Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Vooroordelen over buitenwiet

Recommended Posts

Vanavond had ik mijn buurvrouw kortstondig op visitie die er op stond dat ik de waterpijp stopte. Na enig aandringen en extreem relaxt die pijp stoppen (om haar ff wat te jennen natuurlijk) deed ik 'm vol met Durban. Ze vroeg of dit die wiet was die ik buiten in de tuin had gekweek en dat kon ik bevestigen. Ik liet haar even flink hijsen van de waterpijp na enig geklooi, want wat is dat altijd weer een lastig ritueel voor mensen die het niet gewend zijn, maar ze kreeg een paar flinke hijsen naarbinnen. Niet veel later lag ze gestrekt op de bank, ik dacht nog dat gaat snel! Ze vroeg me nogmaals of het die buitenwiet was en twee seconden later spatte ze overeind, ging naar de plee, kotste en pakte ze haar biezen met de mededeling dat dit haar veel en veel te raar ging. Tijdens de zomer had ze nog hele verhalen opgehouden dat ze buitenwiet maar niks vond, lol.

 

Deze annecdote wilde ik als diehard buitenteelt roker toch even met jullie delen! Buitenwiet niet sterk genoeg? Velen die zo dachten praatten wel anders nadat ze een avond met mij hebben gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buitenwiet wordt niet voor niks vaak als binnenwiet verkocht. ;)

mensen merken geen enkel verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet het verschil wel

 

ik ben wel te spreken over lekkere straffe buitenwiet

 

alleen in ons klimaat wil die wel eens te snel schimmelen of niet verder bloeien

 

maar geef me toch liever straffe binnenwiet als de wiet buiten niet zo straf is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is door de goeie kwaliteit van de buitenwiet dat ik er steeds maar niet toe kom om het binnen te proberen. Zelfs dit jaar is het van prima kwaliteit terwijl de toppen niet eens hard waren geworden door gebrek aan zon tijdens het einde van de bloei. Vroeger soortjes zoals Durban zijn buiten uitstekend te kweken in ons land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ejb gaf me afgelopen najaar een topje outdoor autoflower hindu kush te roken...en het was de sterkste wiet van afgelopen jaar..

( hij heeft er zelf ook over gepost dat het hem te sterk was)

 

er zijn nogal wat lampekappen die laatbloeiers proberen te kweken in ons matige buitenklimaat, zonder dat ze blinderen.

Resultaat is dan vaak ellendig brandhout.

Maar er zijn dus ook bizar sterke buitenwietjes,,,

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er buiten extremere temp wisselingen zijn,

aanvallen van insecten en plagen

en andere "stress"factoren

 

is het kristal continue aan oxidatie onderhevig.

Op buitenwiet vind je dus altijd verouderde kristalletjes(lees gecured)

en ook aan was ,vetten, olivetol is er axtra aanmaak ter bescherming van de plant,

ik vermoed dat ook deze een duit in het zakkie doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongetwijfeld dat er lekkere buiten wiet is maar k moet de eerste top nog tegen komen die k lekker vind en stoned van wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_201_28416.jpg

 

gallery_6979_201_263959.jpg

 

gallery_6979_201_291039.jpg

 

gallery_6979_201_162381.jpg

 

gallery_6979_201_251540.jpg

 

gallery_6979_201_65612.jpg

 

gallery_6979_201_52453.jpg

 

Er gaat niks boven mijn eigen outdoorsoortjes. Daar kan een coffeeshop nog wat van leren.

 

Outdoor werkt voor mijn zoveel beter als indoor, kan niet wachten tot er over drie maanden weer een big mama buiten staat af te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent Orange-

dan zou ik wat meer het platteland opzoeken

na de oogsttijd.

je weet niet wat je mist, zeker de diepte van de smaak is onverslaanbaar

wel is het lastig om mooie wiet te vinden da;s waar

veel is gehobbyt zonder kennis

 

so nice blowsterke!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Weetje, wie wat bewaard heeft wat......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal t ook wel zijn weetje buiten wiet wordt hier weinig aandacht aan besteed idd.

k zou best wel eens een lekker buiten wietje willen hebben hoor daar niet van maar k zelf kan me daar helaas niet mee bezig houden heb al een binnen tuin.

