Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Iceberg2k

Herijuana Op Mapito

Recommended Posts

Hoi medeautopotgebruiker. :D

 

Ik heb ook nog een paar opmerkingen over je luchtinlaat.

De luchtinlaat dient er nooit enkel voor dat de tent niet vacuum trekt, maar deze dient in de eerste plaats om je plantjes te voorzien van verse lucht. ;)

Ik zie dat je de linker luchtinlaat helemaal dicht hebt zitten en je je rechter luchtinlaat hebt gereduceerd d.m.v. een pvc pijp (100mm.?).

Hierdoor neemt de luchtsnelheid van de aangezogen lucht enorm toe, waardoor je plantje bij die inlaat het dus moeilijk heeft.

De Greenroom heeft 2 luchtinlaten van 200mm. en deze zou ik beide volledig gebruiken.

Neem per luchtinlaat een stuk luchtslang van 200mm., steek deze door de inlaat een klein stukje naar binnen en hang deze zo, dat de aangezogen lucht niet rechtstreeks tegen je plantje bij de inlaat komt. Maak buiten je tent een S-vorm in de slang, zodat deze geen licht meer door laat.

Je zult merken dat de temperatuur dan beter onder controle te houden is en waarschijnlijk zullen je planten hier positief op reageren.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buis is 125 en niet de enige inlaat.

Ik heb links achter in de hoek een buis van boven laten zakken, hier zit een lichte buisfan op welke ik de volgende ronde ga vervangen voor n betere, ook ga ik een luchtverdeelslang plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, dat had ik dus niet gezien, sorry.

Maar met jouw setup heb je helemaal geen actieve inlaat nodig hoor.

Wat ik hierboven omschrijf, zou al voldoende moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad meerdere wegen naar rome.

Bedoeling is om die inblaas fan dan op mijn fancontroller aan te sluiten maar een optie zonder fan is natuurlijk wat betreft geluid altijd beter hoewel ik dan met het probleem zit dat de inlaat precies tegen mij voorste 2 planten aan blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 27 18/6

 

Alles verloopt prima, plantjes staan er gezond bij.

Vandaag het scrogrek er boven gehangen op 25cm vanaf de potrand.

 

gallery_42284_17840_1223751.jpg

 

Gisteren bij het aanmaken van nieuw voedingswater kwam ik er achter dat mijn PH meter van slag is.

Snel maar eens nieuwe ijkvloeistof besteld, anders wordt het een nieuwe elektrode:S

 

Zijn er nog mensen die mij tips kunnen geven van hoe het beste te beginnen met opbinden, dit is immers mijn eerste scrog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit hier zo :yummy:

 

als je takjes door het gaas heen zijn gegroeid kun je ze naar beneden op het gaas vastknopen.

iedere tak die dan weer omhoog groeit en door het gaas heen komt kun je vervolgens

weer afbinden naar een open plekje van je net.

het is beter als je ze niet te strak vastknoopt omdat de takken nog dikker zullen groeien

en je wilt niet de sapstroom afklemmen.

ik gebruik zelf altijd van die binders van vuilniszakken of ijzerdraad met zo'n laagje rubber erover

zodat het niet in de stam kan snijden.

je kunt ook professionele planten klemmetjes aanschaffen maar die doen hetzelfde als een ijzerdraadje en daar hoef je geen professionele prijs voor te betalen :lol:

 

succes verder, ik volg je al een tijdje hoor

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Iceberg2k, bedankt voor je tip om hier te kijken want ik had hem nog niet gezien.

Het begin van je scrog is gemaakt, ik kijk graag mee........succes! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuff,

De basis heb ik hier op het forum en op andere plaatsen op internet op gedaan dus die bezit ik wel.

Maar ik ben altijd bang dat ik dingen over het hoofd zie, beetje paranoia zeg maar... :o :o

Alhoewel je nooit over te veel info bezit ben ik nu op zoek naar de kleine dingetjes waar je op moet letten.

 

Tips zijn in ieder geval meer dan welkom.

 

@Gorilla,

 

Neem n biertje uit de koelkast, draai d'r 1tje en schuif aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 18/6

 

Het begint behoorlijk vol te worden en ben van mening de volgende keer met 4 plantjes te gaan werken.

