Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

ideale pp kweekschema kilo knaller

Recommended Posts

beste wf'ers,

 

mijn plan is om de kiloknaller van puk support te gaan halen, de mammoth mobile climate room upgrade:

http://www.puksupport.eu/Mammoth-mobile-climate-room/Complete-climate-rooms

 

echter wel met een 1500m3 softbox en 1500m3 filter om minder geluid en geur te produceren.

 

ik heb een kweekschema voor mezelf opgesteld met info hier en daar, maar ik mis nog wat informatie dus ik hoop dat als jullie onderstaande vragen beantwoorden ik een heel eind kom.

ik wil 5 plantjes in potten

 

vraag:

1) hoeveel liter potten moet ik gebruiken?

2) welke hulpmiddelen heb ik allemaal nodig (wortelstimulator, bloeistimulator, enzymen, voeding, bescherming> denk aan wormen etc)

3) wat zijn de beste merken en soorten van bovenstaande middelen

4) voeding geven, maar hoeveel, wanneer en hoe?

5) waar staat RV voor? en is dit in te stellen met de kiloknaller setup of moet ik hier iets extra's voor kopen

6) na 5 weken moet ik NPK verhouding veranderen, hoe doe ik dit en in welke verhouding? ik las PK 13/14, wat houdt dit in?

 

kweekschema

 

groei:

-24 uur voor ik de stek inplant inwateren met bloeistimulator op ph 5,8

-net voordat ik de stek inplant weer licht inwateren + wormen toevoegen

-rest van groei periode geen water

-EC 1,1 houden

 

-18 uur licht/ 6 uur donker

-bovenkant stekblokje net onder grondoppervlak inplanten (1cm?)

-lamp op 600W? op 1,5m hoogte, dagelijks verlagen, na 3 dagen op 70cm hoogte

-LV: 80%

-temp: 22 graden Celcius

 

hebben jullie nog eventuele verbeteringen, aanvullingen of tips? wordt geapprecieerd!

 

bloei:

-12/12 licht/donker

-bladvoeding geven tot bloemvorming optreedt

-blij bloemvorming niet meer sproeien

-LV 55%

-temp: 22 graden Celcius

-na 3 weken EC naar 1,6 stijgen en wekelijks stijgen met 0,2 tot 2,2

-eerste week van de bloei geen voeding,

-voeding geven, maar hoeveel, wanneer en hoe?

-om de 2 weken enzymen geven als voeding geven is begonnen

-RV 50-70, wat is het best?

-na 5 weken als de planten plotseling minder water opnemen, dan NPK verhouding veranderen

-vanaf dag 58 alleen water geven, vanaf nu rv 50

-ph 6,4

-EC 2,2

-op dag 64 ongeveer als toppen uit 80% bruine haartjes bestaan oogsten

 

 

het is een heel verhaal, ik hoop dat jullie eventjes de tijd willen nemen om hier naar te kijken. Dit zal veel andere nieuwelingen ook helpen, meeste info is toch echt verspreid, en om pp te kweken is misschien een alles in 1 info topic wel handig.

 

bedankt alvast voor de moeite, tips en verbeteringen

 

gr,

komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

En krijgen we er dan ook een kweekverslag met foto's voor terug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel de bedoeling ja

 

Gr

 

Dat heb ik ook opgezocht predator, sommige dingen zijn nog echter onduidelijk.

 

Ik heb mijn huiswerk gedaan, een beetje hulp mag wel toch, daar is forum toch voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat het wel zo'n beetje klopt....

Welke voeding vraag je...?

 

Eerst weten op welke bodem je wilt kweken....

 

Ieder zal waarschijnlijk weer zijn eigen voorkeur hebben, dus ook zoveel meningen !

 

Daarna gewoon een keuze maken.

Er zijn denk ik niet echt slechte merken, net zo als er volgens mij ook geen merken zijn die nu veel beter zijn.

