Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Planten Al Geel In Week 2 Bloei

Recommended Posts

Daar is volgens mij ook wel wat meer aan de hand dan alleen een stikstoftekortje. Als dat blad zo afhangt dan is dat toch een teken dat ze aan het verzuipen zijn (wortelrot)?

 

Een stikstoftekort treed ook niet zo plaatselijk op. De hele plant wordt dan lichter. Inderdaad van onderuit wel wat meer dan bovenin, maar niet een blad onder wel en de top nog donkergroen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond N toegevoegd en vandaag al minder groen. Geel blijft geel idd maak over 3 dagen zelfde foto's. Dan net voordat t licht aangaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken wel wat op de mijne en ik heb ze verzopen.

 

gallery_6495_17946_124182.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen vergeling bij jouwe Dilago welk soortje is dat dat ze zo reageren op overwatering?

Mijne laten blad ook wel hangen maar de kruintjes staan altijd nog wel enigzins strak, bij jouw is het klauw all over the place wat vaak ook nog wel wil duiden op te koud bij de voetjes dus niet verdampen en hangen.

 

Btw: overbewatering ben je toch met een dag of 3-5 overheen als je hydro wise aan het kweken bent?

Verdampen gebeurt toch wel door afzuiging en kwestie van weinig water met lage EC (mede om oploop door indrogen te counteren) en de boel weer in balans te krijgen, op DWC lastig (bak wissel na bak wissel) met een spoelbaar hydro medium ideaal toch :innocent:

 

Daar gaan er HEEL VEEL op aarde goed de mist in, ja vooral spoelen je niet inerte en eeuwig duren voordat indrogen medium als je teveel voeding hebt gegeven of denkt dat het moet omdat het op een forum staat, water onderuit de pot svp ipv dat je denkt: goh die kan al dat water helemaal niet hebben het loopt er in sloten onderuit en wat spoel ik eigenlijk wel allemaal niet uit :withstupid:

 

@J_S

Is dat echt zo met die Opti's?

Ik volg die topics nooit (wat moet je met een Opti als hobby man) maar kan me wel voorstellen dat als je die dingen in gaat zetten voor onze hobby je links en rechts tegen dingen aan kan lopen, meer en groter is niet altijd beter gaat soms echt wel op (niet naar bedoeld Starter).

 

@Starter

KISS is het een kwestie van afstrepen, des te meer speelgoed des te langer je bezig bent en vaak zit het dan in iets waarvan je het totaal niet verwacht, toch maar ff extra in de gaten houden misschien Starter?

Kan je geen testprogramma draaien met de Opti om te kijken of er iets niet klopt of hem via een PC uitlezen ofzo?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus Lost, je post ook in die DWC wortelproblemen thread en dan wil je nog steeds volhouden dat we hier naar een stikstof tekort kijken?

 

Bij wortelproblemen wordt de stikstof opname inderdaad het eerste verhinderd, maar dat maakt het nog geen stikstof tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild,

 

De foto was van de eerste dag dat ze er zo bijstonden, ondertussen zijn ze minstens zo geel als de planten van Starter 1.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Starter

gaat de goede kant weer op, nieuwe uitgroei meen ik zo links en rechts in de kruintjes te zien?

zelfs reeds aangetaste bladgeeft nog teken van leven (kleurt groener, wordt niet 100% maar vervult wel functie)

 

Jammer dilago, ik had gister compleet tegenover gestelde.

Wat was de EC waarde in jouw geval (en de PH) en wat heb je eraan proberen te doen?

Je bent toch niet gaan spoelen op die planten?

 

Ben nog niet zo heel lang met GHE 1 part bezig en ik heb de meters in de kast gegooit, vorig rondje met meerdere pheno's (wel stekken) ging redelijk maar ik had daar ook voorgroei gedaan (met als gevolg 6 knakken per tak en tegen dak aan).

