Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

Spiegelkamertje Van 1.2X1.2X1.9

Recommended Posts

Dat heb je goed Messiah.

 

Maar nou sta ik toch even weer in dubio.

Een maat van mij adviseert om door het filter aan te zuigen, ik was telkens in de veronderstelling, dat je door het filter blaast..

Wat is goed???

 

En is het niet een goed idee dan, om boven in het hok een rond gat te zagen, evt een flens er door te steken dan de box en filter buiten de ruimte te laten???

 

Dat zou er dus zo uitzien.

gallery_38152_17091_978.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan beide alleen wat de meeste

Doen is door het filter zuigen niet blazen het filter

Hangt dan boven in de ruimte en zuigt dan de lucht aan en blaast deze naar buiten of in de kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan beide.. als het kan, zal ik hem er buiten hangen/zetten scheelt je weer hoogte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook door het filter geblazen. Werkte prima. Je moet dan alleen wel de stofhoes ook aan de binnenkant doen

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam ik uit bij het idee, de hele kast, Achter de schuur te gaan bouwen. Is ook wat meer stelth.

Ik kan dan de maten gaan bouwen, zoals ik die in de nieuwe schuur ook in gedachten had.

Ik heb het dan over dezelfde buitenmaten, maar de hoogte op 2.20

 

Als je nu de box bovenop de kast zet met een totale hoogte van 220CM kom je binnen weer ruim onder de 190 CM. Maar ik weet niet hoe dik je filter wordt, als je die bovenin de kast hangt scheelt dat ook weer niet veel.

 

zo even wat bedenkend, kun je niet bovenaan de kast (aan de zijkant) een uitlaat maken, en de filter en softbox verticaal naar beneden hangen? Dan maakt het volgens mij niet zo heel veel uit of je door de filter wilt uitblazen, of aanzuigen. Dat is dan alleen een andere volgorde van de set.

 

zo behoud je wel de maximale hoogte in de kast als de dames een keer doorschieten.

 

Just a thought.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien.

 

Daarbij bedacht ik, dat ik de uitlaat lucht, dmv een verstelbare klep, richting de inlaat te sturen.

Op die manier, kan ik in koudere tijden een deel warme lucht "opmengen" met de koude lucht.

 

Hoe klinkt dat?

 

gallery_38152_17091_7927.jpg

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me wel in vinden het idee zo. Ook zeker het "hergebruiken"van de warme afgezogen lucht kan zeker wat toevoegen in koudere tijden.

 

Wel even over de klep nadenken, dat deze niet te veel weerstand geeft, en uiteraard aftimmeren.

Het gat van de uitlaat ( Sorry maar inlaat en uitlaat eindigen beide met een T :P ) zou ook best wat groter kunnen, en dan het filter op de box. Zeg maar een zijkamer aan de kast, en het filter afgetimmerd tot op de box.

En even kijken waar je naartoe uitblaast, IVM vochtophoping in de omliggende ruimte. In de winter is de LV een stuk lager dus misschien in de zomer naar buiten afblazen of zo.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry DJ, mijn spelling is ruk. ik weet het.

 

Vraag je aan ingrow,

Ik lees ergens op het forum, dat jij hebt/had de mini grower van cli-mate.

 

Is dat ding een beetje goed, of heb je hem alweer vervangen??

Als die nl. wel goed is, dan doe ik die ipv een schakelbord en een klimaatregelaar apart??

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de eerste materialen binnen gekregen.

 

Dat begon dus goed. de bestelde balkjes van 50 x 50 hadden ze maar geschaafd voor gedaan, want de beloofde ruw, zat niet in het assortiment.

Dat had me zo niet verkocht mogen worden.. :execute

 

Na wat overleg, hebben ze dan voor mij uit dikkere balken mijn 5 bij 5 gezaagd.

Nou past ook de isolatie er meer mooi precies in... :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het beginnen rocker.

Wel foto's erbij he 😁

En over de climate ik zelf zou persoonlijk voor een losse schakelkast gaan gewoon een davin of voibox en een losse klimaatregelaar een s-vent of uniteck of als je budget hoger is een frequentie controller.

Ik heb de cli-mate inderdaad vervangen voor een losse voibox met een uniteck dan regelaar 1,5 amp. Deze kun je gebruiken voor boxen tot 1200 m3 en zijn bromvrij.

Ik zag in je setup

Dat je een schakelkast hebt voor 4 x 600 watt ?

