Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

10 X Amnesia Haze Onder 600 Watt

Recommended Posts

he cum, dit valt niet te vergelijken met die 3,5 KW opti tent van jou he :P

 

een enkel pitje zonder klimaat sturing, dan is geduld het geheime recept ;)

 

op het moment dat dilango een fatsoenlijk bladerdek heeft opgebouwd en de planten met hun verdamping mee helpen het klimaat op peil te houden moet je eens zien hoe ze zullen knallen ;)

 

jij hebt de mogelijkheid je LV omhoog te krikken, dilango niet ;)

 

 

ik vind het altijd tot jaloersmakend vet om te zien hoe de jongens met een opticlimate en een paar duizend watt hun grammen halen,

maar in mij n ogen zijn het de jongens die op 1m2 met een enkel pitje de gr/watt halen de gene die je in de gaten moet houden ;)

 

( al vond ik bij jou cum, wel erg tof om te zien hou je met de (hoge)DIF..nacht tempratuur de strek wist te remmen..:tu)

Edited by skunkmonster
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder denken dat je klimaat niet op orde is.

zou de lamp ff wat hoger hangen tot je potten in de schaduw staan.

Je potten wat beter afdekken en ff een goeie waterbeurt geven.(als het 18Lpotten zijn 2L per pot EC1.5-1.8)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, ik heb ze gister net allemaal een liter water zonder voeding per gegeven. Zal ze straks nog een liter geven en de lamp wat hoger hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ec van 1.5 tot 1.8 lijkt me veel te hoog voor zulk jong grut..

Ik zou zeker niet verder gaan dan 1.1 en een PH van 5.6 tot 5.8

 

En Dilago,,

Niet steeds de hoogte van je lamp willen aanpassen.

Je meet de temperatuur op top hoogte in de schaduw. Dan weet jij wel wat ik bedoel.

Die temp als die 28 graden is, is je hoogte goed.

Al hangen ze er spreekwoordelijk 10 cm boven.

 

Na mate de groei vordert, ga je dus omhoog met je lamp.

Telkens de temp van 28 graden als leidraad.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik zal eerst nog even naar de temperatuur kijken en indien nodig de hoogte van de lamp aanpassen. Voeding geef ik eerst niet mee, want ze staan op All Mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he cum, dit valt niet te vergelijken met die 3,5 KW opti tent van jou he :P

 

een enkel pitje zonder klimaat sturing, dan is geduld het geheime recept ;)

 

op het moment dat dilango een fatsoenlijk bladerdek heeft opgebouwd en de planten met hun verdamping mee helpen het klimaat op peil te houden moet je eens zien hoe ze zullen knallen ;)

 

jij hebt de mogelijkheid je LV omhoog te krikken, dilango niet ;)

 

 

ik vind het altijd tot jaloersmakend vet om te zien hoe de jongens met een opticlimate en een paar duizend watt hun grammen halen,

maar in mij n ogen zijn het de jongens die op 1m2 met een enkel pitje de gr/watt halen de gene die je in de gaten moet houden ;)

 

( al vond ik bij jou cum, wel erg tof om te zien hou je met de (hoge)DIF..nacht tempratuur de strek wist te remmen.. :tu)

 

 

Dan heb je vast iets gemist.. er staan momenteel meer bij dilago als in de 3,5 KW opti tent.. :(

Stuk moederbord vond ik laatst nog op straat..

 

Die van dilago komen straks ook wel op gang maar vond ze gewoon wat traag starten en met wortelen al..

 

En teveel in de gaten houden valt ook haast niet te volgen. Snap die redenering ook wel haha.. :lol:

 

+1 met die DIF en heb het nog wel eens vaker getest met een andere tent zonder een opti met normale verschillen in de dag naar nacht temperatuur en die strekte juist weer als vanouds.. Zelfde soortje.

 

:popcorn:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb je vast iets gemist..Stuk moederbord vond ik laatst nog op straat..

 

wow!

 

ik ben inderdaad paar weekjes afwezig geweest, maar dat klinkt niet goed kerel :(

 

ik ga je topicje even doorspitten voor ik domme vragen ga stellen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maat van mij heeft ook am haze staan. Die maakt zijn voeding een dag van tevoren aan, bio. De volgende dag gooit hij alles erbij.

Ik kom dat nergens anders tegen op het forum. Wat denken jullie hiervan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook een dag van te voren me water klaar maken.

 

Dwz, ik voeg de enzym, de rizotonic toe.

En als ik ga voeden, de basis groei of bloei voeding dus en de bloom.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer even een kleine update. Ik heb ze nu drie weken staan en de klok kan nog niet eens om naar 12/12. Wat denken jullie? Verdergaan met de mooiste planten of de achterblijvers nog even de tijd geven?

