Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Steve84

Warmte Electra Probleem Kweektent 120X120X200Cm

Recommended Posts

Ik heb niet eens een ipad kerel dus hoe zou ik je daarmee kunnen helpen dan?

 

Je elektra is een instap, niet dissend, maar als je gekeken had op een andere website naar een starters tent had je gezien dat velen net wat duurder waren maar dat er vaak dan wel die Davin12 in het lijstje stond, als je niet weet waar je naar moet zoeken dan vindt je het ook niet en dan nu op ons afgeven omdat jouw setje incompleet is is ook zo wat, we willen je best helpen ook al meen je van niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lost child kun je me even duidelijk zeggen wat ik dan nog moet gaan halen in de winkel voor 1x600w hps lamp zoals die relais en schakelkast? Kan je ook of iemand anders me zeggen welke voltages of merken van die relais of schakelkast,geld is geen probleem zolang het maar veilig is,ik heb een complete budgetbox kweektent van 120x120x200cm gekocht bij eu growshop,anders moet je is ff op hun site zien wat ik bedoel,alvast bedankt

 

 

Dacht dat alles compleet was maar die vsa is snikheet en kan je idd gerust een eitje op bakken en dat vertouw ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je een link gegeven, dat is een schakelkastje en is een schakelklok en relais in 1.

Link die ik je gaf zijn ze deze week nog open, versturen snel en ik heb ze laatst nog op voorraad gezien.

Veel GS gaan rond deze tijd voor tijdje dicht, groothandel vakantie seizoen (lees.. geen fuck te doen, dicht is goedkoper).

 

Echt een kwestie van stekkers erin met die DV12, dus vanaf je VSA gaat de stekker in 1vd contacten van die Davin12, klok instellen en knoppie overhalen naar klokje ipv 0 en je lamp gaat een eigen leven leiden mits je de stekker van de Davin12 in een (hoeft niet eens geaard, beter van wel) stopcontact hebt gestoken ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK thnx lost child word meteen besteld en die zijn redelijk goed van kwaliteit? Heb je op hun site gezien? Is er verder nog iets aan te bevelen qua veiligheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Maar als jij alles gewoon goed hebt aangesloten en eventueel een automatisch brandblussertje er boven hangt kan er niet zo veel mis gaan hoor.

 

Steve84, wil je je nog even voorstellen in de wie is wie sectie van het forum.

...

Ook een automatische brandblusser is een must...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41945_17273_1004346.jpg

 

gallery_41945_17273_156172.jpg

 

hier even je foto's neergezet. Sorry maar ik weet ook niet hoe dat moet met een I-pad, dus maar even zo ;)

 

allereerst zorg er even voor dat alle aangestripte delen van je bekabeling helemaal in je aansluitingen zitten, zo heb je aanrakingsgevaar en dat voelt niet prettig.

 

Verder heb je zo te zien harde kerndraad gebruikt voor de voedingskant van je VSA ook dat is minder geschikt voor een niet vaste opstelling.

Als je een vaste opstelling hebt waar de kabels dus niet meer hoeven te bewegen zou dat wel kunnen, anders een soepele kabel voorzien van ader-eindhulsjes.

 

Verder heb je wel degelijk goede adviezen gekregen, en ben even benieuwd naar wat je essentiële vragen nu nog zijn.

 

Als je van plan was/bent om elke dag de stekker van de lamp in en uit je wandcontactdoos te halen is dat vragen om ellende. De contacten in zowel de stekker als de wandcontactdoos zijn niet gemaakt om onder spanning zo te gebruiken. Uiteindelijk zullen deze contacten inbranden met alle gevaren vandien.

 

Ook even je topic verplaatst naar de electrohoek, waar volgens mij ook veel te lezen is over jouw probleem. En inderdaad zoveel mensen zoveel meningen dus op een vraag kun je verschillende antwoorden krijgen. Aan jouw dan de taak om het juiste er uit te filteren al valt dat soms niet mee.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kastje is alles wat je nodig hebt (naast wat DJ al aanhaalde aangaande hoe je de rechterkant vd VA kabels gedaan hebt).