Je heb maar een lamp toch ? Waarom pak je geen davin schakelkastje voor 2 x 600 watt schilt je toch weer 23 eurie's en het doet allemaal hetzelfde. 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Ingrow,

 

Maar deze, heeft een kachelcontact en in mijn glazen bol zie ik die nog wel komen.

En de klimaat regelaar, wordt een unitech.

We hebben de zelfde GS. Die komt vanmiddag al de spulletjes brengen

 

En jazeker komen er ook foto's.

Baal alleen een beetje van het weer, want vanwege ruimte gebrek in de oude schuur, zal ik buiten moeten klussen en het is hier regenachtig weer.

 

Afhankelijk van het weer, ben ik vanmiddag van plan druk te gaan klussen of hier weer een beetje te updaten.

 

Mijn outdoor verslag vraagt ook weer aandacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja dat Klopt neen dat heeft die van davin niet.

Ja het is hier ook slecht heel de dag al.

Ben benieuwd naar je update.

Succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo...

 

Vandaag dus pakjes avond gehad..

Ben tenminste in lange tijd niet zo opgewonden geweest met dozen uitpakken.. :yummy:

Ik heb nog nooit dergelijke materialen in handen gehad of in 3d kunnen bekijken.

 

Na een grondige bestudering van het geleverde, is het eerste wat me opvalt het filter.

Tenzij ik aan ik de Presh Filter ga zitten knutselen, wordt mijn opstelling zoals hierboven niks.

Die is namelijk dicht.. (weet ik dat allemaal.)

 

Ben verbaast dat de VOI-box heel ligt is..

Zal hem eens openmaken om te kijken wat er allemaal in zit.

 

De Uni-tech trafo regelaar daarin tegen is juist heel zwaar??

Heb trouwens de 2.5a gekregen voor de 1.5 prijs??

 

De softbox, met daarin een Torin-Sifan ziet er goed uit.

Uitgeleverd met nog zelf te monteren flensen.

Heb er natuurlijk al even stroom opgezet om te kijken hoeveel geweld er aan lucht inzit.

Had veel meer geluid verwacht, dus dat valt me dus reuze mee.

 

Vroeg me daarbij af, dat als ik dat ding straks op 40% laat draaien, ververst mijn hokje (1134mm x 1134mm x 2000mm = 2.57m3) 500 m3 a 40% = 200 m3 / 2.57m3 = 77 x per uur.

Is dat niet veel te veel.

Ik kom op het forum een richtlijn tegen van 30x per uur.

 

De Digistar is zoals verwacht.

1 Opmerking. Ik ben hier op het forum wijs geworden, dat je dat ding verticaal bij voorkeur moet ophangen.

Wat ik dan een beetje raar vind, is dat de AC in op de onderkant zit en de AC naar de lamp op de bovenkant.

Persoonlijk, had ik die beide wel op de bovenkant willen hebben, om je kabels een beetje netjes te kunnen wegwerken.

 

Het is de bedoeling, om het geheel netjes op een plank te monteren, waarbij ik de EVSA aan de achterkant nog wat ruimte wil geven tegen de warmte. Ook wijsheid hier op gedaan.

 

Plaatje.. :likken:

gallery_38152_17091_374744.jpg

 

 

En...

Ik ben begonnen met de bouw van het hokje.

Maar omdat het weer me in de steek laat, is dat nog niet zoveel opgeschoten.

Hoop morgen, de weersvoorspellingen zijn goed, geen andere verplichtingen, de panelen in ieder geval klaar te krijgen.

De 1e zit in elkaar. Jeetje wat is die zwaar geworden zeg.

Ik ben hulp nodig het ding te verplaatsen..

Zal morgen nog een plaatje schieten van de constructie..

 

gallery_38152_17091_1438004.jpg

 

Morgen dus weer update.

Daarna, zal ik weer eerst moeten werken en staat het weer op een laag pitje. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou iig die platen beetje droog. Dat multiplex houd niet zo van nat gras..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat een inline filter?

 

Het uitblazen door het filter ben ik het niet eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FI13r13 nogwat,

 

Jazeker hou ik ze droog.

Het is trouwens underlayment, heb geen idee wat het verschil is hoor.

Maar die houd ook niet van vocht.

Dit was een foto van gisteren, toen was het op dat moment wel droog, al ben ik al heel snel weer gaan opruimen voor de bui die er aan kwam.. :thumbsdown:

 

@ Racker

Hoe weet ik of het een inline filter is?

