Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrG

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

Recommended Posts

Slimme meters bestaan niet.

 

Er bestaal wel domme mensen, mensen die 15.000kwh gaan afrekenen.

 

(Ik reken ook altijd af, maar draai maar met 250w.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Als het energieverbruik veel hoger is dan voorheen krijg je zoiezo een belletje

Bij dit telefoon gesprek kun je natuurlijk een mooi verhaal ophangen en dan rustig afwachten....

...

 

Hoe kom je daar bij, heb je daar zelf ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn aardgasgeneratoren op de duitse markt die van een VW motor enorm rendement trekken.

Het ziet eruit als een enorme grote ijskast , en heeft dus niets van doen met het electranet.

 

schiet me ineens te binnen : glasvezel-verlichting

reteduur , maar in feite een opvangpunt voor zonlicht, en middels een glasvezelkabel kan je binnen intens licht genieten, jaren geleden op tv gezien

 

als electriciteit het knelpunt wordt , en dat knelpunt onoverkomelijkwordt , verwacht ik dat er genetici ingehuurd gaan worden om harsklieren op planten te laten groeien die er niet als wiet uitzien ( zoals gras bijvoorbeeld)

ik weet dat er mensen zijn geweest die ook op dit forum kwamen die uit hebben geprobeerd of het mogelijk is om een cannabidoïde-producerend gen in gras te plaatsen.

 

hoe meer je de canna-beweging de kop indrukt , hoe meer ze zal bewijzen dat ze de koplopers zijn in agricultuur

 

Ivo is aan een klus begonnen die hij never nooit zal kunnen afmaken.

Ouwe geraniumvretert dat je me daar bent Ivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt opzich mooi.

Alleen je geeft je energiestanden niet door aan je energiemaatschappij ,maar bij de netbeheerder.

Als het energieverbruik veel hoger is dan voorheen krijg je zoiezo een belletje

Bij dit telefoon gesprek kun je natuurlijk een mooi verhaal ophangen en dan rustig afwachten....

Hoe wou je dat eigenlijk doen met een slimme meter....die kunnen ze toch zo uitlezen...

 

Zins vorig jaar september zijn de energie maatschappijen zelf verantwoordelijk voor de meterstanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huis a, b, c, d, e, f, g, h, hebben een normaal verbruik huis i, tapt af (kweek) huis j, k, l, m, n, hebben normaal verbruik.

Netbeheerder leest het stroomhuisje op de hoek uit en komt uit op een XxX aantal KW/h , hierna leest hij de huizen a tm n uit.

Hey... er ontbreekt ineens 5000kw/h (voorbeeld) dan gaan ze zoeken tussen a en n.. kinderspel dus. (als je aftapt)

En als je gewoon over de meter draait, ja dat is nog stommer , maar pakken doen ze je als ze willen.

 

K ga geloof k handelen in generatoren hehe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, natuurlijk ..

 

Leg jij maar even uit hoe het wel werkt dan :)

By the way, dat uitlezen er komt echt geen busje ofzo hoor.. gaat gewoon op afstand.

En zo heb je meteen een tapper(s)/lekken gevonden in een bepaalde straat/aansluitingstelsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de energieboeren zitten in een spagaat

niets zo mooi als een betalende thuiskweker die het electriciteitsnet niet overbelast

en aan de andere kant zal het er wel op uitdraaien dat opsporingsbevoegde snorren die gegevens graag inzien

 

vraag ik me toch af wat er op bedrijfstechnisch vlak gebeurt

krijgen krachtstroomafnemers ook te maken met die betuttelende onzin?

krijgen saunabedrijven, autogarages,pizzabakkers en IT bedrijven ook verplichting op stroomverbruik te verantwoorden?

 

ik denk dat er wel sprake is van een opjaagbeleid-poging

en dat aan de andere kant electrabedrijven niet harder gaan lopen dan nodig is.

 

als je met 2x600 watt werkt, je stroom netjes betaalt, je gras voor de deur korthoudt en geen opzichtige mafketels aan de deur hebt zal je je geen zorgen hoeven maken

 

bij hokken van 10 lampen en meer draaien zal bedrijfsmatig huren en stroomafnemen vermoedelijk de overhand gaan krijgen

 

generatoren geven ook geluid en warmte+uitlaatgassen

je moet erg handig zijn die zooi veilig in een woonwijk te installeren zonder herrie.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, duidelijke onderbouwing van je Murdoch.

En of ik spoken zie o.i.d dat bepaal ik zelf wel hoor, maar dat jij in de waan zit dat dat soort dingen aan de orde zijn.. Prima :)

 

@ Meneerjansen, i dont know.. maar eerst alle gewone koop/huur huizen dat weet ik wel.

En wat betreft verbruik doorgeven/verantwoorden ? ehh ??... ze kunnen uitlezen wanneer ze het willen toch.. (met die slimme meter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat er met de uitlezing gebeurt is de vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme meters bestaan niet.

 

Er bestaal wel domme mensen, mensen die 15.000kwh gaan afrekenen.

 

 

 

zo is het

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nemen jullie het nogal meteen radicaal op denk ik.