 

Niet inbegrepen bij je setje, onbegrijpelijk dat ze setjes zonder schakelmateriaal verkopen, verlokken met de prijs en dan volop dokken voor wat er niet bij zit, maar wel hoort, handig hoor, komen je klanten echt bij je terug :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd lost child en dan maar te zwijgen over de levering,uiteindelijk 12 dagen wachten en bij levering de lamp kapot terug wachten en thnx dj weet idd ook niet hoe het moet met i pad heb nog enkele foto's kan je die er ook opzetten voor nog meer adviezen,alvast bedankt Gr. Heb ook gemerkt dat de temperatuur moeilijk naar beneden krijg blijft namelijk rond 28 graden steken,mss betere luchtinlaat?

 

gallery_41945_17274_980789.jpg

 

 

gallery_41945_17274_16708.jpg

 

gallery_41945_17274_125182.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je niet over de zeik helpen maareh..

1x Buisafzuiger 125mm 300m3 1x Phat Filter 300m op 1m2 met 600W is beetje krap, beetje heel erg krap bemeten.

 

Je kan onvoldoende warme lucht afzuigen, niks te maken met groote van je aanvoer, al geldt daar natuurlijk wel voor dat er wel genoeg frisse lucht via de tentopeningen aangevoerd kan worden, alles dicht gaat niet helpen natuurlijk.

 

Afzuiger van 500m3 incl. bijbehorende filter heb je minimaal nodig, s'avonds draaien ipv overdag helpt ook mee maar da;s dan weer lastig met autoflowers die je op 18/6 zet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei te zwak voor een 120x120x200cm tent? Ja en da zijn dan complete kweektenten dat ze aanbieden grr

 

{\rtf1\ansi\ansicpg1252

{\fonttbl\f0\fswiss\fcharset0 Helvetica;}

{\colortbl;\red255\green255\blue255;\red0\green0\blue0;\red255\green255\blue255;\red86\green47\blue16;

\red232\green212\blue164;}

\deftab720

 

\itap1\trowd \taflags0 \trgaph108\trleft-108 \trbrdrt\brdrnil \trbrdrl\brdrnil \trbrdrt\brdrnil \trbrdrr\brdrnil

\clvertalc \clshdrawnil \clwWidth4240\clftsWidth3 \clmart10 \clmarl10 \clmarb10 \clmarr10 \clbrdrt\brdrnil \clbrdrl\brdrnil \clbrdrb\brdrs\brdrw20\brdrcf5 \clbrdrr\brdrnil \clpadt200 \clpadl200 \clpadb200 \clpadr200 \gaph\cellx8640

\pard\intbl\itap1\pardeftab720\sl320\partightenfactor0

 

\f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0

\outl0\strokewidth0 \strokec2 https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17275/gallery_41945_17275_723530.jpg\cell \lastrow\row}

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, ik zei al, verschil moet er zijn, hier een budget tentje zoals het hoort

 

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ziet er idd wel beter uit in mijn albums staan mijn foto's maar krijg ze hier niet op

 

 

gallery_41945_17275_723530.jpg

gallery_41945_17275_814256.jpg

gallery_41945_17275_1548224.jpg

gallery_41945_17275_581082.jpg

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41945_17276_848850.jpg

 

Nu gelukt majawadde nog iets van advies buiten de kabels,die worden weggewerkt

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk weer eens een 'spannend' topic.....

 

Wel leuk om te zien dat zelf een stekker aan een kabel zetten al moeilijk werk is....

 

Daarbij is lezen ook niet de sterkte kant.

 

....sterkte.....

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn: hihi

Begin eerst eens met als je kabels weg te werken en loshangende touwtjes op te knopen voordat je foto's maakt.(Die vsa is van jou ? ) Zoja hoop ik niet dat je kortsluiting krijgt door hoe de kabels in de kroonsteentjes zitten idem dito voor de stekker !

Gebruik hiervoor kabelhulsjes schoentjes als je dit kunt überhaupt.

En neem advies aan van de mensen die hier zitten.

Eigenwijs doen helpt je niet veel verder hier.

Koop een schakelkastje de rest heb je al zo te zien alleen wat lostchild zegt.