 

gallery_6495_17510_157461.jpg

gallery_6495_17510_20801.jpg

gallery_6495_17510_41096.jpg

Ik twijfel over de drie rechts van de tweede rij en de middelste van de voorste rij. Zou dat nog goed komen?

 

gallery_6495_17510_69967.jpg

gallery_6495_17510_4235.jpg

gallery_6495_17510_72284.jpg

Wat een minkukels nietwaar?

 

gallery_6495_17510_180492.jpg

De linker uit de voorste rij doet het goed.

 

gallery_6495_17510_122757.jpg

gallery_6495_17510_129865.jpg

Waren ze allemaal maar zo.

 

gallery_6495_17510_36714.jpg

De voorbereidingen voor de volgende ronde.

 

Fijne zondag en groet,

 

Dilago.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze Zijn al aardig bijgetrokken ik zou de grootste toppen zodat ze d'r breedte intrekken

Kun je na een week aankijken hoe ze zijn aangeslagen en de kleinsten eruit en dan verder borduren met de grootsten

 

De nieuwe zien er ook goed uit

 

Je zou als je denkt te weinig overhoud ook altijd een scrog net kunnen zetten om het meeste rendement uit je planten te kunnen halen?

 

Mischien zijn er mensen die hem beter kunnen adviseren maar zo zie ik t na veel lezen en info halen hier

 

Succes GreetZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen zolang je toch nog niet omkan naar 12/12 alles laten staan... desnoods eindig je uiteindelijk met 4 dames, en net wat tjappie zegt... .dan scroggen!! dat gewicht komt er toch wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo en ik wil er in de bloei toch nog 600 watt bij hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is altijd verteld dat je beter geen stekken haalt van jonge planten omdat deze nog niet volwassen zijn en hierdoor niet optimaal zullen presteren. Beter even een moeder grootbrengen en daar je stekken van snijden als deze volgroeid is. Heeft iets met internodes en symmetrische groei te maken. Kan het ook mis hebben maar dit is mij altijd verteld mbt het maken van stekken.

 

greets Tita

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik ben bang dat je het inderdaad mis hebt, want ik heb de vorige ronde met jonge stekken gedraaid die ik had gesneden van de ronde daarvoor uit zaad en ik had meer opbrengst en betere wiet. De stekken die ik nu gebruik zijn weliswaar klein maar niet jong, want hun moeder is al oma. Vergissen is menselijk, gebeurt mij ook, no sweat. ;)

 

Ik heb vandaag de toppen van de grootste planten geknakt en mogelijk een of twee gefimd. Verder gaan ze nu de goede kant op.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel oké maar heb de klok nog niet op 12/12. Zal binnenkort een update posten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, hierbij dan de beloofde update. Een van de tien planten zat geen groei in en die heb ik er uitgetrokken. Verder nog wat gebogen en geknakt en het begint nu dichter te groeien. Twee toppen heb ik helaas gefimd en daar heb ik nog een stek van gemaakt.

 

gallery_6495_17510_203814.jpg

gallery_6495_17510_135662.jpg

gallery_6495_17510_67316.jpg

 

Verder zat er een insect in mijn hok wat me een vlieg leek maar kan het niet met zekerheid zeggen. Volgens mij heb ik 'm wel gedood.

 

gallery_6495_17510_19291.jpg

Iemand een idee wat dit is?

 

Fijne dag gewenst,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.

Van Fimmen een stek??

Dat kan dus niet. tenzij je toppen hebt bedoeld en dan ook nog flink.

 

Fimmen komt van Fim wat staat voor Fuck I Missed.

Dus als het toppen niet goed is gebeurt en te hoog weg gesneden.

Je krijgt dan 4 ipv 2 nieuwe takken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow dan bedoel ik per ongeluk getopt. Mag me nog wel eens goed verdiepen in die kwekerslingo. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft niks, dilago..

Er is ook zoveel jargon, dat het tijd kost om het allemaal te leren..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja en de plaatjes spreken voor zich toch? Ook nog wat over de planten te melden of blijft het bij hameren op kwekersjargon? ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Sorry Dilago, geen inhoudelijke reaktie.

Maar dat is puur, omdat ik een zaad kweker ben en geen enkele ervaring met stekken heb.. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: :whistle: toch het idee dat je ergens "wat" tijd heb laten liggen

gallery_41643_17523_2335755.jpg

Edited by smellowmellow
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die pot linksachter in de hoek omdraaien zodat de lange takken naar het midden wijzen en die naar het midden toe knakken. Zo vul je die leegte meer en krijg je niet een te extreem verschil in lengte, dit kun je bij alle uitschieters doen

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...