Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrG

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

Recommended Posts

Ow ja sorry, dacht dat je het wel snapte aan de titels van de video's, maar idd.. de ene motor word ingeschakeld op 220v, en dan als de stekker eruit gaat (c.q contact eraf) dan loopt de motor nog door/uit, en met die spanning die er dan nog uitkomt word snel de 2e motor gekickstart zodat hij het hele zaakje draaiend houd, (waardoor de uitgeschakelde motor weer aanloopt) als je dan een overschot hebt kan je intappen ;-) dus ja feitelijk niet uit het niets, je moet hem immers eerst aankrijgen (stroom) maar je kan ook primitief denken, denk bijv aan een zware steen en 100m touw, als je die om de poelie oprolt en van een berg afdonderd kan je hem ook aancranken haha... of een touw achter je fiets/auto/paard whatever .. hope you get the point.

 

BlessUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme, je kunt de zonnepanelen, wat ook moet, in de juist hoek afstellen voor het meest optimale resultaat.

 

Wie zegd dat het peperduur is, voor elk probleem is een oplossing. Ons kent ons.

 

Als ik geen fiets kan betalen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op mijn dak komt hoop ik dat je goed kan vliegen.

 

 

Leuk idee die panelen maar in de praktijk niet haalbaar. Alleen al omdat je bij middel groot of grote kweken nooit heel lang op 1 locatie werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bezig met het plaatsen van de slimme meters. Je kunt de meter uiteindelijk niet weigeren. Wel kun je ervoor kiezen om dat standen nog door te geven zoals je gewend bent en mogen hun ze niet uitlezen. Op dit moment kan je hem nog wel even weigeren, wel raak je dan in juni je nachtstroom kwijt. Omdat het signaal wat schakeld van hoog naar laag van de kabel verdwijnt en met de nieuwe meter via de sateliet gaat. Ze kunnen me de nieuwe meters idd op afstand het gas en electra afsluiten. Nu doen ze dat nog met de hoofdzekering eruit draaien. Als je ze niet binnen laat knippen ze het de draden bij de buren door die naar jou doorgelinkt zijn.

het enigste voordeel wat ik erin zie voor de klant is dat als je zonnenpanelen heb dat je precjes kan zien wat je terugleverd. Voor de rest is het gewoon bullshit.

 

Jaja, het wordt steeds meer big brother is watching you.

voor vragen kan je me berichte

pz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnepanelen zijn achterhaald !!!! 2 elektromotoren hebben geen zon nodig !

Share this post


Link to post
Share on other sites

MrG, niet alles geloven wat op Internet staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees.. geloof jij lekker wat je er zelf van vind, vind ik prima. gelukkig weet ik zelf wel hoe het zit..

 

@Elmanito,Met enkel magneten kan het ook en zelfs zo, dat er helemaal NIETS meer mechanisch is. maar hier ga ik me niet over uitlaten om een bewuste reden.

Enne, ja.. :P het zijn dan weer magneet motoren idd na het overschakelen.. echter gaat er wel spanning door de koperspoel die de metalen delen laat draaien, dus elektromagnetisch

Wat ik hierboven stel is echt puur alleen magneet , geen stroom erbij dus

 

En je kan nog altijd dit doen, maar dan groter/sterker.. en er een generator/motor aan de roterende as hangen :wave:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=FLek_3Hpwus

BlessuP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slimme meter is niet slim genoeg, er zullen vast wel systemen komen om die dingen te resetten, zoals je nu voor een habbekrats je meter laat terug draaien en nieuwe zegel eraan laat hangen.

 

Vraag me af hoe die meter stroom kan lezen die niet via de meter loopt.

 

Naast de zonnepanelen, zullen er ook windmolend staan, en ik woon aan een rivier met een flinke stroming dus er staat een waterrad 24/7 te draaien.

Ik heb zelfs een kennel vol met hamsters die allemaal in hun radjes rennen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mrg

 

Dan wil ik jou kweekruimte wel eens zien want als het zo makkelijk is zal je daar je lampen wel mee van stroom voorzien?

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je een klok voor, werkt het niet zo dat als ik op elk cijfer een magneet plaats negatief geladen en op een wijzer een positief geladen magneet.

