Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

O.k.

 

Change of plans!

 

Met pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van 18 kerngezonde Treasure zaailingen, maar lang heb ik daar geen last van gehad aangezien mijn tentje dezelfde dag alweer gevuld stond met een paar bijzondere strains welke ik weer ga kruisen met een Hell's Angel OG Kush.

 

Dus...

 

Papa (wordt) = Hell's Angels OG Kush

Mama = Pineapple Haze

Mama = Martian Mean Grean x El Nino

Mama = Treasure

Mama = Blue Mystic x El Nino

Mama = Huckleberry Kush

 

We zijn alweer een week onderweg en de zaailingen zijn goed aangeslagen na het overpotten.

 

Ik heb mijn medium hergebruikt en opgewaardeerd met verbrokkelde buffertabs, GK organics, schimmels, en ingewaterd met Bacto alle toevoegingen op de wormenmest en nog wat verse GL special mix light na komen uit Sannie's shop, "Sannie's way" kweken bevalt mij prima, geen gedoe met PH en EC meters, het bodemleven levert de juiste waarden is het uitgangspunt.

 

Binnenkort meer, eerst ff wat foto's

 

 

gallery_40917_17336_2131441.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1236788.jpg

 

 

gallery_40917_17336_3818841.jpg

 

De Hell's Angel OG Kush is geknakt en zal (individueel)gescrogged worden op een plantensteun

 

gallery_40917_17336_107439.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1285510.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update!

 

Blue Mystic x El Nino

 

gallery_40917_17336_3890400.jpg

 

Pineapple Haze

 

gallery_40917_17336_523367.jpg

 

Huckleberry Kush

 

gallery_40917_17336_2252081.jpg

 

Blue Mystic x El Nino

 

gallery_40917_17336_4080755.jpg

 

Treasure

 

gallery_40917_17336_2393429.jpg

 

Treasure

gallery_40917_17336_393668.jpg

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie genetica op zich, ga je de crosses zelf ook growen?

Succes iig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, voorlopig ben ik hier wel even mee bezig, wellicht dat er weer een afbloei ronde gaat komen, maar dat zal nog wel ff duren. Mijn Treasure staat op een andere locatie, de resultaten daarvan zijn voor mij ook nog een verrassing. Ik heb in mijn eigen tent in ieder geval 1 Treasure staan, ondanks dat deze straks bestoven gaat worden zal ik de groei en bloei eigenschappen goed kunnen monitoren. Treasure is in ieder geval indica dominant en laat op dit moment de dikste stam opbouw zien. 7-vingerig blad op de 5de internode, ze staan bij mij onder een 400 watter HPI lamp, weinig tot geen strek, op 2 planten na zijn ze allemaal getopt/gefimmed en de meeste planten staan in 18 liter potten. Klimaat prima in orde.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De bedoeling van de moeders is om er straks van elke plant 3 tot 4 stekken te nemen, deze gaan weer een ander hok in waar ze weer als moeder opgekweekt gaan worden. Als de planten weer een beetje hersteld zijn van het stekken nemen gaan ze de bloei in en zal de OG Kush behandeld worden met STS om er een mannetje van te maken. Dit vrouwelijke mannetje zal vrouwelijke pollen produceren die de bloeiende dames in de tent zal bestuiven. Eindresultaat zal (als alles weer een beetje meezit) een behoorlijke hoeveelheid feminized zaad worden, alle moeders in mijn tent komen uit regulier zaad op de Treasure na.

 

Tot de volgende update,

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De planten groeien lekker verder. Ik heb een aanpassing gedaan aan de uitgaande ventilatie, ik heb de niet geïsoleerde afzuigslang vervangen voor een geïsoleerde afzuigslang, vergeleken met de oude situatie een hele verbetering. Nu nog een regelbare transformator om de brom uit mijn softbox te halen en dan ben ik voor deze ronde klaar qua aanpassingen.

