Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Maar 3 van de 17??

Van wie heb jij die zaadjes dan?

 

Ik weet niet precies het verschil.

Ik heb er 2 van 120 W

In de bloei, kon ik daarmee de nacht temp mooi op 20 graden houden.

Maar nu, mijn takken hangen te drogen, dus zonder hogere dag temperaturen zakt mijn temp naar zo'n 13/14 graden.

Heb er nu een straalkacheltje bij staan, om de temp naar 18/19 graden te brengen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar 3 van de 17.

Van No Mercy, dezelfde als dat jij ze van hebt neem ik aan, want er is maar 1 die die zaden levert volgens mij.

Tijdens het kiemen was ruim de helft wel gekiemd, maar uiteindelijk is er niks van al die gekiemden opgekomen.

Ik denk dat als ik ze nog eens zaai, dat ik niet meer voor ga kiemen.

Alhoewel, ik ze eerder dit jaar ook al eens zaaide om een moederplant van op te laten groeien, maar er toen ook weinig op kwamen.

 

Dat meende ik ook in je verslag te lezen, maar ik vond het een beetje vreemd die temperatuur, omdat je van buiten je koude lucht haalt en je hokje ook nog eens buiten staat.

Ik meende dat Sensi maar een graad of 3-4 de temperatuur omhoog kreeg met die tube heaters?

Of die krengen moeten het wel goed doen, dan zal ik eens 1 aanschaffen, met 1 zou ik het dan wel moeten redden lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Mercy idd.

 

Ik had de vorige ronde een opkomst van 100%.

Ik doe niet aan voor kiemen oid.

 

Ik water mijn zaaigrond gewoon een dag tevoren in met wortelstimulator.

Doe de zaadjes in een gaatje van een kleine centimeter diep met een potlood oid.

Schuif het gaatje weer dicht en zet ze warm en donker weg.

 

Na 2 dagen doe ik de lamp aan en de propagator de deksel er op.

Zo laat ik ze ca een week staan en intussen krijgen ze hooguit 1 keer een drupje water met WS.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik het nog eens ga proberen Rocker, dan stop ik ze ook meteen in de aarde, dat werkt vaak wel het beste.

 

Update, dag 73 12-12.

 

Temperatuur lamp aan rond de 24 graden.

Lamp uit rond de 16 graden.

 

Luchtvochtigheid rond de 40%.

 

De spint is weer een beetje op komen zetten, een paar toppen zitten wat webjes op, denk van het weekend maar even met de stofzuiger er bij langs met een panty om het mondstuk.

De planten naderen nu wel hun eind, ik denk dat ik ze komende week ergens om hak.

Nog geen rot gespot volgens mij, de luchtvochtigheid is ook aan de lage kant, dus dat helpt wel wat mee ter voorkoming van.

 

gallery_32929_17499_904461.jpg

 

gallery_32929_17499_871391.jpg

 

gallery_32929_17499_922983.jpg

 

gallery_32929_17499_282345.jpg

 

gallery_32929_17499_63546.jpg

 

gallery_32929_17499_58107.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten 2 roze pheno's tussen volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit bosrand!

Wat die spint betreft, als je zaailing een week of twee oud is behandelen met pvp dit een dag of vijf later herhalen

en de babe's zijn zo goed als spint resistent.

Heb zelf zowieso geen last van spint als ik met zaailingen werk,zijn toch wat sterker dan stekken.

 

Als je straks gaat knippen en de planten in je hand hebt ga je denk ik wel wat meer dan twee roze/paarse pheno's vinden.

Bij HPS zie de kleur nietzo goed maar eenmaal in de hand heb je er beter kijk op, let maar op! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Rocker, Wimlex en Roka!

Ik had in het begin nergens eigenlijk spint/eitjes op de planten, daarom heb ik ze niet behandeld.

De vorige ronde heb ik niet goed de spint weggehaald, gewoon de takken opgehangen en de spint is weg gelopen deels door het hok, dus dat was ook niet heel handig.