Hier een paar foto's:

 

gallery_42284_17840_1202006.jpg

 

Wat denken jullie, nu op 12/12 of nog heel even wachten

 

Mooi groen takkennetwerk.

gallery_42284_17840_890258.jpg

gallery_42284_17840_1071281.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op 12/12 gaan als je 2/3van je netje gevuld hebt.

in de bloei nog ff doorbinden .

eindig je met een vol netje buds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar ik denk dat als de laatste 2 plantjes er door heen zijn, het rekje meteen vol is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 31 18/6

 

Vanaf vandaag gaat de klok om en gaat de bloeilamp er in.

alle 5 de plantjes zijn door het rek heen en het is meteen goed vol.

Valt hier wel iets op te binden?

 

Hier n foto met de lamp uit,

gallery_42284_17840_426445.jpg

 

Toen ging het licht aan,

gallery_42284_17840_2306813.jpg

gallery_42284_17840_762676.jpg

 

Onder het rek zitten nog bladeren die groter zijn dan mij hand, die houden veel licht tegen en zitten ook vaak in de weg.

Is het aan te raden deze weg te halen of is het daar nog te vroeg voor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten toch niet te gaan scroggen, er staat minstens een plant te veel.

Volgende keer zal ik met 4 of misschien zelfs 2 plantjes gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet je dat nou ? je hebt toch nog niet eens een resultaat behaald op deze manier ?

 

Met 2 planten heb je wel meteen een probleem als er iets gebeurd met 1 plant, met 4 of 5 is dat risico een stuk kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik dat weet zul je vanavond wel zien als ik een foto plaats.

De plantjes zijn door het rek heen en het rek is ook meteen helemaal vol,

De omvang van de 5 plantjes is te groot na rate ik ruimte heb binnen mijn tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 12/12

 

Zoals eerder gezegd hier 'n foto van mijn oerwoud.

 

gallery_42284_17840_1027268.jpg

 

Als iemand van mening is dat hier wel te scroggen valt, graag even aan de bel trekken.

Ik zeg, niets aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij doe je er wel goed aan om van die scrog af te zien, want je tentje is al mooi gevuld.

Laat je het rek er wel in hangen? Volgens mij wel handig tegen het doorhangen straks en als je het rek nu gaat verwijderen, loop je kans dat je de planten beschadigt.

 

Ze hebben de smaak te pakken en zien er goed uit. :tu

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker,

 

Ik laat het rek inderdaad zitten om de planten niet te beschadigen.

Ben stukje bij beetje begonnen met de nutteloze bladeren onder het rek te dieven.

Vooralsnog ben ik best tevreden met mijn 1e kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi groen bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan in plaats van de volgende keer minder planten te nemen, ook gewoon wat korter voorgroeien. ;)

Je planten zien er volgens mij wel goed uit, ik ben benieuwd hoe groot het oerwoud gaat worden.

Succes!

 

 

Waarom staat dit verslag niet bij de kweekverslagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te scroggen mogen het idd minder planten zijn, maar let ook op dat bij scroggen je meteen moet beginnen zodra ze het rek raken,en iedere dag bijhouden ze knallen anders zo erdoorheen.

 

Wat je nu wel nog kan oeffenen is buigen en knakken om ze op een gelijke hoogte te houden en nog een beetje te verdelen.

Niet te bang zijn met knakken, hier komen vaak de dikste toppen van.

 

Onderop scheren doe ik altijd pas als de plant een beetje uitgegroeid raakt > week 2 bloei ofzo omdat anders de boel weer snel dichtgroeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand

 

Korter voorgroeien zou betekenen dat ik het net lager zou moeten hangen, hij hangt nu op 25cm vanaf potrand.

Hij staat niet onder kweekverslagen omdat ik op mapito kweek, mocht het toch zo zijn dan mag 'n moderator dit verslag wel verplaatsen.

 

@Bluebud

 

Op 12/12 gaan als ze het net raken? ik lees hier vaak dat men op 12/12 gaat als het net 2/3 tot 3/4 vol is.

Knakken heb ik met de achterste plant 2x gedaan om te proberen (1e kweek)

was overigens goed is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je verslag wel verplaatsen naar de indoor kweekverslagen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik zonet mijn plantjes ging inspecteren kwam ik een blaadje tegen waarvan ik niet thuis kon brengen wat er mee gebeurt is.

Aan de ene kant lijkt het alsof het blaadje is aangevreten maar het lijkt ook of het plantje geen zin heeft gehad om dit blaadje goed te ontwikkelen.

De plant zelf ziet er prima uit, daarom kan ik dit ook niet plaatsen.

Beestjes o.i.d. heb ik ook geen last van

Wat denken jullie?

 

gallery_42284_17840_1407224.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...