 

De OG kush heeft het zwaar gehad voordat ze bij mij kwam, dit is te zien aan het vele 3-vingere blad en de strek die de plant had toen ik hem kreeg. Na het overpotten veranderde de bladkleur al behoorlijk snel naar heel donker groen, dat is nu nog steeds zo en het eerste 5-vingerige blad is in de maak. Ik zal deze plant voorlopig alleen water geven, geen voeding, de rest staat er gezond bij.

 

 

gallery_40917_17336_1250072.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2900131.jpg

 

 

gallery_40917_17336_381414.jpg

 

 

gallery_40917_17336_3049389.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Ik heb de plantensteunen en bamboestokken weer van de plank gehaald, nog ff een scrog, bind, buig en knaksessie en dan gaan de dames in de bloei worden gezet, de tent is zo goed als gevuld en de planten zien er lekker groen uit.

 

ff weer wat foto's..

 

 

gallery_40917_17336_764254.jpg

 

gallery_40917_17336_798133.jpg

 

gallery_40917_17336_1641317.jpg

 

gallery_40917_17336_116024.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er goed uit.

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vakantieganger, ben er ook even tussenuit geweest vanwege een kapotte laptop, maar we zijn er weer!

 

Mooi werk lever je hier weer af, alles ziet er weer blakend gezond uit, de tent staat ook weer behoorlijk vol met mooie groene struikjes, je zaden expiriment gaat ook als een speer, goed bezig man allemaal, leuk om te lezen.

 

Ben benieuwd wat de Treasure gaat doen. ;)

 

Ik zet er een zetel bij, en schuif regelmatig aan.

 

Succes met alles.

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Zo....dit was een behoorlijk leerzaam weekje voor deze hobbiekweker. Helaas heeft spint zijn weg gevonden naar mijn tentje, nadat ik had gezien dat enkele bladeren witte stipjes hadden. Bij nadere inspectie van het aangetaste blad waren die kleine motherfuckers toch echt wel zichtbaar...

 

Het was zondag... dus naar het tuincentrum.... want ik had maar 1 ding in mijn hoofd ... kill the motherfuckers.... soms maak je verkeerde keuzes.... dit was er 1.... ik kocht Promanal-R van Ecostyle... dit kan ik iedereen afraden want het kan, en de kans is vrij groot, je planten flink beschadigen. Treasure heeft hiervan het meeste last en laat redelijk veel verbrand blad zien. Na een aantal dagen bleek dat het spuiten niet het gewenste resutaat had en dat de planten Promanal-R absoluut niet kan verdragen. Dus dat nooit meer. Eigenlijk had ik vorige week willen omschakelen naar 12/12 maar de spint heeft de planning een weekje vertraagd. Ik heb nu 2 keer gespoten, de 2de keer was een cocktail van Plant Vitality Plus en Brimex (concentraat), verder heb ik alle planten gedieft en het aangetaste blad verwijderd. Na het spuiten zijn ze in het donker gegaan en heb ik de afzuiger uitgezet om de LV flink op te schroeven want spint houdt niet van een vochtige omgeving. Morgen zal de roofmijt worden uitgezet en blijven de dames hopelijk bespaart van nog meer beschadiging. 1 plant welke ik niet getopt had heb ik geknakt om een enigzins egaal veldje te krijgen, deze plant had niet zo veel van een pletje, dus heb ik een meer rigoreuse maatregelen genomen en de stam geknakt.

 

Gisteren heb ik de OG kush bespoten met STS en heb ik de klok omgezet naar 12/12.

 

Foto's...

