Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste lezer,

 

Ik heb een probleem met 2 van mijn plantjes.

de 2 plantjes: AK47, Afghan kush.

midden in het steeltje begint het plantje slap te hangen.

Weet iemand hoe dat komt?

 

Kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogelijk heb je een te nat grondje.

mogelijk te rijke grond; luchtige grond gebruiken, cocos of zaai en stekgrond, tenminste de bovenste 3 centimeter.

warme bodem kamertemperatuur en voldoende licht zijn wel zo belangrijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel een foto. Maar hoe met ik die foto toevoegen?

@groenefingers

Edited by Keesvanlaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje is door gebrek aan licht enorm gestrekt. Oplossing: Dieper poten en (veel) meer licht geven.

 

Edit: Foutje, was uitgegaan van de foto en zag pas daarna dat het een voorbeeld was. :)

Edited by Aquar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt niets meer zo te horen.

 

Zorg dat de zaailingen altijd voldoende licht hebben. Anders gaan ze er uit zien als hier boven en zijn ze erg gevoelig voor breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee midden in steeltje lijkt het of die geknakt is.

 

Is dat het enige verschil met de voorbeeldfoto?

Zijn het net zulke sprieten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten, en dan het plantje tot de blaadjes in de grond stoppen, meer licht geven. Succes

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

En hebben jullie ook problemen met typen?

 

20150404 135138

Edited by Keesvanlaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kees , dat ziet er inderdaad treurig uit.Heel kwetsbaar, hoop dat ze t redden. Volgende keer kun je die turfpotjes nadat de plantjes boven zijn, beter wat eerder overpotten( lees , met turfpotje en al) in een plastic pot van tenminste 1 liter, dan kan de beworteling tenminste een goede start maken. Het kiemen is vaak t probleem niet, het embryo is zelfvoorzienend, maar al snel is de vraag naar voldoende medium van belang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gewoon te donker gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die turfpotjes drogen vaak binnen 1/2 uur uit, ik vermoedt daarom ook dat je plantje veels te droog heeft gestaan. Zet hem in een grotere pot, met potgrond en dan tot de blaadjes ingraven, flink water geven en in het zonnetje zetten :yummy:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk bedankt iedereen voor jullie reactie.

Ik zal er wat aan doen. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten,

Kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jij nog wel te redden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken mij niet meer te redden, tenminste wat ik op de foto zie is dat het stammetje al aan het uitdrogen is, maar je kunt het natuurlijk proberen om ze over te potten en tot de eerste blaadjes in de aarde te zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet TL om voor te groeien, krijg je gezijk van, vooral als je voor buiten aan het voorgroeien bent.

 

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen voor buiten voorgroeien, alleen als je met reg bezig bent en je wilt per se alleen vrouwtjes hebben dan kan ik het me enigszins voorstellen dat je ze sext.

 

Maar als je lekker eind april begin mei naar buiten gaat dan worden het bomen die groot zat worden, geen enkele voorgroei nodig.

Je zorgt er alleen maar voor dat er stressmomenten in het verloop van het leven van de plant zijn.

 

Opnieuw beginnen, rond de 20e ontkiemen is vroeg zattttt... Dan zijn ze de volgende dag open en kan je ze poten.

Dan zijn ze wel rond de 26e/27e boven de grond en kunnen ze eventueel een dag op 2 op de vensterbank en dan hoppa naar buiten die handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...