Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mooi boompje man, het water loopt in m'n mond! :icecream: Lekker uit elkaar getrokken op die plantring. :showoff:

 

Welke week is ze op de foto?

 

Wat doet die Promanal voor je plant? heftig goedje als ze er zo op reageert?

 

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el oro verde: foto is van 27-09, dag 34 bloei 12/12.

 

Promanal van Ecostyle (in mijn geval om spint te bestrijden) is echt rotzooi voor wietplanten, echt nooit gebruiken. Na het spuiten is het logisch dat de bladpunten flink nat zijn, veel bladpunten werden eerst een beetje slap na een dag en stierfen vervolgens gedeeltelijk af. Dit heeft weer behoorlijk wat stress gegeven en groei-achterstand vooral bij de Treasure, denk dat de KF genen hierbij een rol spelen, ook een plant die erg gevoelig is voor voeding of vreemde goedjes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.k nog een update..

 

De OG kush is momenteel flink pollen aan het spugen. Na het omzetten van de klok op 12/12 doet de plant er ongeveer 3,5 week over om de eerste vrouwelijke/mannelijke met pollen gevulde bloesems te openen. Ik zal binnenkort ff foto's plaatsen van de vrouwelijke/mannelijke OG kush.

 

Het project gaat volgens plan, de bestuiving van de dames is in volle gang. Binnenkort zullen de meeldraden afsterfen en zullen de planten hopelijk allemaal bevrucht zijn en beginnen met de zaadproductie.

 

De dames staan er mooi bij al zie ik wel verschil in voedingsbehoefte van de planten onderling, maar dat is logisch als je verschillende planten kweekt, de ene plant is nou eenmaal anders dan de andere. Vooral de grotere fanleaves onder in het gewas waar minder licht komt zie ik duidelijk kleurverschil.

 

Vandaag staan de dames 5 weken op 12/12, morgen dag 1 van week 6. Bij een zadenkweek is het belangrijk om niet te warm te kweken omdat de kans dan bestaat dat er veel lege zaadjes worden geproduceerd. Daarom heb ik de lamp vorige week hoger gehangen om te voorkomen dat de toppen te veel stralingswarmte ontvangen van de 600 watter. Op bladniveau is de temperatuur ongeveer 25 graden.

 

Foto's!!

 

Pineapple haze

 

gallery_40917_17336_3210833.jpg

 

 

gallery_40917_17336_120093.jpg

 

 

gallery_40917_17336_120093.jpg

 

 

Blue Mystic x El Nino

 

 

gallery_40917_17336_881250.jpg

 

 

Huckleberry

 

 

gallery_40917_17336_2315616.jpg

 

 

Martian Mean Green x El Nino

 

gallery_40917_17336_1015755.jpg

 

 

Tot de volgende update,

 

Groet Plantformer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kaarzen PF, ruiken ze ook pineapple-ish?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool zo'n zadenkweekje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ik heb 1 pineapple haze staan, ze ruikt zoet en inderdaad heeft de geur wat weg van ananas. De plant heeft een mooie open structuur en de toppen zijn lang, zoals een haze hoort te zijn.

 

@Venasnar: leuk dat je even komt buurten!

 

@Skunkmonster: klopt, nieuwe genetica maken is cool!

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

week 8, dag 5 12/12....Of dag 61 12/12

 

Het schiet al behoorlijk op allemaal, denk nog een week of 2/3. De planten beginnen nu wat lichter van kleur te worden, PK booster ben ik mee gestopt want al snel na het toevoegen kwamen er wat verbrande bladpunten. Nog een weekje optimaal voeden (Biobizz bloom en topmax) en daarna spoelen totdat de boel klaar is.

 

De zaadproductie is in volle gang, bij zaadkweekjes mag de max temp. niet te hoog zijn aangezien dit als gevolg heeft dat zaad niet goed ontwikkeld en enkel een schil zal produceren. Temp max. 26, min 18, lv max, 78%, min 53%. Ik heb 3 ventilatoren draaien om stilstaande lucht te voorkomen,volgende ronde komt er een flinke softbox boven mijn tent, daarmee zal de te hoge lv tot het verleden horen.

 

genoeg gekletst...foto's!!

 

gallery_40917_17336_294596.jpg

 

 

gallery_40917_17336_3328843.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2514752.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1447318.jpg

 

 

gallery_40917_17336_3009762.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1473543.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2712936.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1049901.jpg

 

 

tot de volgende update,

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt net of ik banaantjes ziet op je foto....

