Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Zomer 2014, Mex.sativa Ea.

Recommended Posts

Veel plezier gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasta la vida! Y con la fiesta!

Bruti sporchi et cativi!

Dolce et calma!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Aloha cultivador de cáñamo Mexicano

 

Vintage

 

gallery_16467_6951_71579.jpg

 

gallery_16467_6951_7818.gif

 

UV-index 's middags om 1 uur.Hier halen we hoogstens 's zomers een Uv-index van 7, soms 8.Daar heb je een UV-index van 16 zoals je kan zien.

 

Je had vroeger dus best sterke Mexicaanse wiet, natuurlijk ook afhankeljk hoe het geoogst is & het zaadgehalte.Helaas is tegenwoordig alles verbasterd met westerse genen.

 

In Spanje heb je nog zuivere Mexicaanse Oaxaca bv Astur Jaya of Cannabiogen met hun Jarilla Sinaola

 

img_product_61.jpg

 

Of je probeert eens Eldorado van Nirvana :yummy:

 

med_gallery_16467_4905_94555.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie post Elmanito.

Wat een reuzen daar in de bergen Nou ik moet m echt nog testen, misscien valt het allemaal wel mee.

Jij kent ze allebei, he? de eldorado en de mex sativa., kun je daar nog iets van herinneren?? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die killer bee... :icecream:

 

spijtig van de reveg!

ik was het ook stilletjes aan beu aan het worden, ik ben sinds gisteren gestopt met verduisteren, te vroeg ik weet het, we gaan het zien....

ik zal ze maar in het oog houden dus!

 

hoe doen de prq'tjes het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sensi :)

Ja als je de killer bee zet, dan krijg je geen spijt!

Nou hier was t probleem niet om te verduisteren, maar en herma en toch reveg?? In mijn ervaring rijpt dan de eerste bloei niet meer af, dat heb ik vorig jaar gezien met de big bang; het enige voordeel dat je dan nog hebt dat je een flink wortelstelsel hebt, en mogelijk een flionk takkenstelsel, maar, verder kan ik t allen maar afraden.

Idd vroeg 1 augustus stoppen met verduisteren, zal ook weer genetica afhankelijk zijn wanneer de bloeifase natuurlijk begint.

De Prqtjes, heb er nu 2 staan indoor, allebei plant 2, de budopbouw is duidelijk royal queen, zal ze hier ook aten zien hoor!

Heb nog even geduld nodig voor een royal dame zover is om met de backcross verder te gaan! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GF,

Ziet er lekker uit man. Je topic doorgekeken en ben benieuwd hoe het moet jouw DP is. Had er ook zaden van maar kwamen niet op.

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Miramar,,

ik heb de durban al geoogst, dat wil zeggen 2 exemplaren indoor, aan de kleine kant, maar erg lekker.Idd staat er nog 1 buiten nu net gestart met de bloei( verdonkeren) Kloterig is dat he, als je zaden niet kiemen willen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Augustus.

De volgende fotos, zijn de RPRQ,tjes( kids van plant 2 vorige ronde.)

het grote exemplaar heeft zeker 1 maand voorgroei gehad buiten, wilde haar niet afbloeien buiten, wel zien hoe ze binnen zou reageren. Ze staat inmiddels zo,n 2,5 week in bloei, en ik zie dat de topopbouw niets meer laat zien van de parvati,gallery_32015_17163_366088.jpggallery_32015_17163_139049.jpg Ze is veel te groot voor het hok, met een week gaat ze toch naar buiten, echt mooi is de plant niet.

 

De tweede plant,zelfde generatie, deze gelijk vanaf zaad op 12/12, vind ik verdomd mooi. Flinke strek in alle zijtakken, en een groeispurt die ze aanhoudt de komende weken, nu zo,n 10 dagen zichtbare bloei.gallery_32015_17163_193841.jpggallery_32015_17163_758438.jpgNoodzakelijk de hoofdtop gebogen, wat ik vaak doe!

