Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Iceberg2k

Herijuana Op Mapito

Recommended Posts

Dat komt wel eens voor, maar ik heb geen idee waar dit door komt.

Als de rest van de bladeren wel goed ontwikkelen, besteed ik er verder geen aandacht aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rest ziet er inderdaad prima uit.

Maak me ook totaal geen zorgen maar vroeg me af of hier eventueel een verklaring voor is.

Mocht dat zo zijn dan hebben andere forumleden er misschien ook iets aan.

...toch maar 'n topic beginnen in "ziektes, ongedierte en bladproblemen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet je het net lager hangen bij korter voorgroeien als je hetzelfde aantal planten aan houd?

 

Deze planten zijn nog (lang) niet uitgegroeid. ;)

Ik denk eerder dat het netje nu een heel stuk hoger had gemoeten.

 

Misschien dat het blaadje in de verdrukking heeft gezeten?

Je zit aardig hoog met je voedingsgift zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei niks van omschakelen naar 12/12 ? Ik bedoelde dat je meteen moet beginnen met binden en bijhouden zodra de planten bij het rekje zitten.

Rekje/netje mag een stuk hoger dan 25cm van de pot, ze groeien nog wel even door.

 

Dit zal ook niet de laatste keer dat je moet knakken/buigen..

 

Dat blaadje lijkt op een blaadje wat ergens tegenaan heeft geschuurd/gedrukt tijdens het groeien/bloeien.

Miss wel klem gezeten tegen je rek ofzo ? niet druk om maken iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry bluebud, verkeerd gelezen, dat knakken en buigen ben ik inderdaad al mee bezig, al ben ik 1x uit geschoten.

Zat er met mijn nagel doorheen maar gelukkig hong het links en rechts nog goed vast en heb ik de gewonde meteen verbonden met een stukje ducktape.

Vandaag zag ik al het effect er van hoewel ik denk dat rechts achter in de hoek het gewas hoe dan ook wat lager zal blijven, dit tegen mijn verwachting in omdat ik de achterblijver van de 5 in het midden had gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogteverschil heb je eigenlijk altijd wel met zaadplanten,

Soms heb ik het idee dat ze gewoon een totaal ander soort plant tussen staat..

Geen rare pheno maar gewoon een indica ipv sativa ofzo.. paar weken eerder klaar enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah... zaden komen van sannie dus dat lijkt me sterk.

Maar onmogelijk is het natuurlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 40 - Dag 9 12/12

 

De dames groeien hard, ik kan iedere dag de lamp en paar schakels hoger hangen.

Mijn PH meter is nu al ruim een week kapot en verwacht hem deze week terug te krijgen.

Dus het water afzuren moet een beetje op de gok maar de dames lijken daar geen last van te ondervinden.

 

gallery_42284_17840_2009824.jpg

 

gallery_42284_17840_156398.jpg

 

Nog tips of opmerkingen?

Ik hoor het graag.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat je ph meter stuk is. De planten houden niet zo van een wisselende ph heb ik me laten vertellen, maar de jouwe staan er op de foto's prima bij. Ik vind dat je het knap doet en dat op een medium wat minder vergevingsgezind is als aarde, zeker voor een eerste kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je compliment dilago :D

Ik weet van de laatste voedingsbeurt voordat de ph meter stuk ging dat ik toen 1,5ml Ph- heb gegeven om het water op de gewenste waarde te krijgen, dat hou ik nu ook vast.

Verder denk ik dat de autopots ook wel een duit in het zakje doen, geweldig systeem!

Ik hoop dat ik mijn meter deze week terug krijg want ik blijf er een onrustig gevoel bij hebben als ik de cijfertjes niet zie bij het aanmaken van voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat autopots systeem lijkt mij ook wel wat en dat komt door jouw kweek en die van Beaker. Als ik het nu had kunnen betalen zou ik de eerstvolgende ronde er ook mee aan de slag zijn gegaan, maar dat wordt er een later. Ik ga dan voor de 25 literpotten, denk 5 stuks.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Beaker gaat ie inderdaad ook lekker, alleen al de stammen van zijn planten vragen om respect.

de 25liter potten zijn inderdaad ook interessant al vind ik die potten wel erg smal van onder waardoor het oppervlak wat onder water komt te staan wat kleiner is als van de 15liter potten, of dat lijkt alleen maar zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of dat zo is, maar 15 literpotten vind ik wat aan de krappe kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iceberg

Heb in ander verslag gelezen over de problemen met beesies in het enindstadium en het te laat aanvangen met preventieve maatregelen voor het geval dat. Heb jij daar nog over nagedacht? Daar is hier nog niet over gesproken.....

 

l8rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Netherweed,

Daar is hier inderdaad nog niet over gesproken.