 

Bij hps is die kleur inderdaad niet goed te zien, maar op de foto wel redelijk, daardoor ga ik uit van 2 planten. ;)

 

Update,

 

Vandaag de stofzuiger er overheen gehaald, op 3 planten waren sommige toppen geel van de spint, maar dat is een beetje eigen schuld, had er eerder meer aan moeten doen en vaker met de stofzuiger er bij langs.

Ook heb ik 2 hoofdtoppen geknipt, die zaten vol met rot, ik heb de laatste tijd niet echt goed er op gelet, maar ach er staat nog wel wat, jammer maar helaas.

Het grootste gedeelte van die toppen was rot en ik had ook niet heel veel zin om alle goede delen er uit te zoeken, dus heb ze bijna compleet weg gemieterd.

Morgen maar weer even kijken.

 

De laatste tijd is de lol van het kweken er een beetje af geraakt, dus ik denk dat ik hierna maar (een tijdje) ga stoppen, zo doorgaan is ook niet echt wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,, Wat is dit nou Bosrand??

We laten ons nou toch niet klein krijgen hé..

 

Als je je hok leeg hebt,

Gewoon heel goed ontsmetten.

Alles schoon en schoner.

 

Medium vervangen etc.

En gewoon weer oppakken jonghe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde zonde maarja wat wil je ook met van die dikke toppen, is vaak vragen om toprot..

 

spint is gewoon zuur..

 

verder sluit ik me aan bij oude rocker!

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet omdat ik last van spint en toprot heb dat ik er mee wil stoppen.

Het is meer dat de zin en de lol van het kweken een beetje op is.

De laatste tijd doe ik enkel wat echt nodig is om ze in leven te houden en beleef er niet veel lol meer aan.

Vandaar dat ik denk dat ik het even aan de kant moet zetten.

Zonder die lol en zin om te kweken, zal het elke keer op een half drama uit gaan lopen denk ik.

 

Misschien dat ik wel verder ga over een tijdje, maar als ik verder zal gaan, dan moet ik wel alles goed schoon zien te krijgen, dat is ook iets wat nooit echt gaat lukken volgens mij.

Het is natuurlijk niet enkel het hokje waar de spint zit, maar ook de ruimtes ervoor waar ik doorheen moet om bij het hokje te komen waar de spint en eitjes zitten lijkt me.

Daar gaat best veel werk in zitten, en dan nog krijg ik het denk ik nooit helemaal schoon.

Houten planken met kieren enz.

Iemand tips om zoiets zo goed mogelijk schoon te krijgen?

 

En is het ook een optie als ik alles zo schoon mogelijk heb om dan een paar planten te zetten en die lang laten voor groeien, zodat ik vaak kan spuiten met bijvoorbeeld neem olie of iets dergelijks, om zo alle spint en de eitjes die ze weer leggen alsnog dood te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja..

 

Als de lol er niet meer is, dan wordt het moeten en dat is niet de bedoeling..

 

Je ruimte schoonmaken??

 

Je zou alles kunnen inspuiten met vermetech of hoe heet dat spul..

2x met een periode van 2 week er tussen zou voldoende moeten zijn.

 

Ook je medium vervangen en kweken uit zaad, geeft de meeste kans op een beestjes vrije kweek..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te lezen dat je geen lol meer hebt in het kweken. Te oordelen aan de samples die je me destijds stuurde voor het rookverslag ligt het je wel. Even een pauze inlassen kan verse inspiratie opleveren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het al vaker gezegd, mooie rondes kweken is topsport!

 

Tja daar moet je zin in hebben, energie in steken en tijd voor hebben, het gaat nooit vanzelf, en als het dan nog eens tegenzit, dan gaat de lol er soms wel af.

 

Maakt niet uit toch? gewoon effe pas op de plaats, boel ontsmetten, en kijken wat je verder wilt gaan doen is ook mijn advies.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, vertimec, daar zeg je wat.

