Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nette foto's Snaaip, ze heeft het duidelijk naar haar zin

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze ziet er gezond uit

 

ik wil ook zoiets proberen, 1 plant onder 1 lamp vandaar me vraag over je scrognet

 

wat denk je? nog een weekje of 2 voor het omschakelen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien alles strak en ze heeft het zeker naar haar zin ja. Dat kan wat lekkers op gaan leveren. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venasnar: dat heeft ze zeker als ik ze zo zie gaan.

Miami: aan dit tempo hmm, ik denk er aan om komend weekend de klok om te zetten, zie ik dan wel.

Dilago THX

Mira: dat moet wat lekkers gaan opleveren en het ruikt nou in de groei al lekker duskomt wel goed.

 

Allen, geen update Snaaip?

nee hoor dat doen we bij wezenlijke veranderingen. Laat maar lekker gaan dan is het verschil eens zo goed te zien bij de volgende prentjes

De dame gaat hard, de 4 FIM's zijn allen gelukt 3 keer 3 scheuten en zelfs eentje met 4 nieuwe groei punten. Afgelopen weekend heb ik der weer eens plat gebonden maar een dag later zie je der niks meer van buiten dat het oppervlak groter is geworden. Critical heeft het wel graag ruw maar dat had ik al gezegd hee.

In elk geval gaat alles zoals gepland maar moet ik toch opmerken dat momenteel de 2 stuks 2x55Watter neons me wat beperken een derde set zeker geen overbodige luxe zou zijn. Licht genoeg maar het bedekt te weinig oppervlak zodat de dame eigenlijk liever netjes onder de lampen blijft daar waar ik haar het net wil zien vullen.

Allezins heb ik al even veel oppervlak volgegroeid in 5 weken waar de KF bij oogst was geraakt. Dus gaat de klok hoogstwaarschijnlijk komend weekend al om. Als ze dan nog een weekje of 2-3 doorgaat komt het zo ook wel vol en mag ze toppen gaan bouwen.

 

En o ja, sorry maar madame KF is niet meer. Komt toch weer even een tijd van weinig weed aan. Moest ze maar zo verdomde lekker niet zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

En o ja, sorry maar madame KF is niet meer. Komt toch weer even een tijd van weinig weed aan. Moest ze maar zo verdomde lekker niet zijn.

 

ik ken dat probleem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Killingfields een week voor oogstgallery_37919_15898_1376806.jpgCritical op 9 juligallery_37919_17136_1014389.jpgEn vandaag een weekje verder, na een intieme ontmoeting met Snaaip's Scrogmethodes en een knakje hier en daar al zijn er wel 2 scheuten gebroken en maar weer in model geduwd in de hoop ze lekker doorgaan.gallery_37919_17136_2191179.jpgGaat niet lang meer duren eer de klok om mag, wat denken jullie?Bovendien ben heb ik eventueel wel wat geld vrij voor een derde 2x55W set al ga ik dan wel te weinig afzuig hebben als de zomer toch nog eens wil beginnen. Advies??

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme weer is onderweg en met een 3e 2x55 watt gaat warm worden. Ik zou nog een week doorgroeien en dan omgooien naar 12/12?

 

Super gaaf natuurlijk deze tneon en je behaald er leuke resultaten me, maar als je overweegt om 330w aan verlichting te willen hebben zou ik gewoon voor een hps gaan.

 

250w aan hps behaal je veel leukere resultaten mee dan een 330w tneon. Al vind ik tneon lampen wel erg leuk maar het is gewoon zonde.

 

Bespaar je geld met een 3e armatuur en laat het eens bezinken snipe!

 

Lekker groen en vol! Keep on growing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou even terugschakelen naar lager wattage tot na de hittegolf

en op de dag dat je naar 12/12 gaat knal je maximaal aantal buisjes erin.

pas als ergens week 4 de hitte net zo zou zijn als nu zou ik helaas-pindakaas een lager wattage in bloei inzetten

 

heb de ervaring dat verdubbeling van wattage van groei naar bloei de mooiste bloem-bladverhouding oplevert.

ook kunnen de dames wel hoge temperaturen hebben tot aan week 4 zonder dat de kwaliteit ondermaats wordt.

 

succes met de warme dagen

 

PS (*waarschuwing - nadat ik even op mijn zonnige balkon heb zitten smoken kwam ik met de volgende gedachtegang/

Ik denk dat de oplossing zeker goed werkt , maar weet ook zeker dat het voor grotere kwekers als gestoord zal klinken,

 

.ik legde in mijn microkweek-dagen ( 12 jaar geleden )met dit weer bevroren petflessen met water voor de luchtingang

dat trok de temperaturen op piekmomenten wel wat naar beneden

als ik een vrieskist zou hebben zou ik een soort tunnel maken van ijs door een kratje met water te vullen en er eenpvc buis gevuld met zand in te steken . met het kratje en de buis als mal komt er een soort dobbelsteen met een gat in het midden uit

 

die dobbelsteen , met het gat in het verelengde voor de luchtingang koelt de lucht af , en doordat de lucht erna wordt opgewormd door de elektronica van je kweek zal ook de relatieve luchtvochtigheid iets dalen

 

Mocht je echt een rauwdauwer zijn kan je altijd nog een klein gaatje in een vriezer boren ( en nog een gaatje ertegenover) en middels onderdruk de koele lucht direct in je kweek afvoeren.