(anders zou iedereen wel met dat merk werken)

 

daarna is het nog de vraag of je wel de hele lijn van een merk wilt gebruiken.

Ik ben nog steeds niet altijd overtuigt van de bijkomende producten ( bloei en groei stimulator, topharders etc..)

maar kan zijn dat iemand anders daar weer een andere mening over zal hebben :whistle:

 

Even over de maat potten......

Als je 5 planten in dat tentje zet dan lijkt het mij dat ze de potten zo groot mogelijk wilt hebben.

lekker goed voorgroeien zodat ze vol komt.

 

hoe lang voorgroeien ?

Gewoon op 18/6 zetten en de voortgang delen met dit forum.

je krijgt dan vanzelf wel info over het juiste moment !

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 smartpots van 114 liter + 14 zakken goldlabel custom lightmix

 

flesje bac bloei en flesje bac pk.

 

Voeden op de kleur van de plant.

 

Kan er weinig mis gaan... grootste uitdaging zal watergeven worden voor je.

Hoe vochtig moet de aarde?

 

Handig hulpmiddel zijn 2 blumat tensio meters, 2 per pot dus 10 totaal.... kost even 300 euro maar die heb je meteen terugverdient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Als ik het zo uitreken kom ik kwa kosten op:

-1300 voor complete tent+toebehoren excl upgrades. Met grotere filter etc gok ik dat die iets van 1500 zal kosten, is dit redelijk?

 

-230 voor bovenstaande artikelen

 

-300 voor 10 tensiometers

 

-5 steks voor 15?

 

Totaal: bijna 2000 euro

 

Dit vind ik wel redelijk, ik weet niet hoe mijn kweek zal zijn, maar als ik het volgens de regeltjes zal aanpakken moet in ieder geval de investering er toch wel uitgehaald kunnen worden?

 

Mocht ik een kilo goede pp halen zal dat toch wel een kratje bier waard zijn neem ik aan?

 

Verder iemand nog tips? Dan hoor ik het graag

Edited by djbroertje
geen handelsprijzen op WF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een hobby forum.

 

Wij roken de wiet op en verkopen niks, als we teveel hebben gooien we het in de prullenbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook gelezen over buffertabletjes, hoe zit het hiermee?

Toevoegen of niet? En zo ja, hoeveel en wanneer precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kan je gewoon lezen op sanniesshop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mensen die zich goed inlezen en een goed verhaal posten, vind ik dat we ook behulpzaam moeten zijn. Het forum is te omvangrijk qua informatie, zodat door de bomen het bos niet meer te zien is.

 

Maar mijn antwoorden op je vragen zijn:

 

1. Zo groot mogelijke potten (gewoon uitrekenen wat je kan plaatsen met het aantal planten wat je wilt). Hoe groter hoe beter het wortelgestel is en hoe meer buffer je aarde heeft.

 

2, 3, 4 en 6. Je moet een keuze maken minerale of biologische voeding. Ik heb bio nooit gedaan en zie persoonlijk geen reden om dat te doen want mineraal bevat mij goed. Ooit ben ik gewoon begonnen met Plagron. Ik heb het schema van hun exact aangehouden en dat werkte toen goed. Ik heb langzaam geleerd om de planten te "lezen" en daarop in te spelen. Nu gebruik ik Hypro hydro A+B, met toevoegingen van diverse merken. Maar als ik jou was zou ik dat pas doen als ik wist wat ik deed. Dus mijn advies is om een complete lijn te pakken (vaak hebben ze starterspakketten) en daar eerst mee te beginnen.

 

5. RV betekent de relatieve vochtigheid. Het andere woorden hoe vochtig is het in jouw ruimte. In het begin dient dit hoog te zijn (aanslaan stekken), later dient dit laag te zijn (voorkomen toprot). Ik heb er nooit op gestuurd omdat ik nooit last ervan had, maar hier zullen de meningen over verdeeld zijn.