Ik heb ooit eens een keer een buisje van die zooi gekregen van iemand, heb het alleen nooit gebruikt.

Als ik het nog terug kan vinden is dat misschien wel een idee.

 

Thnx Dilago!

Ik denk inderdaad dat een pauze wel even goed is.

 

Inderdaad El oro Verde, kweken is topsport en als je het doet moet je het goed doen.

In elk geval de boel goed ontsmetten en daarna even een tijdje rust.

 

Er zijn wel een aantal mensen die me aan mijn besluit om te stoppen doen twijfelen, maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen.

 

Update dag 81 12-12.

 

De planten zijn inmiddels een beetje aan het uitdrogen al, ze hebben sinds vorige week vrijdag geen water meer gehad.

De lamp stond sinds vrijdag op 400w.

De spint was wel weer wat uitgebreid, maar met de stofzuiger is het goed te doen om het zoveel mogelijk te verwijderen.

 

Ik vond het nu wel welletjes geweest en heb besloten ze om te halen, aan de planten te zien waren ze daar ook wel redelijk aan toe.

Sommige hadden naar mijn mening nog wel wat langer mogen staan, maar dat heb ik meestal. :P

Het zijn wel kleine planten gebleven, en ook zou het veldje iets voller kunnen de volgende keer.

 

 

Ik knip de grootste bladeren eraf en de bladeren met mogelijk spint eitjes ook, dan zuig ik de toppen nog een keer af met de stofzuiger als ik nog spint zie zitten.

De komende dagen moet ik denk ik de bovenkant van de takjes elke dag even afzuigen om zoveel mogelijk spint weg te krijgen.

Ook laat ik de bakken met stompjes staan en wat kleine blaadjes en topjes en spuit ik die in met Neem olie.

 

 

De laatste foto's van het veldje.

gallery_32929_17499_1068625.jpg

 

gallery_32929_17499_1234758.jpg

 

gallery_32929_17499_1140007.jpg

 

gallery_32929_17499_126522.jpg

 

gallery_32929_17499_1041386.jpg

 

gallery_32929_17499_439992.jpg

 

Het begin is er.

gallery_32929_17499_1961140.jpg

 

De takken knip ik van de planten af en hang ik op de kop aan een lijntje te drogen, als het droog is knip ik alles schoon en klein.

gallery_32929_17499_1427175.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bosrand

Is toch mooi veldje met buds geworden,de sugars van mij zijn ook aan de kleine kan dat verwijt ik toch aan de lage lv,als ik ook zon mooie buds krijg daar teken ik voor,en ach de sprint komt bij de beste kwekers voor gewoon de boel goed erna onsmetten mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Mister xl!

Dat het aan de lage luchtvochtigheid ligt zou inderdaad goed kunnen, er was hier nog al iemand die het daar over had.

Die buds, dat zal wel goed komen. ;)

 

Nog even een update.

 

Een aantal planten hadden lekkere stevige toppen, wat naar het sativa achtige, die hadden ook erg weinig bladeren tussen de toppen, wat ideaal is om te knippen.

Een aantal hadden wat minder stevige toppen, en die leken me meer wat indica achtig, ook veel meer bladeren tussen de toppen.

Er zaten in totaal 3 roze/paarse planten tussen, misschien wel 4, maar die 4e moest eigenlijk nog wel even staan om goed af te rijpen.

Daar heb ik niet voor gekozen, die heb ik ook omgehaald, dat was handiger.

 

1 plant ben ik 1 trosje banaantjes tegen gekomen op de stam, ik heb daar een foto van proberen te maken, maar mijn foto kwaliteiten zijn nog niet zo ver ontwikkeld. :P

gallery_32929_17499_1235609.jpg

 

Verder viel de oogst hoeveelheid me niet tegen, het gewicht is natuurlijk nog wel afwachten, en dat zal niet erg hoog uitvallen denk ik, ik gok zo rond de 300 gram.

