Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

nee was icm minerale voeding van gold label. normaal voeg je ultra pk toe in de bloei, deze liet ik weg.

 

laatste ronde dus weer ultra pk gebruikt en woma nr 3 weggelaten. en beste ronde sinds tijden gedraaid.

 

maar goed dit had je allemaal kunnen raden aangezien ik op pito kweek, en al had gemeld dat ik de ultra pk weg liet.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan inderdaad van alles raden. Maar wat is de reden van een forum als je alles moet raden? Je vermeldt er niet bij dat je mineraal kweekt terwijl dit toch duidelijk (zie titel) een biologisch topic is. Maar goed, bedankt voor je aanvulling. Jij zegt dus minder=meer. Dat in de minerale kweek inderdaad al lang geaccepteerd.

 

Wat ik mij afvraag in dit topic is hoe biologische kwekers hier tegenover staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voeding van PUK is organisch, dus je zou je aarde gewoon moeten kunnen hergebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsja woma 100% biologisch, maar etiket vertelt niet wat erin zit.Dit product voldoet aan de eisen van de CUC input keurmerk what ever dat voor keurmerk weer is. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan inderdaad van alles raden. Maar wat is de reden van een forum als je alles moet raden? Je vermeldt er niet bij dat je mineraal kweekt terwijl dit toch duidelijk (zie titel) een biologisch topic is. Maar goed, bedankt voor je aanvulling. Jij zegt dus minder=meer. Dat in de minerale kweek inderdaad al lang geaccepteerd.

 

Wat ik mij afvraag in dit topic is hoe biologische kwekers hier tegenover staan.

 

Heb nog geen pito kweker ontmoet die bio als basis gebruikt. Ik gebruikte daarbij een "bio" afharder, daar gaat het toch om?

 

Ik zeg dat nr 3 voor mij geen meerwaarde bleek te zijn. Nr3 verving de PK. Dus niks "minder" maar het 1 voor het ander. Moet het al voor de 3e keer herhalen maargoed. Hoop dat je t nu snapt.

 

 

Elmanito, wat erin zit staat op de site toch..

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cityboxer met z'n conclusies....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet zo in bio topafharders, of topafharders in het algemeen. Als je gewoon vanuit de basis een fatsoenlijke biokweek kan bewerkstelligen dan heb je al die rotzooi niet eens nodig in the first place.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben vooral benieuwd wat het met het droogpercentage doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist Amnees, misschien is dat wel het verschil waar het om gaat, niet de grootte de top maar het droogpercentage. Klinkt logisch. Ik ben overigens zelf niet begonnen over conclusies. Ik reageerd op n00b zijn opmerking, hij had het namelijk over een conclusie. Dus ik snap de noodzaak van je voorlaatste post niet. Heeft ook niets met het topic te maken? Dus dan zal het een persoonlijk dingetje zijn. Heb het al vaker gemerkt als ik tussen je regels door lees. Ik heb je geprobeerd te PM'en maar je mailbox was vol. Als je iets tegen me te zeggen hebt wat niks te maken heeft met het topic stuur me dan even een PM.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha hoe kan ik nou persoonlijk worden, ik ken je niet eens. Als ik iets te zeggen heb... ik zeg het je toch gewoon hier? pm gaat over belangrijkere dingen.

 

je conclusie, minder is meer.. die gaat echt niet altijd op. weer een kutconclusie dus. de een kweekt zus en zo en haalt daar goede of slechte resultaten mee (wat is goed en wat is slecht) en de ander kweekt weer anders en haalt daar goede of slechte resultaten mee. wat voor conclusie kun je hier aan hangen? juist geen!!

 

Mensen zweren bij een product, en als ze het niet meer gebruiken, zweren ze bij het niet gebruiken. kweetnie misschien zit ik al te lang op dit forum om alles te geloven.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei=armoei

 

Waarom zou dat bij bio niet gelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha hoe kan ik nou persoonlijk worden, ik ken je niet eens. Als ik iets te zeggen heb... ik zeg het je toch gewoon hier? pm gaat over belangrijkere dingen. je conclusie, minder is meer.. die gaat echt niet altijd op. weer een kutconclusie dus.

 

Oke, zelf weten... Dat is dus de reden dat je in de middenmoot blijft hangen. Gewoon aanmodderen zonder conclusies. Tenminste; Dat is mijn conclusie. Waarschijnlijk vind je dat ook een kut conclusie zoals je dat net zo mooi zei. Maar hey; life's a bitch and then you die.

