Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Verplicht Dna Afstaan

Recommended Posts

Verheugende ontwikkeling in het dna-gebeuren mijnerzijds. 18 Okt. moest ik verplicht dna afstaan. Wij (Tjalling van der Goot en ik ) hadden hier bezwaar tegen aangetekend. Het komt er op neer dat gezien de huidige ontwikkelingen en de manier waarop ik mij publiekelijk manifesteer het volslagen onnodig en onterecht is om van mij dna af te nemen. Ik vind het denigrerend, criminaliserend en stigmatiserend en was hier heel slecht over te spreken.

Vandaag moest ik mijn bezwaar, samen met Tjalling,voor de rechter mondeling toe lichten. Tot mijn grote blijdschap en verassing stelde de officier, Henk Mous, dat wat hem betrof het dna materiaal vernietigd kan worden. Een unicum!

Over een week doet de rechter uitspraak in deze.

Ik vind dat op deze manier heel duidelijk een signaal wordt afgegeven, dat de rechterlijke macht de gecreëerde wietragedie zat is en dat dit m.i. voor mijn hoger beroep- zaak een positief effect kan sorteren.

Er gloort licht aan de horizon.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop met je mee Doede.

En ben blij dat er eindelijk weer is een positief puntje je oren mag bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.M. steunt mij in mijn bezwaar tegen opslag dna. Een stukje erkenning voor mijn inzet.

http://www.ankerenanker.nl/nieuws/538_om-steunt-wietkweker-doede-de-jong-in-bezwaar-opslag-dna

 

In de rechtbank heb ik nog, ter informatie, een aantal flyers met de tekst ' http://www.steundoede.nl/index.html' bij de brochures van de rechtbank gezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mij niet gelukt......ik kijk ,voed, en knip dus.... altijd met een haarnetje

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een tas met haar van de kapper in je hokken donderen ,( en geen gebruikte latexhandschoenen . blikjes peuken etc laten slingeren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor DNA zul je bij haren de haarwortel er bij moeten hebben. Dus haar uit de borstel, en niet zozeer afgeknipte haren. Overigens gebruiken veel grote commerciele telers al van dit soort truc's. De enigen die daar makkelijk mee te pakken zijn zijn de hobbykwekers voor eigen/medicinaal gebruik die niet allerlei voorzorgsmaatregelen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger moest je alleen DNA afstaan bij een zwaar delict

(overvallen moord verkrachting enzv)

tegenwoordig word bij een simpele mishandeling al om DNA gevraagd.

ook kruimeldieven moeten DNA afstaan .

vind het hele DNA database gebeuren maar een duister zaakje.

waarom zo makkelijk iedereen zijn DNA in kaart brengen.

en nu zelfs kwekers die DNA moeten afstaan

daarom Doede gefeliciteerd met het behalen van je overwinning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog geen echte overwinning, alhoewel het wel heel belangrijk en ongekend is, dat de officier van justitie mijn bezwaar tegen dna afname ondersteund. Woensdag is de uitspraak van de rechter, in deze, bekend.

 

Er gaan ook al stemmen op om van iedere Nederlander dna op te slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben toch al van alle nederlanders die in de afgelopen 5 jaar een id kaart hebben opgehaald de vinger prints al.

dus iedereen standaard handschoennen aan bij verpakken/knippen

 

en hoeveel hielprikken zijn er niet hier of daar stiekkem het dna van bewaard in een data base

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Grow weed.. Er is een vrouw die dat ook niet wilde en heeft nu nogsteeds geen ID.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vingerafdruk is niet meer nodig voor een ID-kaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een belangrijke ontwikkeling. Rechter verklaart mijn bezwaar tegen dna afname (18 okt. ) gegrond. Een unicum.

Dit impliceert dat het dna materiaal vernietigd moet worden en mijn inzet eindelijks wordt erkent, door zowel het O.M. als de rechterlijke macht.

 

Het opent perspectief voor de toekomst i.v.m. mijn hoger beroep zaak en is m.i. de zoveelste illustratie van het feit dat de rechtelijke macht, het categorisch weigeren van Ivo Opstelten om zich oplossingsgericht op te stellen, zwaar zat is en zich niet langer in een spagaat wil laten dwingen.

 

http://www.ankerenanker.nl/nieuws/544_geen-opslag-dna-van-principiele-wietkweker-doede-de-jong

 

Ik wordt hier blij van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...