Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Michael1986

16 x Haze, 120x120x200 600w indoor kweken

Recommended Posts

ze krijgen in ieder geval genoeg overal licht, tis geen bos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man die stekken boer zou ik gewoon aanslaan voor een bepaald bedrag als ie met dit soort troep aan komt.

Kleur is mooi,maar zou wel uitkijken voor over bevoeding voor de rest succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke, thx.... Over bevoeding ben ik ook wel een beetje bang voor ja...

 

Het zijn er 16, ik geef ze elke dag 10L water...

 

Hoeveel en hoe zou ik ze dan water moeten geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er al leuk uit Michael :tu

je zou ook afentoe is een dag over kunnen slaan

je grond een beetje in laten drogen zorg er ook voor dat er meer zuurstof in je grond kom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok Thx Choca... Heb ik gisteren ook zelf maar eens bedacht en 1 dag over geslagen.

 

Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen over de PK 13/14, op de fles staat "geef drie weken voor de oogst dagelijks PK 13/14 mee en maximaal 4 tot 6 dagen"...

 

Als het goed is kan ik rond 1 augustus oogsten... Dus dat zou betekenen dat ik volgende week moet moet beginnen met PK 13/14..

Denk dat ik dat maar gewoon aanhoud...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een PH pen gehaald van Bluelab... Kwam er toen achter dat het kraanwater hier 7.7 is, behoorlijk aan de zachte kant volgens mij...

Dus ff een fles PH- Bloom van Biogreen erbij gedaan...

 

Morgen ga ik beginnen met PK 13/14 en zuur ik het water af naar 6.9, is dit dan de juiste PH waarde?

Want ik heb daar eigenlijk nog geen ervaring mee...

 

Ik ga ook stekken snijden, deze zuur ik af naar 6.2... Zo staat het in de stekken snijden growguide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een Bodem PH pen of de normale PH pen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gewone PH pen denk ik, zie nergens iets over bodem... En hij ziet er ook wel duidelijk uit alsof je hem in een vloeistof moet doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eazy plugs gebruiken. Kan je gewoon kraantjes water gebruiken en zijn nog beter dan steenwol of wat dan ook. Ik heb met eazy plugs in combinatie met azos in 6 dagen me eerste wortels.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat voor plugs ik heb, ze lijken wat groter... Heb mijn kraanwater hier gemeten, is PH 7,7 hmmmmm... zuur het wel wat af met ph- bloom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd de HGA Eazy-plugs gewoon in kraanwater, azos, wortelstimu of bacto kan maar hoeft niet, ik deed het op alleen kraantjeswater met 100% kiemsucces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net me water afgezuurd naar PH 6.3, kleine moeite... We zullen zien wat ik ervan bak... Heb alleen wortel stimulator gebruikt... zal wel los lopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo stekken staan in me zelfgemaakte propagator (tering wat zijn die echte duur).

1 vraag;

 

Ik heb 2.5 kg seramis gebruikt daar heb ik 0.7 liter water met wortelstimulator bij gedaan... Hoef ik nu alleen nog maar te sproeien?

De seramis zou met deze hoeveelheid verzadigd moeten zijn, of zou ik er meer bij moeten gooien? En moet ik na een week weer wat water erin gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De seramis moet nat zijn, niet zo dat het in een laagje water ligt, planten niet besproeien, zorg dat de lv tegen de 90% is, 24 uur een lamp erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, ik heb ze wel behoorlijk nat gesproeid... ff rustig aan daarmee dan... Zal ik over een paar dagen wat water tussen de stekken door gooien.. Thx Krasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf deed ik dat nooit, gewoon een week met rust laten, dan op wortels controleren, nog niks, 4 dagen wachten, bij reeds kleine aanwezige wortels dagelijks even controleren, tot de gewenste beworteling is bereikt om ze te potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ik ze volgende week dinsdag kan verpotten, want daarna moet ik weer 2 weken op zee werken... In die tussentijd kan me vader ze gewoon water geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een vraag: De herft komt er weer aan en ze staan op een frisse plek...

 

Wat is een beetje een goed kacheltje voor een 120x120 tent?

Misschien 1 waar ook een soort temp schakelaar in zit zou mooi zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn genoemde tubeheaters te koop, in verschillende wattage uitvoeringen. Laag in verbruik, zelf geen ervaring mee.

 

Zelf heb ik een Eurom RK500... is 500 watt met thermostaat. Deze werkt voor mij prima voor de koude wintermaanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier is weer een update met foto's...

Week 8 licht 12/12...

Je zal foto's van wat gelige planten zien, deze stonden eerst achterin in de tent en kregen teveel of te weinig water denk ik...

Kijken jullie maar aub wat jullie ervan denken, 14 dagen geleden waren ze ook al een beetje geel maar het slaat niet echt door.

Ben nu wel wat minder water gaan geven, hoorde wat members zeggen teveel water..

Ik heb zonet me 6de dag PK 13/14 gegeven, denk dat dit ook de laatste keer was... Wil het niet verpesten op het laatste moment...

Woensdag ben ik er weer 2 weken niet en als ik terug kom gaat de schaar erin...

 

gallery_41229_17022_9483.jpg

 

gallery_41229_17022_71849.jpg

 

gallery_41229_17022_157291.jpg

 

gallery_41229_17022_22179.jpg

 

gallery_41229_17022_86292.jpg

 

gallery_41229_17022_149270.jpg

 

gallery_41229_17022_103192.jpg

 

gallery_41229_17022_161562.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, mooie toppen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx man... Die 6 planten die achterin staan zijn ook mooi donker groen... Ben wel te spreken voor me eerste kweek...

 

Moet alleen in de vingers krijgen hoeveel water en voeding ik moet geven... Denk dat daar gewoon wat ervaring voor nodig is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd best aardig voor je eerste ronde, wateren is gemakkelijk bij te houden door potten te liften en het gewicht onthouden van een natte pot die net water heeft gehad en een droge pot, het gewicht ertussen is ideaal.

Tensiometers zijn ook een geweldig hulpstuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok thx, maar ik kweek eigenlijk al vanaf me 12de ofzo hahaha, echte Hollander hahaha. Alleen nog nooit echt alleen een indoor kweek gedaan... Wel altijd geïnteresseerd geweest vind planten groeien zo en zo leuk, ik heb ook allemaal cactussen staan enzo.. Misschien moet ik maar eens van die trip cactussen gaan proberen..

 

Moet straks toch ff gaan shoppen, zal gelijk ff vragen voor een tensiometer, kachel, ec- meter en al die shizzle (vooral wat het kost echte Hollander)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...