Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ariedeknaller

Ontwerp Nieuw Hok, Opti-Dimlux Etc

Recommended Posts

Dan is de minimale afstand als ze uitgegroeid zijn.

 

Daarvoor is de afstand wat groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de 1000 watt (1200watt /1150 watt) probeer je lampen zo hoog te hangen dat bij uitgegroeid gewas je op min 100cm komt.

 

bij 600watt (690watt) probeer je op 60cm ofiets uittekomen.

 

ik hou 110cm gewas hoogte aan bij haze ,maar ligt aan hoe lang je voorgroeit en hoeveel per meter etc.

 

bijna alle lampenm/kappen beschijnen een rechthoek.

 

bij gavita en ook bij dimlux is het bij 100cm van het gewas +- 100cm naar beide kanten belichting . (200cm totaal dus)

 

60cm zou dus 120cm totaal zijn (als je 600watt per meter wil belichten zou ik 80 bij 120cm ophangen +-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft er ook mee te maken hoeveel watt je per m2 wil. Dat is een keuze van de kweker en niet van een fabrikant. Als je weet hoeveel watt/m2 je wil, pas je de regel toe.

 

De afstand tussen lamp en gewas heeft ook niets met het verbranden van je gewas te maken maar meer met uniformiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker,is die klok van je afbeelding een 48 uur klok ? zodat je om de dag kan vloeden ?,of is het een klok met weekprogramma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knaak, bedankt voor de uitleg al vat ik hem nog niet, kom ik nog wel even op terug later.

 

Vandaag wat spulletjes geleverd gekregen, kan al bijna bouwen...

 

gallery_40843_17733_22701.jpg

 

DIe gipsvezelplaat is niet te tillen, wat denk je dat 1 plaat weegt 120x250 cm ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet eruit dat je wel een beetje kan timmeren , maar waarom heb je niet gekozen voor sandwichpanelen (koelcelplaten) , daar zet je in een poep en een scheet een hok mee inmekaar (is lekker licht en is al geisoleerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weektimer Knaak,

 

Je programmeerd op welke dagen je watergeeft. Je kunt dan tot 4 dingen aansluiten. Vloedpomp, retourpomp, vatverwarming, doseerpompen voedingscomputer enz enz

 

Bv maandag > vloed > verwarming en doseerpompen uit > soaktijd > Retour

Woensdag hetzelfde

Vrijdag hetzelfde

Zondag hetzelfde

 

Hoef je nooit meer naar om te kijken. Deze was voor een dubbele ruimte met 1 vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok jij hebt dus ook of 2 dagen achter 1x per week (zon en gelijk maandag weer) elkaar of 1 dag extra niks per week.(vrij en dan weer maandag)

 

ik doe het zelfde alleen ik heb overal een aparte digiklok voor , 1 voor pomp in en 1 voor pompuit ( laat ik na 2 uur nog een keer aangaan na het uitlekken kratten , en retourpomp heeft schuifvlotter ) en 1 voor uv-lamp en verwarmingselement.

Is wel ff 3 x nakijken of alles goed is ingesteld , maar hoeft maar 1 x (als het goed staat staat het goed)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet een soort script voor jezelf schrijven en dat in de kast plakken.

 

Volgens dat script, programmeer je de timer en kan je makkelijk aanpassingen maken achteraf.

 

Maak je geen script, dan weet je over 3 maanden niet meer wat je eigenlijk geprogrammeerd hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

???? ik kan dat toch zo bekijken in mijn tijdklokken , daar heb ik geen script voor nodig (of bedoel je wat anders?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 3,4 of 5 handelingen per watergeefbeurt in 1 timer moet zetten op verschillende dagen dan wordt het onoverzichtelijk. (de harde schijf in mijn hoofd is vol, dus daar kan het ook aan liggen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ha ha , mijn geheugen is denk nog iets minder dan die van jou , maar stel het 1 x in en verander inprincipe daarna niet meer . ( is overal hetzelfde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deed ik ook, tot....................iemand een nieuwe pomp in een vat zet oid en dan klopt er geen fluit meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha , je moet meer de sweep over je personeel gooien :whip: ,

zomaar zonder overleg een ander merk pomp gebruiken :fish:

 

 

 

 

maar snap je punt .

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet eruit dat je wel een beetje kan timmeren , maar waarom heb je niet gekozen voor sandwichpanelen (koelcelplaten) , daar zet je in een poep en een scheet een hok mee inmekaar (is lekker licht en is al geisoleerd)

 

gewoon niet aan gedacht :-)

 

@knaak en racker

 

jullie timer regelt niet van het begin neem ik aan. te veel van alles.

doen jullie de eerste weken met de hand (manueel) ? of weer een andere timer voor :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van rfx of pito is dat je nooit teveel water kan geven, Teveel loopt er weer onderuit, dus mijn timer gaat nooit uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan of zoals racker zegt gelijk starten met eb en vloed , je kan ook makkelijk de stekkers eruit trekken en dan na 5 dagen stekkers er weer in en dan starten met eb en vloed .

 

ik zie weinig verschil tussen beide methodes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rack & knaak +1 !

 

ik ga ff een fatsoenlijke weektimer zoeken, nog niet makkelijk trouwens om online fatsoenlijk schakelmateriaal te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.gogoneder...versenklein.htm

 

die grasslin klokken zijn in de meeste growshops te koop

 

Die bedoel ik eigenlijk niet. ik wil er eentje die in de zekeringkast zit, dan kan ik stekkerloos werken. En met deze kan je maar 1 pomp bedienen denk ik.

Hij zou meerdere apparaten moeten schakelen : vloedpomp AAN = circulatie pomp / vat verwarmer / evt voed.comp. UIT

(weet ook nog niet of dit te realiseren is hoor)

 

vandaag een eerste aftrap gegeven met de bouw :

 

Achter wand geplaatst, helemaal vrij van de muren

gallery_40843_17733_46759.jpg

 

Laagje tempex eronder tegen doorgeven van trillingen ed.

gallery_40843_17733_77081.jpg

 

Geraamte staat

gallery_40843_17733_72828.jpg

 

So far so good ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: thats's a winner racker ! beetje prijzig en zo te zien overkill, maar een kleiner broertje van deze moet het wel worden denk ik zo.

 

Edit : is de enige 4-kanaals die ze hebben zie ik.....

 

Edit 2 : hoe vind je dit racker : je kan ook 4x 1 kanaals timers naast elkaar zetten, ben je ongeveer 130 euro goedkoper uit :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een wat racker maakt is mij te ingewikkeld , ik gebruik gewoon voor alles een klok :innocent:

 

 

wanden heb je mooi gemaakt , alles mooi zwevend. :icecool

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een wat racker maakt is mij te ingewikkeld , ik gebruik gewoon voor alles een klok :innocent:

 

 

wanden heb je mooi gemaakt , alles mooi zwevend. :icecool

 

tis ingewikkeld en ook duur :-) (al is dat relatief natuurlijk) ik neig ook een beetje naar aparte klokken op dit moment

en thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik een bijkomend voordeel vind van een aparte klok voor retourpomp is dat ik de pomp na 2 uur nog een keer aanlaat gaan ( dan zijn kratten mooi uitgedruppeld)

 

Ik denk dat dat niet gaat met zo 1 van racker , maar misch ook wel . racker kan dat ?

 

als je toch gaat maken is deze klok niks :

https://www.elektramat.nl/digitale-schakelklok-voor-paneelbouw/

 

daar staan allerlei digitale tijdklokken , voor wat lagere prijzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...