Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Michael1986

16 x Haze, 120x120x200 600w indoor kweken

Recommended Posts

Ik heb een vraag over hoe ik mijn voeding moet gaan toepassen.

Vandaag wordt de 3de nacht 12/12

 

Ik heb het volgende staan:

  • Ze staan op Bat Mix!!!
  • Rootstimulator
  • Atami Groei
  • Atami Bloei
  • Canna Boost
  • Canna PK 13/14

Ik ga er vanuit dat ze 10 weken zouden bloeien.

 

Ben van plan nog 1 week wat Rootstimulator mee te geven

Zodra ik de eerste haren van top groei zie beginnen met Canna Boost

Vanaf week 5 van de bloei ook wat Atami Bloei mee geven aangezien dan de Bat Mix zou zijn uitgewerkt.

In week 6 t/m 9 van de bloei Canna PK 13/14 meegeven.

Daarna week 9/10 van de bloei alleen water en oogsten.

 

Wat denken jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn de de madammetjes van plezier na 6 dagen bloei. Dag 19 totaal.

 

Zit wel echt duidelijk verschil tussen de stekken. Kijk zelf maar, stekken links zijn van de xxxxxx en rechts van een maat van me.

 

gallery_41229_17022_85198.jpg

 

Deze van de growshop:

 

gallery_41229_17022_3274.jpg

 

Deze van die maat van me:

 

gallery_41229_17022_3269.jpg

 

Die van de growshop zijn zeker 10 cm groter en veel donkerder van kleur.

Het zou allebei Haze moeten zijn.

Edited by Krasi
Krasi, reden staat reeds vermeld in post nr 67

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik maar snel wat bamboe stokje s en vuilniszak binders gaan halen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik maar snel wat bamboe stokje s en vuilniszak binders gaan halen :)

 

Haha, ik heb ze al klaar staan thx.

 

Denk jij toch wel dat het allebei haze is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe je nu zou kunnen tjece is even wat wrijfeu aan zo steel van zo groot en blad dan aan je vingers ruiken er zou al wat geur van af komen

nu kan je nog niets zo lang je geen buds heb alleen geur van je tak

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet aan het blad toch wel dat het haze/sativa/ hybride is (links=haze blad, rechts is denk ik niet een volle haze)?

Indica heeft dik heel groot vlezig blad waar een haze beroemd is om zijn mooie lange bladvingers.

 

Kan best dat rechts nog een spurt krijgt, als het 2 verschillende soortjes zijn (ga ik even van uit) zullen ze zich ook anders gedragen tijdens de bloeispurt.

 

Vond ze wat vaag geel toen je ze in de bloei zette maar is helemaal bijgetrokken.

 

tip als je foto's wilt nemen:

ipv in het donker je tent open doen.. 15 minuten voordat je lamp aan springt kun je zonder herma kans later de tent open doen en foto's nemen, de planten zijn dan al wakker aan het worden als het ware.

 

je hebt 15min voor en en afslaan de tijd om 'iets' te doen in het donker zonder stress.. nuttige info toch?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke thx, maak ik voortaan alleen 15 min voor dat de lamp aanspringt de tent open.

 

Ik dacht ook al zoiets, links dacht ik wel een haze maar rechts twijfelde ik een beetje.

Ik ben nog niet echt een kenner is me eerste kweek, maar ik vind het me best goed af gaan tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje;

 

Me lucht vochtigheid is wel erg hoog, nu net 78% in zijn laatste uur licht en en s'nachts zie ik hem zelfs op 90%.

 

Hoe kan ik deze wat naar beneden krijgen?

 

Misschien 1 of ander apparaat ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harder afzuigen gedurende de nacht (dus niet dimmen die afzuiger).

 

Check ook eens buiten.. lente regen en veel ook dus lv aandeel in aangezogen lucht is ook veel hoger, mede ook omdat de temperatuur geen 10Cmeer is dus meer vocht in de lucht opgenomen.