 

Succes :tu

Edited by Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf een ipad of telefoon lult het uploaden van de fotos wel maar het knippen en plakken om de fotos in een topic te plaatsen lukt niet ( bij mij dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kabelhulsjes geen probleem zal ik wel halen en kan ik nog wel ziet er misschien slordig uit maar is zo weggewerkt en stekker zit wel degelijk vast maar het wit was te ver afgesneden...,schakelkast is besteld en dan word alles deftig weggewerkt,met ik mij nog op iets voorzien?hoor regelmatig een blusser maar hoeveel procent kans is er op evt brand?

 

Ja kabelhulsjes geen probleem zal ik wel halen en kan ik nog wel ziet er misschien slordig uit maar is zo weggewerkt en stekker zit wel degelijk vast maar het wit was te ver afgesneden...,schakelkast is besteld en dan word alles deftig weggewerkt,met ik mij nog op iets voorzien?hoor regelmatig een blusser maar hoeveel procent kans is er op evt brand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is 50% kans op brand.

En 50% kans op geen brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das geruststellend...door die vsa grotendeels dan? Beperk ik het risico met kwalitatieve vsa aan te kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

50% kans geruststellend?...

 

Je schreef een aantal posten terug dat je het goed wilde hebben en het niet uit maakte wat het kostte.

Hang er dan gewoon voor de veiligheid een brandblusser boven je elektra gedeelte dan zit je safe.

Alles wat je hebt kan nog zo goed/perfect zijn/lijken, als er ergens toch iets niet helemaal goed zat waardoor er toch brand ontstaat ben je zwaar de sjaak.

Grote kans dat de verzekering niet uitbetaald omdat wiet kweken nu eenmaal niet legaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi die VSA door t raam man....

Koop voor een meier ofwat zo'n mooi evsa ding ...hoef je ook niet vang te wezen dat ie gaat fikken..

 

 

Daarbij zit die stekker NIET goed aan die kabel! Dat witte hoort onder de trekontlasting te zitten en niet de draadjes.

Die dan weer afbreken en je de kans op brand vergroot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar waarom die vsa afkraken? Als deze nieuw is en correct aangesloten en op 2 bakstenen plaatst of anders deftig plaatsen waar deze goed passief gekoeld wordt, of anders zelfs met een clipfannetje actief koelen. Kan er haast niks fouts gaan hoor. Risico is er altijd natuurlijk..

 

Begrijp me niet verkeerd ikzelf draai met 2 lumateks en 1 gavita omdat ik het risico niet wil lopen, maar deze zijn wel verdient met de ouderwetse magneet, eti was het merk geloof ik, werd GLOEIEND heet, maar altijd probleemloos gewerkt. Wel met adereindhulzen aangesloten en 2.5mm draad.

 

Adereindhulzen zijn wel een kreng om te verkrijgen waar ik woon, gamma karwei praxis kijken mij met domme ogen aan als ik ze vraag waar ze liggen om er na 30 min zoeken bleek dat ze deze simpelweg niet verkopen, wel die voor audiokabels......

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gewone VSA kan zo'n 70C worden

Het probleem is meestal dat ze ergens hangen waar geen luchtcirculatie is en ze dus niet op een natuurlijke manier kunnen (af)koelen.

Je kan er een PC fan onderhangen (12Volt) die ze een beetje koeling geeft.

anders een zwenkfan in je ruimte zetten waar je VSA hangt.

 

Wel verstandig is een tijdklok(10€) en een relais(20€) met een geaard stopcontact(5€) t maken voor je VSA's

 

Edit: Aderhulsen zijn t krijgen bij Hornbach, volop alle maten.......

Edited by Baze020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bij de Praxis en Gamma en aanverwant hebben ze gewoon adereindhulzen.

Niet bij gewone gereedschap kijken maar ze hebben allemaal een soort van 'pro' lijn die zijn eigen plek heeft in de bouwmarkt en daar vindt je plots wel alles terug wat je zocht, adereindhulzen in de duizenden voor elektra toepassing :icecream:

 

Tijdklok, relais en geaard contact is gevaarlijk in de handen van een elektra noob, een DV12 is beste en veiligste oplossing vd eindgebruiker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...