Ook zal ik eerlijk bekennen dat ik tot dusver geen voorzorgsmaatregelen getroffen heb.

Nu is het wel zo dat ik niet "aan de grond" zit met mijn woning en hier bijvoorbeeld nog nooit een spin in huis ben tegen gekomen.

Dus zo lang het niet nodig is wil ik mijn plantjes het liefst ook niet gaan behandelen met allerlei middeltjes.

Maar suggesties sta ik natuurlijk altijd voor open, ik heb er immers nog geen ervaring in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iceberg

als je uit zaad kweekt .

en je werkt hygienisch dan is de kans op beestjes zeer klein

 

 

ik zelf heb alleen 1 x varenrouwmug met me aarde meegekregen.

waren er maar een stuk of 2 .(snel doodgemaakt)

en gelukkig hebben ze zich niet voortgeplant.

voor de rest nog nooit ongedierte gehad.

al was dat in de tijd dat ik met stekjes kweekte wel anders

hopen dat het ook zo blijft:)

als je twijfelt kan je altijd nog roofmijt/wants uitzetten.

voor de zekerheid.

of een clean light halen zoals krassie heeft.(http://www.cleanlightdirect.com/nl/)

ik denk dat ik hem ook ga halen.

ook handig voor in de tuin invb met meeldouw budrot enzv.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chucha,

Ik gebruik altijd latex handschoenen als ik met m'n dames ga spelen :whip:

Ook is de kans op beestjes of ander ongewenst vee kleiner als je met mapito werkt.

Ik hoop ze in ieder geval nooit tegen te komen, maar dat zegt natuurlijk iedereen.

 

Die lamp is nieuw voor me

maar zeker het overwegen waard mits hij natuurlijk effectief is.

Ik ga er eens meer over opzoeken.

Bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezonde planten besproeien begin ik ook niet aan, zelfs een milde vorm van trips doe ik niks tegen. Het enige wat ik doe met schone stekken is ze tweemaal dompelen in het biologische bugdeath. Waarom geeft kweken op Mapito minder ongedierte? En is de wiet ook net zo lekker als biologisch gekweekt op aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannebroeders,

 

Ik zat dit topic te lezen in het vliegtuig en had het idee dat er op een gegeven moment VETTE PANIEK in de (GROEI) TENT aanwezig was.

 

http://tinyurl.com/mt9lgh4 user @mapitolover31

 

Ik heb altijd al een hekel aan beesies en jeuk gehad (hahaha) en ja ook dubbelzinnig bedoeld

 

Sorry gerookt, wordt je focus ff minder en serieus al helemaal niet

 

l8rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha

 

Goeie link van die cleanlight. Wie hebben daar al mee getest?

 

L8rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago,

 

Aarde in tegenstelling tot mapito is 100% natuurlijk, dus de kans dat er iets mee komt lijkt me bij aarde groter.

 

@Netherweed,

 

Zoals chucha zegt heeft krassie d'r een, hij zal hem ondertussen wel hebben getest lijkt me.

Heb 'n topic gevonden waar skunkmonster zelf zo'n lamp in elkaar heeft geknutseld.

KLIK

Maar als je nou deze besteld en in een looplamp schroeft ben je natuurlijk veel sneller klaar voor 'n fractie van de prijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago,

 

Aarde in tegenstelling tot mapito is 100% natuurlijk, dus de kans dat er iets mee komt lijkt me bij aarde groter.

 

@Netherweed,

 

Zoals chucha zegt heeft krassie d'r een, hij zal hem ondertussen wel hebben getest lijkt me.

Heb 'n topic gevonden waar skunkmonster zelf zo'n lamp in elkaar heeft geknutseld.

KLIK

Maar als je nou deze besteld en in een looplamp schroeft ben je natuurlijk veel sneller klaar voor 'n fractie van de prijs

 

Yo Ice, ( ice ice bb )

Oky maare waarom nou weer de ALI express, ik ben eindelijk van de ALI ies af....

 

Ik heb altijd de neiging om meteen voor het door geteste product te gaan. Zeker als het bedrijf in Wageningen is gevestigd

( LEI / WUR ) 1 van het meest invloedrijke land en tuinbouw instituut dat er is. Zal toch geen toeval zijn zeker....

 

Ik had ook gelezen dat krassie em heeft maar heb eigenlijk niet gekeken of ie bevindingen geshared hebT. Zal es kijken

 

l8rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@netherweed ik zal krassie wel ff vragen in zijn topic

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Netherweed,

 

Je kunt wel voor het duurste product gaan maar dat wilt niet zeggen dat dat ook het beste is

Feit is dat de ongewenste organismen worden bestreden met UV licht,

En meer als een lamp met een kap er omheen is 't niet.

Waarde: €40,-

Die sticker waarop staat "clean light" vragen ze €200,- voor

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...