 

als k zo die foto s van blowsterkte zie mis k inderdaad wat maar als je de buiten wietjes zie die ik wel eens tegen kom dan heb je daar echt geen zin in

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Niet alleen de diepte van de smaak, maar zeker ook de high.Bomen krijgen altijd zo mooie lichtverschijning om zich heen. ^_^

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees : verspeelde wip ;-)

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongetwijfeld dat er lekkere buiten wiet is maar k moet de eerste top nog tegen komen die k lekker vind en stoned van wordt

Dan heb je nog nooit de buitenwiet gerookt zoals ik die kweek en gewend ben te roken. Zo haalt mijn buurvrouw regelmatig wiet uit de koffieshop, maar gister na een stevige waterpijp van mijn eigen Durban was ze rijp om op een brancard afgevoerd te worden. Dit kostte me een wip zoals Urbangrower terecht opmerkte en het was de schuld van de buitenwiet.

 

gallery_6979_201_28416.jpg

 

gallery_6979_201_263959.jpg

 

gallery_6979_201_291039.jpg

 

gallery_6979_201_162381.jpg

 

gallery_6979_201_251540.jpg

 

gallery_6979_201_65612.jpg

 

gallery_6979_201_52453.jpg

 

Er gaat niks boven mijn eigen outdoorsoortjes. Daar kan een coffeeshop nog wat van leren.

 

Outdoor werkt voor mijn zoveel beter als indoor, kan niet wachten tot er over drie maanden weer een big mama buiten staat af te bloeien.

Mooie foto's, dank voor het delen en amen to that! :)

 

Het grootste nadeel van buitenkweken vind ik rippers en harde wind, de rest is een mouw aan te passen leert mij de ervaring. Ook blijft het voor mij een uitdaging genoeg te kweken om een heel jaar van te kunnen roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooroordeel ontstaat pas als je het zegt dat het buitenwiet is.....

 

gwoon niks zeggen......dan is de testpersoon niet bevooroordeeld.... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor niet helemaal waar, zo n topje als van blowsterkte valt gewoon niets op aantemerken

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk hangt heel veel af van welke plant je zet, als je een krachtige stonede genetica buitenzet, en je kan ze laten afrijpen, dat is de max, een vreugde om te kweken, veel relaxter als binnen als je het mij vraagt...

 

verduisteren met een sterke indica.... mmmmmmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, de zon is absoluut de beste kweeklamp. Dit jaar gaan we er weer voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekker biologisch buitenwietje verslaat altijd een binnenwietje.

 

De zon is de beste kweeklamp.

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn nogal wat lampekappen die laatbloeiers proberen te kweken in ons matige buitenklimaat, zonder dat ze blinderen.

Resultaat is dan vaak ellendig brandhout.

Dergelijke wiet kan je wel weggooien inderdaad en dan zeggen ze 'buitenwiet is niet te roken' wat ik eigenlijk ook prima vind want des te minder potentiële rippers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie pica btw.

Ik heb mijn buiten oogst laatste jaar van een paar auto flowers aan bekende laten roken, en hij geloofde niet dat ik dit buiten voor elkaar kreeg, hij zelfdiscipline een ervaren binnen kweker.

Niet alle wietsoorten zullen buiten een beter effect dan binnen opleveren door ons matig klimaat, maar deze is vaak nog prima voor de iceolator of de olie,het is niet voor niets zo een multifunctioneel plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen is een gesloten klimaat, het voordeel wel van binnen is dat het altijd en elke dag mooi weer is.

 

Omdat het klimaat zo divers is buiten, krijg je ook verschil in topopbouw maar het effect zal nooit minder zijn als binnen.

 

Heerlijk om buiten in de volle grond te kweken, alles volledig biologisch uit de natuur zoals het hoort :)

 

Ik vraag me daarom soms ook af waarom shops er geen brood in zien om buitenwiet aan te bieden naast het binnen assortiment. Ze zijn misschien bang dat iedereen voor de buitenwiet gaat en ze de binnen niet meer kwijt raken.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...