 

 

als je vrieskist er elke 24 uur zo'n ijstunnel uit kan poepen kan je denk ik wel de hele 12 uur dat de lamp aan is de temperatuur 2 a 3 graden naar beneden halen met 1 zo'n groot stuk ijs.

 

 

nogmaals , bovenstaande text is geschreven in de geest van het microkweken , waarin de zelfredzaamheid een hogere prioriteit heeft dan economische redabiliteit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GreenHulk Thx voor de input maar je mag neon nooit vergelijken met een HPS en zeker niet in een scrog. Probleem is dat ik nou vooral te weinig belicht oppervlak heb.

En ja een hps setje is goedkoper, maar een derde set geeft gewoon meer mogelijk heden. Die kan ik bevoorbeeld ook inzetten tegen het einde van de bloei om alvast een nieuwe boreling te ontkiemen.

Dus ik heb het laten bezinken maar ik bestel ze toch al, bij DeSjop is het 50€ voor een 2x55Watter + groeibuizen.

 

Meneer Jansen, uw input wordt ten zeerste gewaardeerd. Maar moest het toch de spuigaten uitlopen zal ik de mobiel airco maar eens onder het stof uithalen. Ben wel al heel blij dat ik snachts draai nu. Overddag was het vandaag al 31° op men zoldertje.

Maar de ijsblokken in pet zijn me niet onbekend hoor. Ik gooide vroeger zo 2-3 blokken per dag in men aquarium en ook nu wil ik der wel al eens eentje in de vriezer leggen voor de konijnen.

En kwa licht, tja bovenaan de pagina vermelde je het al, en nu zie ik zelf ook dat de dame liever onder de lampen blijft. En dat is dan buiten de diepte straling het tweede probleem van neon, schijnt niet breed ook.

Maar verder niks als voordelen voor een micro one plent show in scrog.

 

En nou aftellen voor het eerste vuurwerk van TML, muziek hoor ik nauwelijks, drukte valt redelijk mee al heb Snaaip hoogstpersoonlijk een verkeersbord gaan verbouwen zodat de mensen nou tenminste juist rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je de T-neon al besteld hebt, maar ik zag dit setje bij Growcenter-Noord voor €47,50 incl. lampen, waarbij je zelf aan kunt geven welke lampkleur je erbij geleverd wil krijgen. (KLIK).

 

Veel plezier bij TML. ;)

 

Groeten Beaker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betrouwbare shop Beak? Een 2x75W is maar iets duurder daar, en maakt het mogelijk om bij warm weer zoals nu terug te schakelen op 150W ipv 110 + iets meer licht oppervlak.

Ga ik zo ff bekijken.

 

TML, loopt in het honderd a, zelf verkeer gan regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar zelf nog nooit besteld, maar ik heb op Wietforum wel ergens positieve referenties gelezen over deze shop. (vraag me niet in welk topic :whistle: )

Als ik weer een T-neon erbij nodig heb, ga ik ze i.i.g. wel bij hun bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de mijne hier ook vandaan . dit is zeker betrouwbaar . alleen de zending is wat traag en was toen 59 eu kwijt ..

Edited by cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 watt, 3 miljard watt, wat maakt het uit als de luchttemperatuur 33°C is :whistle: :whistle: :whistle:

 

Baekie gaat :icecream: en fuck de planten, ze hebben toch zo'n schoon leven, een beetje afzien worden ze taai van!!!

 

Sniper maak het koeler jong! Ick zie af!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snaaip kan ABSOLUUT niet tegen warmte, De dame daarin tegen heeft er niet al te veel last van, tja ze zuipt mar dat doe ik ook.En idd hier vandaag 36° in de schaduw.Op TML zullen der vast al nen hoop derbij gaan liggen.Edit, wordt toch een 2x55Watter van bij de Sjop, totaal inclusief verzending en ophangset + extra set bloeilampen (groei is inclusief bij de kap) is 2€ goedkoper als Growcenter

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien met je voetjes in een bak water met luchtsteentjes en wat epsom salts , ventilator erbij, en regelmatig je drankje aangereikt krijgen

 

kortom Snaaiper , als jij de hitte niet verdragen kan moet je in een kweekkast gaan wonen of in een 5 sterrenhotel gaan zitten...