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij een verstandige keuze om t idd de eerste keer gewoon basic te houden lekkere grote kuipen of smartpots geen gedoe met metertjes enzo en allerlei toevoegingen.

 

gewoon plantje erin op t zicht een beetje voeding gebruiken moet je alleen nog beslissen wat voor grond je gaat gebruiken k zou gewoon voor een goede bemeste grond gaan een bat mix of een kilo mix ofzo heb je voor de eerste weken iig genoeg voeding in je grond.

zowiezo voor de groei periode en mischien zelfs voor de bloei maar ligt er ook aan hoelang je ze moet voor groeien

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow is dit een schema om het zonder metertjes te doen? Kan ik het niet beide tegelijk gebruiken? Dus en metertjes en een kweekschema, mocht ik afwijkende waardes krijgen dan toch afwijken van de schema toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet veel toe te veoegen aan het advies om het eerst basic te houden.

 

Ik zie dat je er aan denkt om meerdere tensio's te halen. Dat zou ik niet meteen doen. Koop er 2. En til de potten op waarin je tensio zit. Zo heb je een referentiekader wat het gewicht van je pot is op 'x' aantal mbar. Als je dan 2 potten hebt die je als referentie kader kunt gebruiken op basis van gewicht leer je het op water geven ook deels op 'gevoel'. Tenzij je dat teveel moeite vindt of gaat voor meer controle. Dan kun je idd in elke pot een tensio steken.

 

Neem een voedingschema van een voedingslijn als richtlijn. Maak hier een verslag en je krijgt dan advies 'opmaat'. Je bent niet te beroerd om adviezen aan te nemen heb ik het idee. Daarmee kun je een eind komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, ik zou dan het aantal seconden dat ik water toevoeg kunnen opmeten tot de juiste waardes kunnen toepassen op elke pot.

 

Ik ga volgende week ergens langs bij puk support, wel 2 uur rijden helaas... Maar zij kunnen ook het 1 en ander adviseren zeiden ze en dan zie ik die tent ook in levende lijve

 

Ik vind het wel spannend, maar in korte tijd al veel geleerd en nu moet ik het gewoon waarmaken en knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet ook 2 uurtjes rijden voor puk maar ik heb er nog nooit gehad dat iets niet op voorraad was!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met bac werk je gewoon bio als je echt erop staat dat je wilt meten moet je eens kijken naar minerale voeding maar k zou t je afraden voor een eerste kweekje, zijn genoeg andere zaken waar je jezelf mee bezig kan houden i.p.v ph en ec waardes.

 

en qua opbrengst zit je echt niet verkeerd hoor door t gewoon simpel te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio +1

 

Als je minerale voeding gebruikt dan heeft het alleen nadelen om aarde te gebruiken, dus gebruik dan coco of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE als in voeding van ghe gebruiken? Waarom zou dat beter zijn dan bac bio? En heb je daar ook kweekschemas van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke voedingslijn heeft een schema jij hebt t over meten dus wordt ghe mineraal aangedragen dan heb je wat te meten.

maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ? En het uitmeten van je ph/ec zorgt echt niet voor hele grote verschillen op de weegschaal alhoewel als het misgaat kan je wegschaal wel aanzienlijk minder aangeven als met bac bio.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zonder zonder ec meter , ph meter etc. Zou ik in principe dezelfde hoeveelheden kunnen halen als ik gewoon voor bac bio ga en hun kweekschema gebruik?

 

Ik ga 114 liter potten gebruiken, wordt de samenstelling dan niet heel anders dan aangegeven op zo een schema?

 

Als dezelfde resultaten behaald kunnen worden dan ga ik idd eerder voor bac bio.

Tensio meters zijn wel aan te raden neem ik aan. Kan ik beter voor 2 per pot gaan? Zoja waarom?

Of gewoon 1 per pot genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...