Edited by criticalwidow
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie update Plantformer, ziet er allemaal uitstekend uit bij je.

 

Lekkere knuppels, en mooi op tijd vertakt op de plantringen. :tu

 

Het blad ziet er ook in deze fase nog gezond uit, ze hebben precies gekregen wat ze nodig hadden.

 

Lekker hoorrrrrr!

 

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Critical: dat zijn de zaadhulsjes (calyxen) die op het punt staan om open te gaan omdat het zaadje groter wordt dan zijn behuizing (zie foto 6 hierboven, daar is het al gebeurt), bij de volgende update zal het nog duidelijker zijn, al die "banaantjes" zijn zaadjes...

 

@El oroverde: Thanx man

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Plantformer :dribble:

 

Wat doe je eigenlijk met de zaden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 70 12/12.

 

Afgelopen week was weer behoorlijk spannend. Door een veel te hoge LV (Dik 80% bij lamp uit)en een snelle afkoeling naar een te lage temperatuur (15,9 graden)hadden enkele toppen toprot gekregen. Om de lucht droger te krijgen en minder snelle temperatuur daling te krjjgen heb ik een oliekacheltje in de tent gezet welke inschakeld als de lamp uitgaat, max. Temp is nu max. 23.9 min. is 18.1 graden. LV is nu max 68%.Tot nu niets meer gespot, zou echt zonde zijn geweest om in dit stadium van deze ronde afscheid te moeten nemen van mijn planten. Gelukkig is het bij enkele toppen gebleven. Week 6 en 7 zijn tot nu toe elke ronde problematisch geweest, de planten drinken dan als een malle en krijgen de maximale behoefte aan voeding om de bloemvorming te optimaliseren. Ik weet inmiddels dat dat enkele "risico's" met zich mee kan brengen als je het klimaat niet helemaal op orde hebt. Mijn probleem is de lokatie (schuur) en de afzuiging (te weinig capaciteit en geluid van luchtverplaatsing).Deze ronde heb ik geen bodemverwarming gebruikt, ook dat zou een mede oorzaak kunnen zijn van de toprot. Ik zal het er nog een paar weken mee moeten doen, daarna een nieuwe set-up.

 

De planten staan er uitstekend bij, het project verloopt naar wens, de zaadproductie is nu duidelijk zichtbaar, de Huckleberry kush is de snelste plant en zou in een niet bestoven kweek nu klaar zijn, ik denk dat zij nog een week nodig heeft om af te rijpen, de rest nog iets langer.

 

Foto's!

 

gallery_40917_17336_627171.jpg

 

gallery_40917_17336_3322781.jpg

 

gallery_40917_17336_145414.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2706704.jpg

 

gallery_40917_17336_193287.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer.

 

Mooie afgerijpte zaden priemen zich uit hun beschermde hoesje, mooi om te zien Plantformer.

 

Ziet er ondanks je problemen met kou en vocht allemaal goed uit man.

 

Kan je niet als je klaar bent, je schuur volledig isoleren, en een dubbele bodem maken van bijvoorbeeld 10 cm en volstoppen met isolatie?

 

Wij zijn zo blij met die 16 cm glaswol, snelle klimaatswisselingen zijn bijna niet meer aan de orde.

 

Ja, die LV is me wat rond deze tijd, we hebben er ook een kacheltje bijgezet voor de nacht, zowel voor de LV, als de temperatuur, ook in een geisoleerde ruimte trek je natuurlijk koelere/vochtigere lucht naar binnen, de dames moeten toch voorzien worden van verse lucht tenslotte.

 

Een klein kacheltje erbij nu, kleine aanpassing, groot gemak!

 

 

Succes nog.....bijna harvest time.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

B.T.W. een demper op je luchtuitlaat scheelt een hoop lawaai, hebben wij in de ene ruimte ook, werkt goed!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro, een geluidsdemper heb ik liggen, maar die heb ik er tussenuit gehaald en vervangen voor een geisoleerde slang, het geluid heeft te maken met een 250m3 softbox die op +/- 85% draait, daarbij heb ik een brom in mijn afzuiger, dit samen produceert net iets te veel geluid. De softbox wordt de volgende ronde vervangen voor een 1000m3 soft of stalenbox, welke ik van plan ben om aan te sturen met een variac trafo,...weg brom en minder geluid van luchtverplaatsing, bodemverwarming gaat er weer in en ik ga een paar tube heaters aanschaffen. Dit alles zal in een nieuwe tent komen, een Homebox growlab GL80L.