 

 

gallery_40917_17336_2497775.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2820928.jpg

 

 

gallery_40917_17336_2147780.jpg

 

 

gallery_40917_17336_105729.jpg

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

De planten staan er mooi bij, de spint lijkt "weg" te zijn, ik zie in ieder geval geen nieuw aangetast blad en morgen wordt de roofmijt uitgezet. Het positieve is dat ik een leermoment heb gehad, ik heb in ieder geval een domme fout gemaakt door te onderschatten wat een schade een bestrijdingsmiddel kan veroorzaken op een wietplant, echter was de schade pas na enkele dagen zichtbaar op vooral de punten van het bladwerk. Ik heb echt grondig gespoten, de levende spint ging over het algemeen dood maar de eitjes hadden er minder last van. Na 4 dagen dus nog een keer gespoten met een cocktail, deze had duidelijk meer effect. Achteraf gezien had ik dingen anders moeten aanpakken. Maar....de tent staat mooi vol, de planten zien er verder gezond uit en ik ga er van uit dat de dames nog minimaal 2 weken doorgroeien. Vanaf nu wil ik ze laten gaan, hier en daar wat buigen misschien maar knakken en binden ga ik niet meer doen.

 

gallery_40917_17336_1265248.jpg

 

gallery_40917_17336_991487.jpg

 

 

gallery_40917_17336_1265248.jpg

 

 

OG kush

 

gallery_40917_17336_2020953.jpg

 

Tot de volgende update

 

Groet Plantformer

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel 3 vingerig blad op de laatste foto, die dame is niet zo blij.

Ook lijkt de aarde veel te droog voor dit formaat plant.

De foto`s erboven ogen beter, 5 en meer vingerig blad, glimmend en groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Heb je goed gezien, de OG kush staat inderdaad vrij droog, ik was op vakantie geweest en het wateren aan iemand anders overgelaten. Bijna alle planten staan op 18 liter potten behalve de OG kush deze staat op een 11 liter pot die niet helemaal is afgevuld, gevolg was dat de OG dezelfde water hoeveelheid heeft gehad, kleddernat en gestrekt na 1, 5 week dus die heb ik droog moeten trekken. En die 3 vingers wijdt ik aan stress, deze cut heeft letterlijk de halve wereld afgereisd en was behoorlijk paars in de steeltjes toen ik haar kreeg. Nu, een dikke 3 weken later, gaat ze pas 5-vingerig blad aanmaken. Deze plant gaat de female-male worden en zal een korter leven hebben dan de rest, vandaar een kleinere pot....

 

@el oro verde: thanx man, ben zelf ook erg benieuwd naar deTreasure.

 

@Bosrand: Thanx

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro.... update zal binnenkort komen, ik ben erg tevreden tot nu toe. Straks meer....enuh Treasure is prachtig!

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Vandaag staan de dames 14 dagen 12/12.

 

Temperatuur:

Lamp aan: max. 27,8 graden

Lamp uit: min. 18.4 graden

 

LV min. 48%

LV max. 74%

 

De dames drinken nu ongeveer 0.7 liter per dag. Aan voeding ontbreekt het in ieder geval niet, ik hoef eigenlijk niet eens bij te voeden, toch krijgen de dames een beetje BAC biobloei en OG tea. Ondanks meerdere tegenslagen (spint en een 5 tal mannetjes) staan de dames er mooi bij, ze zijn nu ongeveer 60 a 70 centimeter hoog en de groei is er nu bijna uit bij de meeste planten.

 

Het is nu 14 dagen geleden dat de klok is omgegaan naar 12/12. Na ongeveer een week kwamen de eerste bloeiverschijnselen en bleek dat er flink wat mannetjes in mij tentje stonden, ff balen natuurlijk maar er zijn 6 planten overgebleven die alsnog bijna de tent vullen.

 

Nog een week of 2 en dan zal de OG kush een pollen spugende plant gaan worden, de transformatie is in volle gang. Helaas heb ik op de OG kush enkele vlekken op het blad gezien waarvan ik nu nog niet kan zeggen wat het is, de komende dagen zal duidelijk worden wat de plant probeert te vertellen. Maar ja.... zo raar is het ook weer niet dat de plant tegen sputtert, ik heb haar immers zelf "vergiftigd" met STS.

