito; nooit van gehoord. Maar uiteraard benieuwd. Ga het uitzoeken! THX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

APTUS DUUR????????? hebben jullie ook al eens een keer naar de dosering gekeken of kijken jullie alleen maar naar de prijs van de fles??? lach me echt kapot hier op het forum :lol: :lol: en coco mapito heb je de verneukerator als eens geprobeerd dan?? zo niet ga dan lekker met coco en mapito spelen ^_^ :wave:

Het helemaal niet kopen kost helemaal niets...

 

Waarom zou ik het kopen als ik zonder beter draai. Ja ik heb er wel mee gewerkt dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lp

http://www.yara.nl/d...il%20folder.pdf

 

Een tip in het algemeen: wil je weten of een produkt echt zin heeft, even checken of het onder een andere merknaam in de professionele tuinbouw wordt verkocht. Zo niet, dan is het allemaal marketinghype.

 

BTW, Advanced Nutrients is de absolute kampioen in het verkopen van marketing BS, die zijn nog erger dan Aptus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coco mapito @ waar haal je "YaraVita Actisil " ik haal silicium bij benfried maar die hebben niet die van yara .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

 

Je schrijft zoveel wartaal, dat ik niet eens de moeite ga nemen om daar inhoudelijk op te reageren. Have a nice day. :wave:

Grote woorden zeg voor iemand die maar half leest have a nice day 2 dan

 

@TS

heb je al eens geprobeerd om elke flap van de tent open te zetten en elk rond gat te voorzien van een stuk slang zodat er ruim verse lucht de tent in kan gaan en ook de temperatuur zal dalen? zal tentdoek ook een stuk minder naar binnen bollen als je dat doet.

 

lukt dat allemaal niet dan kan je nog 2 dingen doen (en dat is geen airco)

 

1. actieve inblaas middels een luchtverdeelslang

 

2. de kamer zelf dusdanig ventileren en je lichturen aanpassen aan koelste tijd vd dag om zo ook een graad of 4 te winnen

 

een dimbare EVSA, minder wattjes is altijd koeler maar kost je grammetjes

 

waarom nou geen airco?

wat verbruikt dat ding aan stroom en wat heb je al op die groep zitten allemaal (je 16A groepje vaak en ook soms niet eens geaard in de wandcontactdozen want was niet verplicht dat decennium)

iets waar velen net even aan voorbij gaan en voor mij al snel een afrader om een airco (behalve dan gevel unit) af te raden als warmte beheersing

 

te veel pluggen de portable gewoon op een vrij wandcontact in dezelfde kamer of via een verlengsnoertje omdat het nu eenmaal zo in huis geregeld is of ze het nooit goed hebben gecheckt, doet je airco ut wel maar je afzuiger gaat lopen slippen oid of je lamp start dan wel/ dan weer niet op dat soort dingetjes

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kun je niet zonder KVK bestellen. Opzich geen probleem maar voor anderen wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 600W raakt echt wel verdwaald in een 150x150 tent

 

check voordat je dit soort adviezen gaat geven even wat een 600W aan oppervlakte goed dekt.. precies die 100 die hij heeft staan

 

MITS

 

aan- en afvoer van de tent goed geregeld is, planten onder de duim worden gehouden middels knakken/toppen want er is maar 195 beschikbaar aan hoogte en vd lamp en pot ben ben je al 70-80 cm daarvan kwijt en je heel erg oppast voor onderdruk, je rits moet nog enigzins open kunnen met afzuiger op 100%, dan draai je zo maar over de gr/w alsof dat alles zegt :thumbsdown: :withstupid:

 

Een 600 watter dekt 0.8 * 1.20 dus is ook.niet ideaal qua lichtbeeld, beter zou zijn twee 400-watters die gedimd worden, meneer de perfectionist. :whistling

 

gast is z'n eerste kweekje gestart in een 1 m2 tent

 

krijgt ie gelijk adviezen naar z'n hoofd geslingerd over airconditioning, 2.15m tenten, 1000 wattertjes

 

only on WF :likken:

 

De info over de beschikbare hoogte kwam pas later beschikbaar, over de 1000 watter zei ik "als je dat later zou willen". :rtfm:

 

Heb je verder nog iets positiefs bij te dragen voor de OP, of kom je hier alleen maar de boel afzeiken?

 

Idd alle "goedbedoelde" adviezen in de wind slaan wmb... :wacko:

 

Namelijk z.g. "upgrade" naar 1.50x1.50 vergt m.i. eigenlijk 2x 400w ipv. 1x 600w...!

 

In mijn optiek volstaat die 1x600w hps uitstekend in verhouding tot je 1x1!

 

Je initïele vraagstelling aangaande warmteproblematiek is volgens mij nog steeds niet adequaat beantwoord.... :(

 

..of wel? :rolleyes2:

 

Afzuiging opschalen heeft helaas onontkoombaar neveneffect t.a.v. RV, maar ook dat valt te tacklen. Meet je je temp op 1 plaats? Advies zou zijn om dit op 3 plaatsen te doen:

- 1x sensor boven in je hok, uit de luchtstroom van je afzuiging;

- 1x sensor op de hoogte van je toppen;

- 1x onderin, zeg maar aan de onderkant van je pot/bak c.q. hoogte van de wortels...

 

Als je dan nog steeds op die 35graden uitkomt, zou ik om te beginnen je "inlaat" temp eens goed onder de loep nemen, alsmede de luchtcirculatie in je hok...

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...