 

Gister dus alles strak omhoog en verbrande puntjes, ik kan echt geen 14ml op 10ltr geven, 9 is meer dan zat. Elke ronde toch net weer ff anders maar wat bij mij iedere keer terugkomt is de Vega(heet hier Grow) waar genoeg N/mg/ca en nog wat inzit om ze die start te geven die we gewend zijn van goede stekken maar zelfs heel goede stekken trekken een arm inert medium niet als de N zo op is dus zaak om je medium goed te preppen, goede start is daarna kweken met 2 vingers in je neus op hydro.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilstand door wortel problemen duren wel een paar dagen voordat het voorbij is. Als het afhangen stopt gaan ze ook wel weer op volle snelheid groeien.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Dag 21 van de bloei deed zich aan en ik was totaal niet tevreden. Heb alles eruit gerukt. Ga nu inwateren met 3000 liter water met canna vega. Eens kijken of ik dan nog stikstof tekorten krijg. Het was N. Sinds ik dat ging doseren gingen ze weer. Maar er was teveel leeg oppervlak dat ik bescheen ipv planten.

 

Gr en bedankt voor de hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt blijven proberen om een stikstof tekort op te lossen, maar als je blad zo afhangt heb je een zuurstof probleem. Dat geeft dus inderdaad als bijeffect ook een verminderde stikstof opname, maar extra stikstof toedienen is dan hooguit symptoom bestrijding. Geen oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test potje met lightmix er naast? Kun je volgende ronde bepaalde zaken uitsluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus Lost, je post ook in die DWC wortelproblemen thread en dan wil je nog steeds volhouden dat we hier naar een stikstof tekort kijken?

 

Ja idd ja omdat er geen drol aan opstart in de flores zit en dat is nu net wat deze plantjes missen, de start is het allerbelangrijkste en als die goed is heb je de halve oogst al binnen, velen nemen dat niet zo serieus en denken dat het wel losloopt, op aarde wel ja maar op een inert medium moet je het toch echt zelf doen :withstupid:

 

Dat jij zo kort door de bocht ene met andere gelijk trekt mag maar spreek niet vanuit mijn naam svp :thumbsdown:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed inwateren (eigenlijk verkeerd woord) dus we noemen het vanaf nu SPOELEN met de juiste PH en EC waarde met PH 5.4 met canna vega of een andere groei voeding EC afhankelijk van het soortje.

 

Spoelen meestal 3x de inhoud van je kratje, ligt er een beetje aan hoeveel rest voeding er in zit.

Maar meten is weten .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten waren bovenin weer prima gezond alleen hebben ze te lang stil gestaan waardoor ik niet de juiste hoogte en dichtheid in t gewas gekregen heb. Wietefras stop aub met forum vervuiling kindje.

 

Nieuwe babys komen woensdag. Nu alles in huis om een top ronde te worden.

 

nogmaals bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je planten het weer "doen" nadat je wat meer N hebt toegevoegd wil natuurlijk niet zeggen dat dat het probleem was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer de forum vervuiling inderdaad een beetje tegen te gaan. Als iemand hetzelfde probleem heeft en hier tercht komt dan hoop ik maar dat ze wel het probleem begrijpen en niet ook slechts een enkel symptoom gaan proberen te bestrijden (waarna ze dan hun planten kunnen weggooien).

 

Stilstand en afhangend blad zijn beide geen symptoom van een N-tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstof tekort bij wortel lijkt me vreemd. Aangezien ik met open hornbachkratjes werk op pvc en ingeboord. Ook heef ik waterstof peroxide zo nu en dan een dag voor vloeden voor meer zuurstof in water. Ik vloed vrij hoog waardooor ik met eb ook meer zuurstof in t medium trek.

 

Dan kan ik t wel uitsluiten of vergis ik me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus Lost, je post ook in die DWC wortelproblemen thread en dan wil je nog steeds volhouden dat we hier naar een stikstof tekort kijken?