 

De uitgezette roofmijten zijn nog lekker actief, een absolute aanrader, ik heb na het uitzetten geen spintje meer gezien. Ik heb mijn planten behandeld met een cocktail van Brimex (concentraat) en Plant Vitality plus en een paar dagen later de roofmijt erbij, ik kan niet anders zeggen dan dart het resultaat (tot nu toe dan) boven verwachting is.

 

Over een week ofzo zal de OG kush beginnen met het openen van de "mannelijke" bloesems en kan de bestuiving beginnen, de OG kush is duidelijk een plant van een ander kaliber en vraagt/krijgt veel aandacht. Deze plant heeft een beetje een chaotische groei, de takken zijn flexibel en houterig, en de vele vertakkingen na het scroggen groeien stevig door, echt anders dan alle planten die ik tot nu toe heb gezien en gegrowed. Mijn favoriet is vanaf het begin de niet getopte bluemistic x el nino. Deze plant heb ik geknakt en het resultaat is verbluffend, een zeer sterke groei van de takken op de internodes onder de knak. De huckleberry is niet getopt, geknakt of gebonden maar heeft enkel een paar keer een flinke plet gehad. De rest van de planten zijn gescrogged op een plantensteun.

 

nog ff wat foto's...

 

mannetje

 

gallery_40917_17336_43526.jpg

 

Treasure

 

gallery_40917_17336_662165.jpg

 

Pineapple haze

 

gallery_40917_17336_1596059.jpg

 

Blue Mistic x El Nino

 

gallery_40917_17336_3549714.jpg

 

gallery_40917_17336_1245339.jpg

 

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echte plantformer, ze zien er mooi uit, goed gemanipuleerd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie update weer Plantformer, het ziet er allemaal netjes en groen uit weer, en sluit ik me bij Krasi aan.

 

The Treasure is ook een mooi beginnend bloeiend boompje geworden, die hou ik in de gaten. Jammer van die mannen idd maar met het nodige knak en buigwerk een volle tent verkregen.

 

Succes weer verder.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Plantformer, is there anybody in there?

 

Ben wel weer benieuwd naar een update, alles oke?

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha! Yo el oro.... ben hier dagelijks maar ben gewoon te lui om te posten! Het gaat hier volledig volgens plan op een LV "probleempje" na, tijdens de donkerperiode loopt de LV op tot bijna 80%. De dames drinken bijna een liter water per dag nu en verdampen dus ook weer een hoop via het blad, met de lamp aan is de LV 53 tot 58%. Ik moet eigenlijk de afzuiger vervangen, de huidige 250m3 softbox ga ik de volgende run vervangen voor een 1000m3 softbox, de huidige opzet is qua indeling ook niet ideaal, maar daar over meer.....later, eerst deze run goed afronden.

 

Straks ff wat foto,s

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dan is het goed, ha ha. Wij zitten ook wel redelijk hoog hoor met de LV, er zit gewoon veel vocht in de lucht dit jaargetijde, denk dat het er zeker mee te maken heeft.

Niks mis met een hoge LV schijnt, ik lees hier regelmatig dat het juist wel oke is, maar 80 % is wel hoog idd.

 

Rot schijn je te krijgen door een snelle afkoeling en opwarming (lamp uit, lamp aan) waardoor er een soort douw ontstaat in je toppen.

 

Wij zitten nu in de 4e week bloei, en de LV schommelt tussen de 50 en de 70 %

 

Ben benieuwd naar de foto's en de Treasure natuurlijk.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eloro verde: treasure is een beauty, ik heb haar getopt en gebonden op een plantensteun ze is iets kleiner gebleven dan de rest, de oorzaak daarvan is dat Treasure heel heftig reageerde op het middeltje Promanal van Ecostyle, veel blad raakte ernstig beschadigd en dat heeft de groeispurt wat belemmerd maar alsnog is ze een genot om erbij te hebben, ze ruikt naar de roze/paarse feno van de Killing Fields.... een beetje berry-achtig, lekker zoet dus!

 

Treasure op 18/09/2014

 

gallery_40917_17336_2742703.jpg

 

Straks nog wat foto's

 

Groet Plantformer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...