Dit exemplaar laat ik binnen gaan, ben benieuwd. de vorige ronde stonden ze zo,n 11 a 12 weken, misschien zijn deze kids iets sneller, geen idee..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi groen uit allemaal, ligt vast aan die fingers.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toch weer lekker uit daar, wou dat ik zo een tuintje had waar ik mijn gang kon gaan.

 

Jammer (denk ik) dat de parvati-invloeden weg lijken te zijn. Maar wie weet merk je nog wel wat aan de uitwerking.

Maar op wat kleine tegenslagjes (herma) na ben je weer goed bezig.

 

Veel plezier verder.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ozzoes,Dat is echt niet altijd waar, hoor. Maar ik begin inmiddels wel overtuigd te raken van de combi aarde met cocos, dat zorgt toch voor een luchtiger struktuur. De genetica speelt ook een rol, zie dit nu aan de mexen dat die idd zeer to;lerant zijn.Het is altijd weer afwachten hoe de planten zich houden in de eerste weken van de bloei, met het oog op vergeling. ;)

 

Hoi DJ, dank. Ja t is een heerlijk tuintje, zo met die kas, en de buren zijn ok!Zet ook niet m,n tuintje vol om te grote geuroverlast te voorkomen.

De cross, ik hoop uiteraard dat de parva invloed niet verdwijnt, heb toch weer die orange geur geroken aan de stammen :wub:

De groeipotentie is weer opzienbarend :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 augustus.

Hallo mensen, schuif even aan.gallery_32015_17163_682437.jpgDeze mex, is volgens mij een lummel, ik heb nog een back up! :lol: :lol: :lol: gallery_32015_17163_93619.jpgEen lieverdje weliswaar!!

 

Per 1 augustus ben ik de 2 oudere planten gaan verduiteren, de durban en de chocolate.gallery_32015_17163_130469.jpglinks de choc, rechts de durb., planten schieten snel in de bloei tot mijn grote freugde.gallery_32015_17163_81402.jpg dat is een deel van de choco, wat bloeiharen!! zie dat rare blad, geeft ze van jongs afaan, denk dat het genetisch niet helemaal in orde is met haar!gallery_32015_17163_173151.jpgMaar ze heeft het als plant allemaal goed doorstaan, ben reuze benieuwd!

de Durban, is ook helemaal opgekalevaterd, lange revegperiode, nu zie ik weer echt bladerdek ontstaan, plant is serk in ontwikkeling en volgens mij kerngezond.gallery_32015_17163_453394.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 augustus.gallery_32015_17163_825385.jpgDurban poisangallery_32015_17163_569789.jpglinks de chocolate rain, rechts de grote rprq, die nu buitenstaat.gallery_32015_17163_63872.jpggallery_32015_17163_498412.jpggallery_32015_17163_176028.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi E. Ja kan charlie helaas niet bekijken zonder in te loggen.

Hier is de grote mex ook al om, was toch ook weer een man.

Ja die kraaiepootjes, denk dat je de chpocolate rain bedoelt, die heeft dit van jongs afaan gehad, en dat gaat niet weg Ze staat al lange tijd buiten, geloof dat het geen overvoeding is. maar ja :innocent:

De rprq, is pas 4 weken in bloei, gaat erg hard met de toppen, de bladschade is van de hitte. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hier is een foto van de Oaxacans van Charlie

 

gallery_16467_4905_295761.jpg

 

Heeft veel weg van de Astur Mexicana die ik had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten. Charlie werkt met stekken denk ik , te zien aan de internodes

heb die van nirvana ook bekeken, die is minder ingekruist las ik., dan de mex sativa van sensi.

anyway heb dus uiteindelijk 1 plant van binnen, terwijl ik de planten wel erg mooi vond buiten en het erg goed gedaan hebben, blijf ik het gehannes vinden als je niet zeker bent van de sexe. Daar is dan ook wel weer iets aan te doen, bijvb stekken, maar met 12.12 systeem zit je dan weer gebakken aan reveg.