En ik denk dat ik dat idee van het uitblazen over het filter laat varen,

Toch zijn daar ook mensen heel tevreden over, maar ik wil gewoon mijn filter niet mollen.

Denk, dat ik daarmee eerder kwaad dan goed doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit alleen jammer dat het weer niet meezit. :popcorn:

dit weekend heb je tijd zat joh word 30 graadjes :punk:

Lekker zweten maar het is het allemaal waard straks.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas Ingrow,,

 

Ik heb niet de loterij gewonnen en zal dus gewoon moeten gaan werken..

Zaterdag om 05.45 weer beginnen.. :whistle:

Niemand nog een reactie op de hoeveelheid lucht??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat het eerst maar werken, met filter en wat bochten zal de praktijk moeten uitwijzen of je klimaat op orde komt.

Dat wordt toch je graadmeter niet de theoretische hoeveelheid luchtverversingen

 

Succes met werken op zo een warme zaterdag, wel energie overhouden voor de hobby. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, weer een paar heerlijke beschouwende woorden DJ.

 

Is voor mij, niet zo heel interessant.

Na een paar kweken, zullen dit soort dingen veel helderder zijn.

Kwas alleen bang een fout te maken.. Noob fouten zeg maar..

 

Geloof me, van mijn werk, wordt ik maar zelden moe.. :icecool

Die tijd heb ik gehad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje..

 

Ik leer hier op het WF dat mijn (passieve) inlaat 3X zo groot moet zijn dan mijn uitlaat.

Mijn uitlaat is 160, dus moet ik zo'n 600 cm2 inlaat hebben.

Nou zat ik te denken aan zowel links als rechts een langwerpige opening, van 100x3.

 

Of zeggen jullie, nee joh dat moet je anders doen nl.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Gaaf bezig!

 

Als je niet met een luchtverdeelslang werkt moet dit wel zo ongeveer juist zijn toch? zo zuig je verse lucht van meerdere kanten. Trouwens weet ik niet hoeveel gelijk jouw uitblaas produceert, maar indien dat teveel is werkt de filter uitstekend als geluidsdemper, en het kan geen kwaad voor de filter. En nee trouwens, je hebt geen inline filter.

Deze set up ga je denk ik een hoop plezier van beleven:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het Grownoob.. (van dat plezier)

 

Ik heb de laatste dagen, veel gelezen van Atmosphere.

Die had/heeft zijn inlaat vanaf boven, dit met de natuurkundige stelling, dat koude lucht zwaarder is dan warme lucht, waardoor de verse lucht dus langs de zijkanten als een "baksteen" naar beneden valt.

 

Dat vond ik wel grappig, want dat was ook mijn eerste idee.

Later na hier veel gelezen te hebben, kwam dat nergens terug en heb ik het idee los gelaten.

 

Maar nu, ga ik daar toch weer op verder borduren..

Ik heb alleen nergens foto's of tekeningen gezien van hoe hij dat deed, helaas..

 

Het idee nu is, dat ik uiteraard precies in het midden mijn lampie hang, daarachter het filter.

Met sonoconnect naar buiten, door de rechter zijwand naar de softbox.

En dan vanuit de 4 hoeken, met PVC buis rond 160, lang 1 meter en buiten/bovenop een 90 graden bocht.

Dit tegen licht en regen inval.

 

Op die manier, heeft mijn uitlaat een afvoer rechttoe rechtaan en heb ik 4 inlaten met een oppervlakte van goed 800 cm2.

Maar door de bochten zal er drukval plaats vinden waardoor ik denk, 3x de uitlaat maat over te houden..

 

Zou dat gaan werken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regeninval? :D Misschien moet je er een golfplaat op leggen tegen de regen?

Met een regengoot er aan en een regenton, dan heb je meteen gratis zacht water!!

Geintje ^_^

Je krijgt vier bochten maar ook vier meter pijp. Dat zorgt allemaal voor drukval.

Mijn inlaat is dit gat in de deur:

gallery_28849_11267_60838.jpg

De stukken pijp verkleinen het gat maar de drukval wordt lager.

Het gat is 1,6 keer mijn uitblaasdoorsnede (rond 250)

 

De gaten van 100x3 cm waar je het over had hebben ook een rampzalige drukval. Weliswaar is de oppervlakte 300cm2 maar door de inefficiënte vorm is de weerstand groot. Het beste is een rond gat, met afgeronde kanten zoals je hierboven ziet.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...