Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaver90

Slimme Meter / Stroomverbruik

Recommended Posts

Ja computers hebben voedingen die vaak 400-1000 watt KUNNEN gebruiken. Maar dat doen ze niet, ze hebben puur het vermogen mocht je hele zware toepassingen draaien en veel aansluiten op je pc. Een pc verbruikt meestal maar tussen de 15 en 50% van zijn Max voedingswattage.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt.. maar goed het is een voorbeeld tw!tchy.. ;) er zijn zoveel mogelijkheden waar je dat verbruik aan zou kunnen koppelen dat het niet direct aan kwekers gedrag word gekoppeld..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere stroomverbruikers draaien toch niet op 18/6 en een paar weken later op 12/12 ?

Het is niet het verbruik, maar de frequentie van het verbruik dat er door de leverancier uitgefilterd KAN worden.

 

Stel dat bijv. de leverancier van regio Tilburg zo'n filter zou toepassen op alle slimme meters dan is al een groot deel van de kwekerijen te zien.

Er moet wel aanleiding zijn voor 'n onderzoekje, dus het zal waarschijnlijk nooit op zo'n grote schaal gebeuren, maar als je als individu de aandacht op jezelf vestigt kan zo'n slimme meter een eenvoudige bevestiging van vermoedens leveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil binnenkort ook weer de draad oppakken indoor en ik sta ook voor het probleem slimme meters, de locatie moet nog gezocht worden zelfs.

Kan ik anno einde 2015 een slimme meter laten vervangen door een oude?

 

Het plan is om 6x600watt te installeren over de groepen verdeeld, kan ik dat veilig doen eventueel over zo'n hoereding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak jezelf lekker para mensen..

 

Kan Stedin via de slimme meter zien welke apparaten ik bezit en welke op bepaalde momenten stroom verbruiken?

 

Nee. Wij meten alleen de uitwisseling van energie tussen de aansluiting en het net. Aan de meter-standen kunnen wij niet zien welke apparaten u in huis heeft of wanneer u thuis bent. Daarnaast lezen we de standen van de voorgaande periode uit, dus niet op het moment dat u daadwerkelijk elektriciteit of gas verbruikt.

 

Thnx to the privacy wetgeving in NL. US oa is dat wel ff anders...

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die bij liander werkt en hij zegt d'r is niks aan de hand gwn doen

 

Hij zegt slimme meter uitzetten of laten vervangen voor een oude valt pas op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet had ik een verkoper van E.ON aan de deur die zei dat ze binnenkort slimme meters gaan plaatsen o.a. in mijn woning. Gelukkig ken ik mijn rechten en weet ik dat je zo'n meter mag weigeren, maar de brutaliteit zeg! Dus ik antwoordde dat ik binnenkort wil verhuizen en geen zin heb in dat gedoe meer in dit huis én dat ik zo'n slimme meter niet wil. Volgens de verkoper mag je weigeren tot 2020, maar dat is natuurlijk bullshit.

 

Dus mensen, als je een verkoper aan de deur krijgt die zegt dat ze slimme meters gaan plaatsen weet dan dat je er niet een hoef te nemen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wilden ze er ook in zetten, maar dat zou 2 dagen duren en 2 uur, dus ik denk laat maar lekker, en verzet het naar eenverretijd en opeens kwam de optie om het uberhaupt niet te doen, maar daarvoor 'moest' het? juist ja

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wel eens gelezen dat het onhandig werkt icm zonnepanelen, moet je natuurlijk niet 3 hoog achter zitten.

 

https://www.zonnepanelen.net/slimme-meters-na-2020/

Daar had die verkoper het ook nog over nadat ie wel merkte dat ik niet te interesseren was voor een slimme meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had voor 4 jaar geleden op een oude locatie een brief gekregen dat ze bij mij de stroomkraan dicht zouden draaien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ik wist toen nog niet dat ik hem mocht weigeren dus daar toen aan laten sluiten daarna nog 4x600 gedraaid dus niks aan de hand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier laatst ook 1 gekregen, brief in de bus met een afspraak er al op..

Mja voor 1 lamp wrom zou ik moeielijk gaan doen..

 

Uurtje was de stroom er maar af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met 1200watt + randapparatuur draaien over een slimme meter is geen probleem?

 

Ik ben recent begonnen en doe dit idd ook.. Mijn meter wordt op afstand uitgelezen en ik heb iemand daarover gesproken en die heeft mijn vermoeden bevestigd: ze lezen periodiek de meterstand uit, maar zijn niet constant je gebruik aan het monitoren. Er worden geen rapporten opgebouwd die zeggen: meneer X heeft elke dag van 21:00 tot 9:00 uur een gebruik van 1600 watt. Het is een administratief gemak voor beide partijen en het enige wat ze boeit bij veel gebruik, is dat je het ook betaalt. Het begint koud te worden, dus dan is het lekker dat je een 2000 watt kachel aan kan zwengelen, dat gaat veel sneller dan die ouderwetse verwarmingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zal zeggen, sinds ik zon (bij de action voor 15 dacht ik :whistle: ) kacheltje in de hoek heb staan gaat de cv echt minder aan, leuk als het echt koud is.... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...