Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb beide op voorraad. Soja in een vaste vorm en zonnebloem vloeibaar. Dank je voor de tip. Zal t dit jaar dan eens proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al vraag ik me nog steeds af wat city met bio moet.

 

Mijn afweging was/is de volgende:

1. Ik wilde niet meer slepen met aarde.

2. Dan blijft bio of hydro over.

3. Voor mij is dit ook een hobby, in de zin dat ik het leuk vind om te doen. Ik hou van biologie (plant & dier). Ik ben ideologisch van aard. Als ik het zo ook kan doen dan doe ik het liever zo.

 

Het is inderdaad meer werk dan RFX kweekje. Helemaal op de lange duur. Het is ook duurder op de lange duur. Toch wil ik het zo doen omdat ik graag een goed product af wil leveren. Ik wil iets maken waar ik achter sta. Ik denk dat biologisch een mooier product aflevert. Daarbij gebruik ik ook absoluut geen gifstoffen want ik probeer alles te doen met natuurlijke bestrijding (roofmijt, neem olie) omdat ik niet wil dat mensen ziek worden. Zelfde geldt voor stroomgebruik en afvalverwerking. Ik wil geen stroom stelen of mensen extra werk bezorgen door afval te dumpen. Ik doe het gewoon volgens het boekje, ik probeer kweken een victimless crime te houden. Ik probeer een mooi en eerlijk product af te leveren. Ik heb daar een goed gevoel bij en ik vind het extra werk niet erg.

 

Men heeft voordat ik hieraan begon altijd tegen mij gezegd dat biologisch minder THC zou bevatten en ook moeilijker is en minder opbrengst geeft. Als dat zo is dan zal ik uiteindelijk wel overstappen op hydro. Maar als dat niet zo is dan blijf ik bij biologisch, gewoon omdat het voor mijn gevoel de term van biologische producten van de Appie weergeeft: puur en eerlijk.

 

Mijn vraag aan jou Johnny; waarom vraag jij je af wat ik er mee moet?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk, meer een gevoelskwestie dus.

 

Ik vroeg me het af omdat je vorige ronde goed gedraaid had met mineraal en de meeste mensen dan op de zelfde manier blijven draaien. Nee ik zoek er niets achter hoor haha.

 

Draai zelf nog met op aarde mineraal, wil ook een andere richting op de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Men heeft voordat ik hieraan begon altijd tegen mij gezegd dat biologisch minder THC zou bevatten en ook moeilijker is en minder opbrengst geeft.

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Omdat het eerst afhangt van de genetica & ten tweede als je het goed doet biologisch je juist een sterker product ervan afhaalt.Alles hangt af van de mineralen (lavameel, sea solids etc) die belangrijk zijn voor de aanmaak van secundaire metabolieten zoals cannabinoiden & terpenen.Veel minerale voedingen bevatten deze nog geen nog eens of in beperkte mate.Opbrengst verlies in de biologische teelt heb je alleen als de wet van Justus von Liebig op na houdt, zoals veel biologische boeren nog steeds doen door alleen compost & verteerde stalmest te gebruiken.Zet geen zoden aan de dijk.Je moet verder kijken dan je neus langs is.NPK alleen is ook niet alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor je mening. We zullen het zien. Als ik mijn huidige run zo zie verwacht ik inderdaad ook geen verminderde opbrengst. Kwaliteit moet later nog bekeken worden natuurlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik (mijn eerste kweek ooit, op aarde, PP) de 1-2-3 lijn van Woma, ofwel Wortelstim, Basisvoeding, en nr 3 de Afharder.

 

balen dat ik hier lees dat de Afharder niet zo geweldig is, of zelfs voor minder resultaat zorgt.

ben wel eigenwijs trouwens, en heb het toch staan, dus ga het wel proberen.

 

het tijdstip is me alleen niet helemaal duidelijk...

ik zit nu begin week 3 van de bloei en het zit vol met knopjes.

 

gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik met bloeivoeding (in mijn geval Afharder) kan beginnen.

maar de leverancier/ verpakking is duidelijk: beginnen in de 5e week van de bloei.

 

das over 2 weken dus... hmmm...

 

iemand ervaring met het geven van Woma Afharder zodra de plant vol zit met topjes?

of toch wachten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...