 

Ja idd ja omdat er geen drol aan opstart in de flores zit en dat is nu net wat deze plantjes missen, de start is het allerbelangrijkste en als die goed is heb je de halve oogst al binnen, velen nemen dat niet zo serieus en denken dat het wel losloopt, op aarde wel ja maar op een inert medium moet je het toch echt zelf doen :withstupid:

 

Dat jij zo kort door de bocht ene met andere gelijk trekt mag maar spreek niet vanuit mijn naam svp :thumbsdown:

Je hebt helemaal gelijk en de extra N lostte ook "alle problemen" op. Daarom zijn de planten eruit gerukt ... en gewoon doodleuk vol blijven houden ook.

 

Dat je "with stupid" bent is wel duidelijk ja.

 

Alsof de Vega alleen uit N bestaat wijsneus :thumbsdown:

Je doet voorkomen alsof je het allemaal snapt maar je bent nog niet eens op de helft vrees ik, ga lekker met water spelen kerel :wave:

Wat zit er nu alleemaal in een groei voeding?

Goh waarmee gaat N ook alweer de plant in?

 

Wat doet teveel P en K tov calcium en magnesium (en dus ook opname N) en hoe hangt dit nu samen dan met inwateren van je inerte medium en helemaal na een paar weken volop P&K toedienen vorige oogst en hergebruik van het inerte medium?

Wtf doet nitrificeren (actief door de plant) er nu in godsnaam toe en hoe kun je daar je voordeel mee doen (ph wat lager instellen en laten lopen zodat N/ca/mg ruim erin gaat en superstart) ?

 

Weet echt niet wat je denkt te bereiken door steeds jezelf tot dat :withstupid: nivo te verlagen hoor, je zet jezelf aardig voor schut zo (check vooral eens Mulder diagram hoe alles nu werkt op hydro en owee de 10 geboden zijn er ook niet voor niets he).

 

@starter

Zuurstof tekort is het niet of je moet willens en wetens elke keer 2x je kratinhoud door die bakken gaan jassen.

Eenmaal overwaterd hangen ze een dag of 3 zwaar maar als je ze de kans geeft trekken ze zo weer bij, ga je ze bemoederen dan ben je de sjaak.

 

Toplaag droogt toch al in gedurende de dag na watergeven?

Anders misschien wat airflow veranderen zodat er wat sneller verdamping uit de kratjes plaatsvindt en die lage temperaturen (DO gehalte) is alleen van belang op waterkweekjes, als jij je water niet boven de 25C laat komen en je medium kan droogtrekken is er echt geen zuurstof tekort.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet anders s5 die wonderplant kan ook tegen licht in de donkerperiode en produceert zijn eigen voeding.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstof tekort bij wortel lijkt me vreemd. Aangezien ik met open hornbachkratjes werk op pvc en ingeboord. Ook heef ik waterstof peroxide zo nu en dan een dag voor vloeden voor meer zuurstof in water. Ik vloed vrij hoog waardooor ik met eb ook meer zuurstof in t medium trek.

 

Dan kan ik t wel uitsluiten of vergis ik me?

Lijkt me inderdaad onzin.

 

Ik gebruik gewoon 18ltrs voor de RFX met wat extra gaten en heb er nooit problemen mee.

 

Ik ben benieuwd of er verschil gaat zijn tussen test plantje op light mix en de planten op RFX. Als er geen verschil in zit dan....

 

Dit is trouwens de 2e ronde die je draait op deze RFX of komt van andere locatie weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstof tekort aan de wortels krijg je ook als de wortels ziek zijn. Als je een tekort ziet aan een plant is het niet 1 oorzaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnesium is het hart van het chlorofylmolecuul, Magnesium is betrokken bij de fotosynthese en speelt een belangrijke rol als activator van verschillende enzymen

Overmaat aan kalium of magnesium kan Ca-tekort-symptomen te zien geven.

Ca tekort syptoom interpretatie.. N speelt ook mee, N neemt plant razendsnel op en groen maar daarna dan?

 

Wat gooide Starter er de afgelopen zeg 6wk nu keer op keer in overmaat op de pito?

Weinig te chlorofylen met bakken P en K maar nergens ca/mg en amper N hoe moet het dan met de fotosynthese mag jij me vertellen :innocent:

 

Idd beter een slotje, misschien een tijdje vakantie :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...