De temperatuur ligt rond de 11 graden met een luchtvochtigheid van 45%.

Ik denk dat ik de temperatuur maar wat op moet zien te krikken, 11 graden is wel wat aan de koele kant om te drogen.

Nog wat plaatjes.

gallery_32929_17499_1961641.jpg

 

gallery_32929_17499_1959305.jpg

 

gallery_32929_17499_1230815.jpg

 

gallery_32929_17499_1230815.jpg

 

gallery_32929_17499_1948167.jpg

 

gallery_32929_17499_1597485.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor bosrand!...

 

Het is toch een mooi toppenveld geworden zo, er staat en er hangt nu wel wat uiteindelijk.

 

Je laat ze netjes drogen ook zo, prima man.

 

Ik zou er nog een keer over denken om niet door te gaan, als je straks je eigen rokertje hebt, en je zit te genieten, dan wil ik je nog wel een keer horen.

 

Effe pas op de plaats, op je gemak de boel cleanen, en dan weer is kijken hoe je het allemaal een vervolg gaat geven......of niet!

 

Enjoy it!...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel El Oro Verde!

De plantjes en het gebeuren eromheen is toch best wel aantrekkelijk om te blijven doen, dus waarschijnlijk over een tijdje wel weer een kweekje.

 

Dankjewel Wimlex!

 

Update,

 

Alles is inmiddels goed gedroogd, ondanks de lage temperatuur van gemiddeld 12 graden droogde het best goed.

Ik had er een ontvochtiger bij staan die de luchtvochtigheid eerst op 50% hield, later heb ik dat omhoog gezet naar 60%.

De laatste 3 dagen heeft de ontvochtiger niet meer aan gestaan, enkel de afzuiging die om de 10 minuten 1 minuut aan ging.

Eigenlijk is het net iets te droog geworden denk ik, maar dat weet ik over een paar dagen pas zeker.

Ik heb het nu in weckpotten gedaan, misschien dat de wiet in het midden nog wat vochtig is en dat het zich nog wat gaat verspreiden, maar ik denk het niet.

Als het over een paar dagen nog zo droog is doe ik er even een stukje witbrood in de potten bij, dan gaat de vochtigheid wel weer wat omhoog.

 

Er zaten een aantal verschillende pheno's tussen, een roze sativa achtige, een roze meer indica achtig, en ook in de groene versie waren die beide verschillen goed te zien.

De Sativa pheno had het minste blad rond de toppen en was een ideale plant om te knippen.

Er kwamen heerlijke geuren vanaf, een veelbelovende geur!

1 hoofdtop heb ik toen ik de wiet eraf had geknipt gewogen, er zat ruim 20 gram aan.

 

Uiteindelijk alles gewogen, en het gewicht viel me zeer mee!

Ik had veel minder verwacht, ik was met 300 gram al tevreden geweest, aangezien ik deze ronde alles wat heb laten verslungelen, vaak te laat water gegeven.

Alles bij elkaar was het ruim 410gram!

 

Een beetje het standaard gewicht wat ik onder een 600 watter vandaan trek dus.

Ik ben benieuwd wat die doet als ik er ook nog een beetje goed voor ga zorgen, dan zal ik toch wel richting de 600gram moeten komen.

Maar dat gaan we misschien nog wel eens een keer zien.

Iedereen bedankt voor het volgen en de reacties!

Mocht er nog iemand een rookverslag willen maken van deze Sugar Punch, dan mag die mij een pb sturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prima score, zeker gezien het feit dat je er weinig naar om hebt gekeken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score! Ik zou het jammer vinden als je stopt Bosrand, ik heb je verslagen altijd met plezier gelezen, maar als het een verplichting gaat worden begrijp ik dat het moeilijk wordt om er nog elke dag energie in te stoppen.

 

Geniet van je wietje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...