En ik zet de magneter in een stand dat ze de lopende mageneet wegduwen. Dus als ik een zet geef aan de positieve magneet moet in theorie deze magneet eeuwig blijven draaien, en als ie hard genoeg draaid wekt ie nog stroom op ook.

 

Als je magneet op zijn kant zet trekt ie hem dus aan als ie eraan komt en duwt 'm weg als ie er voorbij is, zo 't klokje rond.

 

How about that folks? Gratis energie of denk ik nu te simpel.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te simpel cannabusinesss

 

Een vrij lopende magneet op een asje kan zichzelf wss wel een zeer lange tijd laten draaien

Zodra je er een as mee wilt laten draaien ....

Zet je ton met hamsters eens op de krukas van de auto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is 't juist, het kost een bult met energie om het draaiende te krijgen maar als ie eenmaal loopt is 't goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Casto, zou ik je wel willen laten zien alleen kweek ik niks, behalve in de tuin wel eens een plant oid.

Maar ik zou het je wel kunnen laten zien (dat het werkt, je eigenlijke vraag)

 

Haha, idd @cannabusinesss die gedachte was wat simpel... , speedy weedy.. ooit gehoord van neodymium magneten ? die heb je zo groot als een pakje sigaretten en die kunnen al 300kg houden, en de kracht neemt enkel 1% af per 100 jaar, dus over 100jaar heeft de magneet nog 99% sterkte, ongeacht je er wat aanhangt. Als je er daar wat van neemt kom je een heel eind ! en voor diegenen die dit willen maken/proberen ik WAARSCHUW.. je bent zo een hand/oog whatever kwijt je bent niet de eerste. no toys.

 

p.s 1magneetje van c.a 300kg/kracht kost je al snel 250+ eurie ;-)

 

BlessUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zou werken zou de hele wereld er anders uit zien. maar het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja en een of andere boer laat op youtube zien dat het tegendeel waar is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magneetje laten draaien en iets aansturen is iets anders dan een magneetje laten draaien

Je verlies van kracht gebeurd niet in je magneten je verlies van kracht komt uit de magnetisch tegenwerkende kracht van de generator

er zijn nog meerdere verlies punten maar uit een 15 jarig oude herinnering van electro op school komt me dat te boven

De meer een generator word belast de meer magnetisch tegenwerkende kracht die zal genereren in de rotor en spoelen

 

Het is wel eens ooit uitgerekend hoeveel kracht en hoe groot je magneet zou moeten zijn om zichzelf en de generator in gang te houden

Kwam dacht ik uit op een paar kilometer diameter cirkel magneten ,en een paar nucleaire centrales nodig om het in gang te krijgen

 

Op youtube is het vaak heel overtuigend gemaakt ,zoals je fans kunt bestellen als een goedkope turbo

Moet je enkel maar in de luchtslang steken Krijg je makkelijk 50 pk extra mee joh

Op de video althans..... in het echt trek je die fan of de motor in en verneuk je hele motor of je steek em erin en je motor krijgt nog minder lucht dan normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste energiewet luidt nog steeds: er kan geen energie uit het niets ontstaan en er kan geen energie verloren gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een motor die arbeid verricht zonder energie te gebruiken, bestaat niet. Een motor die energie verbruikt voor zijn arbeid en meer energie levert dan de energie die er in gestopt is, bestaat eveneens niet. Die motoren zullen ook nooit ontwikkeld kunnen worden, net zoals de zwaartekracht niet kan worden afgeschaft. Met name in Frankrijk, wordt er in bepaalde streken wel aardwarmte gebruikt voor verwarming van woningen. Dat schijnt rendabel te zijn: als er 100 watt energie wordt gestopt in een pomp, schijnt het reeds opgewarmde water 400 watt aan warmte te leveren. Maar met dit systeem wordt geen energie opgewekt. Er worden fossiele energiedragers aangewend, om reeds bestaande energie -warmte- vanuit diepere aardlagen te verplaatsen naar het aardoppervlak. Vergelijk het maar met een olietanker: die verbruikt energie om een energiedrager -olie- te verplaatsen van A naar B.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...