Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest wiet61

het moet meer regenen

Recommended Posts

meer regen, zwembad kelder :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig nog geen horror verhalen gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik hoop stiekem dat de topic-starter in Alphen aan den Rijn woont...

 

http://youtu.be/tzgPsJcTiqc

footonthehill. Daar woon ik gelukkig niet ,wat is hier veel regen gevallen zag ik op internet,ik moet nog gaan kijken naar mijn spots hoe het gegaan is in de 10 dagen dat ik weg was .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De weergod is een grunninger, Drent of Fries.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha daar was het idd minder nat Johnny :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

BtshF_MCMAAYB56.jpg

 

Kreeften klimmen door regenval uit Amsterdamse grachten

 

th_smiley_lobster.gif#LOBSTER%20SMILEY%20GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Van mijn mag het verdomme minder gaan regenen hoor het valt hier af en toe met bakken uit de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe denken jullie over de berichtgeving van die tropische storm die de zomer vroegtijdig zou gaan beëindigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voorspellingen zijn echt om van te huilen.....

 

20 graden en regen regen en nog eens regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf n iet zo weg van lange termijn prognoses, tot een week vooruit is soms al moeilijk, maar met zo`n storm misschien wel accuraat?

Ik hoop iig dat het mee gaat vallen, 2 maanden is best lang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo de meeste serieuze buitentelers hebben het spul nu om of gaan hun laatste 2 weekjes in.

 

later oogsten dan laatste dagen van augustus is in nederland vragen om moeilijkheden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijden veranderen Hemp, zo ook klimaat, september blijkt steeds meer een mooie maand te worden.

Het storm Bertha verhaal is btw best wel opgeblazen, het brengt een paar dagen regenachtig weer met zich mee, evengoed rond de 20C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zat er net ff over te lezen, is ook niet raar dat een restant van een orkaan deze kant op komt. Is elk jaar wel zo volgens mij. De eerste weken van de bloei maakt het toch niet veel uit, het gaat inderdaad belangrijk zijn dat september goed is.

 

Hemp: serieuze deense fluff planten zeker jokertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit land kun je geen weer voorspellen op de lange termijn - zeg één, hooguit twee dagen. Daarvoor is dit landje te klein en de Europese weersystemen te complex.

 

Zo staat mij een Tweede Paasdag bij, enkele jaren geleden, waarbij tout Nederland - in korte broek en blote armen - op weg naar de kust verwelkomd werden met hagel, regen, storm en onweer. B) :rolleyes: Dit na een voorspelling van een hittegolf, gedaan 's avonds op Eerste Paasdag.

 

Op de korte termijn is het heel goed te doen, mits je er verstand van hebt. Die kunst wordt door, onder andere, oudere boeren nog wel verstaan. Picture this: Op bezoek bij Drentse schoonfamilie, zeiken van de regen...het geplande fietstochtje over de Drentse hei in het water? Vraag het opa. Opa gaat in de zeikende regen buiten staan, kijkt links, rechts, boven, beneden, naar de blaadjes en de wolken, loopt naar binnen en zegt: Goat maor fiets'n heur, wurt mwoei weer strak. Vertrokken in bovengenoemde zeikende regen, de verdere middag in ons eentje op de anders zo drukke hei doorgebracht, strakke blauwe lucht, niet te warm - the works.

 

Overigens ben ik overtuigd van de klimaatverandering; het menu wordt hier subtropisch met moesson-achtige trekjes. De zomer van, ik meen 2010, kenmerkte zich door dagenlange regenbuien waarbij de regen niet gewoon gezond gezellig op z'n Hollands zo schuin van links naar rechts door je beeld slaat, maar een dicht gordijn vormt, recht van boven naar beneden. Viel echt op.

 

Over de Hollandse zomer van 2014 kan ik alleen maar stellen dat we hier een voorbeeld hebben van een ouderwetse, zoals een Hollandse zomer hoort te zijn. Daggie bewolkt, daggie regen, daggie zon, paar heetbenauwde dagen, hoosbui, afkoeling en weer van voren af aan. Ik weet niet of de buitenkwekers er blij mee zijn, daarvoor heb ik te weinig verstand van buitenkweken, maar de boeren zijn er vast wel blij mee.

 

Wat velen ook niet weten: augustus is de regenmaand, statistisch gezien. De meesten denken bij regenmaand aan oktober of november - maar nee. Aanrader voor een vakantie in eigen land: oktober. Moet je wat geluk mee hebben, maar als je dat hebt...wauw.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaatverandering (ja óók door de mens) is een feit: Langere periodes droog en hitte, ook al blijft 2014 nog wat achter qua deze theorie, vs. korte intense wolkenbreuken (of je hoe het ook moet definieren) van heb ik jou daar, lastig op te anticiperen vooral i.v.m. wateroverlast. Denk meer voordelen als nadelen voor de buitenkweker, laat die september maar komen, wat Krasi zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

In aug lopen ze de meeste schade op de buitenplanten ,je kan er toch geen reet aan doen .

Een klote jaar is het met die vele regen ,na sept kunnen we zeggen hoe het verlopen is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regen is juist prima voor de groei van de buitenplanten.

 

Na een enorme bui zien ze er misschien een beetje kreupel uit maar een dag later zie je daar niks meer van en is de plant alweer een 8 cm gegroeid!

 

September is echt een belangrijke maand, niet vanwege de regen maar de 'natte bol' oftewel dauwpunt, dat is namelijk waar je rot door krijgt.

In Sept beginnen de nachten namelijk kouder te worden waardoor het dauwpunt sneller is bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi: die september moet nog blijken... momenteel blijft het een feit dat de meeste zonuren en felste zon tussen juni juli en augustus afspelen. licht is gewicht. als ik dit jaar sow is naar de oogst kijk mogen we hier zeker niet klagen.

 

sinds jaren niet zulke mooie toppen gehad..... toppen niet te onderscheiden van binnen. ( kush soortjes bevatten zijn zoals je weet sws wat meer blad dan door snee indicaatjes) . de autoflower planten hebben hier dagen gehad van half5 opkomende zon tot omme nabij 23:00 wat met het seizoen korter word. de verduisterde planten gingen btw9 uur naar binnen en 9 uur sochtends weer naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...