Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Iceberg2k

Herijuana Op Mapito

Recommended Posts

Dank je, ben ook content tot nog toe ;)

Ze hebben veel blad dus kunnen in mijn ogen best wat missen.

Ik ben trouwens voornemens om vanaf de 23e te gaan spoelen

dan zit ik in week8 12/12, week 6 vanaf zichtbare bloei.

Wel vraag ik me af of je op mapito t.o.v. aarde niet eerder of misschien later moet gaan spoelen.

Kan er op het internet niets over vinden dus dat zal dan wel gelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic lijkt wel een reclame campagne voor mapito en autopots! Nice growing! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb helaas geen aandelen in autopot of mapito maar ben er wel over te spreken.

Morgen moet ik bamboe stokken halen want het een en ander begint toch wel te gaan hangen onder het gewicht.

En er zitten een paar hele lange takken bij die gewoon van de ene kant van de tent helemaal diagonaal naar de andere kant van de tent reiken, tering hé... :o

Ben al een beetje met ty-wraps aan het klooien geweest maar da's ook geen oplossing.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bamboestokken moet je eigenlijk bij aanvang van de kweek al in de potten steken. Daar heb ik me de vorige ronde ook op verkeken en dat heeft me opbrengst gekost.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welke manier kost dat opbrengst dan?

Dat je niet op tijd je takken kunt opbinden of wegens wortelschade.

Ik snij de stokken sowieso schuin af natuurlijk.

Maar mijn intentie was ook om te gaan scroggen maar wel een goeie tip van je om die voor de kweek er in te zetten als je niet gaat scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kostte opbrengst omdat de toppen zo zwaar werden dat de takken afbraken. Ook kon ik er niet meer bij om de planten te ondersteunen met de bamboestokken. Ik heb me voorgenomen deze huidige ronde te gaan scroggen op de methode van Chef Derek Butt. Bekijk de video

waarin hij laat zien hoe. Ik zie wel wat voordelen in deze methode t.o.v. een net. Zo kan je de potten draaien als je de ruimte ervoor hebt. Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De methode komt op het zelfde neer als met een net, daarbij moet je inderdaad de ruimte hebben om de potten te kunnen draaien.

Hoewel ik daar het nut niet echt van in zie, bij de methode met een net heb je dat toch niet nodig.

Ik kweek hier in een tent van 1 bij 1 dus kom overal best goed bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ziet er heerlijk uit! Gaat hartstikke lekker zo op mapito. Het gaat je goed af!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dag 72 (dag 41 12/12)

 

Ondertussen ben ik begonnen met het ondersteunen van de toppen omdat er toch wat takken begonnen te hangen.

Nagenoeg alle toppen bovenin beginnen wat bruine haartjes te krijgen op 1 plant na.

Met oog op het topic van chucha ben ik van mening dat blijkbaar 1 plant de 9weken pheno is en de rest 8weken.

Nu de foto's:

 

gallery_42284_17840_1949303.jpg

 

gallery_42284_17840_357744.jpg

 

gallery_42284_17840_1870970.jpg

 

gallery_42284_17840_1495574.jpg

hier is goed te zien wat voor struiken het zijn geworden, 1week te lang in de groei gelaten naar mijn mening.

 

gallery_42284_17840_1452816.jpg

8 weken pheno

 

gallery_42284_17840_1280516.jpg

9weken pheno

 

Bij herijuana wordt geproken van golfballen maar ik zie meer torentjes in de maak.

 

Ik ben van plan om vanaf de 23ste te gaan spoelen.

Andere meningen hierover hoor ik graag.

 

grtz.

Iceberg :icecool

Edited by Iceberg2k
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden geen golfballen, maar honkballen + knuppels! :D

 

Gaat perfect zo. :tu

Er zit alleen wel wat haar in je toppen.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, heb hier 3 katten rond wandelen.

Zal wel wat aan m'n mouwen hebben gezeten toen ik de planten heb ondersteund.

Wat zeg jij beaker? over 10 dagen spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met kweken op mapito, dus kan ik je daar ook niet over adviseren.

Hoeveel dagen na het spoelen zou je ze dan omhalen?

De bruine haartjes zeggen op zich niet zoveel. Het gaat om de kleur van de trichomen (maar dat wist je natuurlijk al ;) ).

Kijk maar bij mijn HLG13's. Alle haren zijn al een tijdje helemaal bruin, maar nog geen amber trichomen.

Het tijdstip van oogsten is ook wel een beetje een persoonlijke kwestie: heb je de trichomen liever amber (meer stoned) of heb je ze liever milky (meer high)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet spoelen! Je wilt bij herstart niet dat je pito is volgezogen met enkel afgezuurd water. Als pito nat is neemt het geen vocht op, dan heeft inwateren bij de herstart met 1,5 ec weinig tot geen effect. Van spoelen krijg je slungelige gele planten met paarse steeltjes.

 

Laatste 1-1,5 week terug naar 1,0 ec. Omhakken,stammetjes en pluggen eruit beetje pito husselen, inwateren op 1,5 ec / 5,5 ph en knallen.