 

daarnaast de kamer waar de tent in staat meer ventileren als je kunt zodat het in de kamer niet zo vochtig is, hier heb ik een 'trek; dwz lichte trek van lucht door de kamer die ik creeer door in andere kamer raam stukkie open en deur open waardoor veel minder vochtophoping (dus ook geen condens op de ramen) omdat er voortdurend lucht ververst wordt door die trek.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harder afzuigen gedurende de nacht (dus niet dimmen die afzuiger).

 

Check ook eens buiten.. lente regen en veel ook dus lv aandeel in aangezogen lucht is ook veel hoger, mede ook omdat de temperatuur geen 10Cmeer is dus meer vocht in de lucht opgenomen.

 

daarnaast de kamer waar de tent in staat meer ventileren als je kunt zodat het in de kamer niet zo vochtig is, hier heb ik een 'trek; dwz lichte trek van lucht door de kamer die ik creeer door in andere kamer raam stukkie open en deur open waardoor veel minder vochtophoping (dus ook geen condens op de ramen) omdat er voortdurend lucht ververst wordt door die trek.

 

Oke Oke, zal eens kijken of ik ergens wat open kan zetten.

 

Ik had ook gelezen dat een hoge LV je koolstof filter kapot maakt...

Is dit echt een veel voorkomend probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is weer een update. Staan nu 12 dagen op 12/12.

Vandaag maar eens wat bamboe stokken erbij gezet.

 

Heb ook even goeie duidelijke foto's gemaakt, zit echt veel verschil tussen de planten.

Die van de xxxxxx zijn echt lange stengels met weinig blad en donker blad.

En die andere zijn meer kleine dichte veel vertakte bolletjes en duidelijk een aantal 10/20cm korter

 

gallery_41229_17022_1725926.jpg

 

gallery_41229_17022_630280.jpg

 

gallery_41229_17022_626216.jpg

 

gallery_41229_17022_1434555.jpg

 

gallery_41229_17022_858076.jpg

 

gallery_41229_17022_1938044.jpg

 

gallery_41229_17022_894109.jpg

 

gallery_41229_17022_2604221.jpg

 

gallery_41229_17022_978651.jpg

 

Ik vind het toch wel erg mooi worden nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes zow gozer :tu laat de buds nu maar komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes zow gozer :tu laat de buds nu maar komen

 

Ja gaat lekker zo voor me eerste kweek. 'als ik het zelf zeg '

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou de langere planten in de hoeken en zijkanten kunnen plaatsen, dan hebben ze minder last van stralingswarmte en houden ze minder licht tegen voor de anderen.

Ook zou je de slungels wat kunnen buigen dmv touw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou de langere planten in de hoeken en zijkanten kunnen plaatsen, dan hebben ze minder last van stralingswarmte en houden ze minder licht tegen voor de anderen.

Ook zou je de slungels wat kunnen buigen dmv touw.

 

Oke, thx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bepaal je het water geven?

Lijkt wel alsof (niet alleen maar door bovenkant aarde pot maar ook plant zelf, internodes) links een stukje droger staat en daardoor beter presteert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bepaal je het water geven?

Lijkt wel alsof (niet alleen maar door bovenkant aarde pot maar ook plant zelf, internodes) links een stukje droger staat en daardoor beter presteert?

 

Voelen met mijn groene vingers... hahaha

 

Geef ze met de hand om de dag water en ze krijgen allemaal ongeveer even veel.

Op het moment helemaal geen voeding, want ze staan op Bat-Mix. Donderdag staan ze 4 weken, dan ga ik voorzichtig wat Canna Boost en Atami Leaves meegeven.

 

Kan ook kloppen dat links het wat beter lijkt te doen, de linker 8 planten zijn stekken van een xxxxxxx en de rechter 8 van een maat via via. Zouwel allebei Haze moeten zijn.

