Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fekki

Must Have Voor 1 Gram Per Watt

Recommended Posts

Ik heb nog nooit 1/1 gedraaid en hoop dat deze ronde eens te halen. Wat ervaring betreft, ik herinner me het eerste topic van Komando die bij zijn eerste kweek een kilo haalde met 1100 watt. Net geen 1/1. Als je dus 1/1 wilt draaien kan je hem nadoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plaats en in verhouding weing licht doet ook de truc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede stekken! Uit zaad word het moeilijker te halen. Enorme verschillen tussen de planten en met een beetje pech hermashit. Heb het een paar keer geprobeerd met zaad, maar de echte topoogsten waren altijd met stekken.

 

Broodje aap verhaal.

Normaal gesproken, is een plantje uit zaad nogal wat sterker. (penwortel)

Nadeel is, dat je verschillende pheno's hebt.

Maar uit zaad, kun je zeker net zoveel grammen halen als uit stekken.

 

Gewoon een keertje goede stekken regelen en een keer proberen zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar uit zaad, kun je zeker net zoveel grammen halen als uit stekken.
Oh deze was ik nog vergeten. In die YOR database waren er inderdaad ook wel zaad kweken die ook hoog scoorden. Het is blijkbaar alleen wel moeilijker om dat consequent goed te krijgen waardoor het gemiddelde toch lager is.

 

Had de YOR oogsten nog even in een grafiekje gezet. De horizontale as is de lichtdruk in lumen/sqft en de vertikale as de oogst in gram/sqft. De trendlijnen zijn er met Excel in gezet. Dat is een soort gemiddelde van de puntjes.

gallery_37858_17549_3745.png

 

Het zijn waarschijnlijk vooral Amerikaanse resultaten, ook wat verouderd, maar je ziet toch wel duidelijk dat de hydro-stekken gemiddeld het hoogst scoren, de aarde-zaad het laagst en die andere twee ongeveer gelijk in het midden.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nooit begrepen hoe die theorie bij een binnenkweek zou moeten werken. Die penwortel is toch alleen handig tegen het omwaaien? Ik denk dat onder een lamp de homogeniteit van de planten belangrijker is. Dat geeft ze allemaal dezelfde afstand tot de lamp en allemaal dezelfde voedingsbehoefte.

 

Ik heb nou ook een stel zaadplanten bij elkaar in hydro en de ene plant is overvoed terwijl de andere geel aan het kleuren is. De lamp hangt voor de helft van de planten net te hoog en voor de andere helft net te laag. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk wel grappig om die pheno verschillen te hebben in de tent, maar als je praat over de g/W score dan zal het toch niet handig zijn.

 

Al is het verschil blijkbaar wel groter dan ik redelijkerwijs zou verwachten op basis van dat soort kleine compromisjes.

 

Wellicht gaat "de theorie" bij een buiten kweek ook wel beter op. Daar wordt gewoon de hele plant belicht en niet alleen de bovenkant. Dan maken pheno verschillen niet uit ook. Buiten helpt die penwortel ook om wat dieper water aan te boren.

 

Sowieso houdt g/W (of g/m2) geen rekening met de duur van de kweek. Die is wel belangrijk voor de kosten, maar die wordt niet meegenomen. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat een zaadplant sneller groeit, maar daar houdt de g/W ratio geen rekening mee.

 

Zelfde met het soortje. Je kan een soort die 14 weken nodig heeft eigenlijk ook niet vergelijken met een soort die in 8 weken klaar is. Je zal dan best een grotere oogst krijgen uit die 14 weken plant, maar daar heb je dan ook wel veel meer kWh in gestopt ook dan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens.

Wellicht, omdat ik een van buiten komende kweker ben, dat daar ook mijn voorliefde van zaad weg komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens.

Wellicht, omdat ik een van buiten komende kweker ben, dat daar ook mijn voorliefde van zaad weg komt

 

zaadplanten vind ik er echt schitterend uitzien in het begin. Dikke stelen, mooie plantopbouw en grote bladeren met veel vingers. Toch heb ik uiteindelijk altijd minder opbrengst uit zaad kweken gehad. Hokjes waar ik met stekken altijd op 500 gram of meer per lamp uitkom blijf ik met zaad altijd onder de 4 ons per 600 watter hangen. Mn afnemer is er ook nog eens minder blij mee. Buiten is natuurlijk een heel ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke rekenmethode hanteer je?

Maakt nogal wat uit om aan/over gr/w te komen en hydro (omdat dat allemaal sneller gaat helemaal vanaf stek) wint altijd tov een aarde kweekie.

 

Ik kom, omdat ik hele jaar door draai en bijna alleen maar hydro, ruim boven de gram per watt waar ik per kweek helemaal niet zo geweldig scoor:

Per jaar kan ik bijna 6 volledige rondes draaien wat me met aarde kweekies niet zo snel lukt, kom ik op max 5 met 'stekken rammen'

 

Meerderen hebben het al aangegeven (naast je klimaat natuurlijk wat nr.1 is): genetica....

 

Zaad afdoen als onderpresterend tov stekken omdat er pheno verschil ed in zou zitten ligt dus aan jouw..

Herijuana kent in de lijn een pheno of 4, ik ben zelf gaan veredelen en heb er nog maar 2 over waarvan ik precies weet hoe of wat, voor mij is een zadenkweek dus eender aan een stekkenkweek en win ik dik met zaden tov stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...