 

Idd, een kleine aanpassing maar wel het gewenste resultaat. Afgelopen winter hebben we behoorlijke vorst gehad maar het is niet kouder geweest dan 10 graden in de schuur, mijn planten hebben het toen prima overleefd, die bodemverwarming is cruciaal geweest voor een mooie oogst ondanks een aantal koude weken..

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben een buisafzuiger (Can Fan RK 200/820m3/h) voor de uitlaat en een buisafzuiger (Ruck RK 125 L 330 m3/h) voor de inblaas, die heb ik allebei ingepakt in een kistje van 15 mm mdf, van binnen bekleed met van dat eierdoppen isolatie spul....weg herrie!

 

Die dingen brommen best, zeker als je ze dimt, maar nu ze in een geisoleerde behuizing staan is het weg.

 

Die tubes vind ik echt super, maar bij jou zal ik wel een paar flinke verwarmers (100 watt)aanschaffen, beter overcapaciteit en dan dimmen, dan dat je het alsnog niet warm krijgt.

 

Ja man die bodemverwarming is echt goud, sinds we dat van jou gepikt hebben, nooit meer koude voetjes, en prachtig af te stellen met een dimmer.

 

Wat zijn je plannen voor de volgende ronde?

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit allemaal, je bent lekker bezig! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El oro: volgende ronde komt er een nieuwe set up. Ik weet nog niet precies wat het gaat worden maar het gaat zeker (voor mij dan) weer iets interessants worden, ik zit te denken aan een plafondverlaging van isolatiemateriaal zodat de te verwarmen ruimte in de tent kleiner wordt, thanx voor de tip van die tubes, idd beter iets te veel dan te weinig in dit geval. Mijn huidige verwarmingskabel is 6 meter verwarmd, deze gaat vervangen worden door 1 van 8 of 10 meter want ik weet nu dat de dames in de winter warme voetjes heeeeel prettig vinden. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat mijn bodemleven elke dag een feestje kan vieren,Maar eerst deze run goed afronden dan pas weer een volgend projectje ;-)

 

@Dilago: thanx man, ik doe mijn best

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd een verstandig idee, plafondverlaging en gelijk isoleren.

 

Heb ik nog wel een tip. Zoals we weten warme lucht stijgt en blijft bovenin hangen, hang is 2 ventilatoren aan je plafond, en blaas de warme lucht recht naar beneden, dat scheelt wel een paar graden in de warmte beneden.

 

Dat hebben wij ook gedaan, een oude zwenkventilator (niet het hele ding he ;)) aan het plafond gehangen naar beneden blazend, scheelt je een paar graden.

 

Zonde van al die warme lucht bovenin, kan je beter gebruiken waar je het nodig hebt.

 

Je moet maar is voelen in je ruimte wat een trek je langs de vloer krijgt richting inlaten als de afzuiger zijn ding doet, als je dan die lucht zo ook een beetje op kan warmen = ++

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Brrrrr, de dames beginnen het een beetje koud te krijgen aan de voetjes... met een dalende buitentemperatuur is de temperatuur van mijn medium nu 16 graden, tijd voor aktie, vanavond maar even weer de verwarmingskabel uit het magazijn halen om de bodemtemperatuur naar een stabiele 20 graden te brengen. 1 plant (blue mystic x el nino x OG kush) is inmiddels geoogst, resultaat is 1475 grote,goed dooraderde zaden met een mooie print, op basis van uiterlijke kenmerken (kleur,formaat en print/dooradering)zijn het zaden van hoge kwaliteit. De 5 over gebleven planten zijn bijna klaar, nog een paar dagen en dan gaan 4 van de 5 planten omver, de pineapple haze moet nog iets langer,haar zaden hebben nog niet de gewenste kleur, maar potverdorie zeg, deze plant is echt een winnaar, wat een heerlijk geurende plant is dit zeg, mierezoet!!

 

foto's!

 

 

gallery_40917_17336_1487111.jpg

 

 

gallery_40917_17336_255832.jpg

 

 

gallery_40917_17336_474212.jpg

 

 

gallery_40917_17336_76033.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Groet Plantformer

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie november-foto, lekker rijp en herfstig .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er weer dik in orde uit in je tentjes, je zaden zijn prachtig, mooi vol afgerijpt, goed van kleur met een mooie tekening! :yummy:

 

Het einde in zicht!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...