Edited by Krasi
Edit: Krasi, geen goede reclame voor een branche die al onder vuur ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update met foto's... Dag 38 totaal, Dag 24 12/12..

 

Vind dat bij sommige de bladeren in de toppen een beetje opkrullen...

Ben voor de zekerheid maar wat meer water gaan geven...

 

gallery_41229_17022_36299.jpg

 

Volledig overzicht

 

gallery_41229_17022_53198.jpg

 

Zie je de op gekrulde bladeren, kan iemand mij zo zeggen waardoor dit komt?

Heb de lamp al iets omhoog gehaald... Had ook een lichte spaarlamp 2 dagen continu aangestaan, ik moest zelf een paar dagen weg.

Iemand anders zorgde er toen voor, maar denk wel dat ik de lamp heb aangelaten, verdomme... Zou dus wat stress kunnen zijn.

 

gallery_41229_17022_81360.jpg

 

Gezonde bud lijkt mij...

 

gallery_41229_17022_145875.jpg

 

Als iemand nog wat tips heeft ze zijn van harte welkom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gekrulde bladeren komen waarschijnlijk doordat je ventilator erop blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat ik gestopt ben met wietforum, ben aan het werk op zee.... Als ik weer terug ben aan de wal komen er weer pica's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gekrulde bladeren komen waarschijnlijk doordat je ventilator erop blaast.

 

Dit vind ik wel vreemd. Op Amerikaanse fora en filmpjes op YouTube zie ik altijd van die grotere ventilatoren die de plantjes helemaal heen en weer laten bewegen. Daar zeggen ze dat het goed is. Op dit forum merk ik dat het wordt afgeraden dat er een ventilator op je planten gericht staat. Snap niet wat nou beter is. Beide theorieën klinken aannemelijk.

 

Denk dat dat krullen misschien te maken heeft met teveel/te weinig water. Durf dit niet met zekerheid te zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatoren zijn goed voor de verplaatsing van lucht, niet voor de verplaatsing van/in planten, dus over je gewas heen blazen is geen probleem, rechtstreeks op je gewas blazen veroorzaakt verdampingsproblemen.

 

Gekruld blad bovenin vrijwel zeker van ir hitte, doordat de toppen te dicht op de lamp zitten/zaten.

 

Het licht van de spaarlamp die continue heeft gebrand KAN je nog problemen gaan opleveren, kijk vooral naar hermafrodiete trekjes in toppen en oksels van vertakkingen en doorgroei in toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik ben weer terug van zee en ik ben erg blij met wat ik zie nu ik terug ben... Met die ouwe van me kan je nog eens een kweekie zetten hahaha, heerlijk...

 

Dit is nu dag 54 en dag 40 12/12...

 

Afgelopen 2 weken hebben ze 1 dag Atami Terra Max 25ml/10L (goedkope bloei stimulator) dan 1 dag Canna Boost 25ml/10L en dan 1 dag water gekregen...

 

Denk dat ik de dosis wat ga verhogen naar +- 30ml/10L...

 

Ik ga vanaf morgen of over een week, een week PK13/14 meegeven...

Ben ik nog niet helemaal over uit wanneer ik dat precies mee moet geven, op de fles staat 3 weken voor de oogst... Ik zou nu over 4 weken gaan oogsten, bedoelen ze tot 4 weken voor de oogst of vanaf 3 weken voor de oogst?

 

Hier komen de foto's van de knoeperts hahaha.... Mooi spul joh...

 

gallery_41229_17022_22336.jpg

 

gallery_41229_17022_146290.jpg

 

gallery_41229_17022_128788.jpg

 

gallery_41229_17022_1224.jpg

 

gallery_41229_17022_10056.jpg

 

gallery_41229_17022_148298.jpg

 

gallery_41229_17022_168268.jpg

 

gallery_41229_17022_95566.jpg

 

Ik hoor weer graag wat jullie er van vinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste wat ik zie is teveel water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...