 

:likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kinderbadje van de Intertoys !! 7.50 armer maar Nondeju wat een verkoeling overdag #Warm!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer even verder al heeft de dame toch wat last gehad van de warmte gezien het water verbruik en de niet in lijn liggende groei.

Meer verdampen en afkoelen dan groeien dus.

Vermits ik ook duidelijk licht te kort had wat met de ten 2 sets neon aan het spelen geweest om de zijkanten wat te belichten.

Bijgevolg her en der dus ook behoorlijk wat strek en in het midden duidelijk minder scheuten als onder het licht.

Niks dat niet kan opgelost worden met wat bondage, SM, en buigen en knakken.

Tevens had ik ook ineens paddestoeltjes groeien, ik noem ze lulzwammen want daar lijken ze op. Ik vermoed dat de drager van de nematoden zijnde een schimmel of gistcultuur ervan de drager van de paddosporen.

Weg ermee en doorgaan.

Inmiddels ook de derde set erin hangen (2x55W Secret Jardin neon) van gisteren en die is opzich bijna het zelfde als reeds in huis zijnde Mammoth's met het verschil dat de SJ een extra verstevings plaat heeft wat ik wel fijn vindt.

Verder, het klimaat, tja dat is wat het is, met temperaturen van boven de 28° hoe ik het toch niet koel dus genoeg water geven en uitzweten. Af en toe een scheutje voeding erbij, ze toont vooralsnog geen teken van overschot of tekort, fingers crossed en doorgaan.

 

Beeldjes dan maar.

Gisteren dag 49 groei.

gallery_37919_17136_2618631.jpg

gallery_37919_17136_901609.jpg

gallery_37919_17136_1188182.jpg

gallery_37919_17136_1521560.jpg

gallery_37919_17136_2420022.jpg

Je ziet duidelijk het minder begroeide midden

gallery_37919_17136_2200469.jpg

Was door en hing nog met een velletje vast, gewoon weer opeen zetten en gerust laten, niks aan de hand.

gallery_37919_17136_2453968.jpg

gallery_37919_17136_295004.jpg

gallery_37919_17136_570669.jpg

gallery_37919_17136_1286658.jpg

gallery_37919_17136_1427935.jpg

Tijd voor een intieme sessie, na de eerste beurt tijd voor rookpauze, Snaaips rug wordt niet zo vrolijk van de dame een stevige beurt te geven.

gallery_37919_17136_1105808.jpg

Eerst binden, wat er dan nog rechtop staat, ff knakje geven

gallery_37919_17136_1145459.jpg

gallery_37919_17136_741702.jpg

Al veel platter.

gallery_37919_17136_4058737.jpg

Knak

gallery_37919_17136_877424.jpg

gallery_37919_17136_289516.jpg

En het licht er weer op.

gallery_37919_17136_1053105.jpg

 

 

Nou eerst zelf ff wat eten en dan eens kijken hoe ze zich voelt na de heerlijke sessie van gisteren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook al een flinke dame aan het worden zeg

 

hoe groot is je pot? 50 liter ongeveer?

 

en hoeveel water geef je per keer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent:Nee man 50 liter

 

 

Dacht dat ie 24ltr was, watergift hangt mee af van het weer, maar meestal 2 a 3 liter.

Volgende rond komt er wel een aarde bak in, moet ik nog bekijken. In elk geval geen Smartpot of consoorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, meestal past er dan als nog 30 liter in :)

 

waarom geen smartpot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, gewoon, het idee alleen al zegt me niks. Sensi zei ook al dat ie merkte dat randen minder doorworteld waren en er droge plekken in de kluit waren.

 

De beloofde prentjes van vandaag. Beelden spreken voor zich, ze heeft het graag ruw. En zuipt gewoon voort. Gisteren maar wat minder water gegeven. Tensio half leeg gezopen vandaag. Maar weer ff in het oog houden nu. hopelijk mot ik em niet verzetten.

gallery_37919_17136_612627.jpg

gallery_37919_17136_1763714.jpg

gallery_37919_17136_1089675.jpg

gallery_37919_17136_1563651.jpg

gallery_37919_17136_2297489.jpg

 

Wat denken jullie, ik denk dat de klok wel minder mag, paar dagen 16/8 paar dagen 14/10 om dan na weer enkele dagen naar 12/12 te gaan.

Edited by Sniper78
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie volle bak licht zo, met dat derde armatuur erbij. :specool

Dat ze veel zuipt is toch een goed teken? Ik dacht dat, hoe meer ze zuipen (verdampen) hoe meer ze produceren.

Dame ziet er goed uit. Ik zou niet te lang meer wachten om naar 12/12 te gaan.

 

Groeten Beaker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX Beak,geef haar nog een dagje om te recupereren en te wennen aan het extra licht. Vanaf morgen gaan er elke dag 2 uurtje af,naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...