Als ik de rprq bekijk denk ik dat ze stuk sneller zal zijn dan de ouder. de zaden van de hindu kush /chocolate rain( nog vers van dit voorjaar vertonen die f1 kracht, kom daar spoedig met fotos.

groetje bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de nieuwe cross, hk chocolate rain, 4 dames net in bloei op 12/12.

tijd voor vewrpotten,.gallery_32015_17163_418493.jpg zo gauw naar binnen.gallery_32015_17163_640430.jpg

 

hier de nieuwe cross, hk chocolate rain, 4 dames net in bloei op 12/12.

tijd voor vewrpotten,.gallery_32015_17163_418493.jpg zo gauw naar binnen.gallery_32015_17163_640430.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel kicken zo!!, met die herhaling van de fotos, Geen idee hoe dat is gekomen, maar ik vind het helemaal OK, zo

De plantjes zijn echt nog jong, geweldige zaden, stonden met 5 van de 5 zaden, no problems, there they go!

Lijkt me een lekkere kick, deze combi, maar dat stralen deze planten dan ook helemaal uit!De Hindu kush, heerlijke rook, met deze zaden ben ik begonnen met het zelf kweken.Alle zaden van destijds verbruikt, elk geval weg! Doch 1 plant, als laatste van haar, en het zaad van 1 man op de laatste chocovrouw die ik had. Kortom beide oiuders zijn opgegaan in deze combi, ik hoop dat de mooie eienschappen zullen samenkomen! :dj: :spliff: :whip: :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 22 augustus.gallery_32015_17163_229596.jpgop links de chocolate rain, rechts de rprq, commentaar volgt.

 

eerst de rprq.gallery_32015_17163_180864.jpgZe staat nu 5,5 week in bloei, en ruim 2 weken buiten, snachts de schuur in. het is haast niet voor te stellen , als ik bedenk dat de vorige generatie prq,s 11 weken bloei nodig hadden, herinner me hoe die planten nog die typische volle ontwikkeling van bloeitopjes hadden; een periode van opbouw die veel langer duurde voordat de echte topopbouw startte.Bij deze generatie gaat dat dan allemaal veel vlotter.Ook het exemplaar dat binnen staat, even geen foto, is flink in opbouw. Ik verwacht dat de planten eerder klaar zullen zijn, mogelijk 10 weken.Het is allemaal aanzien.gallery_32015_17163_54483.jpg

Aankomende week, is het zover, dat ik 2 royal queens ga bevruchten, met het stuif dat ik al eerder heb geoogst van eeb broertje van deze bovenstaande plant, in de hoop op 3e generatie zaad. codeer ik, als R/-PRQ/RQ om het eenvoudig te houden :innocent:

Zal dan wat fotos laten zien.

Intussen staan en gaan de durban en chocolate rain in bloei, sinds 1 augustus verdonkerd, en ondanks het tegenvallende weer nu gaan ze toch best lekker.gallery_32015_17163_800802.jpgde chocolate rain , met haar rare blad, ze heeft een volle topopbouw, de plant is beetje lollypop vorm, wel aangenaam zo,n open struktuur, heb er goed zicht op.gallery_32015_17163_299549.jpg

De durban.... Ziet er erg gezond uit, ook de lollypop vorm, net als de chocolate rain , flink veel onder weggesnoeid en tussenin, ten behoeve van een mooi skelet, immers tijd was er genoeg voor.gallery_32015_17163_358653.jpggallery_32015_17163_391919.jpgTopjes zijn nog klein, maar t gaat nu vlot, heb goede hoop , ja wat zal t worden begin oktober??? :rolleyes:

 

hier een stek van de mex, die binnen heeft gebloeid, nog geen bloei, wordt niet verdonkerd, wel een kleintje trouwens.gallery_32015_17163_304574.jpg We gaan het zien.

Volgende update, wat meer aandacht naar binnen, de ontwikkeling van de hk/chococross, daar zit de bloei er inmiddels ook goed in, snelle planten, en de bestuiving van de royal queens voor de 3e generatie prq,s.en hoe staat het met de rprq 2e generatie binnen??

Groetjes iedereen :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Super, Ja hoor, ik heb de zandbak ingeruild voor de plantenbak.Met een beetje geluk in september??? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...