Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The-Predator

110watt t neon verbruikt 200watt

Recommended Posts

Yo,

 

Ik meet net mijn 2x 55 is 110watt t neon armatuur door en die verbruik schrikbarend genoeg 200 watt!!

 

Een jaar geleden was dit nog 85 watt.

 

Gaat een t neon armatuur meer gebruiken naargelang je hem hebt hangen?

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's wel een schrikbarende verhoging... een paar procent moet kunnen volgen mij maar 200% ?

 

Niet heel per ongeluk een extra stroomverbruiker meegemeten ofzo?

 

Grtz,

 

Poko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is heel gek.

 

Ik was een beetje gaan proberen omdat ik het niet kon bevatten.

 

OP de stroom meter....

 

Los;

 

Tneon 2x 55w is 85 watt

 

Los;

 

Variac + 750 kub box op +/- 30% is 30 watt

 

 

Samen

 

variac/softbox + t neon geeft de meter 230 watt aan.

 

 

Heeft iemand een idee hoe dit kan en of ik nu niet meer betaal dan nodig is?

 

Op jaarbasis kost die 115 watt extra mij 220 euro.

 

115 watt totaal vind ik voor een moederhokje met 2x55w tneon + afzuiging wel oke... maar 225watt zou ik niet tof vinden

 

115watt per uur is per jaar 1007 kwh

230 watt per uur is per jaar 2014 kwh

 

:doctor:

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er ook nog BV een schakelkastje tussen waar een trafo inzit?

 

Wat meet je in totaal als het licht uit is?

 

Heb je de T-neon nu ook weer los gemeten of neem je de waarde van de vorige meting?

 

Er zitten nu natuurlijk ook nog wat verbindingen (WCD?) extra tussen die eventueel een slecht contact kunnen hebben. Kan me er wat bij voorstellen dat slechte contacten een verhoging van de stroomopname kunnen veroorzaken,

 

 

Topic verplaatst naar de elektrohoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tneon 2x 55w is 85 watt

 

Eh, is dat met 1 bulb? Anders zou je toch verwachten dat 2x55 minimaal 110 is en dan komt er nog een schakelunit bij die wat(t) trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, 2x55 + 10% voor de vsa lijkt mij, als je 2x55 op 85 watt draait is er toch iets goed mis, dan komt ie iig niet tot volledige lichtsterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er verder geen verstand van maar misschien zoals op deze Wiki waar ze een fout ergens in de berekening uitleggen waardoor verbruik veel te hoog uitkomt in de som? Iets van 2x in 24u een meting doen anders afwijking 20%+ (wat nog niet 200% verklaart maargoed).

 

KLIK

 

2x55W+10% EVSA (misschien net ff wat meer oudere apparatuur oid) zou eruit moeten komen.

 

Als je er niet uit komt Secret Jardin mailen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los van het TL verhaal, daar heb ik geen verstand van. Variac gebruikt ook stroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbruik Variac is te verwaarlozen heb hier wel eens een afzuiger gemeten met variac TOV een triac-regelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij micro-kweek is elke watt belangrijk toch? Of zie ik dat verkeerd?

 

En je hebt vergeleken tov een andere regelaar. Eigenlijk moet je meten hoeveel de variac + afzuiger gebruikt ten opzichte van alleen een variac op 230volt. Pas dan weet je hoe veel de variac zelf gebruikt. ben zelf ook wel benieuwd. Ik gebruikte mijn stoommeter een poosje om het gebruik van 2x1000DE plus opticlimate 3500 te meten. Daarbij is hij overleden, dus ik kan zelf niet meer meten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de aparatuur los meet

 

gebruikt de

 

variac samen met de afzuiger 28 watt

 

en de t neon armatuur 85 watt.

 

Steek ik ze nu samen in de verbruiksmeter dan verdubbelt het stroomverbruik.

 

De t neon zit in een graslin klokje en alles staat samen op een stopcontactje in mn tentje, de draad met daaraan een stekker zit in mn verbruiksmeter en die zit in het stopcontact

 

 

Iedere wat telt inderdaad, ik vind het niet erg om kilowatjes te gebruiken maar ik wil ze wel nuttig inzetten.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hoe kan een 2x 55w t-neon op jou verbruiksmeter 85 watt aangeven?

Als ik 2x55 doe, kom ik uit op 110.

Is je verbruiksmeter niet gewoon het probleem?

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de t neon voordelig is, is een bekend voordeel.

