Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zonde van die slechte start, uiteindelijk haal je er wel meer af dan het gekost heeft. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van die slechte start, uiteindelijk haal je er wel meer af dan het gekost heeft. ;)

 

joepie :P

 

 

mja tis wel treurig. heb je niet simpelweg te vroeg geschakeld....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, Ligt eraan hoe je top oogst en opbrengst samen bekijkt. ;)

Dat er veel licht op de grond schijnt komt mede de TMV. Door de TMV heeft alles wat achterlopen. Planten maken een stuk minder fotosynthese aan als ze TMV hebben. Bijna alle planten hebben de TMV verschijnselen. Zelfs in nieuwere hoofdtop blaadjes trekken ze al rond. Uit mijn ervaring kan het dik 50% opbrengst schelen omdat ze niet vol genoeg worden. Planten blijven maar iel. Maar heb liever weinig maar goed spul dan veel bende. Afbloeien zal het ziezo wel maar word geen 'top opbrengst' maar hoop wel een 'top oogst' voor de kwaliteit. ;)

 

@ Green Lee, Het gewas krijgt wel meer licht onderin door de ruimte idd.

 

@ Krasi, Dat kan mogelijk zijn. Haha.

 

@ Supernoob, Hahah, treurig is het juiste woord! Daarom wou ik ze dus al een maand geleden al wegtrekken. Nee ik heb ze niet te vroeg geschakeld. Ze hebben bij aankomst 1 kleine week groei gehad onder tl in kleine potjes, daarna 1 week groei gehad onder hps in hun bestemde 18 liters.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch heb ik ook nooit enorm verlies geleden door TMV, ik denk dan nog eerder dat de spint je genekt heeft ipv TMV.

Wanneer spint je blad teveel beschadigd DAN vindt er idd niet genoeg fotosynthese plaats en kan je groeistagnatie zien in de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide zijn ze schuldig voor groeistagnatie. Ik geef je gelijk dat beschadigde bladeren door spint veel erger is voor mindere fotosynthese als TMV. Veel blad is ook wel kapot gegaan door de spint idd.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind 7 dagen voorgroei iet zo lang hoor voor 4,5 plant per m2. die dagen onder de TL daarvoor gaan ze niet zo hard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het daar aan kan liggen. Vorige keer was het gewas ook veel voller met minder planten zelfs. Er zat gewoon geen gang in de groei.

Ik ken amnees best wel goed en weet wat ze doet in de groei maar het ging helaas niet zoals het hoort.

 

Misschien kan die groeistagnatie ook wel komen door een teveel kalk in het medium? Ik zie nu ineens dat de oudere shut bladeren roest vertonen en vergeling intreed. Gaat ook super snel in 2 dagen tijd. De plant zelf laat zien dat ze hoog in de EC ligt (al tijden) door verbrandingen te uiten, hoger gelegen bladeren zijn diep groen. Ik durf dus ook niet hoger te gaan met de EC terwijl ik weet dat ze nu best wel wat EC mogen hebben.

De EC van het voedingswater is 1.0 dus niet te hoog. EC is nooit hoger geweest als 1.2

Ik vind dit maar raar. Misschien heb ik een overschot aan magnesium door het opwaarderen met kalk van de hergebruikte aarde?

De ph van de hergebruikte aarde was voor de behandeling met kalk en bac bio korrels 6.2..

 

Ik zal morgen weer even nieuwe foto's maken!

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te vroeg op 12/12 of veel te weinig planten. zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets te vroeg. Ze zijn met internode 6/7 op 12/12 gegaan met een volwassen blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind de top opbouw ook wat achter liggen voor dag 33 12/12 :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze en tmv ? …...

 

ook ben ik van mening dat je alle wiet planten van een watersysteem kan voorzien … behalve haze !

denk dat je daar verderop in de kweek spijt van gaat krijgen .

 

desalniettemin…. suc6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint, TMV, en waarschijnlijk kalk zijn de boosdoeners. Ik zie nu ook echt duidelijk een magnesium probleem opkomen. Ik zie nu dat de magnesium word ontrokken van uit het oudere schutblad (die word geel met roest). Ik ben niet te gul geweest met kalk maar misschien zat er nog teveel kalk in de oude aarde? daar is nu moeilijk achter te komen. De symthomen van teveel of te weinig magnesium uiten zich ook vaak rond week 4/6

Aangezien ik niet hoog zat met de EC moet het wel die kalk zijn lijkt me?

Ik heb verder nooit aarde hergebruikt of bekalkt dus dit is mijn eerste keer (en ook de laatste keer).

 

Wat moet ik nu doen als er teveel kalk in mijn aarde zit. Wat doet deugd, lager afzuren?