 

Nederland lig onder de Europese unie en dan ook onder hun wetten en het is voor heel de euro zone dan ook het zelfde we moeten bewuster worden dat de aarde opwarmt.. de euro zone wil trouwens zo ver gaan dat en gewone stofzuiger die standaard rond de 1.800watt ligt niet meer te gaan produceren en gaan overschakelen naar low wattage.. met en max van 1.600watt in het jaar later in 2017 nog maar 900watt. Maar daar stopt het niet, ook de koffiezetapparaten en droogtrommels worden aan maatregelen onderworpen. In totaal zou het gaan over zo'n 40 huishoudelijke toestellen die minder krachtig mogen worden.

nu zal het nog zo ver komen dat al de mensen die verbruik hebben die boven en bepaald kilo watt zit dat je er dubbel voor zal mogen betalen .. (toekomst muziek)

en dat komt vrij wel door ons de verbruikers die de vraag hoog houden en ook de ontwikkelaars van die stroom... de vervuiling die zich meebrengt kan niet langer !!

Nu wisten ze al in de jaren 20 of 30 dat ze milieu vriendelijke stroom konden maken maar die was niet rendabel zoals nu trouwens.. Hadden ze in plaats van gaten te boren en olie en al die vormen te gaan verbruiken wat meer onderzoek gedaan in groene stoom was er eigenlijk geen probleem... maar we pakken altijd de simpelste, snelste weg en liefst van al nog de goedkoopste ook. EN DAAROM ZEGGEN WIJ NU OOK AAN AL DE INSTANTIES BEDANKT OM ONS VOOR DE TWEEDE KEER STROOM TE MOETEN UITVINDEN... DE OVERHEID HEEFT HET DAN OVER WIJ VERBRUIKERS DA VERVUILERS ZIJN MAAR ZE HADDEN 80 JAAR TERUG WAT MINDER ONTWIKKELING IN 1 KEER EN MSS BETER EENS NA GAAN AAN DE GEVOLGEN VAN U EXPERIMENTEN...

 

 

VANDAAG VINDEN WE DE ATOOM BOM UIT WE ZULLEN ER EN LIVE UITZENDING VAN MAKEN OP TV... MAAR ZE WETEN DE GEVOLGEN NIET WIJ DE JONGERE GENERATIE KRIJGT DAN ALTIJD DE TAAK OM HET BETER TE DOEN EN ER MAAR NOG EENS WAT MILJOENEN TEGEN AAN TE MOETEN GOOIEN ..

 

 

Dus al bij al wat ik wilde zeggen is we hebben deze weg gekozen en moeten nu maar weer de gevolgen dragen ...

 

 

greets.. blow it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme meters bestaan niet.

 

Er bestaal wel domme mensen, mensen die 15.000kwh gaan afrekenen.

 

 

 

zo is het

 

Ik ben dom, maar niet zo dom om dan ook nog wat te hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom als je niks hebt staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

''dan ben ik de 1e volgende die gaat migreren naar het buitenland''

 

Je bedoeld immigreren ? ..

 

Nee. Hij bedoelt emigreren. Immigreren is het land in, emigreren is het land uit. Migratie is de algemene term. Verder dan de eerste pagina kom ik niet, als ik dit soort topics lees dan voel ik direct weer de onweerstaanbare drang om mijn alumium hoedje uit de kast te pakken. En dat heeft me jaren therapie gekost om dat niet te doen! Dit soort topics is de reden dat de ziektekostenverzekering zo hoog is, als je hier geen paniekaanvallen van krijgt dan weet ik het ook niet meer.

 

 

 

Verdorie, kom ik na het posten van mijn post toch nog iets leuks tegen:

Er bestaal wel domme mensen, mensen die 15.000kwh gaan afrekenen.

 

Valt mee. Als men alleen op stroomverbruik af zou gaan levert dat te veel 'false positives' op. Om die allemaal te concroleren op juistheid kost meer geld dan het oplevert. Bovendien moet je zelf goed weten wat je doet als je stroom wilt aftappen, of je moet mensen geblinddoekt ergens naartoe brengen of vertrouwen (doe ik nooit!). Dus elk voordeel heeft zijn nadeel. Je kunt aftappen als je daar de kennis voor hebt. Je kunt ook een stroomrekening van 15.000kwh verklaren als je weet wat je doet.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

15000kwH te hoog opgeven zonder te hebben gekweekt, en als ze geen vragen stellen, kun je 15000kwH vrij besteden, is ook al betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een leuke inderdaad.

 

Verder kun je een bedrijfje openen bij de KVK en energiecontract op bedrijfsnaam zetten. Hoog bedrijfsverbruik valt minder snel op. Bovendien is er dan geen vergelijking met buren en historisch verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vergezocht of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen willen liever 15000kwh afrekenen omdat ze niet willen stelen. Dan vraag ik me af of diezelfde mensen ook hun inkomsten opgeven in de ib, of dat dan weer niet?

 

Ieder zijn ding, die paar roodjes die je in je zak houdt is wel lekker.

 

Maarja ik heb er de ballen niet voor met mijn 250w lamp, betaal netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja wees eerlijk als je er een 2e lamp zou bij hangen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vergezocht of niet?

 

Perfectie zit in de details.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja wees eerlijk als je er een 2e lamp zou bij hangen......

 

Dan zal ik er ook een derde bijhangen..

 

Maarja iedereen lekker braaf betalen, stel je voor dat ze bij de stroomboer wat stroom zien verdwijnen..

 

Volgens sommige leden kan je beter 15.000kwh betalen. Ik houd liever 3 roodjes in mijn zak, en je loopt niet in de kijker.

 

Als je zelf niet handig bent en niemand vertrouwd, oke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een vierde en vijfde.... jajajaja

 

vrijwel iedere kwekerij word 'gevonden' door M.

en niet door stroom verbruik .

 

daarbij heeft de energieleverancier meer verlies door verouderde bekabeling in de straat dan jou lampje verbruikt ;)

 

en wat gejat is of verdwenen ... is weg ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...