 

Zou de t neon soms met de variac kunnen storen waardoor de stroommeter in de war raakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh ik heb even wat verder gelezen erover, blijkt inderdaad dat het zo hoort.(?)

Een ander topic hierover had jij al gelezen maar ik nog niet.

Toch vraag ik me af hoe het kan dat het minder opneemt dan aangegeven, iemand daar een verklaring voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien motten de bulpjes eerst op werk temp komen voor ze het volledige vermogen slurpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inductieve belastingen worden soms niet goed gemeten door die verbruiksmeters. Ben even vergeten hoe het precies zat, maar dingen met spoelen erin kunnen een fase verschuiving geven. Je meet dan een groter vermogen dan er daadwerkelijk verbruikt wordt. Heb daar ook wel last van gehad inderdaad.

 

Spoelen zitten bijvoorbeeld in een VSA of een elektromotor. Misschien dat de combinatie van de ventilator en de spoelen in de VSA een probleem op dit vlak oplevert voor de stroommeter.

 

Je stroommeter in de meterkast zou overigens wel het daadwerkelijke verbruik moeten registreren, maar daar heb je alleen wat aan als je alle andere stroomverbruikers in je huis uit kunt zetten :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je een primitieve electronische ballast met een impuls-achtige opname gedrag. Simpelere meters kunnen er niet met, ze kunnen alleen verbruikers met een sinus-achtige opname gedrag goed meten. Daarom heb je altijd vervalste uitkomsten als deze ballast mee gemeten word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, heb nog even de handleiding van mijn meter nagelezen en je de faseverschiiving waar ik het eerder over had heet de "Cos-Phi vermogensfactor". Daar moet je verbruiksmeter dan mee overweg kunnen.

 

Of je meter moet "true RMS" ondersteunen. Dat berekent het oppervlak onder de "sinus" in plaats van alleen de pieken te meten. Al zou je dat toch ook in een goedkope stroommeter verwachten. Heb zelf laatst nog met mijn Arduino een stroommeter gemaakt en daar had ik ook een RMS algoritme voor ingebouwd. Zo moeilijk was dat nou ook weer niet.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel dat de spanning die je meet over een gewone tl buis met de spoel in serie niet altijd klopt met het daadwerkelijke verbruik zoals de kWh teller dat telt: doordat spanning en stroom uit fase zijn kun je niet domweg stroom en spanning vermenigvuldigen om aan het vermogen te komen. De faserelatie (cos phi) kan ervoor zorgen dat er flink wat 'blindstroom' loopt. Dat is stroom waar je -niet- voor betaalt, afgezien van ohmse verliezen in de bedrading die achter de meter zit.

 

Diepere uitleg hierover gevonden in een netvervuilings rapport over verlichting 11 pagina pdf

http://www.rvo.nl/si...zoom=auto,0,700 Link stuurt je naar onderstaande pagina's in het document ;)

Kon de tekst niet kopieren vanuit de pdf tekst plakt in 1 letter per regel :thumbsdown:

gallery_38549_16594_495267.jpg

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiki zei het al mbt elektriciteit verbruik meters:

 

Veel van deze apparaten zijn echter notoir slecht. Dit komt omdat ze niet echt vermogen meten, maar slechts schijnbaar vermogen. Omdat bijna alle moderne apparaten een hoger schijnbaar vermogen opnemen dan het werkelijk vermogen zijn deze meters ongeschikt. Zelfs meters die de powerfactor of Cos-phi (allebei maten voor de verhouding tussen werkelijk- en schijnbaarvermogen) aangeven zijn vaak niet geschikt.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig. Koop je een stroommeter om: Jawel, exact verbruik te meten! MAAR.. Je meet niet exact verbruik...

 

Klinkt als bier drinken om nadorst te verhelpen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als normale mens volg je de redenering een ampere meter meet de stroom

Als je dan 2 meter ziet onder de 40 euro en de rest startend vanaf 120 ...

 

Voor een leukigheid doe jij toch ook geen 600 a 1000 euro uittrekken voor pro meters ;)

 

Wiki is your friend :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag een (oude) test op Hardware info waar ze 9 van die dingen vergeleken hebben. Zitten nogal wat verschillen in de meetwaardes:

http://nl.hardware.info/reviews/1460/6/vergelijkingstest-9-energiemeters-tabel-met-testresulaten

 

Dus blijkbaar niet alleen voldoende dat ze met de powerfactor overweg kunnen, maar de nauwkeurigheid op zich laat ook sterk te wensen over. Vreemd genoeg komt de goedkoopste als beste uit de test :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...