 

Groeten, Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry heb je tekst niet gelezen, ik zeg: volgende ronde RFX-1 in kratten, kratten 1 cm ophogen, 2 stekken per krat, plus minus 10 planten per m2, en starten met ec 2,0 pH 5,5, afhankelijk van hoe ze aanslaan, 7/10 dagen 24/0 dan toppen, nog 3 dagen 18/6 dan over op 12/12, vanaf dan ec 1,4 pH 5,5 geven en laatste week 1,0 5,5 geven. alleen A+B dus geen startboosters topbooster pk of n flesjes. klein beetje n in het begin misschien, klein beetje. uiteraard met eb/vloed systeem. ik zou een 500/600 Liter vat gebruiken.

 

boysss help me effe.. wie heeft er wat foto's van bovenstaand verhaal.

 

zie dat je bekend bent met onder tl voorgroeien, super, met bovenstaand verhaal ben je vanaf het moment dat stek in bloeiruimte staat ongeveer 80 dagen kwijt, als je ze 2 weken onder 24/0 tl zet vanaf stek, in een netcup met special mix van gold label, en enkel water geeft, en ondertussen nog topt, ben je nog maar een dag of 70 kwijt in bloeihok,.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor foto's kan je naar mug zijn ronde kijken

500 of 600ltr. vat is mooi maar houd wel even rekening met je maximale vloerbelasting deze is in een woonsituatie ongeveer 300kgm2

Edited by lion61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x300 communicerende vaten kan ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

Als jij uitlegt hoe ik met mijn iPhone foto's post

Had ik je graag geholpen

 

Maar zoals amnees zegt doe ik het ook ongeveer

Alleen geef ik ze 3 dagen 24 2 dagen 18-6

 

Dan 12/12 waardes van amnees aan houden!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

Als jij uitlegt hoe ik met mijn iPhone foto's post

Had ik je graag geholpen

 

Maar zoals amnees zegt doe ik het ook ongeveer

Alleen geef ik ze 3 dagen 24 2 dagen 18-6

 

Dan 12/12 waardes van amnees aan houden!

 

Gr

 

En dan wel stuk of 10 per meter en doe niet moeilijk met net cups ik krijg ze van de boer altijd in 'n doos met soort van folie op de bodem daarboven op liggen allemaal van die piepschuim balletjes daar bovenop staan de stekken die pleur ik zo m'n voor groei tentje in met lampje van 400 watt dan houd ik de piepschuim vochtig en de bladeren.

Na de vijf dagen voorgroei tent wortels van 5 tot 15 cm in de rfx en dan 12/12

 

Maar ja ieder z'n ding

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees, Dank voor al die RFX-1 info. :tu

Ik had al in gedachte om te gaan starten met RFX-1 in de volgende ronde want heb toch wel mooie resultaten voorbij zien komen.

Foto's van je bovenstaand verhaal ken ik wel maar ik vroeg mij af of er een groot verschil is betreft het watervasthoudend vermogen met aarde? en zitten de planten ook echt goed vast omdat het vlokken zijn? haha. :D Zijn die vlokken licht of zwaar?

Verder heb ik altijd met aarde gekweekt vandaar dat ik met deze vragen zit.

Ik zou graag willen overstappen op dit substraat ook omdat het veel minder gesleep is als met een aarde.

Het voorgroeien onder 24/7 ben ik ook wel een voorstander van. Ik doe dit vaak bij eigen gesneden stekken zodat ze sneller wortelen.

24/7 onder hps in de bloei ruimte zal ik de volgende ronde eens toepassen. De temperaturen zijn straks ook beter om de hps continue te laten branden.

 

@ lion61, Bedankt voor de tip over de vloerbelasting. Geen idee wat de vloerbelasting hier is.. Ik zit hier niet op begane grond. Alles is hier wel van beton en geen hout. Volgens mij moet een vat van 500 liter wel lukken denk ik?

 

@ amnees weer, +1 communicerende vaten. :hug:

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het even opgezocht de gemiddelde vloerbelasting volgens NEN... in een woonhuis is 500kg2

een waterton is 80 rond dus je gaat er wel iets overheen. Ik heb het weleens gedaan maar toen stond hij precies boven een steunmuur

  • Inhoud 500 Liter
  • Afmetingen Ø80 x 100cm hoog
  • Afmetingen verpakt 98 x 20 x 20cm
  • Gewicht 4.65 k

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders 2 vaten van 250 liter pakken, elk aan een kant van de ruimte.

 

Oh zie net dat het al gezegt was. :likken:

Edited by Wesleyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je kabelgootjes pakt van 4 mm en je maakt een bak voor je vijver heb je aan 400 liter genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigenlijk nooit rekening ermee gehouden, heb weleens twee 800 liter vaten naast elkaar gehad op verdieping. Had toch wat geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol idd

 

heb ook 800 l op een zoldertje gehad. maar zon gardena vat is vrij breed

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eens op de 1e verdieping boven een keuken gekweekt, als de tent vloed had kon het keukenkastje niet meer open. was niet zo'n degelijke woning.

 

@ Just made it, netcups zodat ze 2 weken KUNNEN overleven, de standaard plug is veel te klein. hoogstens zoals jij zegt een paar dagen, maar als dat droogtrekt ben je de lul zijn je wortels kapot doet het dingetje niks meer.;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...