 

Kan me niet druk maken over jouw conclusie over mijn conclusie. Hier heb ik nog een conclusie voor je: Ik vind jouw conclusie ook kut. Ik zal om die reden niet meer op jou in gaan. Je denkt dat je het alleen-recht hebt op harde ongenuanceerde opmerkingen. Speelt constant op de man en het mooiste is nog dat ik tot nu toe nog weinig leerzaams van jou gezien. Dus zie geen meerwaarde voor mijzelf om me met jou bezig te houden. Ik heb mijn best gedaan, ik heb verscheidene malen geprobeerd een je te voorzien van een serieus antwoord op jouw topics met vragen als ook andere opmerkingen. Ook in dit topic heb ik het geprobeerd netjes op te lossen.

 

Maar het is goed zo, ik laat je links liggen.

 

Bloei=armoei

 

Waarom zou dat bij bio niet gelden?

 

Geen idee. Ik heb er geen ervaring mee. Over een jaar kan ik daar vast antwoord op geven, maar nu nog niet. Vandaar dat ik het vraag aan mensen die er wel ervaring mee hebben...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker. Juist omdat je met bio weinig kunt sturen met voeding omdat de plant zelf zijn voedingsstoffen vrijmaakt uit de aarde dacht ik dat het nuttig kan zijn om hem op een gegeven ogenblik toch nog een beetje te sturen de bloei af te maken. Dit door bijvoorbeeld een (goede) topharder die de plant stimuleert af te bloeien door sporenelementen/hormonen etc. Dat was tenminste mijn gedachtegang. Was benieuwd of hier wellicht al iets van consensus over bestond onder de ervaren bio-kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Juist omdat je met bio weinig kunt sturen met voeding omdat de plant zelf zijn voedingsstoffen vrijmaakt uit de aarde

Vergeet de schimmeltjes & ander micro-gespuis niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben vooral benieuwd wat het met het droogpercentage doet

 

helemaal niets dus amnees

 

met beide 25 % amnesia.

 

nr zou zogenaamd voor hogere droogpercentages zorgen >meer vaste stof

 

bullshit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens hier k boost voorbijkomen, dat past ook binnen bio voedingslijn. Heb ik goede ervaring mee, al wel in combi met minerale voeding.

 

Ik vraag me wel af waarom willen wat grotere bio kweken? Het is een hoop gedoe met veel producten en kost ook nog eens wat in de aanschaf.

 

City denk je dat je aan het eind van het verhaal er onder de streep nou meer aan overhoud als je alles meerekent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio hoeft echt niet duurder te zijn, is maar net wat je met wat vergelijkt.

en bio omdat je nooit meer hoeft te slepen met aarde en omdat het leuk en makkelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tijdens de bloei zeker niet teveel P geven, wordt je mycorrhiza niet blij van.K-booster is imo gewoon rietsuikermelasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vast niet goedkoper zijn als een simpele a & b voeding met een beetje K boost. Ik vervang m' n medium ook niet elke ronde, alleen een klein gedeelte.

 

Laaste wat je zegt zal wel de belangrijkste reden van velen zijn, het is volgens mij meer een gevoelskwestie. En dat is prima natuurlijk.

 

Al vraag ik me nog steeds af wat city met bio moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ken een kweker die begint zijn aarde op te waarderen met kokosmelk.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nogal voorstander van het toepassen van huis- tuin- en keukenmiddeltjes dus die cocosmelk klinkt als muziek in de oren.

( afwasmiddel als uitvloeier, aspirine als wortel- en bloei-/groei- booster, natuurazijn om af te zuren op aarde..)

kan je die kennis vragen om meer uitleg voor de toepassing van de cocosmelk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

kan je die kennis vragen om meer uitleg voor de toepassing van de cocosmelk?

 

Zit Zeatine in & pH is tussen de 6.1 -7.0, maar het werkt als groeibevorderaar.Heb het ook aan de kruiden geven in een conc van 10%.Een ander leuk huismiddeltje is lecithine.

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Maakt in principe niet uit, want het gaat om de fosfolipiden, waar je microorganismen in de grond helemaal wild van zijn.Een beetje in thee kan ook.Bij soja wel non gmo gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...