 

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat bruine haartjes juist aangeeft dat je plantjes de volgende "fase" in gaan waarna het einde nadert in de vorm van trichoomverkleuring

Ik denk dat ik maar eens wat kweekverslagen mapito door ga spitten over dit onderwerp, want ik heb eigenlijk net zo veel ervaring hiermee als jij.

Ik was van plan ong. 2weken te spoelen en dan de schaar d'r in te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het advies van Worm opvolgen. ;)

De bruine haartjes kunnen door meerdere factoren worden veroorzaakt, zoals bijvoorbeeld een hoge lv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet spoelen! Je wilt bij herstart niet dat je pito is volgezogen met enkel afgezuurd water. Als pito nat is neemt het geen vocht op, dan heeft inwateren bij de herstart met 1,5 ec weinig tot geen effect. Van spoelen krijg je slungelige gele planten met paarse steeltjes.

 

Laatste 1-1,5 week terug naar 1,0 ec. Omhakken,stammetjes en pluggen eruit beetje pito husselen, inwateren op 1,5 ec / 5,5 ph en knallen.

 

Gr,

Worm

 

Als ik klaar ben dan gooi ik de mapito in een grote bak.

Vervolgens doe ik hem inweken met volzet van ferro ec1.4 ph5.0 hierbij goed de mapito uitknijpen in het water zodat de nieuwe voeding goed wordt opgenomen.

Zo heb ik dat nu ook gedaan, ging perfect.

Het is wel wat meer werk maar zo krijgen de nieuwe plantjes een "verse" ondergrond.

 

Maar als ik goed begrijp laat jij gewoon alles in de bakken en doe je meteen de nieuwe plantjes er in en knallen maar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou manier werkt ook hoor alleen is het iets meer werk en jeuk.

 

Ik laat de pito idd in de bakken/kratten zitten. Water goed in met 1,5 ec / 5,5 ph en gooi rest/retour water weg. Nieuw vat aanmaken, plantjes erin en gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus om voedingssmaak in de wiet te voorkomen kan ik beter 2weken op ec 1.0 gaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf de laatste 1,5 week de ec in je vat verlagen naar 1,0 ec. Ik doe dat stapsgewijs door afgezuurd water toe te voegen aan het vat. Heb nog nooit een eind product gehad die een voeding smaak heeft.

 

Edit

 

Link met info betreffende spoelen/inwateren

 

http://www.wietforum.nl/topic/108281-mapito-vraag-doordraaien-zonder-te-spoelen-hoe-goed-te-doen/

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou Pito of rfx ook geen ph van onder de 5.5 geven, de structuur veranderd dan en wordt het 1 natte zooi.

Hetzelfde geld voor knijpen, husselen is genoeg ( en zoals Worm zei )

 

Voor de rest staat het er echt mooi bij, enthousiast over het autopot systeem.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat autopot systeem vind ik zeker een aanrader :tu

Volgens ferro ligt de kritieke waarde op pH 4.5.

De reden dat ik niet hoger in pH waarde ga is omdat de pH door het autopot systeem en de mapito nog op loopt.

En aan mijn planten te zien vinden ze dat prima.

 

@worm,

Bedankt voor de info en de topic link, hier heb ik zeker weten wat aan :verrygood

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens

 

@bluelab

 

Ice kan prima met 5 ph insturen. In dit systeem heb je een constante aanvoer van water waardoor er in het vloedbakje zo goed als altijd een laagje bijna stiltaand water zit. De ph waarde van het water in het vloedbakje zal door het stil staan stijgen en ongeveer 5,5 - 6 ph zijn dus prima voor de planten en de pito.

 

gr,

 

 

Worm

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus om voedingssmaak in de wiet te voorkomen kan ik beter 2weken op ec 1.0 gaan zitten.

 

Nee, je plant heeft de laatste 2 weken echt die lage EC nodig om af te rijpen, hangt je EC op zeg 1.8 laatste 2wk dan proef je 'iets' maar dat staat in geen vergelijk tot een opgepompt aarde wietje. Door de EC de laatste 2 weken laag te zetten trigger je eea aan processen en in hydro is minder meer (als het op voeding geven en eindprodukt aankomt, helft van wat er in hydro schema's staat volstaat vaak al :book: ).

 

Water zonder voeding (alleen afgezuurd water dus) is DODELIJK in een hydro setup en alles beneden de ph 5.5 doet rare dingen met je medium als je dat gebruikt.

 

Worm geeft de meest makkelijke manier van handlen aan, wat jij doet mag ook maar je maakt Ferro rijk en je rug arm :hug:

 

Wbt oogsten vd Herijuana:

neem een loep en als er een % of 10 vd trichomen bij meerdere toppen van 1 plant aanwezig is en ze zijn ver de 2e (vaak wel 3e) internode bloei voorbij, dan kan je ze omhalen, wacht je op meer amber trichomen dan krijg je een echte zware jongens wietje war je na 2 joints niet meer de bank uit kunt, perfecte medicinaal voor een pijnlijer maar vd recreatieve gebruikert :whistle:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt lostchild, weer een hoop wijzer geworden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...